Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

720p vai 1080p HDTV ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

No voin luvata sulle, että tajunta räjähtää, kun ton telkkarin saat käyttöön (32LE2R), kun olet tottunut siihen kämäseen vanhaan. Et varmasti pety, vaikka tietenkään vaikkapa joidenkin Bravioiden tasolla ei olla.

Kumpaas Cyrus1 suosittelisit enemmän? Sonyn S-sarjalaisen vai kyseisen LGeen josta olette puhunu?

No riippuu rahatilanteesta. :D S-sarjalainen tottakai, jos pystyy vaivatta laittamaan sen pari sataa (ehkä vähän enemmän, ehkä vähän vähemmän, en ole pahemmin seuraillut) lisää siihen 699:n päälle. Mutta ei ole huono hankinta tuo LG:kään tuohon hintaan. Itse halusin kuitenkin vähän isomman kuin 32 vielä, eli 37 ja siinä olisi taas joutunut laittamaan satasia lisää peliin (siis jotain Sonyn 37 tuumasta jos olisi ostanut) enkä nähnyt järkevänä, kun kuitenkin vain sellasen väliaikaismallin hankin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Jep jep Sony Bravia S mallistosta saat tuolla 699 hintaan ehkä 20" hd-ready töllön. 32" varmaan liikkuisi siellä tonnin paikoilla. Tosin tuon hinnan sain net antilasta joten kyllä noita 20" s malleja halvemmallakin voi löytää. Korkeampi varmaan laatu on varmasti mutta onko se hintansa väärtti riippuu lähinnä ostajasta.

Niin ja onhan siinä tietysti se muutaman kymmenen euron brandi lisäkin kun puhutaan Sonysta näin non console puolella.

Cyrus1 sanoi:
No riippuu rahatilanteesta. :D S-sarjalainen tottakai, jos pystyy vaivatta laittamaan sen pari sataa (ehkä vähän enemmän, ehkä vähän vähemmän, en ole pahemmin seuraillut) lisää siihen 699:n päälle. Mutta ei ole huono hankinta tuo LG:kään tuohon hintaan. Itse halusin kuitenkin vähän isomman kuin 32 vielä, eli 37 ja siinä olisi taas joutunut laittamaan satasia lisää peliin (siis jotain Sonyn 37 tuumasta jos olisi ostanut) enkä nähnyt järkevänä, kun kuitenkin vain sellasen väliaikaismallin hankin.
Onko sonylla edes 37 tuumaisia. Itse ainakin kun aikoinaan etsin töllöä, niin vaikutta Sonylla noi menevän 32" -> 40" -> 5x"

lostis sanoi:
Onko sonylla edes 37 tuumaisia. Itse ainakin kun aikoinaan etsin töllöä, niin vaikutta Sonylla noi menevän 32" -> 40" -> 5x"

Voi olla tosiaan ettei edes löydy. Nopeasti vain vilkuilin jotain Panasonicin plasmoja ja vastaavia ja ajattelin ettei Sony kai ainakaan halvempi ole tai ainakin samoissa hinnoissa. Sittenhän olisi joutunut laittamaan vielä enemmän rahaa, jos Sonyä olisi halunnut isompana.:D

sony tai samsung, aika sama...jos haluu merkistä maksaa huntin ylimäärästä ni sony on oikee merkki.

joecool sanoi:
jos haluu merkistä maksaa huntin ylimäärästä ni sony on oikee merkki.

Tämä on mielestäni melko tarkkakatseinen huomio, Sony ei kyllä hintalaatusuhteellaan pärjää. Ei Sonyn telkkarit mitenkään ylivoimaisia kuvaltaan ole (ei ainakaan niin paljoa kuin hinnasta voisi päätellä), paljon on kyse siitä mitä mallistoja verrataan keskenään. Tuo LE kun taitaa olla LG:n halvin mallista, kun taas Sonyllä S:ää halvempi on muistaakseni vielä U-mallisto.

kävin kokeilees tuota sonyn 48" 1080p telkkua ja motorstorm peliä siinä, niin kyllä
kuva piirty nätisti vasteaika Ok eikä mitää värinöitä.

ei todellakaan pääse ps3 pelit oikeuksiinsa millää "hiton putkitelkulla"

maksaa vain 2699e

maksaa "vain" 2699 ?! Eikö tuo ole aika helvetin kallis Telkkari? Lottovoittajaa tai muuten rikasta henkilöä ei lasketa, mutta tavallista työssäkäyvää immeistä luulis hirvittävän tuommonen summa.

