Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

720p vai 1080p HDTV ?

Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Hex sanoi:
Minusta FullHD-paneeli on niin iso etu, että nuo D-sarjan edut eivät paina yhtä paljon. 40-tuumainen televisio 2 metristä on yhdistelmä, jossa lisätarkkuuden huomaa, joskin suuremman eron huomaisi isommalla televisiolla tai lyhyemmällä katseluetäisyydellä.
-kiitos.

Hex sanoi:
Kaksi tai kolme HDMI:tä ei voi olla ratkaiseva tekijä. Saahan tarvittaessa HDMI-jakoja vahvistimen tai jakoboksin kautta.
-totta. etu silti vaikkakin ei ratkaiseva.

Hex sanoi:
3:2 pulldownin aiheuttama kuvan nykimisen kokeminen on aika henkilökohtainen juttu (sitä ei siis tehdä 24p-kuvalla). Yleensä sen huomaa tietyissä kuvan hitaissa panoroinneissa. Pikkunylkytykseen kyllä tottuu.
-siinäkin oot oikeessa. mua ei oo koskaan häirinnyt, muttakun en paremmasta vielä tiedä niin... :p

Hex sanoi:
Tarvittaessa voit ostaa erillisen kaapelidigiboksin. Joka tapauksessa ulkoisen boksin osto on edessä, jos haluaa nauhoittaa ohjelmia.
-ohjelmien nauhoitus teeveestä kuullostaa tosi vieraalta ajatukselta. samoin extra kaukosäädin.

Hex sanoi:
Tuo järkesi sanoo on sori vaan aika hakoteillä. Turha tyytyä huonompaan, kun parempi on tarjolla. Kyllä 1080p-paneelikin skaalaa siististi. Sen sijaan 1080i ja 1080p tiloissa sen ei tarvitse skaalata eikä tietystikään menettää tarkkuutta.
-jeps. oon kai mainoksen uhri.

Sen verran taustaa että tykkejä oon omistanut kolme. LGen 32 putken, hävitin pois tykin tieltä 2v sitten. Epsonin ja infocuksen data värkit. sanyo Z5 keväällä. nyt ilman omaa töllöö ja tykkiä tullu oltua 3kk (nyt kitkuteltu 32 bravialla (tyty-ystävälle hommattu postimerkki, toiminut ok)
Telkku jää makkari vehkeeksi jossain vaiheessa se on varma. sillonkin kyllä tulee oleen kiinni ps3ssa ja kotiteatterin ympäröimänä mutta nyt se tulisi talouteni ykkösvehkeeksi 1 - 2n vuoden ajaksi.

Ajatuksille avoinna.
-H.R. :)

EDIT: tulipa rumannäköne lainaus. tsori. koitan korjailla. tsori taas.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Tietysti minullakin on omat painotukseni ja se näkyy tietysti neuvoissa. Korkea resoluutio on hieno juttu ja olen pieniä kompromisseja valmis tekemään muissa asioissa. Jos puhutaan kuitenkin esim. väritoiston eroissa, ovat erot laadukkaiden LCD-näyttöjen välillä pieniä. Samoin erot mustantoistossa eivät ole enää yhtä suuria kuin ennen ja Sonylla se on ollut kohdallaan jo pari vuotta. (sen verran kun se toistaiseksi LCD-tekniikalla on mahdollista)

Tuossa itse kaupassa erojen etsimisessä on se ongelma, että televisioita pitäisi säätää huolella ja hartaasti (mieluiten testilevyllä), jotta oikeita eroja voisi vertailla. Kauppojen valaistuskin on usein kauppavalaistus eli ihan erilainen kuin kotona. Sillä on iso merkitys havaintoihin.

Vaan eivätpä netin käyttökokemuksetkaan ole oikotie onneen, sillä ihmisillähän on tapana kehua ostoksiaan ja vain aniharvalla on riittävää muiden mallien tuntemusta, jotta osaisi sanoa mikä on todella hyvää ja mikä ei. Silti testit lehdissä ja netissä + mahdollisimman laaja käyttökokemusten lukeminen sekä television itse katsastaminen on se kokonaispaketti, jolla päätös kannattaa tehdä. Kyllähän tuon hintaisen vekottimen ostamiseen kannattaa vähän aikaa pistää.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Hex sanoi:
Vaikuttaisi siltä, että D-sarjasta pyydetty hinta perustuu tuplavirittimeen. Sitä ei ole muilla tarjota (paitsi kalliit Loewet), joten sen avulla on helppo hetken aikaa myydä televisioita hyvällä hinnalla, ennen kuin se löytyy muiltakin. Tottakai kappelivalmius tulee myös tuleviin Sonyn mallisarjoihin.

Itse asiassa Samsuning M86 sarjaan on lisätty tuplaviritin, taisi tulla tänään myyntiin. :p
Kieli pitkällä olen odottanut tätä ,bugien takia en ensimmäisistä eristä uskaltanut ostaa. Pitää kuitenkin vielä pari viikkoa odotella, jos näissä uudemmissa ei ole ongelmia niin melko varma ostos.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8403
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Mitäs te tuolla tuplavirittimellä oikein teette? C-viritin kaapelitaloon ja T-viritin antennitaloon, mutta missä tapauksessa noille kummallekin löytyy käyttöä samaan aikaan?
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Lloope sanoi:
Mitäs te tuolla tuplavirittimellä oikein teette? C-viritin kaapelitaloon ja T-viritin antennitaloon, mutta missä tapauksessa noille kummallekin löytyy käyttöä samaan aikaan?
Jos vaik muuttaa tai jotain.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Lloope sanoi:
Mitäs te tuolla tuplavirittimellä oikein teette? C-viritin kaapelitaloon ja T-viritin antennitaloon, mutta missä tapauksessa noille kummallekin löytyy käyttöä samaan aikaan?

