Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Äänen ulostulo?

liidi

New Member
Eikö tuossa masiinassa pysty valitsemaan äänen ulostuloa niin, että optinen ja hdmi toimisivat yhtäaikaa?
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

liidi sanoi:
Eikö tuossa masiinassa pysty valitsemaan äänen ulostuloa niin, että optinen ja hdmi toiomisivat yhtäaikaa?

Kyllä pystyy valitseen ääniasetuksista.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Siis tuolta Asetukset - Ääniasetukset - Audioulostulon asetukset polusta, vai?
Jos menen laittamaan Optinen digitaali asetuksen päälle katoaa ääni hdmi:stä ja sama toisinpäin.
näin ainakin minun ps3 tekee?!?
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

liidi sanoi:
Eikö tuossa masiinassa pysty valitsemaan äänen ulostuloa niin, että optinen ja hdmi toimisivat yhtäaikaa?
Herää kysymys, miksi niiden pitäisi toimia yhtä aikaa?
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

kuten vaikka sen takia että ei aina tarvisi laittaa vahvaria päälle.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

liidi sanoi:
kuten vaikka sen takia että ei aina tarvisi laittaa vahvaria päälle.
Millainen järjestely sulla nyt on, ja miten haluaisit sen toimivan? Käsittääkseni äänen saa tulemaan vain joko HDMI:n tai optisen kautta, mutta ei molemmista yhtä aikaa. (Mulla ei ole vahvistinta, vaan PS3 on kytketty HDMI:llä sekä kuvan että äänen puolesta suoraan telkkariin.)
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

juuh, eli optisella on kiinni vahvarissa kun siinä ei ole paikkoja hdmi:lle.
ja telkkari on sitten hdmi:llä kiinni.

ärsyttää vaan se, että jos on soitellu jotain vahvarin kautta ja haluaiski seuraavaksi jotain tehä jotain niin että äänet kuuluis telkusta niin joutuu mennä säätämään noita asetuksia aina.

HTPC:llä tämä onnistuu ilman ihmeitä niin kyllä nyt pleikkarinki pitääs tästä suoriutua, prkl!
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Tiedättekö - onko tähän "bugiin" että vain yksi ulostulo on kerrallaan käytössä tulossa parannuksia ? Toivottavasti ei ole rauta rajoitus, vaan että se olisi tyhmyyttään toteutettu noin - silloin voisi olla mahiksia saada jonkun päivityksen mukana.

Olin itsekin älläkällä lyöty kun huomasin että joko HDMI tai optinen äänen ulostulolle muttei molempia, joskushan haluaa vähän enemmän jytinää ja laittaa vahvarin tulille sekä subbarin jytisemään joskus taasen riittää ihan telkun kajarit.

Toivottavasti Sonyn kommentti aiheesta ei ole samaa luokkaa kuin aikoinaan RGB:n toimimattomuus PS2:lla DVD:tä katsottaessa ;) - silloin kommentti oli "käytä S-Video kaapelia" eikä sitä mahdollisuutta ollut ollut omassa uudessa telkussa.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Siis täh! Eikö muka pysty käyttää kotiteatteria sekä telkan omia kajareita samaan aikaan?
PS: En ole kerennyt ostaa vielä teatteria :(
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Timppa78 sanoi:
Siis täh! Eikö muka pysty käyttää kotiteatteria sekä telkan omia kajareita samaan aikaan?
PS: En ole kerennyt ostaa vielä teatteria :(
Et.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

hienoa, nyt löytyi muitakin jotka tajuavat miten ärsyttävä tämä asia on.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Mä en taas ymmärrä mitä ärsyttävää tuossa on :) Laite on uuden sukupolven pelikonsoli, kuva menee HDMI:llä, ääni optisena ja jengi vinkuu ku ei voi käyttää telkan kaiuttimia? :) Tuota ei yksinkertaisesti ole tarkoitettu niin, koska harvoilla on tilanne edessä, että pitäisi käyttää aamulla telkan kaiuttimia, päivällä kotiteatterin ja illalla jopa molempia. Ja sit vaihdetaan randomilla päivästä toiseen. Mulla on kaikki vahvistimessa kiinni ja siitä lähtee yks piuha videotykille. Tilanne on kyllä erilainen kuin teillä, mutta mun mielestä on jo paljon, että saadaan ääni ulos muualta kuin HDMI:stä. Ettei olla kustu hommaa samalla tapaa kuin x360 kanssa, josa ei saa ääniä optisena ulos jos on HDMI kiinni. Ellei osta 50e maksamaa lisäpalikkaa.

