Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Aliens vs Predator [PS3]

Vastaus: Aliens vs Predator [PS3 Hype]

Back to the future...

Kaksi ensimmäistä PC-AVP:tä loistavia moninpelejä ja ihan hyviä yksinpelejäkin. Kyllä se Neo-Geonkin tekele oli jees.

Tämä uusin nyt epäilyttää Kovasti tuon Segan osalta, näin PS3-pelaajana. Saadaanko tästäkin kuraversio? Kovasti peli kiinnostaa, mutta joutuu hillitsemään ennakkotilaushimoja ja odottamaan arvioita alustakohtaisista eroista. Konsolille ajattelin hankkia, mutta mikäli PS3-versio on jälleen pissitty, niin joutunee PC:lle hommaamaan.

Missään ei ole varmaan mitään vertailuja ollut?

Eiköhän Bayonetta mene ihan Platinum Gamesin valinnan ja resurssien piikkiin. Muutenhan Segan pelit ovat olleet lähes poikkeuksetta hyvin samantasoisia molemmilla konsoleilla.

Kävin piruuttani katselemassa pelejä SEGA ::. On siellä jokunen, jotka ovat olleet heikompia PS3:lla. Mielestäni tämä on kuitenkin julkaisijankin vastuulla tämä laaduntarkkailu. Julkaisijan pitäisi painostaa koodipajaansa, eikä kökköjä saisi päästä läpi. Joten tästä syystä ennakkoluuloja kyseistä julkaisijaa kohtaan.

Aliens vs. Predatorin demoa on syynätty. PS3-versiossa repeilyä esiintyy lähes kymmenen kertaa (!) useammin kuin X360:llä (23,5 % vs. 2,51 %). Lisäksi Pleikkarilla tekstuurien yksityiskohdista on taas karsittu. Ja oma lukunsa on toki PS3-demossa oleva matchmaking-bugi, johon Rebellion on jo luvannut korjausta.

Lähde: Lens of Truth

Tässä ei nyt todellakaan ole tarkoitus mitään plattaritaistelua saada aikaan, mutta PS3:n omistajana harmittaa ihan vietävästi. En siis pelännyt turhaan. :mad:
TT-2k:ta lainattu toiselta alueelta.
Toki kyseessä on vasta demo, mutta jotenkin en usko, että täysversiossa mitään dramaattisia parannuksia on.

MP demo on nyt korjattu ja se pitää ladata uusiksi jotta se toimii. Kuinkas moni KFINiläinen ostaa tämän nyt sitten? Itse olen miettinyt ostoa, varmaan kesällä tulee ostettua.

MP demo on nyt korjattu ja se pitää ladata uusiksi jotta se toimii. Kuinkas moni KFINiläinen ostaa tämän nyt sitten? Itse olen miettinyt ostoa, varmaan kesällä tulee ostettua.

Itselleni on peli tulossa heti, kun julkastaan, vieläpä hunter editon. :D

No ilmankos alko mussuttaan väärästä versiosta kun kaverin kanssa vihdoinkin piti tätä äskön testata. Mulla oli wanha ja kaverilla uusi. Nyt sitten itellekin uusi valumassa, kohta pääsee viimein koittaan. Jos joku haluaa joinata niin saapi viestitellä (Pleikalla) niin koitetaan osua samaan partyyn ja peliin.

nyt on demokin kokeiltu ja olihan se vanhalle avp fanille suurta herkkua. Marinella pelaaminen oli kaikkein helpointa, predator ja varsinkin alien vaatii hivenen enemmän taktikointia pelaamiseen jotta pärjää. Ei malttais koko version ilmestymistä odotella.

mutta PS3:n omistajana harmittaa ihan vietävästi. En siis pelännyt turhaan. :mad:
TT-2k:ta lainattu toiselta alueelta.
Toki kyseessä on vasta demo, mutta jotenkin en usko, että täysversiossa mitään dramaattisia parannuksia on.

Kokeilin eilen demoa, tarvii kyllä tähän hifistelyyn vähän puttua. Vaikka itsekin jonkinsortin hifistelijä olen, niin miten tämä vietävä harmittaminen ilmenee käytännössä? Kun en mielestäni huomannut mitään ongelmaa? Tietenkään ei ollut mitään refenrenssiä, mutta ei oikeestaan kiinnostakaan miltä peli jollain muulla koneella näyttää kun omalla koneella vaan pelataan.

