Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake [Hype ja hankintahekumointi]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Alan Wake

Viralliselle keskustelualueelle oli liitetty hieman Alan Waken mystisiä jorinoita:

The amount of pages keeps growing each night. There are also new edits on the old pages. They keep getting more aggressive. The story is rewriting itself. The protagonist is now my namesake, and his wife is called Alice. The most worrying aspect: the genre seems to be shifting. It's turning into a horror story. I can no loner be certain whether the hero can succeed or even survive. Apart for the jumbled fragments of bad dreams and an oppressive feeling, I can remember nothing of the process when I wake up. But this morning, a breakthrough! When I came to my senses, I could smell her perfume on my shirt. I am close. I know it. I must push on.

- Alan Wake

http://www.alanwake.com/forum/showthread.php?t=1936

Peli on edelleen tulossa:

Remedy announces its partnership with Imagination Studios to enhance the titles animation proprties

New signs of life from the Alan Wake project has emerged with developer Remedy announcing its partnership with motion-capture group Imagination Studios.

Imagination Studios (formerly known as Northern Light Studios) has supplied the Finnish developer with "motion-capture and animations" to assist in the games elongated production.

Lasse Seppänen, Executive Producer at Remedy Entertainment said that it is with great pleasure that we can recommend Imagination Studios. Remedy has been extremely pleased with their co-operation and devotion in bringing the characters of Alan Wake to life.

Seppänen said Imagination Studios were a reliable company with terrific production quality.

Delayed Alan Wake given new life with mo-cap tech | Game Development | News by Develop

Luulen, että peli tullaan esittelemään Kesäkuun alussa järjestettävissä E3:n pelimessuilla. Samalla julkaistaan pelin julkaisupäivää joka todennäköisesti tulee olemaan tämän vuoden heinä-lokakuun aikana. Muistaakseni Max Payne julkaistiin aikanaan samalla tavalla. Eli juuri vähän ennen Heinäkuuta tuli julkaisupäivä tietoon ja peli ulos 25 Heinäkuuta. Muistaakseni kukaan (toimittajat, pelimedia) ei odottanut Paynea kesäksi.

Luulen, että peli tullaan esittelemään Kesäkuun alussa järjestettävissä E3:n pelimessuilla.

Veikkaan kyllä itsekin niin. Ainakin jotain (pelattava demo?) pelin tiimoilta tullaan E3-messuilla näkemään, sen voi melkein jo taata. Ei Remedy yksinkertaisesti voi olla hiljaa kun tuollainen tapahtuma tulee ja varmaan tiettyjä juttuja on sovittu jo aikaa sitten MS:n kanssa (E3:seen liittyen).

Parasta tietty olisi, että peli olisi lähes valmis ja ilm.päivä tulisi julki. Sitten vain viimeinen rummutus (uskon, että pieni hypen nostatus-jakso halutaan vielä väliin) ja peli ulos. Itse kyllä odotan tätä innolla, joten jo ihan senkin takia E3-messut kiinnostavat nyt entistä enemmän.

MS pukkaa varmaan jotain muitakin mehukkaista peliuutisia, sillä sen verran hiljaisempaa (vs. Sony) on tämä vuosi firmalla ollut tulevien pelijulkistusten suhteen. Eiköhän sieltä jotain kivaa tule.

Veikkaan, että E3-messujen jälkeen pelifaneilla ovat suut aika hymyssä. :)

Luulen, että peli tullaan esittelemään Kesäkuun alussa järjestettävissä E3:n pelimessuilla. Samalla julkaistaan pelin julkaisupäivää joka todennäköisesti tulee olemaan tämän vuoden heinä-lokakuun aikana. Muistaakseni Max Payne julkaistiin aikanaan samalla tavalla. Eli juuri vähän ennen Heinäkuuta tuli julkaisupäivä tietoon ja peli ulos 25 Heinäkuuta. Muistaakseni kukaan (toimittajat, pelimedia) ei odottanut Paynea kesäksi.

Olisihan tuo hienoa jos näin oikeasti kävisi, mutta esimerkiksi pari viestiä ylempänä oleva Paavin uutinen kertoo toista. Mikäli peliin vielä tässä vaiheessa solmitaan erilaisia mo-cap teknologia diilejä, niin se kertoo ainakin minulle pelin olevan PAHOIN kesken. Toivottavasti olen väärässä.

edit: kun tarkemmin luin, niin taitaa olla niin että tuo teknologia on peliin jo sisällytetty ja nyt jälkeenpäin yhteistyöstä kiitellään. Eli toivoa on vielä..

