Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Aliens: Colonial Marines

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Oma kappale tuli tänään ja jos jotakin kiinnostaa, niin grafiikat ovat Duke Nukem tasoa :(

Ekan tehtävän pelasin läpi ja tunti siinä taisi mennä. Toivottavasti tehtävät pitenevät tai taitaa olla taas kerran lyhyt peli vuosien odotuksen jälkeen.



No voihan kökkö, miltäs tuo ohjaus tuntui? :(

Jotenkin noiden gameplay videoiden perusteella peli näyttää ja kuvittelisin myös, että tuntuu semmoselta vanhalta pc räiskinnältä (kuten uusin duke, joka oli tosiaankin aivan hirveä tekelen kaikin puolin toteutukseltaan).

Enkä nyt puhu vain grafiikasta vaan ns. näppis hiiri tyylisestä hieman tönköstä pelattavuudesta... No tiistaina omaa kappaletta hakemaan, toivotaan että peli tuosta paranee :D
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Oma kappale tuli tänään ja jos jotakin kiinnostaa, niin grafiikat ovat Duke Nukem tasoa :(

Ekan tehtävän pelasin läpi ja tunti siinä taisi mennä. Toivottavasti tehtävät pitenevät tai taitaa olla taas kerran lyhyt peli vuosien odotuksen jälkeen.


No ei se sitten graafisesti ole huonoimmasta, muttei myöskään parhaimmasta päästä. Omasta mielestä se dukemi oli aika...matta? Joo mattapintainen. Jos ovat hieman hioneet niin riittää minulle.
AvP oli minusta rosoinen mutta ei nyt kuitenkaan ruma. Sekä ikävä kyllä, näinhän se FPS peleissä menee. Ei niissä kentissä ole kuin about tunti aina pelattavaa. Tosin millä vaikeustasolla pelaat?
Oletko kokeillut miten vaikeustaso vaikuttaa peliin? Alienit kestävämpiä? Vai itse ei kestä lähelle päästää? Tuleeko bullet sponge efektiä siis. Nimittäin se on minusta ollut aina typerää, kun vaikeustasoa
nostaa niin viholliset kestävät paljon enemmän osumaa. Minusta olisi järkevämpää se, että itse ei kestäisi niin paljoa. Pitäisi miettiä mitä tekee. Ärsyttävintä juuri on se että vihollisille nostetaan
osumapisteitä, pari lipasta pulssikiväärissä ei tunnu missään, kun helpoimmalla tarvi kuin yksi sarja osua ja se on siinä. Tämä oli ainakin jossain vanhemmassa AvP pelissä.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Ohjaus tuntuu ihan hyvältä, ei ainakaan ollut vaikeuksia osua alieneihin.

Pelaan toiseksi vaikeimmalla vaikeustasolla (Hardened) ja alienit kuolee haulikolla parista kudista ja pulse riflellä riittää myös muutama hyvin tähdätty laukaus. Pari kuolemaa on tullut, mutta muuten tuo tuntuu olevan sopiva vaikeustaso. En uskaltanut heti aloittaa tuolla Ultimate BadAss vaikeustasolla, vaan jätän sen suosiolla toiseen pelikertaan.

Hudia ei tosiaan saa optionsseista pois, mutta tuolla Ultimate BadAss vaikeustasolla sen pitäisi olla poissa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Samansuuntaista kommenttia lukenut ulkomaisilta foorumeilta, mutta ei se nyt maailmaa kaada jos peli on muuten huippu ja tunnelma katossa. Pahin pelko on että tästä saadaan taas yks uus cod jossa kampanja on hutasten tehty ja multiplayer on se johon on panostettu, no ei vielä pidä vaipua epätoivoon :D
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Nyt on viisi tehtävää pelattu (tehtäviä on yhteensä 11) ja kyllä tämä paranee, mitä pidemmälle pelaa.

Nyt vain odottelemaan, että muutkin alkavat saamaan peliä niin pääsee katsomaan, että olenko ainut joka tästä tykkää :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Nyt on yksinpeli pelattu läpi Hardenedilla ja en tarkkaa aikaa tiedä, mutta kyllä siihen yli 8 tuntia meni. Nyt vain keräilemään loput collectablet ja testaamaan Ultimate BadAss vaikeustasoa.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Nyt on yksinpeli pelattu läpi Hardenedilla ja en tarkkaa aikaa tiedä, mutta kyllä siihen yli 8 tuntia meni. Nyt vain keräilemään loput collectablet ja testaamaan Ultimate BadAss vaikeustasoa.