A vs P PS3 version demo pyörii nätisti ja ihan mukava katsella. Ei mua ainakaan hirveesti ollut aikaa siinä tekstuurin yksityiskohtia todellakaan miettiä :D Ne jotka on kokeillut demoa, niin tietää varmaan mitä tarkoitan. Ruudun repeilylläkään ei ole mielestäni minkään valtakunnan merkitystä, ellei se hypi silmille. Tosin voi olla, että olin puusilmä tai jotain mutta mun mielestä erittäin "helppo" katseltava tämä peli. Helpompi kuin esim. Killzone 2, MAG tai vaikka liian pienelä FOVilla oleva Bad Company 2. Hienosti pyörii tämä peli ja kestää vertailua muihin peleihin hyvin mun silmällä katsottuna.

Jos se on vielä paremman näkönen 360 niin hyvä heille. Mutta ei mun mielestä ainakaan "paniikin lietsomiseen" jostai ruudun repeilystä ole mitään aihetta. Kyllä ne on vallan jotkut muut asiast jotka määrittää, että onko hyvä peli or not? Tosin yksäri nyt on näkemättä, mutta en mä usko että siinäkään on mitään ongelmaa joka haittais pelaamista.

Olisin paljon enemmän huolissani mm. nettipeliin liittyvistä asioista jotka usein saatetaan multiplattareissa ryssiä PS3 osalta. (tyyliin mute, privapelit tai pahimmillaan invit puuttuu) Demon perusteelta näyttää kuitenkin ihan ok nettipeli olevan tulossa. Pelimuotodot ratkasee, ei tollasta tylsää tappamista jaksa kahta iltaa kauempaa mutta jos joku pelimuoto tuo mukaan jonkinsortin tiimityötä ja päämäärää niin ei tiedä vaikka jaksaisi kiinnostaa paremminkin? Tunnelmaosasto tuntuu ainakin olevan todella hyvin kunnossa.

Noniin tuli tuossa taas pikasesti kokeiltua taas, eli muutama sana itse aiheestakin tähän kohtaan...

Eilen kaverin kanssa tosiaan ekan kerran muutaman pelin otin, mutta aika kahvilla olin ja oikeestaan olen vieläkin. Koitin taas jokaista kolmea hahmoluokkaa ja vain ihmisellä olin kuin kotonaan. Siinä ei ole oikeestaan paljon opeteltavaa jos on normi FPS pelejä pelannut. Vähän kattoo, että millon pitää taskulamppua päällä ettei loista siellä kun majakka ja mitä nyt välillä vaihtaa haulikolle ja rynkylle ja sitä rataa...peruskauraa siis. Mutta ei todellakaan tylsää, koska koko ajan on sellanen tietynlainen kylmä rinki perseen ympärillä :o Onneksi muuten tulitukset saa ylänapeille (configuration 5) koska se default ei ainakaan mulle sovi, se on vaan niin selkärangassa että Pleikkarilla tulitetaan ylänapeilla.

Predatorin aseet ei vielä oikein ole lapasessa mutta sillä "sirkelinterällä" yhden kämpperi-Humanin tapoin yhdestä osumasta. Lieneeko sitten aika tehokas? Sillä toisella aseella en vielä saanut mitään järkevää aikaseksi. Lähitaistelussa herra Predator on kyllä aika epeli. Mukava pistellä hänellä vähän Alieneita pakettiin :cool:

Alienista en vielä saanut oikein otetta ja varsinkin kun seiniä ja kattoja pitkin menee niin suuntavaisto heittää huolella häränpyllyä ja vaikea pelata noin äkkiseltään. Mutta niin se tietty pitääkin olla ja onhan tällanen nyt aika uusi juttu pelissä ainakin mulle, kai tuohon ajan mittaan voi kuitenkin tottua ja sitten ehkä osaa hyödentää paremmin katossa hiipparointia. Alienilla näkee muut vihut seinien läpi ja sillä tosiaan ei välttis kannata ihan soitellen sotaan lähteä vaan odotella sitä varmaa iskun paikkaa. Hahmoluokat tuntuu äkkiseltään olevan aika hyvin balanssissa ja mitään selvästi ylivoimaista ei ole. Kaikilla on omat vahvuudet ja heikkoudet. Ja ilmeisesti on sitten ne kiintiöt, eli kaikkia tulee sitten myös väkisinkin käytettyä -> hyvä!

