Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Vaikka pelaankin nykyään pääasiassa PC:llä, niin sohvan tai nojatuolin rennossa istuma-asennossa on helpompi syventyä pelikokemukseen. Ratkaisu on pitkä HDMI-piuha jolla kuva televisioon sekä langaton hiiri ja näppäimistö. Varsinkin immersiota ja pelin maailmaan keskittymistä vaativat roolipelit tulee pelattua näin. FPS- yms. moninpelit sujuvat paremmin työpöydän ääressä ergonomisessa istuma-asennossa.

Ja onhan pelaaminen PC:llä halvempaa, jonkin verran suuremman kertainvestoinnin jälkeen.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Itse en ole koskaan ymmärtänyt sohva-argumenttia, sillä pelaan konsolipelini samalla tavalla kuin pc:llä: tietokoneen näytöltä työpöydän ääressä. Varsinkaan moninpeleissä ei tulisi mieleenkään asettaa itseään huonompaan asemaan pelaamalla sohvalta ja isolla telkkarilla.

Itselläni on PC:n monitorissa myös kiinni konsoli. Olen yhteyttänyt PC ja konsolipelaamisen sopimaan laiskaan elämäntapaani istuttamalle molemmat sänkyni juureen. Fiilis on huomattavasti mahtavampi, kun nettisurffailu ja pelaaminen luonnistuu makuu asennossa(Aikalailla mukavuuden halustahan koko sohva/sänky ideassa on kyse. Se, että saattaa pärjätä vähän huonommin matseissa ei niin haittaa, ainakaan minua. Minä toisaalta olen enemmän kallellani yksinpelien suuntaan. Online mätöt eivät ole oikein meikäläisen juttu, ellei sitten yhtälöön lasketa taistelupelejä).

Harmillisesti televisioni menetti tämän uudelleenjärjestelyn myötä täysin merkityksensä omassa arjessani. Ehkä annan mokoman veljelleni synttärilahjaksi.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Itse hommasin käytetyn koneen ja fiksuun hintaan niitäkin saa, jos näkee vaivaa ja kyllä konsoleista helposti ohi. Nytkin saa huutonetistä takuullisia 1-2kk vanhoja r9 270x 2kpl/220e. Nuo crossfireen, niin mennään jo r9 290x ohi. Yksikin on jo parempi, kuin konsolien tehot. Ostinpa itse yhden 115e toisen 270x rinnalle, ei tuntunut pahalle sijoitukselle. Keksin tavan pelata langattomalla näppiksellä ja hiirellä rennosti sohvallakin :) silti konsoli parempi sohvapelaamiseen, koska voi olla selälteen esim. Ja ps4 ehkä parhaat tulevat pelit, tai riippuu paljonko pysyy yksinoikeuksina. Konsoli on teho/hinta suhteeltaan paras pelaamiseen ja huoleton. Pc:llä on myös hyviä yksinoikeuksia ja selvästi halvimmat hinnat. Myös medialaitteena ehdottomasti paras telkkuun. Hiiri on yleensä parempi pelattava, mutta pahimillaan pelistä riippuen käyttökelvoton. Padi taas sopii lähes kaikkeen hyvin, paitsi strategia ja mmo peleihin. Pc:lle sen toki myös saa, mutten tiedä miten käytänössä toimii.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Vaihdan milloin vaan jonkun bäfän 180 pikseliä, jota ei todellisuudessa käytännössä edes erota, milloin vaan boxin muuten vaan niin hiton paljon monipuolisempaan käyttökokemukseen.
Ja näin olen jo tehnytkin. Ulkopuolistin pleikan kokonaan pojalle piirrettyjen katselukoneeksi.

Ottamatta nyt mitään kantaa johonkin turhanpäiväiseen resoluutio asiaan, niin mielenkiinnosta kysyn, että mitä "hiton paljon monipuolisempaa" boxi tarjoaa?

Itsellä ollut 360:n joskus ja PS3, Nyt PS4.
360 lähti sillon aikanaan myyntiin alle kuukaudessa, kun totesin ettei se tarjoa mitään enempää kuin PS3:nkaan.