Monenko pelaajan split screen samalta konsolilta pelatessa tässä on? :)
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Noniiin kenellä on pokkaa myöntää ekana, että peli on ryssitty? Tilanne muistuttaa vähän Prometheuksen ensi-iltaa...Ensiksi monen vuoden odotus ja hype; näytöksen jälkeen vallitsee vaivaannuttava hiljaisuus, kunnes joku rohkea tunnustaa, että paskahan se oli.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Tänään on ilmeisesti jenkkien julkkaripäivä, joten luulisi että arvostelujakin rupeaa jossain vaiheessa valumaan metan puolelle. Ihan mielenkiinnolla odottelen itsekin lisää kommentteja pelistä. Jo pelkän co-opin ja Alien-teeman takia kiinnostaa kovasti.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Listasin pelin vielä KonsoliFINin joulukalenterissa vuoden odotetuimpien listalle, mutta vähän huonolta alkaa näyttämään. Etenkin neogafin giffi pisti ensin naurattamaan mutta sitten itkettämään: NeoGAF - View Single Post - Aliens: Colonial Marines |OT| Game Over Man, GAME OVER!

Noh, oma arvosteluversio laskeutuu toivon mukaan pikapuoliin niin pääsee itse testailemaan ja yritetään suhtautua avoimin mielin. Tykkäsin kyllä jollain sairaalla tavalla jopa vuoden 2010 AvP:stäkin, joten kiinnostava aihepiiri antaa paljon anteeksi.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Noniiin kenellä on pokkaa myöntää ekana, että peli on ryssitty? Tilanne muistuttaa vähän Prometheuksen ensi-iltaa...Ensiksi monen vuoden odotus ja hype; näytöksen jälkeen vallitsee vaivaannuttava hiljaisuus, kunnes joku rohkea tunnustaa, että paskahan se oli.

Parin youtubesta kytätyn playthrough-pätkän jälkeen voi päätellä, et "ryssitty" on ihan kuvaava sana tän pelin kohalla. Harmi sinänsä, koska itse alien-mörrihän on yks karmeimmista/ilkeimmistä/pelottavimmista leffamöröistä ja toistaseksi sitä leffojen ahistavaa tunnelmaa ei oo oikeen saatu kavanoitua peleihin.

Lisäks kaikki nämä special möröt ála Left 4 Död ei oikeen lämmitä sydäntä :(
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Parin youtubesta kytätyn playthrough-pätkän jälkeen voi päätellä, et "ryssitty" on ihan kuvaava sana tän pelin kohalla. Harmi sinänsä, koska itse alien-mörrihän on yks karmeimmista/ilkeimmistä/pelottavimmista leffamöröistä ja toistaseksi sitä leffojen ahistavaa tunnelmaa ei oo oikeen saatu kavanoitua peleihin.

Elokuvien kauhutunnelmaa on kenties vaikeaa kanavoida peliin, josta johtuen mahdollisimman elokuvamaiseen pelikokemukseen ei olisi pitänyt edes pyrkiä. Pelistä oltaisiin voitu tehdä mielenkiintoinen ja pelattava muilla metodeilla, silti säilyttäen elokuvien (erityisesti kakkososan) fiiliksen.
Itse olisin esim. kaivannut kovasti strategisia piirteitä peliin, niin että face-to-face tulitaistelutilannetta xenojen kanssa olisi pitänyt pyrkiä välttelemään viimeiseen saakka ja pelata enemmänkin tutkimalla medical bayn karttaa, hitsaamalla oikeat ovet kiinni, laittamalla sentry gunit oikeisiin kohtiin, miten käytät jäljellä olevat panokset ja kranaatit jne. jne. Moninpeliin olisi tuonut uutta ideaa esim. se, että yhdellä pelaajalla olisi strateginen näkymä kartasta (joko medical baysta tai sen auton/tankin sisältä) ja niillä pelaajilla, jotka ovat kentällä, ei olisi karttaa, vaan olisivat tuon yhden pelaajan ohjeistuksen armoilla. Wii U:lla tämä olisi voinut toimia kivasti niin, että se kartta-pelaaja olisi pelannut gamepadilla ja muut wiimoteilla. Sitten kun "they mostly come at night, mostly" oikeat ovet ei ole hitsattu kiinni ja sentry gunit oikeissa kohdissa jne. niin olet kusessa....

Tai jotain tuollaista...paljon hyviä ideoita tulee mieleen, jota nähtävästi ei voi sanoa Gearboxin kaverereista..
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Paljon asiaa, hyvää sellaista

Juurikin näin, itse toivoin vähän Ghost Reconin Guerilla-muodon tyylistä neljän pelaajan coop-fiilistä. Sensoreita, sentryjä, miinoja ja kolmen minuutin paniikkiryppäitä.