Mitään pahempia lagihommia en noteerannut. Tällä kertaa muuten oikein kyttäsin, että jos näkisin muka jotain häiritsevää ruudunrepeilyjä tai muuta vastaavaa ongelmaa -> ei todellakaan mitään havaintoa pelaamistilanteissa sellasista. Vaikka tämä onkin vähän synkän oloinen tapaus, niin peli näyttää silti kertakaikkisen upealta, koska vielä äänetkin on aivan parhautta niin tunnelma ihan katossa ja on mukavan piinaava.

Yleisesti ottaen tämä toinen pikatesti tuntui kyllä paljon paremmalta kun eiliset ensi-räpellykset, siitä huolimatta että peliseura oli vain random eikä näinollen päässyt edes kuittaileen kaverille aina tappon jälkeen, nyt kyllä toivoisin että pelin hankkimiselle olisi jotain muutakin perusteluja kuin yksinpeli kampanjat. Kunnon tiimipohjainen pelimuoto vaan jossa järkevät tehtävät, niin se on siinä. Olisi kyllä mukavaa vaihtelua tuolle perus räiskintäkauralle jos jaksaisi kiinnostaa. Saisi laittaa välillä aivot syvälle narikkaan ja antaa vaan palaa, odotellut tälle osastolle jotain kunnon peliä monta vuotta. Quake 4 Xboxilla oli viimeinen joka on jaksanut kiinnostaa pidempiä aikoia.

Ei muuta kun lämmin suositus demon testaamiseen räiskintäpelaajille ja varsinkin A & P faneille.

Itse en huomannut mitään vikaa graaffisessa puolessa mutta Alienilla pelaaminen alkaa sujumaan jo tappavan tehokkaasti ja suosikki hahmo se onkin, ei ole siistimpää juttua kuin tulla seinää pitkin kämppivän ihmisen tai predatorin luokse ja täräyttää häntä päähän, headbite olisi ollut kyllä tosi siisti samassa tilanteessa jos olisi päässyt vielä lähemmäs ja tietysti jos se olisi ollut mahdollista. Nyt kun vertaan tätä "uutta" versiota vanhempaan niin juostessa iskeminen ei toimi enää Alienilla mikä stunnasi ja mahdollisti stealth killin saman tien ja se että lääppimällä predatoria ei saa mitään aikaiseksi, häntä heilumaan.

Olisiko hyvä idea jos ihmiset pystyisivät jättämään soihtuja joihin tuo predatorin lukitus voisi kohdistua ihmiset sijaan? Ja onko kukaan kokeillut että pystyykö lämpökameralla lukittamaan Alieneihin esim. plasma-aseella?
Ja sitten vielä yksi kysymys eli mitä nappeja pitää painella jotta pystyy estämään esim. trophy killin eli neliö tappo edestä päin itse on tullut paineltua vähän sitä sun tätä mutta en ole varma mitä pitää painaa.

Ja sitten vielä yksi kysymys eli mitä nappeja pitää painella jotta pystyy estämään esim. trophy killin eli neliö tappo edestä päin itse on tullut paineltua vähän sitä sun tätä mutta en ole varma mitä pitää painaa.

Ainaskin boxilla pitää painaa RB & LB nappeja yhtäaikaa joten veikkaisin, että R1 & L1 voisivat toimia ( tai L2 & R2 ) tosin en ole varma asiasta, mutta kokeilemallahan se selviää :)

Molemmat tulitukset samaan aikaan pohjaan on se torjunta joo. Mutta koska se "lopetus isku" tulee yleensä takaa, niin en mä tiedä auttaako siinä kohtaa enää mitään kun päätä jo revitään irti tai muuta vähän pahempaa hommaa? Niitä normi iskuja saa kyllä torjuttua, mutta sekin vaatii vissiin vähän reeniä että saa sen homman kulkemaan.

Mites kun se Predator sellasen laitteen kohdalla voi painaa neliötä ja sen jälkeen napyttelee kättä, niin mitä siinä kohtaa lienee tapahtuvan?

Tätä ihmettelin itekkin, niitä voi alienillä rikkoa myös.