Mitä tuossa Onessa on nyt "monipuolisempaa" sitten vrt PS4? Eikö ne suurinosa tv palveluistakin ole vain jenkkeihin tms? Itseä ei sinällään omalle kohdalle vaikuta, kun mulle pelikone on pelikone, ei muuta. Mut mielenkiinnosta pysyn kärryillä muistakin valmistajista.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Itselläni on molemmat ja kyllä One on onnistunut olemaan paljon huonompi laite, keskittynyt ihmeellisiin turhuuksiin ja monimutkaisuuksiin puhumattakaan heikommasta tehosta joka näkyy resoluution vähyytenä ja muuna pelaamista häiritsevänä tekijänä. Jos joku otti edellisessä sukupolvessa aivoon niin se oli tuo aliasointi grafiikassa..ja voi herra isä jos moisesta pitäisi kärsiä enää vain sen takia että omistaa x1 laitteen..mutta näin on, 720p puskee itseään vieläkin esille edellämainitussa tulevassa pelissä kuten BF hardline..

Reso itsessään ei ole se ongelma vaan se että niin hyviä ja vähän tehoa vieviä AA menetelmiä ei noille laitteille juuri ole että se kuittaisi reson puutteen. Niimpä nyky konsoleilla se reso olisi hyvä olla se 1080p että kuvanlaatu olisi hyvä.

(Hyviäkin AA menetelmiä on peleissä mutta jostain syystä niitä ei hirveästi ole eksynyt 720p yms peleihin..)
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Ottamatta nyt mitään kantaa johonkin turhanpäiväiseen resoluutio asiaan, niin mielenkiinnosta kysyn, että mitä "hiton paljon monipuolisempaa" boxi tarjoaa?

Myös minulla PS4 ja One on pelkästään pelikoneita, PC:llä sitten tehdään paljon muutakin.

Autopeleistä tykkäävänä boxin yksinoikeudet on ainakin toistaiseksi parempia, Forza 5 + Horizon 2:n takia, PS4:n "vahvuutena" vain Driveclub. Myös Xbox 360 oli mielestäni autopelien osalta PS3:a edellä, Forzat on olleet aina minusta GT sarjaa parempia, mutta boxin surkean rattivalikoiman vuoksi autopelien pelaaminen jäi pitkälti PS3:n varaan.

Käytöliittymältään One on mielestäni heikompi esitys, tuntuu että kaikki on piilossa paljon useamman napin painalluksen takana, ja etsittävissä, puhummattakaan typerästä lokalisoinnista. Tykkään käyttää kaikkia mahdollisia vempaimia englanninkielisenä, mikäli mahdollista, ja Onessa se ei ole, jos laitan asuinpaikaksi Suomen. Suurena plussana Onessa on tuki ulkoisille kovalevyille johon pelit voi asentaa.

Mulla on jäänyt tässä sukupolvessa konsolipelaaminen lähes pelkästään yksinoikeuksien varaan ja kaikki mihin haluan modeja, parempaa resoluutiota sekä ruudunpäivitystä pelaan PC:llä.
Esimerkiksi Project Carsin kohdalla en edes harkitse konsoliversioita, koska PC:llä uskon saavani paremman kokemuksen, jo pelkästään bass shakereiden + simvibe sovelluksen vuoksi, eikä resoluutiosta, sekä ruudunpäivityksestä tarvinne tinkiä.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Nyt kyllä hieman ärsyttää joidenkin PC-pelaajien valittaminen siitä että heidän rakkaan Steamin asemaa uhataan muiden suurien pelitalojen toimesta ainakin Neogaffin pelaajien mukaan. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1063065
Vingutaan että on liikaa näitä eri laukaisuohjelmia ja että tyyliin kaikkien pelien pitäisi olla ainoastaan Steamissa lujittaen Valven monopoliasemaa. Koska veetut PC:n avoimuudesta alustana.
PC-pelaajat haluavat konsolin ympäristön.

Itsellä taas on:
-Useita sähköposteja
-Steam-tili
-Origin-tili
-GoG-tili
-GmG-tili (en ole kyllä ensimmäisen kirjautumisen jälkeen sitä käyttänyt)
-Firefall-pelin tili
-RockStar-tili (Max Payne 3)
-3 PSN-tiliä
-Yksi kuollut GFWL-tili (PC DoW2 ja Dark Souls)

Voi niitä yksinkertaisia ihmisiä joilla ei ole halua/taitoa/osaamista hallita useampaa tiliä.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Nyt kyllä hieman ärsyttää joidenkin PC-pelaajien valittaminen siitä että heidän rakkaan Steamin asemaa uhataan muiden suurien pelitalojen toimesta ainakin Neogaffin pelaajien mukaan. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1063065
Vingutaan että on liikaa näitä eri laukaisuohjelmia ja että tyyliin kaikkien pelien pitäisi olla ainoastaan Steamissa lujittaen Valven monopoliasemaa. Koska veetut PC:n avoimuudesta alustana.
PC-pelaajat haluavat konsolin ympäristön.

