Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju
PhysX on fysiikka laskentaa näytönohjaimella eli sitä mitä Sony tällä hetkellä hehkuttaa omassa konsolissaan.
Ei se paranna grafiikkoja itsestään eikä vaikuta niihin kuin lyhentämällä prosessointi aikaa päivittämisen ja piirtämisen välillä.
Tätä toistelin vielä kerran tarkentaen koska tuossa ylemmässä viestissäsi et näemmä itse ymmärtänyt mitä se PhysX teki kun kerta aloit väittää vastaan.
Tämän jälkeen sanoit:
Juu, en minäkään tänne tule pistämään yksin viestejä missä totean tuon "En välitä resoluutiosta, tekstuureiden laadusta enkä reunanpehmennyksestä, consoles ftw!" koska se ei ole minulle ongelma tai tärkeä argumentti mutta se mikä kismittää että kun grafiikkojen eroista puhutaan niin aina tuodaan se teho-PC:n tuottama kuva ja perään "lol, noob consoles lololotrollolol" ja muuta kuinka "konsolit on kaiken pahan alku blaa blaa". Tottakai siellä tekniikan kärkipäässä tulee edistyneitä asioita mutta ne on niin kaukana normaaleista kuluttajista että koko aihe on turha. Samantien voisi hankkia älyttömän näytönohjainserveriklusterin jonka muokkaa pelikäyttöön ja pelaa sillä.
Nvidia on pistänyt tässä parin vuoden aikana pari demoa veden simuloinnista sekä karvaisista gorilloista mutta niiden käyttö pelin aikana ei ole kunnolla mahdollista koska GPU:ssa ei pakolla ole tarpeeksi tehoa laskea kyseisiä efektejä suuressa mittakaavassa.
Mutta on se edelleen tyhmää mielestäni kehua jollakin mutta lähempi tarkastelu osoittaa jotakin muuta.
Konsolit käyttää samaa periaatetta mutta ei se todellakaan ole grafiikkateknologiaa. Partikkeleiden liikeradat, savujen hajoaminen ja leviäminen ja näiden laskeminen on sama asia kuin 3D-mallien luiden asentojen sijoitellu kun liikkuvat vapaasti räsynukkeina tai liikutettuna animaation avulla interpoloiden.Ei ole grafiikkateknologiaa? Etkös sä puhunut siitä että konsolitkin käyttää sitä?
En tiedä sun määritelmää grafiikkateknologialle, mutta mun kirjoissa physX kuuluu niihin, jotain savuja ja muuta pientä sillä lasketaan yleensä.
Niin, kumman kauan sulla meni ymmärtää. Yksinkertaisesti sanoin että "lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa" = parantaa frameratea, mutta sä aloit siitä vänkäämään.
Sanoit että näin ei välttämättä ole, koska maagisesti siellä oiskin jotain lisäefektejä laskettavana. Jos repäset tyhjästä näyttikselle täysin uutta työtä, niin silloin sama voidaan tehdä myös prossulle jolloin edes "lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa" ei pidä paikkaansa
Tätä edeltävä kirjoitukseni oli:Viesti 74
PhysX tuo juuri näitä "uusia efektejä" mitkä sinun mielestä ovat ainut merkittävä asia grafiikoissa.
Voisit ottaa asioista edes vähän selvää ennenkun alat laukomaan faktojasi täällä.
https://www.youtube.com/watch?v=w0nGhrE4fs8
PhysX on fysiikka laskentaa näytönohjaimella eli sitä mitä Sony tällä hetkellä hehkuttaa omassa konsolissaan.
Ei se paranna grafiikkoja itsestään eikä vaikuta niihin kuin lyhentämällä prosessointi aikaa päivittämisen ja piirtämisen välillä.
Tätä toistelin vielä kerran tarkentaen koska tuossa ylemmässä viestissäsi et näemmä itse ymmärtänyt mitä se PhysX teki kun kerta aloit väittää vastaan.
Tämän jälkeen sanoit:
Eli juuri sitä mitä sanoin edellisessä viestissäni. Se mitä sinä annat ymmärtää että FPS kasvaa jos soveltaa GPGPU-tekniikkaa mutta näin ei pakolla käy jos se saatu lisäaika käytetään jonkin muun efektin piirtämiseen mikä käyttäisi tuon saadun lisäajan. Eli efektejä voidaan lisätä tuon voitetun ajan takia mutta FPS ei kasva.Viesti 77
Huoh... Tietty se voidaan laskea myös prosessorilla. Suunnillen kaikki mitä gpu laskee, voidaan laskea myös prosessorilla.
Kun osa laskennasta siirretään näyttikselle, voidaan prossulle antaa lisää laskettavaa = profit. Onko vaikea ymmärtää?
Tajuatko edes mistä puhut? "lyhentää pelin päivittämisen ja piirtämisen välillä kuluvaa aikaa" = parantaa frameratea
Kai sitä nyt oikeasti pitäisi tajuta että jos jokin on makuasia niin ei sen toisen huudot muuta asiaa. En minäkään mene Final Fantasy-ketjuihin tai mihinkään muuhun ketjuun sanomaan peliä surkeaksi koska en itse tykännyt siitä tai välitä pelata kyseistä sarjaa. Mutta jos joku siitä tykkää niin en siitä ala väittelemäänkään.Jos et olisi esittänyt sitä niinkuin jotain yleistä faktaa, niin en ois tarttunut.
