Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Alan Wake

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)

Ei niitä lisäreitä kannata pelata, jos ei itse pääpeliä ole pelattu läpi asti. Ne kun jatkuu suoraan siitä mihin pääpeli loppuu.

No joo jäi vähän epäselväksi tuo mun kommentti. Kertaalleen olen pelin jo pelannut, mutten sitä täällä hehkutellut.

No joo jäi vähän epäselväksi tuo mun kommentti. Kertaalleen olen pelin jo pelannut, mutten sitä täällä hehkutellut.

Itse pääpelin olen pelannut muistaakseni kolmesti. Kahdesti normalilla ja kerran nightmarella. Ajattelin vielä nyt lisäreiden jatkeeksi pelata itse pääpelin hardilla, kun ei siihen juuri tullut kyllästyttyä silloin julkaisun alla

The Signal meni läpi ja suuhun jäänyt maku on hyvä. Vaikeusaste oli vetäisty kyllä reilusti ylemmäs normalilla pelattaessa, kuin mitä emopelissä oli. En tiedä, saako tätä pelattu läpi kertaamaan aloittamatta checkpointista :D
Sitten The Writerin kimppuun

Aloitin pelaamaan The Signalia normalilla kylläkin. Vai mitä ihmettä meinaat? :confused:

Siis jos olet pelannut ihan sitä peruspeliä viimeksi Nightmarella, niin sama vaikeusaste pysyy myös lisärissä. Riippuu vähän mitä kautta käynnistät lisärin. Episodes valikosta kun valitsee, niin peli taitaa pyytää vaikeusastetta. Itse käynnistin tuosta Downloadable Content -valikosta, niin lisäri lähti suoraan pyörimään. Ja kun mulla oli edellisellä kerralla ollut vaikein aste päällä, oli se myös tuossa lisärissä. Toivottavasti ymmärsit. :)

Mutta jos olet tosiaan tuolla toisella tavalla alkanut pelaamaan niin sitten olet saanut itse valita vaikeusasteen. Moni vaan ihmetteli tuota vaikeusastetta mutta paljastuikin, että siellä oli Nightmare-taso päässyt jäämään päälle, kuten minulla.

Siis jos olet pelannut ihan sitä peruspeliä viimeksi Nightmarella, niin sama vaikeusaste pysyy myös lisärissä. Riippuu vähän mitä kautta käynnistät lisärin. Episodes valikosta kun valitsee, niin peli taitaa pyytää vaikeusastetta. Itse käynnistin tuosta Downloadable Content -valikosta, niin lisäri lähti suoraan pyörimään. Ja kun mulla oli edellisellä kerralla ollut vaikein aste päällä, oli se myös tuossa lisärissä. Toivottavasti ymmärsit. :)

Mutta jos olet tosiaan tuolla toisella tavalla alkanut pelaamaan niin sitten olet saanut itse valita vaikeusasteen. Moni vaan ihmetteli tuota vaikeusastetta mutta paljastuikin, että siellä oli Nightmare-taso päässyt jäämään päälle, kuten minulla.

Aa, aivan. Itse valitsin vaikeusasteen kuitenkin. Silti tuntui perhanan vaikealta.
The Writer on ehkä kuitenkin piirun verran helpompi ja äkkikuolemia ei pääse juuri syntymään, paitsi
kun loikitaan pyörivien tavaroiden päällä alustalta toiselle

Tuli vihdoin pelattua tämä läpi ja ymmärrän kyllä täysin arvosteluita ja vaisua menestystä. Peli oli ok mutta ei kyllä lunastanut lainkaan niitä ylisuuria odotuksia joita pelille oli asetettu. Ihan ok, itseään toistava ja jopa tylsähkö. Kuitenkin erilainen kuin muut boxin pelit ja hieno tunnelma.

Itse hommasin pelin viime viikolla amazonin alelaarista ja pelailin sen viikonloppuna läpi. Itse pelimekaniikka oli ihan ok, oikeastaan ainoa isompi valituksen aihe oli muutamat harvat "elokuvamaiset" hetket joina pelaajalta vietiin toviksi kontrolli ja sitä kautta mahdollisuus reagoida tilanteeseen. Yleensä tuo kikka toimi ihan mainiosti.

Pienempiä murheita olivat pelin itseään toistavuus ja mahtava huulisynkka. Kaavaa oli selvästi yritetty rikkoa ja se estikin varsinaisen tylsistymisen. Silti pelaamisesta puuttui sitä jotain joka saisi minut pelaamaan tuon uudestaan läpi. Muuten hienoa tarinankerrontaa haittasi myös enimmäkseen aivan poskettoman kauhea huulisynkka.

