Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

720p vai 1080p HDTV ?

Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Viper7 sanoi:
LG 32LE2R ostin citymarketista viimeviikolla hintaan 659 (plussa kortti ale)
ja kyllä tämä telkku pelittää aivan loistavasti ainakin minulla, HDMI paikkoja on vain yksi tosin joten jos halajaat tulevaisuudessa jotain muuta HD laitetta voi joutua vaihtelemaan tai satsaamaan johonkin jakajaan. Säätöjä kuvan suhteen on hyvissä määrin. Digiboxia ei ole sisäänrakennettu joten boxin joutuu liittämään, paljastuu myös pari karua totuutta että Suomen lähetysten taso on persiistä suurimmilta osin ja Ps2 pelit näyttävät suht karuilta oblivion HD:n jälkeen :D
Kestävyydestä en viellä osaa sanoa mitään mutta näyttäisi vakaalta eikä mitään helposti hajoavia nappuloitakaan ole kun kaikki tapahtuu kaukosäätimellä. Eri laitteiden välillä voi surffata todella helposti ja digiboxia, Dvd soittinta ja Ps3:sta voi pitää vaikka samaan aikaan päällä ja valita valikosta minkä liittimen kautta telkku näyttää kuvaa.

Lyhyesti: Hyvä HD-ready televisio jossa loistava hinta laatu suhde joka soveltuu vähän löyhempiinkin lompakkoihin.
Itse ostin netistä hintaan 599 .


Olen muuten miettinyt, että mites tämä HD katselu toimii elokuvien kannalta? Tarviiko siihen, jonkun HD soittimen, kuten PS3?
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Blueray tai HD-dvd toistavan laitteen tarvitsee jos HD leffoja ostaa mieltää. HD lähetyksiä ei vissiin ole kuin maksullisilla tv kanavilla ja sekin tarvitsee sitten erityis Digiboxin sekä vaatii varmaan jonkin sortin lautasantennia tai kenties kaapeliverkkoa toimiakseen.
Tulevaisuudessa ellei jo nyt voi varmaan netistäkin ostaa noita tiedostoinakin jonka jälkeen vaikkapa PC:n kautta voi kyetä HD leffoja katsomaan. Konsolipuolella sekä Ps3 että X360:lle on suunnitteilla jotain leffa/sarja lataus palveluita, näistä kuitenkaan en tiedä juuri mitään.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Palatakseni vielä tuohon otsikkoon eli 720p vs 1080p, sanoisin että ero alkaa tulla selväksi kun puhutaan kuvankoosta 50" tai enemmän. Eli jos on tarkoitus hankkia iso ruutu elokuvia ja pelejä varten niin ehdottomasti suosittelen satsaamista Full HD tykki/tv. Leffoissa tuon eron huomaa selvemmin.

Kun taas puhutaan PS3 peleistä niin osahan tulee tosiaan 720p formaatissa mutta osa 1080p. Mielestäni pelien osalla ero ei ole niinkään selvä, mutta loppujen lopuksi riippuu itse pelistä. Esimerkiksi motostorm näyttää erittäin hyvältä vaikka tuleekin 720p formaatissa. Täysin vertailukelpoinen esim Ridge racer 7 joka tulee 1080p formaatissa.

Mutta todellinen ero tulee esille siis elokuvissa.. Lisäksi kaikki Blue-Ray leffat tulee naatiivisti 1080p formaatissa joten viimeistään sitten harmittaa jos oma kuvanlähde ei kykene näyttämään täyttä resoluutiota.

Oma kuvanlähde on 70" Sony Full HD taustaprojektio jossa nämä erot omaan silmään alkavat tulla esille. Nämä siis omat kokemukseni .
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Itse olen huomenna hakemassa itselleni 720p:n HDTV:tä, mutta mietin silti kannataisiko odottaa 1080p:n töllöjen hinnat putoisivat ja ostaa FullHD myöhemmin. Peli käyttöön olen TV:tä ostamassa, joten kysyn tuleekohan ero olemaan iso pelaissä siis 1080p ja 720p välillä. :confused:
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

