Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War - Pohjoista mytologiaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4

Nisupulla

Jäsen / [FL]
God%20of%20War_0.jpg

Sony julkisti E3:ssa uuden God of War-pelin. Huhuissa pyöritään viikinkien maailmassa.

Julkaisu: 20.4.2018

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: God of War

En nyt kovinkaan suuri God of War-fani ole, ja pari ensimmäistä osaa onkin tullut tahkottua läpi. Silti outoa, että kuvakulma koki näinkin radikaalin muutoksen. Ehkä tässä haetaan selkeää uudistusta, ja pois vanhan aikaisista ja ehkä jopa hieman arkademaisista mättöpeleistä kohti vakavampaa mättöä. Muutos herättää ristiriitaisia tunteita, mutta uskon sen tarjoavan myös selkeästi uusia mahdollisuuksia. Kyllähän tämä peli voi hankintalistalle eksyä.
 
Vastaus: God of War

On kyllä hieno homma että Cory palasi takaisin sarjan pariin. GoW II on meikäläiselle "se" GoW tämän tarjotessa kiinnostavammit hahmot, pomotaistelut sekä yksittäiset alueet. Voi niitä muistoja. Harmillista ettei Sonyn pressitilaisuudessa mainittu julkaisuajankohtaa. Nämähän on tyypillisesti julkaistu maaliskuun tienoilla joten ehkä tämäkin? Ainakin PS4 Neo huhujen yhteydessä oli maininta että tuleva God of War julkaistaan maaliskuussa 2017.

Lisäksi on hämmästeltävä miten moni pelaaja on nurissut uudesta suunnasta. Pelisarja on jo yli 10 vuotta vanha jona aikana on puskettu kuusi (?) osaa ja nämä ovat olleet sekä pelillisesti kuin tarinan puolelta samankaltaista höttöä. Omasta puolesta voin sanoa että mielenkiinto katosi GoW III:n puolivälissä. Vihainen Kratos ja samat vanhat neliö+neliö+kolmio combot eivät enää kantaneet kolmatta osaa eikä tarinan läpäisyn jälkeen ollut mielenkiintoa kokea trilogian päätöstä uudestaan. Ascension olikin pohjanoteeraus jokaisella osa-alueella mikä näkyi niin arvosteluissa kuin myynneissä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: God of War

DualShockersin uutisesta:

Today, during the YouTube Live broadcast hosted by Geoff Keighley, God of War Director Cory Barlog provided a few more tidbits of information on the new God of War game, that was announced during Sony’s press conference.

Below you can read a recap of what he shared:

- The gameplay is being re-imagined, but the storyline is being continued within Norse Mythology.
- We play as Kratos for the whole game.
- The game is set “many years aftr God of War 3
- It’s a much more intimate and player-controlled experience.
- The accessibility should be the same as previous game, but the gameplay is totally different.
- It’s a big game, but it’s not an open world.
- “More to come” on more characters that will be included in the game.
- The game will be released “soon,” not this year.
- Quicktime Events won’t be included in the same way they were in the previous games.

... SOLD!
 
Vastaus: God of War

Aika radikaalisti muutettu peliä, en ole aikasempia osia pelannut ja enkä edes ole ollut kiinnostunut. Nyt kyllä nousi kiinnostus uuden osan myötä ja tuohan näyttää aikas hyvältä. Tänne ainakin upposi uudistus.
 
Vastaus: God of War

Ascension olikin pohjanoteeraus jokaisella osa-alueella mikä näkyi niin arvosteluissa kuin myynneissä.

Tarkoitit kai sanoa, että Ascension oli törkeän aliarvostettu, sarjan paras osa?

Ihan mielenkiintoselta vaikuttaa tämä tuleva. Toivottavasti vaan ei mene liian elokuvamaiseksi epäpeliksi.
 
Vastaus: God of War

Omena on pudonnut aika kauas puusta, kuten alla olevasta voi todeta. Mutta saapa nähdä. Tähän mennessä vain grafiikka vakuuttaa.

[video=youtube;11F4Whn2iHQ]https://www.youtube.com/watch?v=11F4Whn2iHQ[/video]
 
Vastaus: God of War

Heräs itellä mielenkiinto kyllä paljon. Rohkeasti kohti uusia meininkejä. Tälläkin hetkellä menossa GoW 3 remastered ja täytyy sanoa että tämmönen uusi tuleminen viikinkimaisemiin kiinnostaa paljon!
 
Vastaus: God of War

Tarkoitit kai sanoa, että Ascension oli törkeän aliarvostettu, sarjan paras osa?