Ensi viikolla kun peli tulee, niin toivottavasti jonkinsortin tutoriaali löytyy näille kaikille asioille. Vaikka peli antaa hyvin simppelin vaikutelman ensisilmäyksellä, niin se näyttää kuitenkin olevan niiiin paljon enemmän kun vaan ampuskelua ja huitomista. Tänään huomasin, että joku predator laitteli siellä niitä miinojakin sitten. Niitäkään en osaa käyttää...mut oli miten oli, jokainen sekuntti demon parissa on ollut mieleinen jos vaan matsi on tiukkaa. Vaikka ei nyt vielä ihan hanskaakkaan kaikkea.

PS. Toivottavasti muuten olis joku pelimuoto mukana, jossa ei respoja? Tai optio siihen?

Predatori pystyy lataan enrgiat täyteen siinä laitteessa eli kun ammut esim plasma casterilla (olka kanuuna) , parannat itseäsi tai laitat miinoja kaikki nämä kuluttavat tätä energiaa:)

E: lisäilkää minut listoille ni vois ottaa priva matsin jotta kaikki vois rauhassa kokeilla esim predatorin aseita ja miten ne toimii sun muuta:) LIEBER100
Sen verran paljon on tullu demoa pelailtua että tiedän missä kaikki aseet ja lataus paikat on.

Vähän harmi homma muuten, että vain 7 mappia. Kauheen vähältä kuulostaa?

Survivor & Hunter editioneissa tulee koodi neljän lisäkartan lataamiseen. Joten olettaa sopii, että tulevat myös muiden ladattavaksi enemmin tai myöhemmin. Tällainen ratkaisu on kyllä erittäin harmittava, jakaa turhaan porukkaa alkuvaiheessa ja villinä veikkauksena voisi heittää, ettei ekstramapeilla ainakaan tungokseksi asti pelaajia ole. Toivottavasti tulevat mahd. nopeasti yleiseen jakoon ja mieluiten ilmaiseksi..

Pitihän tämän ennakkotilaus säilyttää, vaikka ensifiilikset demosta olivat erittäin synkät (kuten tältä foorumiltakin on voinut lukea). Jotenkin tähän vain..kiintyy... :D

Kokeilin eilen demoa, tarvii kyllä tähän hifistelyyn vähän puttua. Vaikka itsekin jonkinsortin hifistelijä olen, niin miten tämä vietävä harmittaminen ilmenee käytännössä? Kun en mielestäni huomannut mitään ongelmaa? Tietenkään ei ollut mitään refenrenssiä, mutta ei oikeestaan kiinnostakaan miltä peli jollain muulla koneella näyttää kun omalla koneella vaan pelataan.

A vs P PS3 version demo pyörii nätisti ja ihan mukava katsella. Ei mua ainakaan hirveesti ollut aikaa siinä tekstuurin yksityiskohtia todellakaan miettiä :D Ne jotka on kokeillut demoa, niin tietää varmaan mitä tarkoitan. Ruudun repeilylläkään ei ole mielestäni minkään valtakunnan merkitystä, ellei se hypi silmille. Tosin voi olla, että olin puusilmä tai jotain mutta mun mielestä erittäin "helppo" katseltava tämä peli. Helpompi kuin esim. Killzone 2, MAG tai vaikka liian pienelä FOVilla oleva Bad Company 2. Hienosti pyörii tämä peli ja kestää vertailua muihin peleihin hyvin mun silmällä katsottuna.

Jos se on vielä paremman näkönen 360 niin hyvä heille. Mutta ei mun mielestä ainakaan "paniikin lietsomiseen" jostai ruudun repeilystä ole mitään aihetta. Kyllä ne on vallan jotkut muut asiast jotka määrittää, että onko hyvä peli or not? Tosin yksäri nyt on näkemättä, mutta en mä usko että siinäkään on mitään ongelmaa joka haittais pelaamista.

No, omasta mielestäni jos neljäsosa ruuduista repeilee, niin pitäisi hieman killisilmäisempienkin se huomata.

Ja ei minulla ainakaan luottamus herää, jos jo demoa jouduttiin korjailemaan...