Itsellä taas on:
-Useita sähköposteja
-Steam-tili
-Origin-tili
-GoG-tili
-GmG-tili (en ole kyllä ensimmäisen kirjautumisen jälkeen sitä käyttänyt)
-Firefall-pelin tili
-RockStar-tili (Max Payne 3)
-3 PSN-tiliä
-Yksi kuollut GFWL-tili (PC DoW2 ja Dark Souls)

Voi niitä yksinkertaisia ihmisiä joilla ei ole halua/taitoa/osaamista hallita useampaa tiliä.
Plus se, ettei aikaisemmin ollut mitään helpottavia launchereita, vaan pelien päivitykset piti itse etsiä pelin kotisivuilta yms. Nythän noi alustat vaan helpottavat elämää. Se, että alustoja on ties kuinka monta, on tietenkin vaan nykyaikaa. Sama juttu musiikissa/tv-sarjoissa/elokuvissa/urheilussa/some-videopalveluissa. Kilpailu on kovaa, ja vielä siellä on tilaa.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Plus se, ettei aikaisemmin ollut mitään helpottavia launchereita, vaan pelien päivitykset piti itse etsiä pelin kotisivuilta yms. Nythän noi alustat vaan helpottavat elämää. Se, että alustoja on ties kuinka monta, on tietenkin vaan nykyaikaa. Sama juttu musiikissa/tv-sarjoissa/elokuvissa/urheilussa/some-videopalveluissa. Kilpailu on kovaa, ja vielä siellä on tilaa.

Päivitysten hakeminen juu oli hieman hankalaa aluksi kun ensimmäisiä kertoja netissä olin ellei peli sitä suoraan tarjonnut (EA:n Battle for Middle-Earth-pelien yhteydessä oli päivitykset yhden napautuksen päässä). BF 1942 ja Desert Combatin päivitysviidakko oli hankalaa kun ei tiennyt mikä oli viimeisin päivitys ja sitten ihmeteltiin että miksi ei pääse liittymään joihinkin peleihin.

Mutta minun mielestä ei olla lähellekkään vielä sitä pistettä että laukaisuohjelmien määrän takia lisääntyneet käyttäjätunnusten määrät olisivat ongelma.
Nämä valittajat olisivat varmasti mielissään jos olisi vain yksi internetpalvelun tarjoaja ja sekin varmaan jenkkilän Comcasti.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kai ymmärrät että se ongelma ei ole mikään käyttäjätunnusten hallinta, vaan se että nämä muut räpellykset on usein huonompia kuin Steam lähes joka osa-alueella. Tällöin kokemus on pelaajalle huonompi ja julkaisija saa enemmän rahaa.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Kai ymmärrät että se ongelma ei ole mikään käyttäjätunnusten hallinta, vaan se että nämä muut räpellykset on usein huonompia kuin Steam lähes joka osa-alueella. Tällöin kokemus on pelaajalle huonompi ja julkaisija saa enemmän rahaa.

Oli se Steam melko hirvitys silloin kun se tuli. Antaa muidenkin kehittyä tai sitten ne kuolevat pois, turha asiasta on vinkua ja kieltää edes yrittämästä luomasta kilpailijaa. Esim. Originissa ei ole mitään vikaa mielestäni verrattuna Steamiin. GoG on ihan hyvä myös ja ei vaadi DRM:ää koskaan. Alennusten määrä on sivuseikka johon vaikuttavat pelientekijät- ja julkaisijat, ei alustan hallitsijat.
 
Vastaus: 8. sukupolven konsolit vs. PC -ketju

Tällaista jälkeä syntyy kun fani ei voi olla enää aivan varma ovatko konsolipelaajat kaiken keskiössä. Sama voi toistua muillakin, kun innostutaan ekosysteemeistä ja muusta paperilla niin kauniista. Microsoftin Xboxin kohdalla tämä tulee vastaan jokainen kerta kun käynnistän konsolin. Käyttöliittymä on pyritty rakentamaan samoilla tiileillä, jotka toimivat hienosti kännykässä, mutta eivät enää television ruudulla.



http://www.youtube.com/watch?v=Ataa0flWEGY
 
Ylös Bottom