Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

720p vai 1080p HDTV ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika73
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Viper7 sanoi:
kauppias oli väittänyt että nämä olisivat jotenkin huonolaatuisia, onko tämä joku vanha 2005-6 vuoden malliston LG juttu vai mistä tässä oli kyse. Kenties kalliimpien laitteiden myynnin ehostus yritys?
Kauppias saattaa väittää sitä huonoksi, koska siinä on vanha paneli ja vanha XD Engine. Oikeasti nuo vanhat ovat vain parempia. Tämä päästiin Cyruksen kanssa toteamaan kun antoivat kaupalta vahingossa uudemman, muutamalla satasella arvokkaamman version.

Kuva oli suttuisa ja siinä oli huonot värit. Uudessa XD Enginessäkin on ilmeisesti automaattinen kuvan "pehmennys" toiminto, mikä vain suttuunnuttaa kuvan... Säikähdettiin jo että ei helevata onko 37" ja 32" näin iso ero tarkkuudessa, kun itselläni on 32 ja siinä on mainio kuva. Sitten ruvettiin ihmettelemään töllön mallia ja uudempihan se oli...

Kannettiin se toinen töllö kauppaan, 37LE2R kotio ja ah ihanuutta kun oli taas hyvä kuva.

tästä opimme että hyvää ei aina kannata yrittää parantaa, voi tulla kämmi kuten LG:n XD Engine:ssä kävi...

Pibe sanoi:
Kauppias saattaa väittää sitä huonoksi, koska siinä on vanha paneli ja vanha XD Engine. Oikeasti nuo vanhat ovat vain parempia. Tämä päästiin Cyruksen kanssa toteamaan kun antoivat kaupalta vahingossa uudemman, muutamalla satasella arvokkaamman version.

Kuva oli suttuisa ja siinä oli huonot värit. Uudessa XD Enginessäkin on ilmeisesti automaattinen kuvan "pehmennys" toiminto, mikä vain suttuunnuttaa kuvan... Säikähdettiin jo että ei helevata onko 37" ja 32" näin iso ero tarkkuudessa, kun itselläni on 32 ja siinä on mainio kuva. Sitten ruvettiin ihmettelemään töllön mallia ja uudempihan se oli...

Kannettiin se toinen töllö kauppaan, 37LE2R kotio ja ah ihanuutta kun oli taas hyvä kuva.

Onko noissa 32" malleissa sitten aina tuo vanhempi vai?
Ja siis kannoitte töllön kauppaan saadaksenne uuden samanlaisen vanhemmalla XD Enginellä? Noh itse en varmaan moista eroa edes huomaa kun vertailukohteita ei ole, mutta kiva se olisi silti se paras mahdollinen tuohon hintaan saada. Hobbyhall puhuu vain XD enginestä eikä kerrota yhtään onko kyseessä uusi vai vanha.

Tuli muuten hommattua myös tuollainen HDMI kaapelikin nyt sitten jotta pääsee heti tesmimään kun telkku saapuu.

Moi!

En viitsi tehdä omaa ketjua, joten kysyn asiaani tässä.

Olen ostamassa mahdollisimman piakkoin uutta televisiota ja totta kai hinta-laatu-suhteeltaan parasta mahdollista, joten kysynkin teidän neuvoa siitä, minkälainen televisiao minun tulisi hommata. Rahaa on tähän käytössä noin 1000, mieluiten alle, mutta ei ainakaan yli.

Televisio tulee peli -ja peruskatselukäyttöön. Konsolina tietysti PS3 :cool:

FullHD -televisiota en tarvitse, enkä saisikaan tuolla rahamäärällä, eikä siinä tarvitse olla digivirintä, koska käytössä on hyvä tallentava digiboksi. Pelaamisetäisyys on noin 2,5-3 metriä. Televisio voi olla mitä tahansa väliltä 32"-...? Isompi koko on plussaa.