Kuinka kauan ne nyt on tätä peliä tehny? Jos ei olis suomalaisten tekemä, niin olis varmaan monella jo usko tähän peliin menny. Mulla ainakin alkaa menemään usko tähän peliin pikku hiljaa, menee samaan kastiin gt5 kanssa.

Jos ei E3 tule mitään järkevää infoa tästä pelistä, niin alkaa kyllä mielenkiinto loppumaan :)
Mutta luultavasti tekijöillä on aika kovat paineet tän pelin suhteen, ettei varmaan kannata kusta tätä projektia. Vai meneekö tämä samaan kastiin too humanin kanssa?

Kuinka kauan ne nyt on tätä peliä tehny? Jos ei olis suomalaisten tekemä, niin olis varmaan monella jo usko tähän peliin menny. Mulla ainakin alkaa menemään usko tähän peliin pikku hiljaa, menee samaan kastiin gt5 kanssa.

Menihän Max Paynen tekemiseenkin "jokunen tovi", eli 1996 -> 2001, silti sieltä putkahti ihan kelpo peli.

Tää on niin tyypillistä suomalaisille pelitaloille...

aloitetaan hype, nostetaan hypen tasoa reilusti, pelaajien innostus ja kysyntä olisi tapissa, mutta tarjoillaan pelkkä uusi lyhyt traileri, pelin kiinnostus alkaa laskea, heitetään syöttinä uusi traileri, kiinnostus laskee edelleen, peli on valmis, mutta pelin etsikkoaika ns. meni jo ohi ja peli myy kohtalaisesti.

Tää on niin tyypillistä suomalaisille pelitaloille...

aloitetaan hype, nostetaan hypen tasoa reilusti, pelaajien innostus ja kysyntä olisi tapissa, mutta tarjoillaan pelkkä uusi lyhyt traileri, pelin kiinnostus alkaa laskea, heitetään syöttinä uusi traileri, kiinnostus laskee edelleen, peli on valmis, mutta pelin etsikkoaika ns. meni jo ohi ja peli myy kohtalaisesti.
En nyt menisi vielä manaamaan. Microsoft kyllä takaa myynnit niille peleilleen, joille haluaa. Halo/Gears/Fable/(ME/Forza) näin esimerkkeinä. Kaikkia yhdistää miljoonamyynnit ja ammattitaidolla ja rahalla masinoidut loistavat mainoskampanjat.

Tästäkin voidaan olla monta mieltä.

Sinullakin tuntuu olevan lähtökohtaisesti kaikkia pelejä vastaan jotain. Kannattaisiko hankkia jokin muu harraste, kun tuo "ylikriittisyys" on lähinnä typerää ja sen takia ei kyllä varmasti huomaa niitä hyviä asioita peleistä. :rolleyes:

Tai tee itse parempia pelejä? ;)

Sinullakin tuntuu olevan lähtökohtaisesti kaikkia pelejä vastaan jotain. Kannattaisiko hankkia jokin muu harraste, kun tuo "ylikriittisyys" on lähinnä typerää ja sen takia ei kyllä varmasti huomaa niitä hyviä asioita peleistä. :rolleyes:

Tai tee itse parempia pelejä? ;)

Ah, tuo perinteinen "tee itse parempi" argumentti joka ei toimi sitten millään tasolla. Älä sitten itse koskaan kritisoi ikuna mitään ruokaa, vaatetta, elokuvaa tai muutakaan asiaa ellet ole valmis tekemään parempaa.

Tälläkin hetkellä tilanne vain sattuu olemaan se ettei mielestäni hyviä pelejä ole markkinoilla paria enempää. Kriittinen silmä on huomattavasti fiksumpi ratkaisu kuin jatkuvan hypen perässä juokseminen sillä lopputuloksiin voi ainoastaan positiivisesti yllättyä.

Unohtamatta tietenkään naurettavaa väitettäsi että kaikkia pelejä vastaan olisi jotain, turhaanhan en ole täälläkään kehunut Saints Row:ta, Bad Companya, Mirror's Edgeä ja Infamousia, sillehän en mahda mitään että vain neljä peliä tämänhetkisestä tarjonnasta toimii omalla kohdallani. Mikähän sattuukaan olemaan foorumin idea kuin peleistä keskusteleminen, ei jatkuva hehkuttaminen?

