Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Toi 4,99 on jo aivan häpeällinen hinta, itse ostelin parisen viikkoa sitten play.comista parillä kybällä ja täytyy sanoa ettei tarvinnut pettyä. Itse jäin tyystin koukkuun ja tulikin viikon aikana kerättyä kaikki (ei DLC)1000G pelistä poijes, mainio tarina ja tunnelma oli myös kohdallaan pelissä. Pelissä oli kyllä liikaa keräiltävää kamaa, mutta jokin ihme pakkomielle ajoi ne keräämään kaikki, juupatuupasta löytyi sen verta hyvät vinkkivideot ettei sinänsä vaivaa tuottanut. Uudelleenpeluukerroilla ärsytti suunnattomasti episode 4:n alku jossa se kallonkutista lätisee tyhjänpäiväsiä ja sitä on sitte pakko seurata ja kuunnella kun ei voi skipata, noh pieni paha pelistä :)
Eli omasta puolesta voin kyllä suositella peliä ja parillakympillä saa kyllä massille vastinetta :cool:.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Eli lähettävät jonkun boksin missä tuo koodi on?

Pitäkööt tunkkinsa.

Onpas muuten idioottimaista. Oletin, että olisi tullut edes sähköpostiin. Jos postikulut olisivat edes parin dollarin luokkaa, kuten niiden pitäisikin olla, olisi vielä ihan hyvä kauppa.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Menihän tämä viimein läpi ja tarina oli taas tutta remedy laatua, peli oli juuri sitä mitä juonellisesti odotinkin, mutta samalla ainut syy minkä takia peliä edes eteenpäin pelasin.

Max Paynet olivat pelillisesti ainakin pc:llä aivan rautaista tavaraa, mutta Alan Wake ei taas tällä osa-alueella sitten iskenyt ollenkaan, melkein voisin vannoa että syy on ammunnan virtaviivaistamisessa, aseissa ei vaan tällä kertaa ollut mitään tunnetta mukana.

Jokatapauksessa älyttömän tunnelmallinen paketti, silti kyrsii suunattomasti että toiminnallinen osuus jäi näin vajaavaiseksi.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Menihän tämä viimein läpi ja tarina oli taas tutta remedy laatua, peli oli juuri sitä mitä juonellisesti odotinkin, mutta samalla ainut syy minkä takia peliä edes eteenpäin pelasin.

Max Paynet olivat pelillisesti ainakin pc:llä aivan rautaista tavaraa, mutta Alan Wake ei taas tällä osa-alueella sitten iskenyt ollenkaan, melkein voisin vannoa että syy on ammunnan virtaviivaistamisessa, aseissa ei vaan tällä kertaa ollut mitään tunnetta mukana.

Jokatapauksessa älyttömän tunnelmallinen paketti, silti kyrsii suunattomasti että toiminnallinen osuus jäi näin vajaavaiseksi.

Pelinhän oli tarkoituskin olla trilleri, eikä aseilla mässäilevä räiskinnäntäyteinen eepos ja onneksi se sellaiseksi jäikin. Pysyy elossapysymisestä kamppailun henki mukana, kun ei ole mitään kertalaaki-pyssyjä matkassa
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Pelinhän oli tarkoituskin olla trilleri, eikä aseilla mässäilevä räiskinnäntäyteinen eepos ja onneksi se sellaiseksi jäikin. Pysyy elossapysymisestä kamppailun henki mukana, kun ei ole mitään kertalaaki-pyssyjä matkassa

Samaa mieltä muuten, mutta olihan tuossa kivoja aseitakin. Flaregun? ainakin teki kivaa jälkeä ja pari muutakin. Ammusten säännöstely, löytyminen lähinnä oli turhaa. Mitään vaivanpalkkaa ei sen kummemmin saanut tutkiskelustakaan, vaikka jostain löytyi "stashi". Se oli laskettu koko könttään mukaan, eli ellei sitä/niitä löytänyt niin homma oli entistä huonommin kun padit ei riittänyt, muttei kuitenkaan liian hyvinkään vaikka niitä löysi.