Mitä mieltä olette tästä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8449

Näyttää menevän käsistä verkkokaupasta. En kuitenkaan tarkoita, että se kertoisi television olevan hyvä, mutta luultavasti se tuossa tapauksessa on, ehkä :I Ja vielä 40". En kuitenkaan vielä ole lyönyt mitään lukkoon´.

Joo no tuo 40s2000 on kyllä todella hyvä telkkari voitti monia arvosteluja viime vuonna, eli jos sellaisen tuohon hintaan saat, kannattaa se myös ostaa. Tietenkin myös kyseisen mallin uudempaa version 32" mallia saa nykyisin kaikkialta alle tonnilla, eli 32s2500 ja sekin on erittäin hyvä töllö. Parannuksena tuohon s2000 mallistaoon, on s2500 mallistossa 2 hdmi-liitäntää ja muistaakseni parempi kontrasti. Itse tosin tietysti ostaisin ennemmin tuon 40" s2000, mutta sen saanti voi olla kohtuu hankalaa, sillä en tiedä millainen erä tuonne verkkokauppaan on niitä tulossa ja voi ollla ettei niitä enää sieltä saa kun tilaa.

Myös sitten aika halpa telkkari voisi olla tuo Sonyn 32u2000, jota saa tuolta verkkokaupasta alle 700:llä. Telkkarissa on huonompi paneeli, kuin noissa s2000 ja s2500. Telkkari on tosin tuohon hintaan ihan hyvä hinta-laatusuhteeltaan.

Sitten toinen vaihtoehto voisi olla jokin Samsungin telkkari. Varsinkin vanhoja r71/2 malleja saa varmasti aika edullisesti jos niitä jostain löytyy. Samoin myös vähän uudemmat r73/4/7 malleja voi saada edullisesti. R7x mallit ovat kaikki käytännössä samnlaisia, paitsi että noissa r71 ja r72 malleissa ei ole digiviritintä, kun taas noissa r73, r74 ja r77 on digiviritin. Näissä 32" Samsungin r7x malleissa on sama paneeli kuin noissa Sonyn s2000 ja s2500. Hintaa on näillä sampan malleilla ehkä n.700-800, tai siihen hintaan itse niitä suosittelisin ostettavaksi.

Sitten tietysti nämä Samsungin uudet r8x mallit voisivat olla myös hyviä. Niissä on mm. 3 hdmi-liitäntää ja hibntaa 32" n.1000.

Joku voi vielä jotain telkkareita suositella, mutta tässä nyt omat suositukseni tuohon n.1000 hintaaa.

32-tuumainen on 2,5-3 metrin päästä katsottuna postimerkin kokoinen.

CJ sanoi:
FullHD -televisiota en tarvitse, enkä saisikaan tuolla rahamäärällä, eikä siinä tarvitse olla digivirintä, koska käytössä on hyvä tallentava digiboksi. Pelaamisetäisyys on noin 2,5-3 metriä. Televisio voi olla mitä tahansa väliltä 32"-...? Isompi koko on plussaa.

Itse ostaisin 37" ja siitä ylöspäin ja tuo Sony on ihan kelpo töllö pelaamiseen. Mutta suosittelen vielä vierailemaan täällä: http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=86 jos et ole vielä käynyt :rolleyes:

16:9 32" = 4:3 25" eli osta ainakin yhtä kokoluokkaa isompi kuin mitä nyt luulet tarvitsevasi, muuten tulet katumapäälle viikon sisällä.

2,5-3 metrin etäisyydelle 40" tai vielä mieluummin 46". 37" on melkolailla minimi, ja 32 jo aivan liian pieni. Minulla on 40" 2.5 metrin etäisyydellä ja ei mennyt kuin kaksi päivää, niin se alkoi näyttää pieneltä.. jopa naisväen mielestä(!). Aiemmin oli 25" 4:3 kuvaputki.