Ollaan pojat nyt kiitollisia että voi vapaasti valita ääni/video-combon. Monessa laitteessa tämä ei onnistu. Ja minkä takia et vo yksinkertaisesti käyttää aina sitä kotiteatteria? Paljon paremmat äänet, oli ohjelma mikä hyvänsä.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Aina ei tarvi saada ulos parempaa ääntä, joskus voi olla vaikka pikku nasssikat nukkumassa tjs.
ja jotku joutuu maksamaan jopa sähkölaskunsa niin miksi pitää aina päällä trijoonakilowattia kuluttavaa teatteri systeemmiä.:rolleyes:
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Niin, en kyllä nyt ole ihan samaa mieltä tuosta kehityksestä, että olisi jotenkin uuden sukupolven vehje jos ääni kulkee vain HDMIssä. Sen sijaan uusissa töllöissä alkaa jo olla kohtuu hyvät kajarit noin peruskäyttöön.

Esim. suht halvasta Sonyn DVD:stä saa äänen HDMIstä, optisesta sekä analogisesta RCA:sta, joten ei tuo PS3 nyt kovin edistyksellinen ole tällä saralla.

Joskus on muuten kiva kuunnella omaa musiikkia vahvarin + pelitehosteet töllön kajareista, varsinkin jos pelin biisit alkaa olla liian tuttuja, joskus taas on kiva panna peli efektitkin paukkumaan subbarissa. Eli kyllä se on rajoite että äänen ulostulo on rajoitettu yhteen liittimeen ei uuden sukupolven tekniikkaa.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Onhan tuo rajoite tosi ärsyttävä. Itsekin törmään siihen melkein aina kun käynnistän pleikkarin. Aina ei tosiaan jaksais käydä laittamassa päälle vahvaria ja subbaria.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Empä nyt tiedä onko niin suuri "rajoite". Jos jostain syystä on näinkin suuri kynnys/este omalle käytölle, niin ei se iso homma oo valikosta se muuttaa. Siinä menee 30sek, kun äänivalinnat on muutettu. Jos ei millään tunnu luonnistuvan, niin vetää sit telkasta RCA:lla vahvistimeen, niin ei tarvii koskaa asetuksia muuttaa. Että monikanavaäänet kärsii? No ei ne telkassakaan kovin hyvät ole...
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

kuka täs nyt kuvittelee telkasta monikanavaa kuulevansa....:confused:
ja toi 30sek. on omilla palkoilla jo aikamoinen kasa rahaa... ainakin jos sen tekee useasti viikkojen/vuoden aikana
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

Mites kun mulla menee sillä pleikan omalla AV OUTilla äänet vahvariin, ja kuva HDMIllä telkkariin ja nämä näyttää yht'äkkiä kuljettavan ääntä yhtäaikaa?? Ei mun mielestä aina oo toiminu näin, olisko 2.00 päivityksessä tullut parannusta asiaan? Just laitoin pelit käyntiin, ja äänet kuuluu telkkarista ja vahvarista vaikka äänen ulostuloksi on valittu AV OUT sydeemipiuhahärpäke. Tai sitten oon vaan ite sekoillu kun oon tuota joskus koittanu.
 
Vastaus: Äänen ulostulo?

PaKe69 sanoi:
Mites kun mulla menee sillä pleikan omalla AV OUTilla äänet vahvariin, ja kuva HDMIllä telkkariin ja nämä näyttää yht'äkkiä kuljettavan ääntä yhtäaikaa?? Ei mun mielestä aina oo toiminu näin, olisko 2.00 päivityksessä tullut parannusta asiaan? Just laitoin pelit käyntiin, ja äänet kuuluu telkkarista ja vahvarista vaikka äänen ulostuloksi on valittu AV OUT sydeemipiuhahärpäke. Tai sitten oon vaan ite sekoillu kun oon tuota joskus koittanu.
Jos näin on, niin kiitti vinkistä, täytyy kokeilla, että mitä toi kone sanoo siitä ku kuva on hdmi:llä ja ääni menee tietokoneen kajareihin jotka on pistetty kiinni telkkaan kuulokepistokkeeseen!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Äänen ulostulo?

liidi sanoi:
Aina ei tarvi saada ulos parempaa ääntä, joskus voi olla vaikka pikku nasssikat nukkumassa tjs.
ja jotku joutuu maksamaan jopa sähkölaskunsa niin miksi pitää aina päällä trijoonakilowattia kuluttavaa teatteri systeemmiä.:rolleyes:

Mikset osta kuulokkeita? Ei ainakaan nassikoita häiritse.
 
Ylös Bottom