Ihastuin aikoinaan uraa uurtavaan N64:n ohjaimen analogitattiin, joka on mielestäni edelleen paras analogitatti, mikä löytyy. Olen nimittäin pelannut useita PS2-pelejä(SSX, PES, GTA3, XG3 yms.) ja huomannut, että herkin liike tatilla ei liikuta pelihahmoa/ajoneuvoa mihinkään. vasta hieman reilumpi liike saa aikaan muutoksia ruudulla. Vain GT3 on päässyt lähelle "herkintä" reaktiota tatilla ohjaamisessa.
Pelasin tänään eräässä PC-kaupassa Xbox-demolaitteella Rallysport Challenge-peliä...ja tatin herkkyys oli kyllä luokaton. Vasta kunnollinen muutos tatin kulmassa vaikutti auton kääntymiseen radalla eli ajaminen ei ollut sulavaa ja tarkan hienosäädön puuttuessa aidon oloista, vaan hieman kulmikasta epäherkän tatin takia. En tiedä muista Xboxin peleistä mikä on tilanne...
Eli testatkaapa muutamilla peleillä noita tatteja...liikkuuko pelihahmo pienimmästäkin liikkeestä?
Itse "teknisiin" asioihin huomiota kiinnittävänä pelaajana huomasin molempien konsoleiden tattien epäherkkyyden. Tämä on tietysti peliohjelmoijista kiinni, mutta jatkossa toivoisi tattien analoogisuutta käytettävän 100%, eikä vain "tietystä kulmasta" lähtien...
Muilla kokemusta asiasta?
Pelasin tänään eräässä PC-kaupassa Xbox-demolaitteella Rallysport Challenge-peliä...ja tatin herkkyys oli kyllä luokaton. Vasta kunnollinen muutos tatin kulmassa vaikutti auton kääntymiseen radalla eli ajaminen ei ollut sulavaa ja tarkan hienosäädön puuttuessa aidon oloista, vaan hieman kulmikasta epäherkän tatin takia. En tiedä muista Xboxin peleistä mikä on tilanne...
Eli testatkaapa muutamilla peleillä noita tatteja...liikkuuko pelihahmo pienimmästäkin liikkeestä?
Itse "teknisiin" asioihin huomiota kiinnittävänä pelaajana huomasin molempien konsoleiden tattien epäherkkyyden. Tämä on tietysti peliohjelmoijista kiinni, mutta jatkossa toivoisi tattien analoogisuutta käytettävän 100%, eikä vain "tietystä kulmasta" lähtien...
Muilla kokemusta asiasta?