Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

720p vai 1080p HDTV ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

hartzu sanoi:
Vanhentunutta tietoa kaikilta osin. Jo nyt saat 2000 eurolla hyvän 40-42" LCD:n, ja vielä FullHD mallin, esim. juuri Samsungilta. Ja kuten tunnettua PS3 tukee 1080p moodia peleissä (juu.. pelejä ei ole vielä montaa) sekä BluRay toistossa.

Lueppa viesti uudastaan, josko ymmärtäisit.

cchaou sanoi:
Lueppa viesti uudastaan, josko ymmärtäisit.

Luettu! Ja sama vastaus edelleen, mutta täsmennetään vielä:

- GameMode löytyy myös Samsungin LCD ruuduista, vastaava on tarjoilla myös muilla valmistajilla
- Uusimpien LCD Samsungien kontrasti on samaa luokkaa
- pehmeä kuva ei ole mikään hyve, paitsi suomen digi-tv lähetyksissä
- LCD:t eivät nykyään kärsi mistään katselukulmaongelmista
- FullHD LCD hinnat ovat tippuneet alkuvuonna todella huimasti. Uudet 40-42" mallit kahden tonnin molemmin puolin, enkä puhu nyt mistään El Cheapo merkeistä. Sammyn edellinen FullHD LCD lippulaiva F71 40" lähtee reilusti alle 1500 euron jos sitä vielä jostain löytää.
- ääliömäistä hintaa joutuu maksamaan vain Sonyn (LCD) ja Pioneerin (plasma) tuotteista

Sattuuko kellään olemaan tietoa, millä samsungin F71:stä saa katsottua firmiksen versionumeron? Täytyy toivoa, että on uusi firmis sisällä, jotta pääsee siitä päivitysrumbasta.

Noniin nyt onnistuin hajottamaan jalkani niin että en saa sillä varata painoa ollenkaan 3-6 viikkoon, saikkuahan luonnollisesti tuli 2 kuukautta heti kättelyssä ja ajattelin nyt että otan alle tonnin telkkarin ja ostan fullhd:n ensi vuonna. Veikon Koneelta käyn koneen hakemassa, en viitsi hirveästi lähteä ravaamaan, vaan laitan lyhyen listan vermeistä mitä katsoin tuossa netissä ja mitkä ovat vaihtoehdot.

Sony KDL-32U2000B http://www.veikonkone.fi/applicatio...09&cat_sel_id=91&category_main_id=2&pr_tech=1

Samsung LE-32R77BD
http://www.veikonkone.fi/applicatio...oduct_id=506&cat_sel_id=91&category_main_id=2

Samsung:in kontrastisuhde näyttäisi olevan paperilla paljon parempi kuin muilla, yksi suosikeista tällähetkellä.

Philips 32PF5531D
http://www.veikonkone.fi/applicatio...95&cat_sel_id=91&category_main_id=2&pr_tech=1

LG 37LE2R
http://www.veikonkone.fi/applicatio...duct_id=1162&cat_sel_id=91&category_main_id=2

Syy miksi otan nyt halvemman telkkarin on se etten tiedä mitenkä tuon rahankulutuksen kanssa menee nyt muutama kuukausi, siitä vaan omia mielipiteitä vielä kerran jos voin pyytää :)

Zos kia cultus sanoi:
Samsung LE-32R77BD
http://www.veikonkone.fi/applicatio...oduct_id=506&cat_sel_id=91&category_main_id=2

LG 37LE2R
http://www.veikonkone.fi/applicatio...duct_id=1162&cat_sel_id=91&category_main_id=2

Syy miksi otan nyt halvemman telkkarin on se etten tiedä mitenkä tuon rahankulutuksen kanssa menee nyt muutama kuukausi, siitä vaan omia mielipiteitä vielä kerran jos voin pyytää :)

Itse valitsisin jommankumman noista. Parhaat hinta/laatusuhteet mielestäni. Jos haluat isompaa kuvaa niin LG, jos 32" riittää niin Samppa.