EDIT: Sanottakoon nyt vielä jo aiemmin saarnaamani asia, että kun kyse on PS3 käytöstä, tai varsinkin BD leffoista, kun 1080p pelejä ei vielä ole niin paljoa, niin "tarvitset" FullHD ruudun. 40-42" koossa sitä saa jo 1400-1800 hintaan esim. Samsungilta. Panasonicilta on tulossa myös tuohon hintaluokkaan FullHD plasma. Menee yli budjetista, mutta jos voi jostain puristaa/säästää lisää, niin kannattaa.

Yhdyn pitkälti edelliseen. Itse tosiaan vaihdoin 28-tuumaisesta laajakuvasta 40-tuumaiseen FullHD-lättyyn ja parissa päivässä alkoi tuntua, että kyllä tossa olisi se 46-tuumainenkin mennyt.

Oliver sanoi:
Yhdyn pitkälti edelliseen. Itse tosiaan vaihdoin 28-tuumaisesta laajakuvasta 40-tuumaiseen FullHD-lättyyn ja parissa päivässä alkoi tuntua, että kyllä tossa olisi se 46-tuumainenkin mennyt.

4:3 Tv:t eivät ole mitenkään kovin pieniä korkeudeltaan ja juuri korkeus kasvattaa sitä näkökenttää, leveyden ohella tietysti. 50 tuumaiset ovat ainoita laajakuva teeveitä, jotka kiinnostavat, koska ne ovat myös korkeita.

Kysymykseni kuuluukin, että kumpi on parempi FullHDTV vai HDreadyTV 50 tuumaisena, kun ajatellaan hinta ja hyöty -näkökulmasta? Expertiltä sais esim Sony HDready 50-tuumaisen TV:n noin 1500 eurolla.

jos heti alkaa se telsu tuntua liian pieneltä niin ei muuta kuin penkkiä lähemmäs ruutua vaan.

Z-Dogg sanoi:
Kysymykseni kuuluukin, että kumpi on parempi FullHDTV vai HDreadyTV 50 tuumaisena, kun ajatellaan hinta ja hyöty -näkökulmasta? Expertiltä sais esim Sony HDready 50-tuumaisen TV:n noin 1500 eurolla.

Tuolla kuvakoolla alkaa FullHD edut näkemään jo puusilmäisempikin katsoja. Hinta voikin sitten olla eri juttu, mutta nuo (oletan että tuo on taustaprojisio) taustaprojisiomallit ovat FullHD malleinakin melko siedettävissä hinnoissa. Itse en niiden kuvanlaadusta hirveästi perusta. LCD/Plasma puolella puhutaan 4000-6000 eurosta 50+ koon FullHD ruuduilla.

hartzu sanoi:
Tuolla kuvakoolla alkaa FullHD edut näkemään jo puusilmäisempikin katsoja. Hinta voikin sitten olla eri juttu, mutta nuo (oletan että tuo on taustaprojisio) taustaprojisiomallit ovat FullHD malleinakin melko siedettävissä hinnoissa. Itse en niiden kuvanlaadusta hirveästi perusta. LCD/Plasma puolella puhutaan 4000-6000 eurosta 50+ koon FullHD ruuduilla.

Puhutaanko?

klik

Tommonen Plasma taitaa muuten pyyhkiä lattiaa about jokaisella LCD-ruudulla.

Pasi85 sanoi:
Puhutaanko?

klik

Tommonen Plasma taitaa muuten pyyhkiä lattiaa about jokaisella LCD-ruudulla.

Suomessa puhutaan, tosin tuo tuleva Pana lienee suomessakin aiempaa halvempi. En nyt jaksa lähteä tähän iänikuiseen LCD/Plasma inttämiseen, mutta ainakin vaihtoehtoja FullHD puolelle on tulossa, mikä on hyvä.

Saksassa myös uudet LCDt ovat alle tuon suomen hintatason esim. http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/686170_-le-52m87b-samsung.html sama malli Veikon Koneessa 4790,-.