Vaikeammille tasoille tuskin viitsin ryhtyä, kun mulle ei mene tähän surkeaan koppaan mitenkään se, että pitäs lähteä pakoon valoa päin. Pakko tappaa mitä on edessä, vaikka spawnaavatkin usein aina vaan. Normillakin ne pimeydenpaviaanit juoksi heti kiinni tajuttomalla spurtilla kun lähdin karkuun ja likipitäen aina osuvat. Yhden väistää, mutta ei se mitään jatkuvaa sukellusta tee; toinen lyö heti perään jne. Muutenkin vois kiinnostaa tietää millä taktiikoilla porukka on runnonut nightmarella/hardilla läpi?
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Samaa mieltä muuten, mutta olihan tuossa kivoja aseitakin. Flaregun? ainakin teki kivaa jälkeä ja pari muutakin. Ammusten säännöstely, löytyminen lähinnä oli turhaa. Mitään vaivanpalkkaa ei sen kummemmin saanut tutkiskelustakaan, vaikka jostain löytyi "stashi". Se oli laskettu koko könttään mukaan, eli ellei sitä/niitä löytänyt niin homma oli entistä huonommin kun padit ei riittänyt, muttei kuitenkaan liian hyvinkään vaikka niitä löysi.

Vaikeammille tasoille tuskin viitsin ryhtyä, kun mulle ei mene tähän surkeaan koppaan mitenkään se, että pitäs lähteä pakoon valoa päin. Pakko tappaa mitä on edessä, vaikka spawnaavatkin usein aina vaan. Normillakin ne pimeydenpaviaanit juoksi heti kiinni tajuttomalla spurtilla kun lähdin karkuun ja likipitäen aina osuvat. Yhden väistää, mutta ei se mitään jatkuvaa sukellusta tee; toinen lyö heti perään jne. Muutenkin vois kiinnostaa tietää millä taktiikoilla porukka on runnonut nightmarella/hardilla läpi?

Nightmare-vaikeusasteella ei kyllä pysty jäämään etsimään läheskään kaikkia stasheja. Jos menet, niin epäilen, että reissusta koituu enemmän haittaa kuin hyötyä
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Nightmarella joutuu kyllä jättämään ammuskelut vähälle, koska ammukset ei yksinkertasesti riitä ja juokseminen on ainoa vaihtoehto, ainakin tietyissä tilanteissa, välillä vetää uukkarin ja sohii lampulla niitä spedejä niin että sokaisuvat ja taas muutama kymmenen metriä eteenpäin. Tätä jatketaan kunnes saavutetaan valotolppa, ja jos oikeen ahas tilanne tulee niin käyttää yhden flaren jos sattuu olemaan.
Ja sitte niitä flashgranadeja/flaregunia kannattaa säästellä sellasiin tiukkoihin paikkoihin joissa on pakko taistella eikä pääse juosten karkuun. Loppujen lopuksi nightmare ei ole niin vaikea kuin sitä kuvittelisi, muistaa vaan säästellä niitä tehokkaita paukkuja.