Zos kia cultus sanoi:
Noniin nyt onnistuin hajottamaan jalkani niin että en saa sillä varata painoa ollenkaan 3-6 viikkoon, saikkuahan luonnollisesti tuli 2 kuukautta heti kättelyssä ja ajattelin nyt että otan alle tonnin telkkarin ja ostan fullhd:n ensi vuonna. Veikon Koneelta käyn koneen hakemassa, en viitsi hirveästi lähteä ravaamaan, vaan laitan lyhyen listan vermeistä mitä katsoin tuossa netissä ja mitkä ovat vaihtoehdot.

Sony KDL-32U2000B http://www.veikonkone.fi/applicatio...09&cat_sel_id=91&category_main_id=2&pr_tech=1

Samsung LE-32R77BD

Samsung:in kontrastisuhde näyttäisi olevan paperilla paljon parempi kuin muilla, yksi suosikeista tällähetkellä.

Philips 32PF5531D
http://www.veikonkone.fi/applicatio...95&cat_sel_id=91&category_main_id=2&pr_tech=1

LG 37LE2R

Itse pakko suositella tätä.

nothing sanoi:

Juu, toi on kyllä tohon hintaan varmasti erittäin hyvä hankinta. Itekkin olen jo pitkään harkinnut kyseisen telkkarin hommaamista, joten seuraavan palkan saapuessa luultavasti tulen telkkarin verkkokaupasta hommaamaan. Sen verran kauan tullut jo noitten töllöjen kanssa jahkailtua, että nyt kyllä saa riittää:). Pääsee nauttimaan isosta hd- kuvasta, kun tähän mennessä olen pelannut 19" laajakuva tft näytöllä.

Julma sanoi:
Sattuuko kellään olemaan tietoa, millä samsungin F71:stä saa katsottua firmiksen versionumeron? Täytyy toivoa, että on uusi firmis sisällä, jotta pääsee siitä päivitysrumbasta.

F71 FAQ:

To find the service menu:

Power Off -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

Katso T-FMSLMPEU-xxxa numeroa, näkyy siinä service menun ekalla ruudulla.

1010SVC firmis ei tietääkseni ole koskaan esiasennettu, vaan se asennetaan vain itse tai pyynnöstä huollossa.

Katso myös DVDPlazan ja AVForumsin ketjut (jättimäinen)

Kiitos hartzu.

Itse asiassa tuon sinun antaman kirjainsarjan perässä on 1012 eli olisiko ulkona taas uusi firmis?

Julma sanoi:
Kiitos hartzu.

Itse asiassa tuon sinun antaman kirjainsarjan perässä on 1012 eli olisiko ulkona taas uusi firmis?

Siltä näyttäisi, itse olin viimeksi nähnyt maininnan 1010 versiosta. Sinänsä "huono" juttu, että tuo Justscanin tuova päivitys on 1010 versiota, joten jos sen haluaa pitää tehdä downgrade siihen asti kunnes tuosta 1012:sta on saatavilla SVC versio. Oletan, että tuossakaan ei ole Justscan optiota vakiona mukana (jos HDMI liitännän Picture valikosta löytyy kohta Justscan on se mukana).

Zos kia cultus sanoi:

Samsung LE-32R77BD

Philips 32PF5531D

LG 37LE2R

Muista ei ole kokemusta, mutta LG 37LE2R on vallan mojova töllö. Hemmetin hyvä kuva, hyvän kokoinen ja XD Engine 3 on niin hyvä, että se parantaa kuvaa mielettömästi. Värisäädötkin on hyvät ja kuvan saa tosi luonnollisen näköiseksi.

EDIT: Ja kuullut muualtakin kehuja verrattuna muihin töllöihin. Hemmetin halvalla hyvää kuvaa isolta ruudulta. Pienellä budjetilla melkeinpä paras välivaiheen töllö. Tai ehkäpä myös tuo Sonyn 50" on hyvä välitöllöksi, koska enpä usko että vuodessa joutuu uusiin lamppuihin sijoittelemaan.

nothing sanoi:

Eeh ompas tuonkin hinta tullut alas :eek: . Itsellä on edeltävä malli joka viime elokuussa maksoi Suomessa 1590e (Saksasta 1325e kotiinkuljetettuna). Suosittelen kyllä myös tuota Sonyn 50".

