Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank: Rift Apart

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Nisupulla

Jäsen / [FL]
EaQd-5KUEAA1otP


Nimi: Ratchet & Clank: Rift Apart
Kehittäjä: Insomniac
Julkaisija: Sony
Alustat: PS5
Lajityyppi: Tasoloikka
Julkaisu: 11.6.2021
Kotisivut: https://www.playstation.com/fi-fi/games/ratchet-and-clank-rift-apart/
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/ratchet-clank-rift-apart
Kielet: Suomenkielinen ääninäyttely + valikot

Rift Apartissa tuttu sankarikaksikko voi loikkia ulottuvuusportaalien kautta hetkessä paikasta toiseen, mikä tuo uudenlaista otetta niin loikintaan kuin toimintaan. Sarjalle ominaiseen tapaan parivaljakko saa käsiinsä myös monipuolisen ja hullunkurisen asearsenaalin, joilla tarjotaan kylmää kyytiä galaktisille hirviöille ja konnille. (pelaaja.fi)

Tässä julkistustrailerissa hämmästytti tuo maailmoista toiseen siirtyminen.

 
Viimeksi muokattu:
Taitanee olla aikamoinen SSD-showpiece ilmestyessään. Tuo trailerin jälkeen näytetty pelikuvahan oli pre-alpha materiaalia joten hetken saadaan varmaan peliä vielä odottaa.

Tässä vielä tuota gameplayta UI:n kera:



Erityisesti tuo tavaroiden ja NPC-hahmojen määrä ruudulla on aika nätin näköistä, kun combat kunnolla pääsee käyntiin.
 
Tosiaan tämä voi olla SSD-showcase. Se määrä dataa, mikä täytyy siirtää hypätessä planeetalta toiselle tuollaisen portaalin kautta on ihan huikea. Mutta nopean massamuistin (ja ennenkaikkea sen olemattoman hakuajan) ja tiedonhakujen prioriteettitasojen ansiosta ei tarvitse varautua siihen "pidä muistissa kaikki, mitä voidaan tarvita seuraavan 30 sekunnin aikana", joten noita otuksia voidaan villisti napata mukaan yhdestä maailmasta toiselle.

Siis justiin sellainen tilanne olisi ennen ollut täysin mahdoton, että Ratchet seisoo kahden portaalin edessä, joista päästään täysin erinäköisiin maailmoihin. Kun hyppy on suoritettu (alle sekunnissa), taustalla aletaan ladata maisemia ja niitä ennen lähimpien kasvien ja muiden objektien 3D-malleja ja tekstuureja. Sitten haetaan hahmomalleja ötököistä ja vihollisista. Jos tässä kohtaa Ratchet yhtäkkiä nappaa jonkin eksoottisemmista aseista kouraansa, niin sen vaikutuksen fysiikkamallit heitetään huippuprioriteetilla lataukseen, jotta toiminta ei kärsi vähemmän kriittisten assettien latailusta.

Insomniacilla on todennäköisesti kustu hunajaa uuden alustan ympärillä, kun on päästetty kaikki mielikuvituksen rajat irti.
 
Tämä peli vakuutti ja kovaa, Ratchet on aina ollut lähellä sydäntä ja nyt next genin ansiosta tulee olemaan paljon parempi kuin ennen, grafiikat hivelee silmiä ja gameplay näyttää tutulta mutta pienellä twistillä. Ehdoton day 1 ostos.
 
Graafiikka vertailu nykyisen ja tulevan sukupolven välillä. PS4 ratchet näyttää oikeasti aika heikolta tämän uuden pelin rinnalla.


Ratchet & Clank on yksi nykylaitteiden hienompia pelejä ja kieltämättä Rift Apart vielä parantaa tuosta. Voipi olla aika näyttävää pelata, kun vaihdetaan pakattu YouTube video aitoon pelikuvaan omalla 4K-televisiolla.
 
Peli tulee esittelemään meille uuden konsolin ominaisuudet tavalla, joka tuntuu heti täysin luonnollisilta. Kuten maailmasta toiseen hyppäämisen olemattomalla latausajalla, uuden peliohjaimen ja 3D äänimaiseman.

 
Peli tulee esittelemään meille uuden konsolin ominaisuudet tavalla, joka tuntuu heti täysin luonnollisilta.

Kuten ensimmäinen Uncharted käytti todella luonnollisella tavalla Sixaxis-ohjaimen liiketunnistusta ja inFamous: Second Son todella luonnollisella tavalla PS4-ohjaimen touchpadia ;)

Mutta täytyy sanoa, että tämän pelin maailmasta toiseen hyppääminen on itselle sellainen selkeä "ai niin, parempia tehoja voi käyttää tuollaiseenkin"-oivallus. Se että tehdään nykyisen kaltaisia pelejä mutta terävämmällä grafiikalla ei kiinnosta ollenkaan, mutta jos pelintekijät pääsevät valjastamaan tehoja kunnolla luovuuden ruokkimiseen niin tässähän saa hiljalleen kiinnostua uudesta konsolisukupolvesta.
 