2 vuotta niin tuon saa tonnilla.. No joo, itseäni PS3 & putkitelkkariyhdistelmällä pelaavaa tyyppiä himottais pirusti HD-telkun osto, mut todella aattelin, kun HD kuvaan siirryn, niin siirryn kerralla kunnolla. Eli vaatimuksena pidän väh 40 tuumaa ja 1080p-tuki. Yritän tässä vielä ainakin vuoden pyristellä ton 32 tuumasen Finlux-putken kanssa. Saa nähdä et kuinka kauan sitä malttaa..

Cyrus1 sanoi:
...
Mutta ei ole huono hankinta tuo LG:kään tuohon hintaan. Itse halusin kuitenkin vähän isomman kuin 32 vielä, eli 37 ja siinä olisi taas joutunut laittamaan satasia lisää peliin (siis jotain Sonyn 37 tuumasta jos olisi ostanut) enkä nähnyt järkevänä, kun kuitenkin vain sellasen väliaikaismallin hankin.
Komppaan Cyrusta.
Itse ostin juuri tuon LG:n 32LE2R:n joulukuussa - isompaa olisi tietysti tehnyt mieli, mutta kun ei tuohon kirjahyllyyn suurempaa mahdu (kuva, tuolloin ei tosin vielä PS3:sta), nytkin piti tuota yläpuolella olevaa tasoa nostaa 4 senttiä...
Kaikin puolin olen tyytyväinen tuohon töllöön ollut, hintansa väärti todellakin (maksoin 799,- joulukuussa).
Seuraava tulee sitten olemaan FullHD, joutuu tosin laittamaan olohuoneen kaluston ensin uusiksi... :p

^^
ylläolevalle (kirjoittelen Ps3:lla joten quotetus ei kannata, konsolifinin foorumi toimii muuten hemmetin hyvin Ps3 webbiselaimssa toisin kuin Pelaajan vastaava)

Tuo Lg todellakin näyttää tyylikkäältä, itse olen totunut 17" joten tuo voi olla aika pamaus jos tuon hommaan omaan huoneeseeni Ps3:n kaveriksi. Ja hyvää vain olen telkusta tähän asti kuullut joten voi olla että tämä on aika varmaakin tämän telkun hankinta kunhan ensimmäisen palkan saan eli varmaankin noin vajaa kuukauden päästä. Täytyy vain katsella mistä moisen saisi halvimmalla, ja tietty raumalaisilla liikkeillä on etu takuu asioiden takia (helpompi rundata telkku niihin kun vinettää puhelimitse mikäli vikoja ilmenee)

Mites muuten nuo liittimet, HDMI löytyy mutta onko jotain extraa.
Entä muuta mainittavaa kyseisestä telkusta, esim valikot/säädöt/lisäominaisuudet/ps3 yhteensopivuus/ tietsikka yhteensopivuus(Ei pakollinen) Omaan huoneeseen varmasti sopisi hienosti nykyisen tilalle (katso häpeänurkka :<)

HDMI löytyy 1kpl, samoin komponentti, VGA (d-sub), s-vhs plus pari komposiittia sekä 2 x SCART.
Kuvan säädöt ovat mielestäni riittävät ja jokaiselle sisääntulolle saa tehtyä omansa (kaikissa töllöissä ei ole tuota ominaisuutta!). Tuon xd-enginen otin itse suosiolla pois päältä, että sain kuvasta mieluisan... :P
Alkuun oli pientä valovuotoa oikeassa ylänurkassa, mutta on tuo tuosta hieman tasoittunut. Kokonaan ei ole pois hävinnyt, mutta eipä tuota normaalikäytössä huomaakkaan.
Media-pc on kiinni vga-liittimessä ja 1360x768 resoluutio 60hz:llä pelittää. 3 pikseliriviä jääpi siis molemmista reunoista pimeäksi, mutta tuokaan ei taas haittaa kuin hifistelijöitä.
PS3 liitettynä siis hdmi:llä ja 1080i resoa antaa maksimissaan. Kyllä nuo pelit näyttää ihan hienolta tuossa ja blu-ray elokuvat samoin. ;)
Hienouksia ei muuten pahemmin ole paitsi kuva kuvassa toiminto, joka tosin ei toimi kuin VGA:n, HDMI:n ja komponentin kanssa. Eli voit esim. katsoa telkkua pikkuikkunassa (paikka valittavana jostain neljästä nurkasta tai voit jakaa kuvaruudun kahtia) samalla kun pelaat pleikalla (käytännöllistä?).