No siis edelleen jos yllä olevaa luet on tuo aika tavalla kiinni siitä minkä kokoisen television aiot hommata. Tuskin 32" tai pienemmällä tuota Full HD kuvan laadun eroa Hd Readyyn huomaa mutta esim tykillä ja 50":lla voi tuo tulla jo esille vähän tarkemmin. Mitä isompi kuva sitä enemmän se paljastaa virheitäkin. Ja ei siitä haittaakaan HD ready töllöille ole jos peli toimii full HD:na, tällöinhän kuva on myös sahalaidattomampi ja tarkempi hd readyllä.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Noniin, nyt sain tuon telkun ja pitää sanoa, että kyllä on upea vehje.... Varsinkin äänentoisto yllätti paremmuudellaan. Vaikka PS2 vielä pelailen niin näyttivät pelit siinä aika makeilta 15 tuumaisen jälkeen.

Viper mitä asetuksia suosittelisist pelaamiseen vai oletko niihin edes koskenut?

Ja onko kenelläkään tietoa, että minkälaisena tietokoneen kuva tulee televisioon VGA kaapelilla, ja minkä hintaisia kyseiset kaapelit maksavat? Voiko sillä esimerkiksi katsoa koneelta leffaa, joka olisi tarkkana televisiossa?
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Ludson sanoi:
Noniin, nyt sain tuon telkun ja pitää sanoa, että kyllä on upea vehje.... Varsinkin äänentoisto yllätti paremmuudellaan. Vaikka PS2 vielä pelailen niin näyttivät pelit siinä aika makeilta 15 tuumaisen jälkeen.

Viper mitä asetuksia suosittelisist pelaamiseen vai oletko niihin edes koskenut?

Ja onko kenelläkään tietoa, että minkälaisena tietokoneen kuva tulee televisioon VGA kaapelilla, ja minkä hintaisia kyseiset kaapelit maksavat? Voiko sillä esimerkiksi katsoa koneelta leffaa, joka olisi tarkkana televisiossa?

Tietokoneen kuvahan tulee samanlaisena kun se tulisi näytölle, eli aika tarkkana. Tietysti voi olla että jos on vanha näyttis, se ei välttämättä tue 16:9 kuvaa. Nuo vga-piuhathan ei paljoa maksa.

Koneelta voi kattoa leffoja sun muita hyvin ja sen kuvan tarkkuus riippuu videon laadusta. Netistähän löytyy esim. hd-tarkkuuksilla olevia video pätkiä ja ne näyttävät kyllä hienoilta.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Ludson sanoi:
Viper mitä asetuksia suosittelisist pelaamiseen vai oletko niihin edes koskenut?
Mulla on nyt omaan makuun aika hiotut väri- ja tarkkuussäädöt ja voin laittaa ne tänään tänne triidiin jos netti toimii kotona jo. Bluraylle ja peleille eri asetukset, mitkä voi tallentaa HDMI-kanavan käyttäjä 1 ja käyttäjä 2 kohtiin. Eri kanavilla on siis kaikilla omat käyttäjä1&2, eli jos vaihtaa HDMI käyttäjä1, se ei vaikuta televiision käyttäjä1-asetukseen. Suurinpiirtein peliasetukset on kuitenkin Full color systeemit päällä:
kontrasti 78, kirkkaus 75, väri 85, tarkkuus 10. Laitan illalla tarkemmat.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Pibe sanoi:
Mulla on nyt omaan makuun aika hiotut väri- ja tarkkuussäädöt ja voin laittaa ne tänään tänne triidiin jos netti toimii kotona jo. Bluraylle ja peleille eri asetukset, mitkä voi tallentaa HDMI-kanavan käyttäjä 1 ja käyttäjä 2 kohtiin. Eri kanavilla on siis kaikilla omat käyttäjä1&2, eli jos vaihtaa HDMI käyttäjä1, se ei vaikuta televiision käyttäjä1-asetukseen. Suurinpiirtein peliasetukset on kuitenkin Full color systeemit päällä:
kontrasti 78, kirkkaus 75, väri 85, tarkkuus 10. Laitan illalla tarkemmat.
ok kiitos.