Sarjan paras osa aivan kuten Salvation oli paras Terminator :rolleyes:

No ei vaan. Olen tietoinen että osa pelaajakunnasta piti Ascensionin taistelumekaniikkaa sarjan parhaimpana. Itselle Todd Papyn tuottama GoW oli pettymys pitkälti jokaisella osa-alueella.

Omena on pudonnut aika kauas puusta, kuten alla olevasta voi todeta. Mutta saapa nähdä. Tähän mennessä vain grafiikka vakuuttaa.

Omat mietteet kun pelasin GOW III:sta. Pelillisiltä puitteiltaan trilogian päätösosa oli suoraan PS2 aikakaudelta. Ainoa merkittävä uudistus/parannus löytyi juurikin graafiselta puolelta - joskin Kratoksen animaatiot olivat jo julkaisuvuotena silmiinpistävän tönköt.
 
Vastaus: God of War

Oujee! Itselleni näiden messujen kohokohta. God of war on yksi suosikkipelisarjoista ja täytyy nostaa hattua suunnanmuutoksesta vaikka olisinkin ottanut sitä samaa vanhaa tuttua herkkua. 3 on oma suosikki sarjassa ja Ascension tämän jälkeen. Mikä on mielestäni myös sarjan selkeästi aliarvostetuin teos. Puzzlet ja travellaus oli sarjan parasta sekä peli myös tuntui ja näytti muutenkin raikkaalta. Kyllähän tämä uusi GOW meni hypelistan kärkipäähän ja heittämällä.
 
Vastaus: God of War

Olenkos mä ainoa joka tykkäs GoW ykkösestä? :D
Juuh GoW I ja GoW III ovat mun ehdottomat suosikit sarjassa. Ascensionissa taas taistelumekaniikka ehdottomasti parhaimmasta päästä.
Harkintaan menee. Kyllä luultavasti tulen hommaamaan tämän uutuuden, mutta hieman on ristiriitaiset tunteet tällä hetkellä.
Muutos on hyvästä, mutta onkohan tässä jo liikaa? Ken tietää.
Olis hienoa jos sais asetuksista muutettua tuon kameran siihen arcade tyyppiseen niin vois hieman vertailla kumpi toimii paremmin :)
 
Vastaus: God of War

IGN artikkelin pohjalta tuleva GoW muistuttaa osittain David Jaffen alkuperäistä visiota sarjasta. Onkin harmillista ettei tämä realisoitunut jo PS3:lla.

As we saw from the demo, the bond between Kratos and his son is at the heart of God of War. This is key throughout every moment of the game When his son gets nervous and misses a shot that should’ve killed a buck, Kratos begins to yell at him. Suddenly, a rage meter — generally used as a combat mechanic — appeared in the corner and began to rise and Kratos scolded the boy. But as the boy apologized and the God of War realized that he was overreacting, the rage meter subsided. This sort of subtle, contemplative detail was unexpected, but wholly appreciated.

While you assume complete control of Kratos, you also passively control his son throughout the entire game, and both characters grow and evolve. There’s a single button dedicated to your son, and its use depends on the context. He becomes an active participant in combat, traversal, exploration, and puzzle-solving. In this, the game is about passing knowledge onto your child. At the beginning of your journey, you teach a reluctant child how to fire a bow and hunt. As you progress through the game, that becomes second-nature to the boy, and it’s clear that your knowledge has been passed on.

This bond isn’t the only new, surprising element of God of War. The entire game is presented as a single, uninterrupted shot. Once you’re in, you’re in. No load screens, no cinematics, no fades to black. Kratos and his son’s journey across the world of Norse mythology -- which takes place an undisclosed amount of time past God of War III -- will be told in a wholly singular, and honestly unique manner.

Barlog explained, “There's a public perception that God of War is like your dad's muscle car. Not something I want to drive, but something he'd want to work on.” What might’ve worked back on the PS2 in terms of mechanics, characters, and storytelling simply don’t work in 2016. I love the idea that Barlog, who has been with the series since the start, and served as creative director on God of War II, isn’t afraid to flip the table over. “We need to tear it completely down and look at it from completely fresh eyes,” he said to me. This motto isn't just in the story and characters, but in the mechanics and progression as well.

Right from the get-go, it was apparent that this was a very different God of War game. We now view the world from behind Kratos’ shoulders, with the previously-static camera now being controlled using the right stick. This part is important, because the world is rife with hidden paths, secret nooks, and collectables hidden all over the place. During my extended demo, we wandered off the beaten path and discovered a number of crafting resources, pieces of armor, and idols. God of War will feature larger, much more in-depth RPG systems, something Sony will discuss further down the road.

While the E3 demo was a quieter, more character-driven look at the game, Barlog assured me that the series isn’t shrugging off its bombastic, cinematic roots. The reason they didn’t focus the E3 demo on a huge, spectacle-filled set piece is that it's a given that the game will have those. Barlog and Sony Santa Monica have mastered those moments, so with this demo, they wanted to surprise fans and non-fans of the series with the unexpected.
 