Hyvältä kuulostaa, ongelmatkaan eivät vaikuta suurilta muutakuin ehkä hifistelijöille joka en ole.

1080i?
Eikö telkkari ole vain HdReady joten 720p?
vai olenkos nyt täysin hukassa :s mitä eroa on 1080i ja 1080p?

Viper7 sanoi:
Hyvältä kuulostaa, ongelmatkaan eivät vaikuta suurilta muutakuin ehkä hifistelijöille joka en ole.

1080i?
Eikö telkkari ole vain HdReady joten 720p?
vai olenkos nyt täysin hukassa :s mitä eroa on 1080i ja 1080p?

p=progressive, eli lomittamaton i= interlaced eli lomiteltu

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lomitettu_kuva
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lomittamaton_kuva

Eli HDready telkkarin määritelmä on käsittääkseni se, että se pystyy toistamaan 1080 lomiteltua kuvaa, vaikka useimmiten käytetäänkin mieluummin 720 lomittamatonta. FullHD sitten 1080 progressiivistä.

Entiedä minkälaatuisia telkkuja Toshiba tekee. Gigantin mainoslehtisessä on halpa 32" HD Ready Toshiban LCD telkku. Hintaa vain 599e. Joten jos telkun ostoa harkitset, tuossa yksi halpa telkku, laadusta/kuvasta ei kylläkään mitään käsitystä (eli käy liikkeessä katsomassa laatu).

Nyt olisi neuvot paikoillaan. Olen tilaamassa PS3:ta mutta huomasin että Samsungin taulutelevisioni ei tue hdmi johtoa eli miten tuo vaikuttaa pelin grafiikkaan tai kuvanlaatuun. tällä hetkellä on XBOX 360 kiinni televisiossa ja siinä on tuo johtosarja missä on punainenx2 keltainenx2 ja sininen ja vihreä. Mutta televisio silti voi näyttää 1080i kuvaa kun sen valikoin boxin valikoista. Joten kertokaa millä johdolla joudun tuon PS3 siihen kytkemään ja viekö se jotain pois kuvasta. Kun ei olisi varaa ostaa sekä uutta töllöä että PS3:sta!

Zos kia cultus sanoi:
maksaa "vain" 2699 ?! Eikö tuo ole aika helvetin kallis Telkkari? Lottovoittajaa tai muuten rikasta henkilöä ei lasketa, mutta tavallista työssäkäyvää immeistä luulis hirvittävän tuommonen summa.
Pakko kommentoida tätä.
Tuo on ainakin itsestäni vain. En ole mitenkään rikas ja päivät menee opiskellessa/joskus töissä. Suurempi kysymys on yleensä rahojen sijoittamisen priorisointi. Haluatko mennä joka vkloppu baariin ja tuhlata sinne xxx vai jäädä kotiin ja säästää samalla tuon xxx. Normaalille päivätyössä olevalle tuo 2699 säätyy 2-3kk, jos vain haluaa.
Itse olen tyytyväinen, että sijoitin "vähän" enemmän aikoinaan omaan telkkuun ja sen jälkeen olen sijoittanut vielä "vähän" muihinkin kivoihin leluihin (elektroniikkaa).

Torpedo 360 sanoi:
Nyt olisi neuvot paikoillaan. Olen tilaamassa PS3:ta mutta huomasin että Samsungin taulutelevisioni ei tue hdmi johtoa eli miten tuo vaikuttaa pelin grafiikkaan tai kuvanlaatuun. tällä hetkellä on XBOX 360 kiinni televisiossa ja siinä on tuo johtosarja missä on punainenx2 keltainenx2 ja sininen ja vihreä. Mutta televisio silti voi näyttää 1080i kuvaa kun sen valikoin boxin valikoista. Joten kertokaa millä johdolla joudun tuon PS3 siihen kytkemään ja viekö se jotain pois kuvasta. Kun ei olisi varaa ostaa sekä uutta töllöä että PS3:sta!

Helpottaisi, jos tietäisi mikä on telkkusi malli? Samsungeja kun markkinoilla muutamaa eri mallia ja liittimet varmaan kaikissa poikkeavat toisistaan. Ilmeisesti telkkari on aika vanhaa mallia, jos siitä tosiaan ei HDMI-liitintä löydy. Ilmeisesti X360 on Sampassa komponentilla kiinni (jos siinä siis menee kolme johtoa pun, sin ja vihr), 1080i kuvaa kun ei saa pihalle kuin komponentilla tai VGA:lla mikäli en ole aivan hakoteillä (en tosiaan ole ihan varma).

Ylös Bottom