Rixa sanoi:
Eeh ompas tuonkin hinta tullut alas :eek: . Itsellä on edeltävä malli joka viime elokuussa maksoi Suomessa 1590e (Saksasta 1325e kotiinkuljetettuna). Suosittelen kyllä myös tuota Sonyn 50".

Sama homma joo... Tuon vanhempi versio on kotona ollut myös rontin vuoden verran. Hintaa oli muistaakseni karvan verran alle 1500 saksasta kotiin kannettuna. Ja todella tyytyväinen olen kyllä ostokseeni ollu.

Tuollainen LG32LE2R tuli sitten HobbyHallista tilattua (vanhempani ovat jotain kanta asiakkaita tai muuta vastaavaa saa 15pv tutustumisen tuotteisiin)
Hyvää on kuullut vain tästä telkkarista käyttäjiltä, mutta jossain foorumeilla kuulin että jollekin kauppias oli väittänyt että nämä olisivat jotenkin huonolaatuisia, onko tämä joku vanha 2005-6 vuoden malliston LG juttu vai mistä tässä oli kyse. Kenties kalliimpien laitteiden myynnin ehostus yritys?

Viper7 sanoi:
Tuollainen LG32LE2R tuli sitten HobbyHallista tilattua (vanhempani ovat jotain kanta asiakkaita tai muuta vastaavaa saa 15pv tutustumisen tuotteisiin)
Hyvää on kuullut vain tästä telkkarista käyttäjiltä, mutta jossain foorumeilla kuulin että jollekin kauppias oli väittänyt että nämä olisivat jotenkin huonolaatuisia, onko tämä joku vanha 2005-6 vuoden malliston LG juttu vai mistä tässä oli kyse. Kenties kalliimpien laitteiden myynnin ehostus yritys?
Ainakin joissain vanhemmissa (juurikin jotain 2005) malleissa on ollut jotain vikaa. Kahdella kaverilla oli LG:tä ja niissä välillä virrat sammuivat yllättäen ja kanavamuistit katoilivat suhteellisen säännöllisesti. Huolto ei tuntunut auttavan asiaan, joten kummatkin peruivat kaupan, jopa onnistuneesti. Nykyisissä malleissa tuskin mitään suurta häikkää ole, varsinkin jos satut tykkäämään kuvanlaadusta.

Hyvä juttu, tämä ihmetyttikin hieman kun noinkin vahvasti meni ristiriitaan nuo väittämät. Jostain paneelista tai vastaavasta se inkkarikin puheli että tuossa LG:ssä olisi ainoa huonopuoli mutta mihin tämä nyt sitten vaikuttaakaan on minulle täysin kysymys merkki vaikka kovasti yrittikin selittää minulle tuota :D

LG:llä ja Philipsillä oli ainakin jonkin foorumin mukaan (ettei sitten ollut juuri tämä DVD PLAZA) yhteinen tehdas tai jotain. LG on ainakin omasta mielestäni vaikuttanut luotettavalta erityisesti tietokoneen näyttönä (kaverilla on) ja DVD soittimena (itsellä on) joten kai tuolta voi odottaa suhteellisen hyvää laatua. Toivottavasti tulloo pian tuo tv! Voisi tässä jo käydä tuon kaapelinkin ostamassa kätösiini jotta saa heti kiinni telkun plekeen.