Max Payne nyt sattui olemaan mielestäni yli-hypetetty ja tylsä putkijuoksu, joka parani vasta huomattavasti kun Rockstar sai kätensä siihen. Silloinkin vain marginaalisesti, mutta parani kuitenkin. Remedyn jatkuva messias asema peliteollisuudessa täällä suomessa on muutenkin käsittämätön, Max Paynen ansiosta annetaan melkein anteeksi kaikensortin myöhästelyt ja lupailut tulevasta vaikka Alan Wakekin näyttää vain Silent Hill/Twin Peaks kloonilta, jos se nyt ikinä edes valmistuukaan.

Mutta jos nyt sattuisi käymään niin että lopputulos olisikin mullistavaa ja hienoa, niin hienoa, sittenhän hehkutan sitä siinä missä muutkin. Mutta vuosien odotuksen ja parin videon jälkeen on minusta ihan älytöntä hehkutella jotain täydellisyyden multihuipentuman saapumista.

Mutta vuosien odotuksen ja parin videon jälkeen on minusta ihan älytöntä hehkutella jotain täydellisyyden multihuipentuman saapumista.

Nyt joku järki tuohon kärjistelyyn; kukaan täällä ei varmasti "hehkutele jotain täydellisyyden multihuipentuman saapumista".

Ei kaikki ole mustavalkoista.

Ah, tuo perinteinen "tee itse parempi" argumentti joka ei toimi sitten millään tasolla. Älä sitten itse koskaan kritisoi ikuna mitään ruokaa, vaatetta, elokuvaa tai muutakaan asiaa ellet ole valmis tekemään parempaa.

Unohtamatta tietenkään naurettavaa väitettäsi että kaikkia pelejä vastaan olisi jotain, turhaanhan en ole täälläkään kehunut Saints Row:ta, Bad Companya, Mirror's Edgeä ja Infamousia, sillehän en mahda mitään että vain neljä peliä tämänhetkisestä tarjonnasta toimii omalla kohdallani. Mikähän sattuukaan olemaan foorumin idea kuin peleistä keskusteleminen, ei jatkuva hehkuttaminen?

Max Payne nyt sattui olemaan mielestäni yli-hypetetty ja tylsä putkijuoksu, joka parani vasta huomattavasti kun Rockstar sai kätensä siihen. Silloinkin vain marginaalisesti, mutta parani kuitenkin. Remedyn jatkuva messias asema peliteollisuudessa täällä suomessa on muutenkin käsittämätön, Max Paynen ansiosta annetaan melkein anteeksi kaikensortin myöhästelyt ja lupailut tulevasta vaikka Alan Wakekin näyttää vain Silent Hill/Twin Peaks kloonilta, jos se nyt ikinä edes valmistuukaan.

No jaa, tuntuu vain että ylikriittisyyden pauloissa et huomaa niitä hienouksia lainkaan mitä peli/pelit pitää sisällään. Käsittämätön pessimistinen ajattelu(si) ei kyllä ainakaan kanna mitään hedelmää. Pelaamisen tulisi olla hauskaa, eikä mitään ryppyotsaista virheiden hakemista. Mutta niin, kaikki ei siihen pysty. Max Payne teki muutamia asioita todella hyvin ja tyylitaju oli kohdillaan. Ja niin, kärjistäjät yleensä kohtaa samaa mitä tarjoavat, etkö ole huomannut? ;)

Kuka enää tässä vaiheessa uskoo hypeen, muut siis kuin sokeat ja fanipojat? Toki kiva katsoa videoita ja toivoa parasta, mutta olen huomannut että ylihypetetyt tekeleet (kuten GTA4) vetää lähinnä maton alta mikäli hypeä pelkästään uskoo. Tuntuu kuin ihmiset toistelisi itselleen vielä nykyäänkin; "hyvä peli sieltä tulee, koska niin sanotaan ja LOISTAVA se on kun pääsen pelaamaan" ja siinä samassa omat mielipiteet unohtuu. Luen mieluummin arvostelun ensin ja ostan pelini vasta sitten. JA arvostelen vasta sitten kun peli on jauhettu läpi.

Tälläkin hetkellä tilanne vain sattuu olemaan se ettei mielestäni hyviä pelejä ole markkinoilla paria enempää.

En ole varma miten "tällä hetkellä" määritellään (kuuluuko siihen esim. KZ2, RE5 tms?), mutta mun mielestä hyviä pelejä on niin paljon, etten ehdi niitä pelata (myönnän, että pelaan myös selkeästi vanhempia pelejä - nyt frendin kanssa kesken mm. Vegas 2 co-oppina). Todellisia huippuklassikkoja ei tietenkään ole niin paljon, mutta "hyviä pelejä" kyllä mun mielestä on. Usein mulle riittää se "hyvä peli", sillä vähän samaan tyyliin mennään kuin mm. leffojenkin kanssa: Monet ovat viihdyttäviä yms ilman että ne kuitenkaan ovat klassikko-matskua.