Kiitos hyvistä vastauksista.

Pistin tuon 40S2000E:n tilaukseen Verkkokaupasta, mutta tällä hetkellä saatavuusarvio on 3-5 viikkoa. Aamulla olisi vielä ollut, mutta nopeat syövät hitaat. Jään odottamaan ihmettä siitä, että saisin television vielä tällä viikolla.

Jatkan kuitenkin vielä kartoittamista ja jos löytyy joku parempi, perun tilaukseni ja ostan sen paremman.

Hämmästyin, kun luin väitteenne siitä, että 32" on liian pieni katseltavaksi noin kolmesta metristä. Olen näköjään menettänyt yhden tärkeän ulottuvuuden pelikokemuksistani, koska olen aina tähän asti tyytynyt tuohon 32". Joten en usko, että 40" tulee tuntumaan pieneltä minulle, koska 32" on tuntunut sopivalta. Toivottavasti valaistun uuden television saapuessa.

CJ sanoi:
asti tyytynyt tuohon 32". Joten en usko, että 40" tulee tuntumaan pieneltä minulle, koska 32" on tuntunut sopivalta. Toivottavasti valaistun uuden television saapuessa.

Älä sitten sano, etten varoittanut :D Itse löydän itseni usein istumasta lattialta n. metrin päässä ruudusta. Tulee pelaamisesta jotenkin kokonaisvaltaisempi kokemus :p

Hemmetin hifistit, itselle kun tuohon pöytäänkin mahtuu ehkä tuo 32 juuri ja juuri. Mutta sanottakoon että pelaan tosiaakin about metrin kahdenpääste (1,5m ehkä? Sixaxis pysyy hyvin kourassa johdollakin :P) että pienikin telkku voi näyttää isolta tarpeeksi läheltä. Tuo 50" tosin toimii paremmin isompiin huoneisiin josta joutuu todellakin tähystämään ruutuun.

Uskon että 32" hyppäys 17":sta tulee itseni ainakin tyydyttämään, ties vaikka sitten tulevaisuudessa kun on kertynyt sitä pääomaa huomattavasti enemmän ja omaa kämpän huoneen sijaan voi tuollaiseen harkita sijoittavansa.

Mitenköhän LE2R:ään saa näitä kotiteatteri kauttinsettejä? jos kuvan jälkeen satsaisi äänen toistoon kunhan tili on taas tarpeeksi vihreän puolella.

Olen kait sitten poikkeus, joka vahvistaa sääntöä. Itselleni tuo 40" tuntuu ihan tarpeeksi isolta ja melkein aina, kun on ollut ~2.päivän työmatkoilla ja tulen kotiin, niin tuo oikein hyppää esille sen suuruuden takia.
Varmaan jos laittaisi seinälle roikkumaan, niin se 50" olisi näyttävämpi.

Joo aika hifisti tarvitsee jo olla jos tuota 40" pitää pienenä, mielestäni kaikki laajakuvat ovat isoja ainakin kun vertailukohteenä käy edelleen tämä legendaarinen mailmaa ravisuttava galaxeja tuhoava Philips 17" vuodelta 1993!

Viper7 sanoi:
Joo aika hifisti tarvitsee jo olla jos tuota 40" pitää pienenä, mielestäni kaikki laajakuvat ovat isoja ainakin kun vertailukohteenä käy edelleen tämä legendaarinen mailmaa ravisuttava galaxeja tuhoava Philips 17" vuodelta 1993!

Ymmärrän, kun katsoin häpeänurkkaasi :D Melko karu on, tosiaan. Tuohon mikä tahansa on parannus. Ei kannata heti hypätä liian isoihin ruutuin, voi tulla shokki ja taju lähteä kun ROTM:ssa vihulaiset höökii silmille ;) Oliko scart jo olemassa 1993 malleissa, vai löitkö compo-shitellä kiinni?

Ylös Bottom