Ainiin jos tietokoneelta katsoo HD laatuisia videoita, niin näkyykö ne VGA kaapelilla televisiossa HD laatuisina :O?
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Inkkarilta sain säädöt, hän voisi ne tänne postata kun tietää noista enemmän kuin minä. Myös Pibe varmaan nuo tietää. Postatkaa ihmeessä niin pystyy sitten aina siihen palauttamaan itsekkin säädöt kun itse jotain häsläsin jo asetusten kanssa
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Löytyykö täältä LG 37LC2RR tai vasttavien käyttäjiä, kyselisin vain et millä säädöillä pelailet ja muutatko asetuksi leffan ajaksi....siis kyse töllön säädöistä ja tietysti yhdistetty HDMI-piuhalla??
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Viper7 sanoi:
Inkkarilta sain säädöt, hän voisi ne tänne postata kun tietää noista enemmän kuin minä. Myös Pibe varmaan nuo tietää. Postatkaa ihmeessä niin pystyy sitten aina siihen palauttamaan itsekkin säädöt kun itse jotain häsläsin jo asetusten kanssa
Joo, jos joku viisas kehtaisi antaa hyvät säädöt kaikenlaiseen katsomiseen...

Itse nopeasti vain laitoin äänet "elokuvalle" mitä se sitten tarkoittaakaan, kun ne kuulostivat parhaimmilta. En ole muihin säätöihin uskaltanut koskea.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Ludson sanoi:
Joo, jos joku viisas kehtaisi antaa hyvät säädöt kaikenlaiseen katsomiseen...

Ei ole olemassa mitään maagisia "hyviä säätöjä" jotka voisi esitellä jossain foorumilla ja joiden kopioimisen jälkeen kaikilla saman laitteen käyttäjillä olisi käytössään optimaalinen kuva ja ääni - muutenhan ne olisi jokaisessa telkussa jo valmiiksi kohdillaan (mikä firma nyt haluaisi tahallaan käyttää huonompaa kuvaa kilpaillessaan muita valmistajia vastaan).

Näytön kalibrointi riippuu kovin monista käyttäjäkohtaisista asioista, kuten sijoituspaikan valoisuus, valaisintyyppi (hehkulamppu, loisteputki, halogeeni jne), vastavalon (yleensä ikkunoiden) sijainti, muut valonlähteet ja heijastukset, katseluetäisyys ja -kulma, huoneen värimaailma, seinämateriaalien albedo... Tämän lisäksi asiaan vaikuttavat tietysti omien aistimien toiminta ja mieltymykset. (Ja sama äänentoiston suhteen, mutta monien mielestä tuplana. ;) )

Kaiken tämän autuuden lisäksi säädöt, jotka ovat ihanteelliset pelaamisen eivät välttämättä juurikaan ilahduta silmää esim. tv:tä katsoessa, joten pedantti säätää tietysti asetukset erikseen pelaamista, HD-elokuvia, SD-elokuvia, töllöä ja PC-hyötykäyttöä varten. Onneksi useimpiin telkkuihin voi nykyään tallentaa ainakin muutaman asetusprofiilin pikanäppäinten taakse.

Jokaisen kannattaa siis säätää oma näyttönsä omiin olosuhteisiinsa sopiviksi. Ohjekirja kannattaa lukea ja kaikki valikot käydä huolella läpi. Kotikäytössä parhaan tuloksen saa käyttämällä jotakin video- ja audiokalibrointiin tarkoitettua videotallennetta, esim. http://www.ramelectronics.net/html/Video-calibration.html.

Karvalakkiversio virityskuvista ja -signaaleista löytyy esim. Star Wars 4 -6 -DVD-boksin asetuksista. Samoin Sonyn julkaisemilta BD-levyiltä löytyy piilovalikko (paina päävalikossa 7 6 6 9 enter), jonka avulla voi säätää ainakin keskeisimmät asetukset kohdilleen.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Mitä mieltä olette Mirai DTL-642E500 42 tuumasesta FullHD töllöstä?

Kaksi kaveria hankki sellaiset. Hyvältä näytti, mutta en todellakaan ole mikään kultasilmä, sillä kokemusta ei ole kuin omasta Sonyn 32" putkitöllöstä. Hinta oli alle 1300, joka eniten yllätti, sillä 42 tuumasta FullHD:tä ei ole tuohon hintaan tullut vastaan tai onko teillä?
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

LG 32LE2R säädöt kiitos nm: Inkkari:lle
(37":seen nämä voi myös toimia suht hyvin. Mahdollisesti myös sisarmallistoon LC2RR joka on suht samallainen telkkari.)