Vastaus: God Of War

Vaikka God of War on yksi suosikkipelisarjoistani, en vielä viime viikolla ollut kovin innoissani mahdollisen jatko-osan julkistamisesta. Olen nimittäin paukuttanut platinatrophyt kaikista kuudesta pelistä, joten Kratoksen suuttumiset alkavat olla jo nähty. Uusittu taistelujärjestelmä nosti tämän kuitenkin kiinnostavimmaksi traileriksi sitten Mortal Kombat X:n julkistamisen. Taakse siirretty kamera ja teräketjun vaihtuminen kirveeseen tekevät tappelusta selvästi aiempaa hidastempoisempaa ja hallitumpaa. Nyt Kratos (tai kuka uusi sankari sitten onkaan) näyttää keskittyvän vain yhteen viholliseen kerrallaan, jolloin napinrämpytys ja taikatemppujen spämmiminenkin jäävät todennäköisesti vähemmälle. Tämä on se piirre, joka aiemminkin erottanut God of Warin Devil May Crysta ja muista japanilaisista hack ’n’ slash -peleistä. Pelasin juuri God of War III:n läpi PS4:llä, mutta se ei tuntunut läheskään yhtä hauskalta kuin nelisen vuotta sitten. Nyt vasta tajusin, että aliarvostetun Ascensionin taistelujärjestelmä oli jo askel parempaan suuntaan: siinä ei tungettu ruudulle liikaa vihollisia kerrallaan, mutta viholliset olivat vastaavasti aggressiivisempia kuin koskaan. Myös taikavoimaa oli entistä niukemmin jaossa, ja kostohyökkäys vaati olkanapin rämpytyksen sijaan oikeaa ajoitusta.

Ensin vihjattiin, että pelin ympäristö vaihtuisi antiikin Kreikasta Skandinaviaan. Sitten vaihdettiin epäreilut aseetkin äijämäiseen kirveeseen. Mielenkiintoisempaa jatko-osaa en olisi osannut toivoa! Myös Ninja Theoryn työstämän Hellbladen taistelujärjestelmä oli iloinen yllätys porukan aiempien pelien, mm. DmC:n nähden. Toivottavasti kumpaakaan ei pilata samalla kuin Ryse: Son of Romea eli jatkuvilla välinäytöksillä ja quick time -tapahtumilla. Joka tapauksessa hienoa, että japanilaisten anime-mätkintöjen vastapainoksi saadaan hidastempoisiakin lähitaistelupelejä.
 
Vastaus: God Of War

Mikäs tämä nyt on.. Kratos goes Naughty Dog? Ihan mielenkiintoinen, ei siinä mitään. Ei vain ole ihan ensimmäinen peli, jolta olisin odottanut jotain isä-poika kerrontaa ja olkakameraa. Kiinnostaa tottakai, mutta en nyt mitenkään varauksetta niele.
 
Vastaus: God Of War

Uusi E3:lla esitelty video pelistä God of War raotti esirippua juuri sopivasti herättelemään siitä mihin vuosi sitten jäätiin.

 
Viimeksi muokattu:
Vastaus: God Of War

Sonyn pressitilaisuuden myötä aloitusviestiin voisi lisätä julkaisuikkunan: alkuvuosi 2018.
 
Vastaus: God Of War

En ole ihan varma tuosta uusitusta kamerakulmasta. Muuten näyttää kyllä tosi hyvältä. Tarina nyt on vielä iso kysymysmerkki. Lähinnä mietin, saadaanko tuohon isä-poika juttuun tarpeeksi syvyyttä, kun aiemmat pelit ovat olleet lähinnä sitä, että Kratos on vihainen kaikille.
 
Vastaus: God Of War

En ole ihan varma tuosta uusitusta kamerakulmasta. Muuten näyttää kyllä tosi hyvältä. Tarina nyt on vielä iso kysymysmerkki. Lähinnä mietin, saadaanko tuohon isä-poika juttuun tarpeeksi syvyyttä, kun aiemmat pelit ovat olleet lähinnä sitä, että Kratos on vihainen kaikille.

Imho peli näyttää nyt paljon enemmän tasokkaalta peliltä, kuin aikaisemmalta "indie-mätöltä". Jostain kumman syystä God of War on saanut minulta hieman viimeistelemättömän leiman aikaisemmilta osilta. Nyt peli taas tuntuu olevan Uncharted+Horizon Dawn -luokassa.

Syvyyden uskon onnistuvan. Eiköhän yksi near-death -experience koeta lapsen kanssa.
 
Ylös Bottom