Noh, pitää vielä odotella tuomioita luotettavista lähteistä.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Otsikko kertoo kaiken: Former Gearbox dev: Gearbox handled only MP-portion of Alien: CM

Ex-Gearbox dev in May 2012: "I am expecting [Colonial Marines] to be average at best." TexAgs.com - Entertainment Also said "development of that game has been a total train wreck," and Gearbox only was handling multiplayer, with TimeGate as primary dev. Stumbled on that post months ago. Didn't put much stock in it, but this early scores might suggest he was right.

Hate to say it, but I wouldn't get your hopes up too high for Colonial Marines. I used to work at Gearbox, and the development of that game has been a total train wreck, going on what, 6 years now? Gearbox isn't even making the game, except for the multiplayer. Primary development was outsourced to TimeGate Studios, which has a less than stellar past. I hope it proves me wrong, as I still have alot of friends still working at Gearbox, but I am expecting it to be average at best.

- NeoGAF

Sanomattakin selvää ettei TimeGate studio ole kehittänyt ainuttakaan kehumisen arvoista peliä nykysukupolven konsoleille.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Sanomattakin selvää ettei TimeGate studio ole kehittänyt ainuttakaan kehumisen arvoista peliä nykysukupolven konsoleille.

Tuskin tuo nyt koko totuutta kertoo, eikä se Gearboxia maagisesti "vastuusta vapauta" kokonaan. Jossain luki että tarinan on kyhännyt nimenomaan Gearboxin tyyppi jne. Muutenkin ollut kehityksessä jo vuosia (mikä tässä tapauksessa kai näkyy negatiivisena puolena pelin laadussa). Käsitykseni mukaan pelin bugien ja "ei-niin-huippugraffojen" kanssa voidaan elää, mutta juoni, rytmitys, kenttäsuunnittelu, kauhunpuute jne ovat ne pääongelmat.

Tavoista poiketen luin pelistä yhden kokonaisen arvostelun (EG) ja se pisti silmään että ilmeisesti pitkiä jaksoja taistellaan jotain "korporaatiosolttuja" vastaan - ihan niin kuin ziljoonassa muussa pelissä - ja että itse alienit ovat sitten pääosin helpohkoa (?) tykinruokaa joiden tuloon ehtii varautua - itse alienmainen kauhu monin paikoin puuttuu. Siis miten hemmetissä tässä nyt näin kävi? Kai nyt jokainen älyää missä Alien/Aliens-leffojen voima piilee ja että näitä elementtejä on jo aika onnistuneesti saatu sisällytettyä jo vuoden 1994 "Alien vs Predator" -peliin ja paikoin jopa vuoden 2010 peliin. Perusta olisi voitu säilyttää aivan hyvin samana ja tuoda sitten uusia elementtejä mukaan (mutta: Ei h**vetti taas jotain kasvottomia solttuja).

Noh, tietääpähän ettei tätä kannata haikailla täyteen hintaan. Pakko sitten napata halvemmalla jostain myöhemmin.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Tuskin tuo nyt koko totuutta kertoo, eikä se Gearboxia maagisesti "vastuusta vapauta" kokonaan.
Lainatakseni edellisen postaukseni lainausta:

Primary development was outsourced to TimeGate Studios,

Myöskään en ymmärrä kommenttiasi vastuun ottamisesta. Mahdotontahan tässä on alkaa etsimään osapuolta joka laiminlöi "vastuutaan", etenkin jos ei ole minkäänlaista tiedonkäryä mitä ongelmia kehitysaikana ilmeni.

Oli miten oli, hämmentävää jos pelaajat ovat yllättyneet ettei Colonial Marines olekkaan sitä suurinta herkkua. Pelin julkistus kuitenkin tapahtui jo 2006, minä aikana pelin konseptikin oli muuttunut useampaan otteeseen. The Last Guardiania odotellessa, nam nam.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

On kyllä todella sääli katsella tällaista puuhastelua rakkaan teeman ympärillä. Oiskohan CliffyB:llä jotain intressejä palata sorvin ääreen? Vois ottaa tästä projektin. Ois nimittäin franchaissea kerrakseen.
 
Vastaus: Aliens: Colonial Marines [PS3/X360 Hype]

Suosittelen testaamaan peliä itse ennen kun tuomitsee jöötiksi arvosteluiden perusteella. Eihän tämä tekele tarjoa markkinoiden parhaimman näköistä grafiikkaa ja ohjaus on ehkä hieman tönkköä ja varsinkin alieneilla pelaaminen moninpelissä vaatii totuttelua. Tykkään silti ja tykkään kovasti! Tunnelma on katossa kun tuttu tutkan ääni alkaa kilkattaa ja sotilaan saappaissa meno on paikoittain jopa todella hauskaa. Ja äänimaailma saa tämän vanhan alien fanin urinoimaan hunajaa. Toivottavasti pelaajia vaan riittää karkeloihin.
 
Ylös Bottom