Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ajokaukalosi

Vastaus: Ajokaukalosi

Vihdoin valmista!


6823105402_65700142e6_z.jpg

6969220621_28c46f737c_z.jpg


6969242033_dce3aeff64_z.jpg

6823119922_be1c0a6dfd.jpg


Lisää kuvia planetissa:

GTrr 2.0 - With pictures now! - Page 4 - GTPlanet Forums
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Kyseinen yksilö on nyt myynnissä jos jotakuta kiinostaa, laita YV:tä. (Helsinki sijaintina)
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Hienoja pelipenkkejä on moni tehny!

itse oon ajellu perus koulupöydällä ja keittiön tuolilla, mutta eilen tilasin ainakin tosi asiallisen näköisen ajopenkin / kaukalon Saksasta. Siihe tarkotus sitten alkaa ympärille väsäämään äänentoistoa, näyttöä yms. Vielä on suunnittelu asteella että tuleeko töllö seinään kiinni säädettävään telineeseen vai tuleeko kiinni ajokaukaloon. Siitä seinätelineestä ois se hyöty että töllöä pystyy kääntää hyvin ihan eri asentoon sillon kun ei pelaa.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Onko kenelläkään kokemusta FK:n ajokaukalosta? Sellasen tilasin kun halvalla sain. Näyttää huomattavasti tukevammalta kuin Mätänetin häkkyrä.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Tilasin Playseat.comista Evolution white + seat slider-ajokaukalon. Hinta 299e + toimitusmaksu 35e. Onko kellään kokemuksia kyseisestä firmasta? Maksu tapahtui vähän eri tavalla kuin normisti: Ensin tilataan ja maksetaan sitten kun sähköpostiin on tullut tilausvahvistus. En huomannut sähköpostin saapumista vaan maksoin tuotteen heti kun olin pistänyt tilauksen menemään. Maksun yhteydessä olisi pitänyt laittaa tilausnumero, jota en laittanut. Laitoin kumminkin maksun viestikenttään tuotteen nimen sekä puhelinnumeroni ja sähköpostini. Ei kai tilausnumeron puuttuminen haittaa paljoa?
 
Vastaus: Ajokaukalosi

ohhoh.. menihän tässä taas aikaa muissa merkeissä. Mutta nyt vihdoin sain pelastettua ajopenkin 3d-mallin työpaikan kovon kätköstä ja sain Catian toimimaan omalla koneella niin VIHDOIN pääsen tekemään viiiiimeisen, lopullisen mallin tästä omasta räpellyksestäni. Eli muutamat muutokset kun saan vaan malliin niin työkuvat pihalle ja ostoon :D

Näytä liitetiedosto 13849
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Tuli hommattua Assetto Corsa PC:lle joulun aikaan Steamin alesta ja alkoi kiinnostaa "ajokaukalon" parantelu.

Onko kellään kokemusta DSD:n buttonboxeista P1, tai P2 ei kovin pahan hintainen ole, kaipailisin hieman lisää nappeja ja PC:llä niitä saisi kohtuu helposti lisättyä tuollaisella. Toinen vaihtoehto olisi rakentaa itse, käyttäen vanhaa ohjaimen piirilevyä jonka koteloisi ja tinailisi tarvittavat napit, tai hankkisi valmiin joystick controllerin.

Myös kunnollinen käsijarru olisi helppo toteuttaa samalla, rungoksi katselin jo muutaman kympin hintaista oikeaa hydrauli käsijarrun runkoa ja kahvaa.

Ratteina Thrustmaster TX ja T300RS, lisäksi tilattuna Thrustmasterin vaihdekeppi ja paremmat polkimet.
Penkkinä on pikkasen modailtu Motonetin pelipenkki, hitsailin hieman putkea tukemaan rattitelinettä, ja vaihdoin tukevamman levyn ratin kiinnitykselle, sekä rakentelin pikakiinnikkeet, että saa tarvittaessa vaihdettua rattia nopeasti, kun pelaa Xbonella, tai PS4:llä. Vaihdekeppi telineeksi tuli Playseatin teline, jonka sai kohtuu pienellä vaivalla kiinni Motonetin jakkaraan.

PC:llä mittaristona olisi tarkoitus käyttää vanhaa 7" Android tablettia ja DashMeterPro sovellusta. Vastaavalle mittaristolle olisi käyttöä konsoleilla myös, ainakin Project Carssissa ja Forzassa, eikö tuollainen olisi toteutettavissa ainakin PS4:lle Playstation appin kautta kakkosnäytöllä tabletilla/puhelimella, jos pelintekijä sellaisen koodailisi peliin?

edit. Tilasin kokeeksi Derekiltä P1 boxin, ulkomaan elävien foorumeilla kehuvat laadukkaiksi. Myös käsijarruun tuli tilailtua osia, rakennan joko mekaanisesti potikalla, tai paineanturilla tähän tyyliin
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ajokaukalosi

Tulipa rakenneltua pienenä väliprojektina buttonbox eilen illalla. Muoviseen laitekoteloon kytkimet kiiinni ja "sieluksi" Symprojectsin JC32 joystick controller.
Näytä liitetiedosto 13895
Tuohon pitää vielä lisätä sisäänmeno käsijarrua varten. Tarkoitus on rakennella jousikuormitteinen kahva johon tulee potikalla analoginen, ja kytkimellä on/off mallinen käsijarru, tällöin saa valittua peliin kumman tahansa, koska kaikki ei tue analogista käsijarrua.
Tällä hetkellä tuossa DIY boxissa on 20 toimintoa ja toiselle puolelle rattia lisäksi toinen mokoma DSD:n boxilla, josko noilla alkaisi pärjäillä.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

ei vielä ihan valmista mutta väliraporttia..

Suurimmat lisäykset/ muutokset:
  • näppikselle pidin ratin alla
  • tuopille / tölkille pidike (käy vasemmalle/oikeelle)
  • hiirelle isompi lautanen (jos ei muuten tila riitä ni voi laittaa päälle)
  • paljon muuta pientä mutta ei tähän kaikkee jaksa listata..

Tosiaan tehtävälistalla on vielä aika monta juttua, eli vielä leikki jatkuu. Kuvia alla:

 
Vastaus: Ajokaukalosi

Näyttö niin lähelle rattia kuin saa, jotta immersio on edes lähellä oikeaa konsolipeleissä, joissa fovia ei voi säätää.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

juu sen voi työntää sit niin lähelle kun sen haluaa :) Itse en tykkää pitää sitä aivan niin lähellä kun mahdollista vaan n. 90cm päässä silmistä. Ja mulla on 23" näyttö :D

Ja tuosta FOVin säätämisestä. Ainakin Project CARSissa voi jokaiselle kuvakulmalle säätää vapaasti oman FOVin ;) (myös konsoleilla)
 
Vastaus: Ajokaukalosi

juu sen voi työntää sit niin lähelle kun sen haluaa :) Itse en tykkää pitää sitä aivan niin lähellä kun mahdollista vaan n. 90cm päässä silmistä. Ja mulla on 23" näyttö :D

Ja tuosta FOVin säätämisestä. Ainakin Project CARSissa voi jokaiselle kuvakulmalle säätää vapaasti oman FOVin ;) (myös konsoleilla)
Isompaa näyttöä sitten vaan. Itellä 24-tuumanen on kiinni ratissa ja silti tuntuu liian pieneltä ja immersio jää melko vajaaksi konsoleilla. PC:llä joutuu laittamaan niin pienen fovin, ettei nää sivuille. Kolme näyttöä melkein pitäis olla kun pelaa pienellä näytöllä.

Vaikka puhetta fovin säädöstä pcarsin konsoliversioon on, niin en usko, että tulee kuitenkaan. Ehkä joku 5-pykäläinen. Mitään 45 asteen fovia tuskin saa. Perusteluna on se, että pelivideoiden ei haluta näyttävän liian erilaisilta toisistaan, kun ihmiset käyttää eri fovia.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

^mun mielestä tuo ei päde FOViin.. mutta siis erilaisia grafiikka asetuksia ei juurikin tuolla perusteella saa ilmeisesti olla.
 
Vastaus: Ajokaukalosi

Ei nyt ihan ajokaukaloksi voi sanoa, mutta tällaisella setillä mennään tällä hetkellä. Tuli eilen hetken mielijohteesta väsättyä pikaisesti tuollainen budjettiluokan "button box". Olis näin jälkeen päin ajateltuna ehkä pikkuisen enemmänkin voinut panostaa, ei nyt ainakaan lopputulosta turhan kauniiksi voi kehua.. :rolleyes:

 
Ylös Bottom