Ainut mitä toit esille kommentistani oli tuo metascore. Siis täysin ainoa asia. Olisit nyt jotakin vastaavaa sanonut "En osaa sanoa, en ole pelannut.", "Olen pelannut mutta minua se ei säväyttänyt", "Pitääpä katsoa.", "Ei näyttänyt minulle mielenkiintoiselta." jne. Et oikeastaan edes antanut mitään muuta mistä puhua.Kuka sanoi että välitän pelien arvosanoista? Pointti oli vaan se, että se tosiaan on sun mielipide eikä mikään yleinen fakta.
Saatoin ylitulkita kantaasi mikä johti tähän väärinkäsitykseen. Viestiä 74 ajattelin kun kirjoitin kuvani sinusta.En kyllä ole tainnut sanonut että konsolit ovat syynä innovaation kuihtumiseen (kenelläs nyt on hankaluuksia hahmottaa kuka on sanonut mitäkin ), olen sanonut vain että konsolit hidastavat pc pelien grafiikkojen kehittymistä.
Mitä siihen vinkumiseen tulee, niin sehän ois siinä kun joku sanoo että teho pc työntää ulos parempaa kuvaa, mutta aina tulee joku sanomaan että "En välitä resoluutiosta, tekstuureiden laadusta enkä reunanpehmennyksestä, kosnolipelit näyttää yhtä hyviltä" tai jotain muuta vastaavaa.
Enhän mä tänne oo postaillu yksinäni jotain viestejä että "pc:llä on paremmat grafiikat" x10, vaan aina on joku joka on asiasta eri mieltä.
Juu, en minäkään tänne tule pistämään yksin viestejä missä totean tuon "En välitä resoluutiosta, tekstuureiden laadusta enkä reunanpehmennyksestä, consoles ftw!" koska se ei ole minulle ongelma tai tärkeä argumentti mutta se mikä kismittää että kun grafiikkojen eroista puhutaan niin aina tuodaan se teho-PC:n tuottama kuva ja perään "lol, noob consoles lololotrollolol" ja muuta kuinka "konsolit on kaiken pahan alku blaa blaa". Tottakai siellä tekniikan kärkipäässä tulee edistyneitä asioita mutta ne on niin kaukana normaaleista kuluttajista että koko aihe on turha. Samantien voisi hankkia älyttömän näytönohjainserveriklusterin jonka muokkaa pelikäyttöön ja pelaa sillä.
Nvidia on pistänyt tässä parin vuoden aikana pari demoa veden simuloinnista sekä karvaisista gorilloista mutta niiden käyttö pelin aikana ei ole kunnolla mahdollista koska GPU:ssa ei pakolla ole tarpeeksi tehoa laskea kyseisiä efektejä suuressa mittakaavassa.
Nuo vaatimukset on nyt vähän harhaan johtavia koska SOE on luopumassa tuosta 32-bittisestä vaatimuksesta ja ovat vaihtamassa kokonaan tuohon 64-bittisen version kehittämiseen.En oo kyllä lueskellu tollasia planetsidesta, mitä äkkiä kattelin ni ei noi laitteistovaatimukset kummosilta näytä.
Jokatapauksessa, kaikki pelit ei pyöri kaikilla koneilla. Sille ei voi mitään ja asia on niin oli sitten konsoleita tai ei.
Kehtaan kehtaan.Ettäs kehtaat vai miten se meni
Eihän ne olekaan teho pc:n tasolla, grafiikoissa. Eiköhän konsoleilla oo ihan muita etuja, olisin ostanut PS4 jos en olisi muutenkin tarvinnut konetta.
Pistäppä Googleen "battlefield 3 2d trees" ja vilkaise kuvia. Ensimmäiset kuvat on Khargista mutta vastaavia tekeleitä löytyy Caspianista sekä End Game-lisäosasta.Ei ne puut mitään 2D puita ole Eihän se hyvältä näytä maassa, mutta ilmassa kyllä. Ymmärtänet kuitenkin ettei kyse ole vain siitä että ollaan korkealla niin virheet ei näy, näyttäähän toi ilmasta paljon komeemmalta kuin BF3 tai BF3 jotka näyttää myös maassa hyviltä
Mutta on se edelleen tyhmää mielestäni kehua jollakin mutta lähempi tarkastelu osoittaa jotakin muuta.
Mielestäni tämä on ollut juu/ei-väittelyä missä sinä sanot että ei tarvitse ottaa huomioon modaamista konsoleilla koska vain yksi peli tukee sitä virallisesti ja PC:llä taas sitä tukee useampi peli mutta minä taas sanon että jopa se yksi riittää. Tuskin tämä tästä mihinkään etenee.Vaikka modaaminen olisi kuinka mahdollista, niin modeja taitaa tällä hetkellä olla vain yhteen peliin, joten modaaminen on etu pc:lle.
Oon sanonut ton aika monessa viestissä, mutta sä oot aina sen sivuuttanut ja tarttunut ja tarttunut johonkin muuhun mitä sanoin modeista.