Tuli pelattua the signal tänään ja ei ollut hirveän kummoinen lisäri kyllä, noh ilmainen se olikin niin ei kyllä hävinnytkään mitään. Yritin sitä saavutusta, että yhellä vedolla ilman kuoloja ja monesta tiukasta tilanteesta selvisin täpärästi ja meinasin jo nuolaista ennenkuin tipahti, lopussahan oli sitte tietenkin ihan ketun vaikea osuus johon olis pitänyt säästellä paukkuja, noh ei voinut tietää, parilla flarella ei oikeen homma luistanut, olisin selvinnyt muuten mutta niitä takeneita sitte tulikin loputtomiin ja loppui sitte patteritkin ja se siitä, kyllä korpesi. Ärsyttävä achi se toinenkin että 1,5 minuutissa pitäs päästä se loppuosuus, noh koko episodi pitäs vetää uudelleen alusta että sitä voi kerran yrittää, no kai sitä kerran pitää viel koittaa jokin päivä.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Tuli pelattua the signal tänään ja ei ollut hirveän kummoinen lisäri kyllä, noh ilmainen se olikin niin ei kyllä hävinnytkään mitään. Yritin sitä saavutusta, että yhellä vedolla ilman kuoloja ja monesta tiukasta tilanteesta selvisin täpärästi ja meinasin jo nuolaista ennenkuin tipahti, lopussahan oli sitte tietenkin ihan ketun vaikea osuus johon olis pitänyt säästellä paukkuja, noh ei voinut tietää, parilla flarella ei oikeen homma luistanut, olisin selvinnyt muuten mutta niitä takeneita sitte tulikin loputtomiin ja loppui sitte patteritkin ja se siitä, kyllä korpesi. Ärsyttävä achi se toinenkin että 1,5 minuutissa pitäs päästä se loppuosuus, noh koko episodi pitäs vetää uudelleen alusta että sitä voi kerran yrittää, no kai sitä kerran pitää viel koittaa jokin päivä.
Siihen menee 30sekuntia, kun on vain säästänyt tarpeeksi flareja ja flare gunin ammuksia

The Signalissa vaikeimmat kohdat ovat ehdottomasti siinä vaiheessa kun
pääset alussa olevan leikkipuiston poltergeist-laitteista ohi ja pieneen viereiseen puistoon, jossa tulee hyvä liuta Takeneita. Toinen on metsä heti Barryn löytämisen jälkeen, jossa on junan vaunuja, ilotulitteita jne.
Sen jälkeen aika läpihuutotouhua
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Piti mennä uudelleen läpi signal ja en kyllä ilman kuoloja selvinnyt taaskaan, yritin mennä koko episoden käyttämättä flareja ja flaregunia, kolme kertaa taisin depata. Loppu olikin sitte melko iisi kun oli 4 flaregunin panosta ja 12 flarea :P. Pitänee siis vielä kerta mätkiä läpitte jos vaikka sais sen vimpankin achin, pari tracergunin kutia ja 3-5 flarea varmaan riittäisi vimppaan osioon, nyt ei tarvis kyllä hätäillä kun ei enää tarvii sitä 1,5 minuutia aikarajaa yrittää alittaa.
Taistelu jatkukoon :cool:
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Myös The Writer kannattaa ostaltaa. Erittäin viihdyttävää menoa sekin. Sanoisin, että paikoin varsin unenomainen lisäosa

The Writerin osalta taidan tyytyä Lets play videoon, yritän karttaa virtuaalista sisältöä niin hyvin kuin mahdollista, mutta ei siitä enempää.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

No niin nyt meni the signal ilman kuoloja, hermot jo meinas mennä kun peli jäätyi heti viimesen tehtävän jälkeen, jäi ikuiseen latauslooppin tjn. -> dashboardin kautta uudelleen peli käyntiin ja achi pomppas, phuh.
Juurikin noi peck4:n mainitsemat kohdat oli ne vaikeimmat, joten olin valmistautunut käyttämään flareja niissä, muutamassa muussakin kohdassa oli kyllä hengen lähtö todella lähellä mutta flare pelasti pari kertaa varmalta kuolemalta. Loppuun jäi 4 flaregunin paukkua ja 7 flarea niin loppu meni taas kuin siivillä.

Seuraavaks pitääkin heittäytyä toisen lisärin kimppuun, joka on ilmeisesti parempi kuin tämä signal joka sinällään oli melko laiha soppa.
 
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Törmäsinpä Zunessa Bright falls-nimiseen Alan Wake aiheiseen minisarjaan, voi olla että se on ollut jo kauan mutta itse en ollut aiemmin nähnyt kyseistä sarjaa. Melko lyhyitä pätkiä (n.4-7 minuuttia, 6 episodia) mutta jos Alan Wakea fanittaa niin suositan katsomaan. Sarja on ilmainen ja teräväpiirtona, riippumattomat videot-osiossa.
 
Ylös Bottom