T&C-tuplaviritin on kaapelitalouden valinta. Pelkästään C-virittimellisiä televisioita ei ole.

Viritin tuskin on kallis valmistaa. Samasta televisiosta erillisten T ja C-mallien julkaiseminen sen sijaan lisäisi varastointi yms. kuluja.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Hex sanoi:
T&C-tuplaviritin on kaapelitalouden valinta. Pelkästään C-virittimellisiä televisioita ei ole.

Viritin tuskin on kallis valmistaa. Samasta televisiosta erillisten T ja C-mallien julkaiseminen sen sijaan lisäisi varastointi yms. kuluja.

Oikeestaan mä valitsisin laitteen jossa ei ole mitään digivirittimiä. TV-puolella kun ei ole juuri mitään järkevää tarjottavaa ja kun nuo analogilähetykset kohtapuoliin saadaan (vihdoinkin) pois eetteristä, niin voi sen TV-lupatarkastajankin kutsua vaikka kahville (ja samalla demota jotain typerää peliä sille) ilman pelkoa.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Lloope sanoi:
Mitäs te tuolla tuplavirittimellä oikein teette? C-viritin kaapelitaloon ja T-viritin antennitaloon, mutta missä tapauksessa noille kummallekin löytyy käyttöä samaan aikaan?
Welhon kaapelissa tulee myös peruskanavien terrestial signaali läpi. Eli silloin voi laittaa kummatkin virittimet hyötykäyttöön.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

lostis sanoi:
Welhon kaapelissa tulee myös peruskanavien terrestial signaali läpi. Eli silloin voi laittaa kummatkin virittimet hyötykäyttöön.

Kerro tarkemmin.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Perkule, menin ostamaan tuommoisen VGA kaapelin Gigantissa, joissa molemmissa päissä on tuommoinen 15pol. HDD-plug. Telkkariinhan tuo käy, mutta perkule ei mene koneeseen kiinni :(. Tuotteessa mainostettiin vaan, että käy tietokoneeseen ja VGA monitoreihin, ja luulin, että se omaankin koneeseen kävisi, mutta ei...

Kai pitää sitten vain mennä Maanantaina uudestaan katsomaan minkälaista johtoa olisi tarjolla...
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Viper7 sanoi:
LG 32LE2R säädöt kiitos nm: Inkkari:lle
(37":seen nämä voi myös toimia suht hyvin. Mahdollisesti myös sisarmallistoon LC2RR joka on suht samallainen telkkari.)

Itse olen ainakin näihin asetuksiin ollut tyytyväinen, ja soveltuu omasta mielestä hyvin kaikkeen käyttöön mitä olen itse kokeillut.

PSM: Käyttäjä1
kontrasti 74
kirkkaus 78
Väri 75
Terävyys 30
värisävy 0
CSM: Käyttäjä
Punainen 0
Vihreä +4
Sininen +7
XD automaattinen
Laajennettu: Mustan taso Matala
Entäpä sitten äänet? Siellähän on jo valmiiksi esim: Elokuva, mutta mitä ääniä käytätte pelatessanne?
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Niin näkyy, mutta ei kaapelitaloudessa silti ole mitää iloa siitä, että tuplaviritin osaa virittää myös T-kanavat. Vai mitä?
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Ramo sanoi:
40" W2000 sony vai uusi 40" D3000?

Samsung M86.

Syyt:
- FullHD (ehdoton etu PS3 ja BD käytössä, jä nykyään myös DVD käytössä, koska PS3 tekee niin laadukkaan ylöspäin skaalauksen)
- 24fps tuki (kunhan laitteessa on valmiiksi joko 1013 tai 2000 firmware)
- 3 HDMI liitintä
- loistava kuva
- erinomainen värintoisto
- erinomainen kontrasti
- halvempi (40" n. 1900) kuin W2000, mutta uudempi paneeli
- 1:1pixel mapped kuva HDMI, VGA ja komponentti liittimistä

D3000 on HDready ruutu. W2000 edelleen naurettavan hintainen.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Hex sanoi:
Niin näkyy, mutta ei kaapelitaloudessa silti ole mitää iloa siitä, että tuplaviritin osaa virittää myös T-kanavat. Vai mitä?
Riippuu siitä miten tuo on tehty. Jos tuon avulla pystyy kuva-kuvassa toimintoa käyttämään kahdesta eri lähteestä niin silloin siitä olisi hyötyä.
 
Vastaus: 720p vai 1080p HDTV ?

Ludson sanoi:
Perkule, menin ostamaan tuommoisen VGA kaapelin Gigantissa, joissa molemmissa päissä on tuommoinen 15pol. HDD-plug. Telkkariinhan tuo käy, mutta perkule ei mene koneeseen kiinni :(. Tuotteessa mainostettiin vaan, että käy tietokoneeseen ja VGA monitoreihin, ja luulin, että se omaankin koneeseen kävisi, mutta ei...

Kai pitää sitten vain mennä Maanantaina uudestaan katsomaan minkälaista johtoa olisi tarjolla...

Ainahan sen johdon voi palauttaa :D
 
Ylös Bottom