Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet & Clank: Rift Apart

Peli ei myöskään ole crossgen:

EDIT: Voi vittujen kevät mulla menee hermot saatana noiden twitter linkkien jakamisessa välillä!!

Siinä on uutinen sitten.
 
Tämä ei vain onnistu itseäni erityisesti kiinnostamaan. Vähän sama juttu kuin Crash Bandicoot nelosen kanssa, eli ilman mitään erityistä uutta (kuten co-oppia tai muuta vastaavaa), en missään tapauksessa koe tätä kuin korkeintaan alelaarin peliksi. Crashinkin sai jo joku aika sitten alle 40 egeen MS:n storesta, ja tulihan se sitten siihen hintaan taas ostettua. Mutta paria kenttää pidemmälle en jaksanut pelata, kun alkoi tuntua jo aika lailla saman toistolta. Ja sitten tulikin Cyberpunk 2077 ja vei kaiken peliaikani.

Toki Ratchet & Clankin edellinen PS4-peli oli ihan ok sinänsä, kun siinä tuli noista aseiden hankkimisesta ja kehittämisestä sinänsä mielenkiintoa (hahmojen ja aseiden kehittäminen pelin aikana ovat itselleni aina isoja plussia peleissä). Mutta muilta osin tuokin peli alkoi lupaavan alun jälkeen vaan aikalailla toistamaan itseään. Ja jonkin verran ennen pelin loppua tuli putkessa hyppelystä ja pomppimisesta aikamoinen ähky.

Olikos tähän nyt tulossa jotain aidosti mielenkiintoista uutta? Enkä nyt laske sellaiseksi jotain viiveetöntä maailmasta toiseen siirtymistä, jolla ei ole itselleni minkäänlaista merkitystä. Minulla on kyllä aikaa odottaa peleissä latautumista. MSX-kotitietokoneajat kasarilta ovat opettaneet varsin kärsivälliseksi näissä asioissa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ei vain onnistu itseäni erityisesti kiinnostamaan. Vähän sama juttu kuin Crash Bandicoot nelosen kanssa, eli ilman mitään erityistä uutta (kuten co-oppia tai muuta vastaavaa), en missään tapauksessa koe tätä kuin korkeintaan alelaarin peliksi. Crashinkin sai jo joku aika sitten alle 40 egeen MS:n storesta, ja tulihan se sitten siihen hintaan taas ostettua. Mutta paria kenttää pidemmälle en jaksanut pelata, kun alkoi tuntua jo aika lailla saman toistolta. Ja sitten tulikin Cyberpunk 2077 ja vei kaiken peliaikani.

Toki Ratchet & Clankin edellinen PS4-peli oli ihan ok sinänsä, kun siinä tuli noista aseiden hankkimisesta ja kehittämisestä sinänsä mielenkiintoa (hahmojen ja aseiden kehittäminen pelin aikana ovat itselleni aina isoja plussia peleissä). Mutta muilta osin tuokin peli alkoi lupaavan alun jälkeen vaan aikalailla toistamaan itseään. Ja jonkin verran ennen pelin loppua tuli putkessa hyppelystä ja pomppimista aikamoinen ähky.

Olikos tähän nyt tulossa jotain aidosti mielenkiintoista uutta? Enkä nyt laske sellaiseksi jotain viiveetöntä maailmasta toiseen siirtymistä, jolla ei ole itselleni minkäänlaista merkitystä. Minulla on kyllä aikaa odottaa peleissä latautumista. MSX-kotitietokoneajat kasarilta ovat opettaneet varsin kärsivälliseksi näissä asioissa. :D
Omaan silmään tuo näyttää myös aika samalta, kuin edellinenkin, mutta on vain tuo portaaleista pomppiminen lisätty. Varmasti hyödyntää PS5 ominaisuuksia hienosti, mutta riittääkö se?

Jotkut tuosta tykkää, mutta ei tämä meikäläistäkään oikein saa innostumaan, että laittaisin ne ostohousut jalkaan, kun edellinenkin jäi kesken :)
 
Veikkaan, että lähinnä Dual Sense voi tuoda jotain uuttaa. Eiköhän muuten ole aika tuttua edellisen osan pelanneille.