Ihan kiva, että olet tyytyväinen, etkä kaipaa referensseja, kun omalla koneella vain pelaat. Tuon perusteella voisi ajatella, että olet kaikkiin peleihin tyytyväinen. Koska sillä ei tunnu olevan merkitystä, kuinka ne muilla alustoilla on toteutettu. Näin siis asian käsitän.
Itseäni harmittaa välillä tosi paljon se, että omalle koneelle tehdään selkeästi paskempaa jälkeä. Ja luulisin, etten ole ainoa. En itsekään jaksa välittää esim. jos AA:ta on vähemmän tai erot ovat muuten pieniä. Mutta tässä tuo tekstuurien köyhempi tarkkuus ja ruutujen repeily ovat sellaisia miinuksia, että itseäni kismittää Segan touhu. Varsinkin kun sieltä on suollettu muutenkin huonolaatuista tavaraa viimeaikoina.
Ihmettelen lisäksi sitä, että osa julkaisijoista pystyy kuitenkin multiplattarit tunkemaan ulos sillä tavalla, että alustakohtaiset erot ovat oikeasti pieniä.

AVP:n kohdalla aion ladata demot ainkakin PC:lle ja PS3:lle. Kivahan tätä olisi konsolilla pelata, mutta katsotaan nyt.

Ihan kiva, että olet tyytyväinen, etkä kaipaa referensseja, kun omalla koneella vain pelaat. Tuon perusteella voisi ajatella, että olet kaikkiin peleihin tyytyväinen. Koska sillä ei tunnu olevan merkitystä, kuinka ne muilla alustoilla on toteutettu. Näin siis asian käsitän..

Höpsispöpsis, en todellakaan ole kaikkiin tyytyväinen ja täältä tulee shittiä kyllä todella helposti pelin niskaan jos jokin teknine asia on pelaamista häiritsevästi pielessä.

Tässä A vs P pelissä taas sellasta ei ainakaan graafisella puolella ole, niin mihinkään synkistelyyn ei ole tarvetta. Esimerkiksi "vakio poraamisen aiheeni" FOV on A vs P pelissä todella hyvällä tolalla toisin kuin NIIIN monessa nykykonsolipelissä. Mistään ruudun repeilystä on turha ressata jos sitä ei näe. Jos jokin tietokone sen näkee, niin mua se ei kiinnosta.

AVP:n kohdalla aion ladata demot ainkakin PC:lle ja PS3:lle. Kivahan tätä olisi konsolilla pelata, mutta katsotaan nyt.

Hei come oooon!? Siis et ole edes kokeillut sitä demoa? Huoh...no kannattaa nyt ehkä viimeistään tässä vaiheessa varmaan kokeilla. Kerro sitten sen jälkeen muillekin, että miten ihan käytännössä se ruudun repeily ilmeni ja haittasi ja missä kohdassa erityisesti sitä esiintyi. Pelissä on tunnelma NIIIIIIN katossa, että ei sitä pysty poissulkeen että oikeesti olisikin jotain vikaa mutta sitä en ole vaan ehtinyt pelin tiimellyksessä huomata?

Mutta tällä tietoa en todellakaan ole huolissani mistään hifistelijöiden testeistä vaan luotan omaan silmään. En ole missään muuallakaan keskusteluissa huomannut mitään kitinää aiheesta. Täällä näyttää ainakin kamalan hyvältä. Suorastaan samettia mun silmälle peli! Ei töki, ei nyi, ei pauku tms, konsoliasteikolla harvinaisen hyvin pyörii.

PS. Ai niin, en muuten koskaan nähnyt sitä aiempaa demoa, siinä oli joku matchmaking bugi joka esti pelaamisen. Tämä uudemman perusteelta kirjoitellaan. Tosin en jaksa uskoa, että niillä jotain isomaa eroa on ollut?

Hmm, nyt paljastan todellisen, sisäisen hölmöyteni. Täten kysynkin: "Kuinka tätä demoa pääsee pelaamaan?"
Quick matchia kun yrittää saada, ei linjoilta löydy YHDEN ainoaa muuta pelaajaa.....eli täytyisikö kaverit olla ladannut demon, sekä olla linjoilla, jotta pääsee AvsP:tä kokeilemaan?
Olisi mielenkiintoista nähdä minkälainen peli on kyseessä.....:confused:

Hmm, nyt paljastan todellisen, sisäisen hölmöyteni. Täten kysynkin: "Kuinka tätä demoa pääsee pelaamaan?"
Riippuu siitä, koska demon latasit. Ensimmäisessä versiossa oli bugi, mutta korjattu versio laitettiin Storeen muutama päivä sitten. Jos epäilet, että käytössä on vanha versio, poista se ja lataa demo uudestaan Storesta.

Ylös Bottom