Tarinankerronta, tarinan rytmitys ja pelin episodimainen rakenne toimivat loistavasti. Peli on ehdolla palkinnoille taiteellisista ansioistaan ja sillä saralla peli kyllä palkintoja ansaitsee. Siinä missä pelimekaniikka oli melko perushuttua, veti tarinankerronta eteenpäin ja sai pelaaman aina "ihan pikkuisen vielä". Tarinankerronnan hienoudesta kertoo paljon se, että itse tarina on perus Stephen Kingiä eikä sellaisenaan kovinkaan muistettava, mutta tapa jolla se kerrotaan on hienoimpia mitä peleissä on vastaan tullut.

Myös pelin tekeminen rakenteeltaan ei-vapaaksi maailmaksi vaikuttaa olleen hyvä ratkaisu.

Kaikenkaikkiaan pelin saama metacritic arvio jossain 83 paikkeilla tuntuu hyvin oikeudenmukaiselta, kelpo peli joka toivottavasti saa parempaa jatkoa.

Kakkos-chapterissa löytyvässä manuscript pagessa oli Pasilan Routalemmen hengessä seuraava teksti:

Page 21: Deputies at the Logging Site Edit
The logging site was a mess. The modular office had been pushed out of the cliff.

Deputy Thornton climbed up from the wreckage, excited, breathing hard from the exertion. "Nobody there. It's weird. Don't you think that's weird?"

Bored, Mulligan let out a mighty snort, "Hell, it's always weird, Thornton. Just a question of sorting out what kinda weird it is this time around."

Pyydän anteeksi, että jouduin taas nipottamaan ja siirtämään Alan Wake -viikkoon liittyvät jutustelut omaan ketjuunsa.

Jatkakaa (älkääkää vihhailko).

Olipas muuten Run-On Sentence normaalia vaikeampi achi, MUTTA sain kuin sainkin sen. Herätyskellot enää puuttuvat :D

Pitänee alkaa keräämään The Writerista scoreja seuraavaksi.

Olipas muuten Run-On Sentence normaalia vaikeampi achi, MUTTA sain kuin sainkin sen.
Saitko ensiyrittämällä vai millainen oli kyseinen projekti? Itseäni suorastaan pelottaa nuo achit, joissa ei saa kuolla. Nousee syke liikaa ja saa vielä sydärin, kun tunnin uurastuksen jälkeen Takenit piirittävät poloisen Alanin ja kaikki on hiuskarvan varassa.

Saitko ensiyrittämällä vai millainen oli kyseinen projekti? Itseäni suorastaan pelottaa nuo achit, joissa ei saa kuolla. Nousee syke liikaa ja saa vielä sydärin, kun tunnin uurastuksen jälkeen Takenit piirittävät poloisen Alanin ja kaikki on hiuskarvan varassa.

Pelailin episodin toista kertaa nytten läpi, enkä ekalla kerralla edes yrittänyt mennä kuolematta, joten eka yritys periaatteessa

The Writerissa ei sitten kuolemattomuus ihan ekalla toiminutkaan. Onneks tuo ns. vaikea kohta on ihan alussa. Sen jälkeen ei tullut kertaakaan mitään ylitsepääsemätöntä. Sainpahan kaksi muuta achia ainakin tällä kerralla :)
Enää kolme achia puuttuisi 1500GS:stä

The Writerkin vedetty nyt ilman kuolemia läpi. Pari kompastuskiveä tuota achia tehdessä on, mutta paljon helpompi kuin The Signalin kohdalla.
Suhteellisen tyytyväinen olo, vaikka muutaman kerran pääsikin kirot valloilleen, kun hyppäsin harhaan ja yritys päättyi siihen.

E: Ja BLING! 1500GS täynnä kun viimeinenkin herätyskello löytyi.

Sitten eikun Alan Wake-viikkoa odottamaan :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tuli just hommattua tämä anttilan alesta. Ekan episodin pelasin läpi ja vähän tokaa. Lähdin pelaamaan pienin odotuksin, mutta pelihän suorastaan yllätti todella positiivisesti. Vähän harmittaa toi hahmojen kankeus cut sceneissä, mutta ei se nyt pilaa tunnelmaa. Itsellä ainakin sydän pamppaili samoillessa ja tässä vaiheessa tuntuu todella hyvältä alepeliltä. Mikäs tämä alan wake viikko on? En ehdi nyt kahlaamaan kaikkiea viestejä läpi.

Ylös Bottom