Viper7 sanoi:
Hyvä juttu, tämä ihmetyttikin hieman kun noinkin vahvasti meni ristiriitaan nuo väittämät. Jostain paneelista tai vastaavasta se inkkarikin puheli että tuossa LG:ssä olisi ainoa huonopuoli mutta mihin tämä nyt sitten vaikuttaakaan on minulle täysin kysymys merkki vaikka kovasti yrittikin selittää minulle tuota :D

LG:llä ja Philipsillä oli ainakin jonkin foorumin mukaan (ettei sitten ollut juuri tämä DVD PLAZA) yhteinen tehdas tai jotain. LG on ainakin omasta mielestäni vaikuttanut luotettavalta erityisesti tietokoneen näyttönä (kaverilla on) ja DVD soittimena (itsellä on) joten kai tuolta voi odottaa suhteellisen hyvää laatua. Toivottavasti tulloo pian tuo tv! Voisi tässä jo käydä tuon kaapelinkin ostamassa kätösiini jotta saa heti kiinni telkun plekeen.
No siis kannattaa ennen ostoa käydä jossain katsomassa (tai jos telkun voi palauttaa, vaikka sitä on käyttänyt, niin ei niinkään haittaa). PC-näytöt ovat tavallaan helppoja, koska sisään syötettävä kuva toistetaan 1:1. Telkkarin taas pitää tehdä jonkin laista skaalausta, koska näytön resoluutio on huomattavasti isompi, mitä digiboxi pystyy syöttämään. Tämä skaalaus tehdään erimerkeillä aina vähän eritavalla, josta johtuu välillä jopa hyvinkin selkeät erot kuvassa. Tietenkin asiaan vielä vaikuttaa mustan taso, värikylläisyys yms. yms.

Tuo tehdas juttu on sitten toinen. Monet aina jaksavat jänkätä, että sillä ja tolla on sama tehdas, mutta eipä se merkitse missään oikeastaan mitään. Firma missä minä työskentelen on samassa rakennuksessa kuin Lego, mutta sekään ei tarkoita sitä, että osaisin suunnitella legoja (näin hyvin voimakkaasti kärjistettynä).

Paras vinkki mitä pystyn antamaan on, että katso kuvaa rauhassa. Jos käyt katsomassa telkkaria kaupassa niin katso sitä siltä etäisyydeltä, missä sohva kotonasi olisi telkkariin nähden. Kannattaa kuvaa katsoa monista eri suunnista ja monelta korkeudelta. Näin näet itse, millaiset katselukulmat telkkarissa ovat. Itse esimerkiksi kokkaan usein, kun katselen telkkaria jolloin nuo katselukulmat on hyvä olla kohillaan. Sitten kun olet mielestäsi katsonut tarpeeksi sitä telkkaria, niin tee sama temppu jollain toisella telkkarilla. Näin taas pystyt näkemään hyvin eroja eri valmistajien/mallien välillä. Ja älä tyydy katsomaan juuri sen valmistajan tekemää demoa, koska siinä juurikin korostetaan jotain (jopa) täysin turhia ominaisuuksia aivan turhan paljon.

(ja tekstissä tuskin on mitään järkeä väsymyksen takia ;) )

Siis tilasin tuon television jo, vaikkakin lähinnä muiden mielipiteiden perusteella. Itselle kun riittää se Hyvä kuva hyvällä hinta laatu suhteella johon tämä 32LE2R tuntui iskevän todella hyvin.
Hobbyhallista hintaan 699e saa nähdä milloin putkahtaa postiin, voisi sen HDMI kaapelinkin käydä ostamassa.

Näin myös toisen kaverin Sharp merkkisen television nähtävästi oli vain muutaman kuukauden vanha, jokseenkin uuden kuuloinen merkki ainakin minulle tämä jokin OK merkki myös? (ei näistä koskaan voi tietää liikaa :P)

Myös tuosta LE2R telkusta voi kertoa vielä lisää kun erityisesti tuo huonot ja hyvät puolet kiinnostavat että tietää vähän mihin varautua ja miten säätää.

Toivottavasti nettisurffaamisesta tulisi hieman tarkempaa kun tuntuu että välillä ottaa vähän silmiin tämä hieman epäselvä kuva alhaisine refresh määrineen,

Onko kenelläkään kokemuksia tästä Mirain mallista? Tiedän, että DVD-plazalla on juttua, mutta nyt on kysymys pelikäytöstä. :)

Ylös Bottom