Tykkään tästä pelissäkin ilmenevästä huumorista. Näkyy olevan yhä voimissaan. :D


Itseäni eniten häiritsi tuossa vuoden 2016 pelissä se, että huumori tuntui todella "lapsenmieliseltä", kun taas noissa aikaisemmissa osissa oli hyvin pieniä aikuisillekin tarkoitettuja vitsejä tarjolla, ihan jo kaksimielisistä pelien nimistä lähtien. Toivottavasti tässä uudessa osassa palataan hieman takaisin alkuperäisille juurille.

Mutta tosiaan torstaina olisi toivonmukaan uutta pelipätkää tarjolla. Hype!



EDIT: Ilmeisesti sama demo kuin PS5-eventissä, mutta pitempänä ja ilman leikkauksia.
 
Viimeksi muokattu:
aikaisemmissa osissa oli hyvin pieniä aikuisillekin tarkoitettuja vitsejä tarjolla, ihan jo kaksimielisistä pelien nimistä lähtien.

Juu jos sattui asumaan jenkeissä.
Siellä oli R&C: Going commando ja meillä R&C Locked and loaded joka oli sarjan toinen osa ja kolmas oli jenkeissä up your arsenal ja meillä tylsä Ratchet & Clank 3.

Sentään quest for bootyn nimi pysyi samana.
 
Näyttää kyllä huikealta, partikkeleita enemmän kuin sieniä sateella!

Tämä on yksi harvoista peleistä tuleville konsoleille, jota on esitetty oikein. Pelistä on tehty kiinnostavan oloinen oikealla markkinoinnilla ja se on samalla edes jotenkin esitellyt myös uuden konsolin kykyjä.

Ja kaikkien tärkeintä itse peli näyttää todella hauskalta ja hyvältä.
 
Eniten huolettaa se, että onko tämä loppupeleissä kuinka lineaarinen? Vanhoissa Ratcheteissa sai vapaasti lennellä eri planeettojen välillä. Tässä kun nämä maailmat vaihtuvat lennossa, niin miten nurkkia pääsee koluamaan uudestaan?
 
Eniten huolettaa se, että onko tämä loppupeleissä kuinka lineaarinen? Vanhoissa Ratcheteissa sai vapaasti lennellä eri planeettojen välillä. Tässä kun nämä maailmat vaihtuvat lennossa, niin miten nurkkia pääsee koluamaan uudestaan?
Hyppäät samaan madonreikään takaisin?
 
Eniten huolettaa se, että onko tämä loppupeleissä kuinka lineaarinen? Vanhoissa Ratcheteissa sai vapaasti lennellä eri planeettojen välillä. Tässä kun nämä maailmat vaihtuvat lennossa, niin miten nurkkia pääsee koluamaan uudestaan?
Heti ensimmäisenä tulee mieleen, että Ratchet saa käyttöönsä tietyssä vaiheessa jonkun varusteen yms. jolla voi vapaasti valita maailman. Kyllä niitä keinoja löytyy.
 
Upealta näytti pelipätkä eilen. Yllättävää myös, että peli pyritään julkaisemaan lähellä konsolin julkaisua. Ajattelin alkuun, että peli ei olisi ihan noin valmis.

Pelissä on myös ilmeisesti pienemmän resoluution 60fps mode sitä kaipaaville. Huippu juttu. :)




--I understand. Also, what frame rates and resolutions are supported?

Increasing the beauty of the microphone image reduces the frame rate, which is a difficult balance to achieve in any game. In this game, we've focused on balancing the comfort of the action with beautiful graphics while allowing players to choose between two different resolutions and frame rates. One is a 4K resolution at 30FPS, and the other is a lower resolution at 60FPS. We're planning to offer either of these two options.

Ishitate-I'd like to add that in Ratchet & Clank, starting in the latter half of the PS3 era, we've chosen to ditch the 60FPS of the PS2 era for 30FPS in order to make the graphics more beautiful, and the actual gameplay has been made at 30FPS. This time around, players can choose whether to go the 60FPS route of the PS2 era or the high resolution & 30FPS route of the PS3 and beyond.

Lähteenä ResetEran mukaan japanilainen Famitsu-sivusto.
 
Tuo pelikuva kyykkää koko ajan, Kyse on todennäkoisesti siitä että vedetään 4k.
Mutta jos tuo nyt jo kyykähtelee niin hieman ihmetyttää
Upealta näytti pelipätkä eilen. Yllättävää myös, että peli pyritään julkaisemaan lähellä konsolin julkaisua. Ajattelin alkuun, että peli ei olisi ihan noin valmis.

Pelissä on myös ilmeisesti pienemmän resoluution 60fps mode sitä kaipaaville. Huippu juttu. :)






Lähteenä ResetEran mukaan japanilainen Famitsu-sivusto.
Paska lähde jos ei ole parempaa niin elä postaa.
 
Ylös Bottom