Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
60hz -moodi ja progressiivisuus ovat täysin eri asioita.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Löytyisikö jostain selkeää listaa siitä mitkä XBOXin PAL-pelit tukee progressiivista 60 hz tilaa? Eli mitkä pelit toimis hyvin VGA-liitännällä ja monitorilla?
Vastasin toiseen threadiin.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
http://www.digital-x.de/knowhow/XBOX/xbox_vgabox_manual/xbox_vgabox_manual_pal.html
Onko tuo saitti siis huijausta vai olenko käsittänyt jotain pahasti väärin?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Löytyykö mistään selkeää listaa PAL-peleistä, jotka tukee 60 Hz tilaa TV:llä? Konsolifin arvosteluissa se mainitaan, mutta osa arvosteluista on tehty NTSC-peleillä...
Ootko koittanut ja jos olet, niin millainen oli kuva? Onko sulla aiheesta jotain linkkiä heittää?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Modatusta Xboxista saa progressiivisen NTSC-komponenttivideon ulos PAL-peleillä. Modatusta 1.0-version koneesta saa kotitekoisella kaapelilla + bios-häkillä ulos aidon VGA-signaalin. Näistä ei enempää.
t. Ola
Jaa ettei yksikään peli tue? Oletko kokeillut jokaista?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Yksikään PAL-peli ei tue progressiivista kuvaa jo senkin takia, että progressiivisen videon ulostulo on ohjelmallisesti poistettu PAL Xboxista
Miten olet todennut tämän? Mikä näyttölaite?Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Grez
Jaa ettei yksikään peli tue? Oletko kokeillut jokaista?
Ainakin Halossa toimii progressiivitila vallan mainiosti. (PAL Halo, modaamaton ja avaamaton PAL XBox) Olen kokeillut 1.0 ja 1.1 bokseilla.
Itsekin olisin kiinnostunut saamaan listan peleistä (Halon lisäksi) joissa toimii.
Tavallinen monitori ja itse tehty YPrPb -> RGB -muunnin. Yleensä komponenttisignaalista puhuttaessa tarkoitetaan YPrPb:tä vaikka toki myös RGB on komponenttisignaali.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Miten olet todennut tämän? Mikä näyttölaite?
En ole tutustunut Digital-X:n VGA-boksiin, joten en osaa sanoa onko tuo oma kytkentäni vastaava.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Edit: Ah, anna kun arvaan. Kyse on Digital-X:n VGA-boksista.
Niin, ja tämän threadin alkuperäisessä viestissä nimenomaan kysyttiin listaa peleistä (=vanhoista peleistä) joissa tuo toimii ja nerokas vastaus kysymykseen oli, että ei missään.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Sehän ei toimi enää uusien pelien kanssa ilman modausta, koska Microsoft teki muutoksen devkittiin tjsp.
Kiitoksia linkistä.. Tosin ainakin muutama mikä tuossa listassa on "Ja" merkinnällä ei toimi tuolla minun boksillani.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Eikö noista Digital-X -adapterin tukemista peleistä ole lista firman sivuilla? Edit: Tältä saitilta löytyy.
Paitsi edelleenkin ainakin tuo Halo, koska minun kaapelini, jolla se on testattu, ottaa signaalin sisään komponenttina ja se kyllä tulee 100% varmuudella ulos modaamattomasta boksistani..Lainatun viestin kirjoitti alkujaan olaiho
Joka tapauksessa, *komponentti*kaapelilla pelit eivät toimi progena ilman modausta.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Mutta jos PAL60-pelit nykii VGA:lla, joutuu hankkimaan NTSC-version pelistä.
Normaali NTSC-resoluutio on 720x480, normaali PAL-resoluutio on 720x576. Tavallisessa PALissa on 50 kuvaa sekunnissa, NTSC:ssä 60. Eli teoriassa PAL60:ssä on 20% enemmän piirrettävää kuin NTSC:ssä. (Tosin vain joka toinen juova piirrettään kussakin kuvassa, mutta eiköhän tuo boksi silti sisäisesti laske kokokuvia jotka Conexantin videonkoodauspiiri sitten lomittelee.)Lainatun viestin kirjoitti alkujaan triple_a
Hetkinen, nyt voisi joku osaava selventää hieman. Miksi PAL60-pelit nykisivät yhtään sen enempää kuin NTSC-pelit? Vaatiiiko tuo PAL60 sitten jotenkin enemmän konetehoa, esim. johonkin muunnokseen tai jotain?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Olen joskus vähän ymmällä näitten frame-käsitteiden kanssa. Jos PAL-tv kerran päivittää koko kuvan 25 kertaa sekunnissa niin mitä hiton merkitystä on enää pelin 60 fps päivitysnopeudella? Vai onko tässäkin markkinamiesten jekku eli todellinen päivitysnopeus kaikissa 60fps peleissä olisikin 30 fps?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Billpen
Kokonaisia ruutuja piirretään tosiaan tuo 25 kappaletta sekunnisssa, mutta koska jokaisesta ruudusta piirretään ensin parilliset ja sitten parittomat juovat (interlace), tulee ruutujen yhteismääräksi tuo 50 kpl.