Tuskin kuitenkaan pelin kaavaa hirveästi lähtevät muuttamaan, varmaan parempi pitää Ratchet & Clank vähän yksinkertaisempana.

Itse toivon, että rytmitys olisi hyvää. Jos lataustauot on vähissä ja esitellään vauhtia sekä meininkiä kentissä niin ei parane ihan lähteä käsistä.
 
Tuskin tässä nyt mitään pyörää ollaan uudelleen keksimässä, jos genre ei kiinnosta niin tuskin pelikään.
Tätä on myöskin aika turhaa verrata Bandicoottiin, ovat eri genren pelejä.
 
No joo tuskin peli nyt hirveästi muuttuu siitä mikä siitä tekee Ratchet & Clank-pelin. Mutta varmaan voitaisiin myös kysyä tarvitseeko sen tehdä jotain muuta kuin sen minkä se hyvin on jo osannut aikaisemmista osista? Aika moni suosittu jatko-osa on lopulta varsin samanlainen aikaisemman osan kanssa, usein vain tehden asiat vielä paremmin kuin aikaisempi osa. Niin sanottu luonnollinen jatkumo.

Mutta voihan peli loppujen lopuksi jonkin verran erilainen olla kuin aikaisemmat osat jos tuo "Ratchette" osoittautuu myös pelattavaksi hahmoksi. Siihen päälle tosiaan ne DualSensen ominaisuudet kuten "paina puoleen väliin liipaisinta niin ammut yhden kudin lippaasta tai vaihtoehtoisesti paina liipaisin kokonaan pohjaan niin ammut koko lippaan tyhjäksi kertaheitolla"-tyyliset setit. Huomionarvoista myös, että tämä peli on nyt kokonainen peli ja virallinen jatko-osa Into the Nexus-pelille kun taas aikaisempi vuoden 2016 peli oli remake pelisarjan ensimmäisestä osasta. Ja tuo vuoden 2016 peli piti tehdä vielä sen animaatioelokuvan ehdoilla mikä haittasi aika paljonkin tarinan kokonaisuutta.

Sitten jos ihan tuota 2016 vuoden peliä ja tämän uuden pelin gameplay-materiaalia vertailee niin ainakin dodge-näppäin vaikuttaisi löytyvän nyt uutena juttuna, esineet betoniseiniä myöten hajoilee ja onhan pelissä mahdollisuus valita 60fps mode myös. Ray tracingia pääsee myös ihastelemaan 30fps modessa tai kenties jopa 60fps modessa jos Ratchetiin saadaan Miles Moralesista tuttu "RT Performance"-mode. Eiköhän niitä uusia juttuja lisää löydy jahka peliä lähempää pääsee tarkastelemaan.
 
Järkevää julkaista vasta kesäkuussa kun konsoleitakin on kunnolla saatavilla ja saavat siinä samalla hioa viimeisetkin bugit pois.
Kyllä sieltä tulee hyvin todennäköisesti aivan viimeisen päälle hiottu peli.
 
Ei onneksi mahdottoman pitkä aika.



Nyt meillä on deadline sille milloin tarttee PS femman kotitalouteen, koska tämä taitaa olla ensimmäinen puhdas PS5 porttaus, jota ei tule neloselle (ellei suunnitelmat ole muuttuneet matkan varrella). Tuohon asti en nää yhtään syytä miksi PS5 kannattaisi maksaa hobbyhallin hintoja.
 
Nyt meillä on deadline sille milloin tarttee PS femman kotitalouteen, koska tämä taitaa olla ensimmäinen puhdas PS5 porttaus, jota ei tule neloselle (ellei suunnitelmat ole muuttuneet matkan varrella). Tuohon asti en nää yhtään syytä miksi PS5 kannattaisi maksaa hobbyhallin hintoja.

Insomniac vastasi tuon postaamani twiitin kysymyksissä eräälle että tämä on puhdas uuden
sukupolven peli.
 
Pelin yksi ideoistahan on nopea siirtyminen maailmasta toiseen ilman latautaukoja. Eli hyödynnetään sitä paljon puhuttua SSD:n nopeutta. Tätä ei siis ei ole mahdollista tehdä PS4:lle.
 
Ylös Bottom