Mutta tämä nyt vain mun näkemys tietty.

Kriittinen silmä on huomattavasti fiksumpi ratkaisu kuin jatkuvan hypen perässä juokseminen sillä lopputuloksiin voi ainoastaan positiivisesti yllättyä.

Tässä on sinänsä totuuden siementä, sillä tuo armoton hypen nostatus ei ole aina kovinkaan hyvä asia. Jengillä tulee aika epärealistiset odotukset. Kuitenkin sitä "pyörää" on aika hankala keksiä aina uudestaan ja uudestaan, joten harva peli on kuitenkaan täydellinen tms. Hype pitäisi aina jättää osaksi "omaan arvoonsa" ja pelata itse peli rauhassa. Sitten voi tehdä oman mielipiteen (joka lopulta on se "ainut" asia millä on tavallaan oikeaa merkitystä).

Tämä " 1) hei, nyt tulee kova peli! - 2) hei, se on todella kova, "Halo killer", "MGS killer"! - 3) hei, se saikin vain 8/10 - 4) hei, se onkin ihan p***a - 5) hei, unohtakaa tämä peli, nyt tulee toinen kova peli! Mä näin screenshotteja ja laskin kaikki pikselit! Niitä on 15 enemmän kuin ... " -kiertokulku ei varsinaisesti ole aina ihan realistisin vaihtoehto.

Mutta vuosien odotuksen ja parin videon jälkeen on minusta ihan älytöntä hehkutella jotain täydellisyyden multihuipentuman saapumista.

En tiedä onko nyt kukaan ihan moisia sanonut. Kaiken mitä olen nähnyt ja kuullut (myönnetään, se ei ole kauhean paljon kun vuosia on mennyt) viittaa siihen, että hieno, tunnelmallinen ja laadukas peli olisi tulossa. Mutta ei kai sitä voi tietää ennenkuin itse pelaa.. Ainakin tuo tyyli (painostavaa jännitystä - ripaus ehkä kauhua), paikka (pikkukaupunki) ja Remedyn maine tuntuu nyt enemmän positiiviselta kuin negatiiviselta. Silent Hill meets Twin Peaks meets Stephen King. Huonommistakin lähtökohdista voisi lähteä.

Pelaamisen tulisi olla hauskaa, eikä mitään ryppyotsaista virheiden hakemista.

Amen. Juuri tasan mun pelifilosofia. Pieni pikseli siellä täällä, vähän tylsähkö kenttä siellä täällä, ohjaus ei "täydellinen", dialogi naivia, äänissä ei munaa.. Who cares! ;)

Kuka enää tässä vaiheessa uskoo hypeen, muut siis kuin sokeat ja fanipojat?

Juuri näin. Oma "konsolilehmä" on yleensä ojassa tai sitten vain haetaan jatkuvasti sitä "seuraava loistopeliä" (eikä edes jakseta pelata sitä mitä aiemmin hehkutettiin).

Toivotaan että Alan Wakessa on sellaista Penumbramaista kauhua, jossa pimeys ja ahdistus (tohtiiko osoittaa edes lampulla tonne..) tuo sen pelon. Vaikka tosin terää varmaan haukkaa ainakin se, että ahtaita tiloja ei ole(?). Vaikka kyllähän pimeys tekee sitä ahtauden tunnetta. Toki toiveita tämän suhteen on, mutta en kovin ylhäällä tohdi vielä lippua pitää. Toisaalta en littaa myöskään etukäteen tätä.
:rolleyes:

Vähän on jäänyt huono maku suuhun suomalaistiimien peleistä. 90-luvulla homma oli hanskassa. Alien Incident, Death Rally, Supreme Snowboarding... 2000-luvulla on ollut hiljaista, toivottavasti Alan Wake kääntää suunnan!

Max Paynen miljöö ja meininki oli asiallista ja tykkäsin siitä. Omalta kohdaltani peli kaatui tökeröön pelattavuuteen (ja tästä johtuen jatkuviin äkkikuolemiin). Vaikea kuvailla, mutta jotenkin pelattavuus ei vastannut pelin muun sisällön kanssa ja peli jäi kesken. Koodarit kikkaili koko kehitysajan bullet timen kanssa ja unohti pelin?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom