Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Al-Qaedan Todelliset Kasvot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DemonWithin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
pointtini oli tekstissä että vaikka Suomella jonkinmoinen historia onkin (onhan täällä asuttu jo pitkään) ei se kuitenkaan paini kuin höyhensarjassa.

Niin joo. Vähän toisentyyppistä historiaahan meillä tietysti on kuin nyt vaikkapa sillä Ruotsilla. Itse olen kiinnostunut oikeastaan eniten juuri noista vanhoista ajoista, kun ei oltu kristinuskoista sivistysaluetta.

En oikein osaa laittaa arvojärjestykseen eri valtioiden historioita: yksilöiden mukaan sitä ei voi tehdä. Toisaalta erilaiset näkyvämmät saavutukset ja värikkäämmät vaiheet perustuvat usein lähinnä aloitteelliseen väkivaltaan, joten en niin hirveästi osaa nostaa hattua tuostakaan syystä. Kuninkaallisista en perusta muutenkaan, tavallisen kansan arkielämä kiinnostaa paljon enemmän... makuasioita kai nämäkin jollain lailla ovat.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan feldon

Vuosien 1917-1918 tapahtumat eivät anna kyllä minkäänlaista aihetta ylpeilyyn. Siinä oli sivistysvaltion aate hämärtynyt yhdellä jos toisella.

(Minä, Pera ja Nybergin Frank)
Ei, ei todellakaan. Sisällissota (siis Suomessa!) päättyi valkoisten voittoon Saksan tuella. Eukkoni mummo (n.90v.) on kokenut nämä asiat nuoruudessaan, ja oltuaan erimieltä, joutunut kokemaan kaikennäköistä kohtelua.
Tosin 1930-luvulla vasta päästiin vauhtiin arjalais-meiningeissä.
Siis myös Suomessa. Voisin kuvitella että ake,make pera ja mä kuvalla ei saisi tolkuttomasti vastakaikua ihmiseltä, joka nämä on kokenut. Tosin hänhän ei näitä lue.
Hauskaa. Mutta ei niille jotka ovat joutuneet kuuntelemaan näitä tarinoita muutaman vuoden.

ps. olenpas taas tylsä äijä...:rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jonjes
ake,make pera ja mä kuvalla ei saisi tolkuttomasti vastakaikua ihmiseltä, joka nämä on kokenut.
Joo.. ei tainnut moni muukaan tajuta mistä kuvassa (oli muuten random pick ko. aiheesta) oli kyse. Joku sentään tajusi sanaleikin - hurraa :)

Ylös Bottom