Itse olen ainakin näihin asetuksiin ollut tyytyväinen, ja soveltuu omasta mielestä hyvin kaikkeen käyttöön mitä olen itse kokeillut.

PSM: Käyttäjä1
kontrasti 74
kirkkaus 78
Väri 75
Terävyys 30
värisävy 0
CSM: Käyttäjä
Punainen 0
Vihreä +4
Sininen +7
XD automaattinen
Laajennettu: Mustan taso Matala
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Viper7 sanoi:
LG 32LE2R säädöt kiitos nm: Inkkari:lle
(37":seen nämä voi myös toimia suht hyvin. Mahdollisesti myös sisarmallistoon LC2RR joka on suht samallainen telkkari.)

Itse olen ainakin näihin asetuksiin ollut tyytyväinen, ja soveltuu omasta mielestä hyvin kaikkeen käyttöön mitä olen itse kokeillut.

PSM: Käyttäjä1
kontrasti 74
kirkkaus 78
Väri 75
Terävyys 30
värisävy 0
CSM: Käyttäjä
Punainen 0
Vihreä +4
Sininen +7
XD automaattinen
Laajennettu: Mustan taso Matala

Pitääpi koittaa noita asetuksia, kun pääsen himaan :D
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Viper7 sanoi:
LG 32LE2R säädöt kiitos nm: Inkkari:lle
(37":seen nämä voi myös toimia suht hyvin. Mahdollisesti myös sisarmallistoon LC2RR joka on suht samallainen telkkari.)

Itse olen ainakin näihin asetuksiin ollut tyytyväinen, ja soveltuu omasta mielestä hyvin kaikkeen käyttöön mitä olen itse kokeillut.

PSM: Käyttäjä1
kontrasti 74
kirkkaus 78
Väri 75
Terävyys 30
värisävy 0
CSM: Käyttäjä
Punainen 0
Vihreä +4
Sininen +7
XD automaattinen
Laajennettu: Mustan taso Matala
Itsellänikin on nämä säädöt ja hyvät on. Tai itse laitoin tarkkuutta vielä näistä hieman alas päin, koska pelaan niin läheltä että muuten kuva on rosoinen. Kyllä nuo itselläni ainakin menee missä tahansa valo-olosuhteissa ja tein ne värisäätöön tarkoitetuilla kuvilla. Leffoille on eri säädöt, mutta niitä en voi nyt tarkalleen laittaa, koska netti on himassa alhaalla. Laitan kunhan saan taas netin...

Niin ja tuohon sisarmallistoon nämä ei käy, sen verran erilainen paneeli. 37" on myös sen verran erilainen, että ei ole siinäkään nämä oikein hyvät. Nämä on kuitenkin 32LE2R:lle hyvä pohja, mistä on hyvä alkaa säätämään tarkemmin omiin tarkoituksiin. Pitää kyllä vielä tarkastaa ne sonyn blu raylla olevat säädöt.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Mä pelailen LG LF65 1080p televisiolla ja aikas tyytyväinen täytyy olla. Etenkin Blue Ray leffat näyttää aivan uskomattoman hyvältä.

Ei kellään sattuis olemaan samaa televisiota ja joitain hyväksi havaittuja väriasetuksia??
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Terve kaikille fiksuille ihmisille.

LCD-töllön hankinta edessä joko tänään tai huomenna. Googletus, konsolifini, filmifini ja dvdplaza luettu mutta silti askarruttaa... Neuvoja ja fiiliksiä jo jommankumman omistajilta kaivataan. Eli pitemmittä puheitta

40" W2000 sony vai uusi 40" D3000?

Käyttö PS3-pelit ensisijaisesti, sitten leffat DVD / BD, tietokone (myöhemmin) ja digiTV (antennitalous)...
Molemmissa puolensa. Lopullisen päätöksen teen kun nään ne saman HDMI:n kanssa vierekkäin ja säädettyäni kuvan kummastakin kuntoon.

APUA. Kakstonttua on paljon rahaa. :eek:
 
Ylös Bottom