Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Applet ja Macit

Vastaus: Applet ja Macit

Burana sanoi:
Jotenkin tuo kosketusnäytöllinen videosoitin epäilyttää. Luulisi että sitä näyttöä saa olla jatkuvasti hinkkaamassa puhtaaksi sormenjäljistä. Ainakin nykyinen videomallin Ipod on melkoinen sormenjälkimagneetti.
Tämä kosketusnäyttö kannettavassa laitteessa ei kuitenkaan _ihan_ uusi juttu ole, että ehkäpä tuollaisiin ongelmiin mahdollinen kosketusnäyttö-iPod-projekti ei kaadu.

Muokkaus

Minin saisivat kyllä päivittää Intel-aikaan, siihen kun jollakulla saattaisi olla varaakin.
 
Vastaus: Applet ja Macit

Knight sanoi:
Tämä kosketusnäyttö kannettavassa laitteessa ei kuitenkaan _ihan_ uusi juttu ole, että ehkäpä tuollaisiin ongelmiin mahdollinen kosketusnäyttö-iPod-projekti ei kaadu.
Niin. Joko sorkitaan osoitinlaitteella näyttö piloille ajan myötä, käytetään vaihdettavia näytönsuojia, tai sitten tökitään sormella ja sotketaan näyttö. Tuossa ei todellakaan ole mitään uutta, vaan uutta on se, jos Apple onnistuu tuon sotkeutumisen ratkaisemaan. Tätä minä vahvasti epäilen, mutta toivon että homma onnistuisi.
 
Vastaus: Applet ja Macit

Burana sanoi:
Niin. Joko sorkitaan osoitinlaitteella näyttö piloille ajan myötä, käytetään vaihdettavia näytönsuojia, tai sitten tökitään sormella ja sotketaan näyttö. Tuossa ei todellakaan ole mitään uutta, vaan uutta on se, jos Apple onnistuu tuon sotkeutumisen ratkaisemaan. Tätä minä vahvasti epäilen, mutta toivon että homma onnistuisi.

Myönnän kyllä olevani skeptinen itsekin kosketusnäyttöjen suhteen, niitä saa parhaimmillaankin varoa ja putsata (varsinkin kun se putsaaminenkin on ärsyttävää kun tyhmä laite luulee, että sitä käskytetään) ja sittenkin ne ovat naarmuilla. Tai sitten pitää pelleillä kalvon kanssa. Ei oo aikuisen miehen hommaa. Mutta katsotaan nyt.
 
Vastaus: Applet ja Macit

M. Pajulahti sanoi:
Aijai. Tiesin että jotain pahaa siitä seuraa, kun menevät Intelin prossuihin siirtymään : /
Haha :D No ei nyt sentään. Kyseessähän on Applen oma valinta. Mainstream suosio ei ole ilmaista!

Lienee vain ajan kysymys, kun pc:n virustorjuntasoftaa aletaan massakääntää Applen koneille. Voisi jopa olla ohjelmistotalojen etujen mukaista tehdä muutama haittaohjelma kasvattamaan torjuntaohjelmien myyntiä.* Tietenkään se ei olisi kovin eettistä, vaikka sen alan yrityksistä kaikki vaadittava tietotaito löytyisikin.

* Vrt. PSP:n downgrade-pakettiin piilotettu troijalainen ;)
 
Vastaus: Applet ja Macit

feldon sanoi:
Lienee vain ajan kysymys, kun pc:n virustorjuntasoftaa aletaan massakääntää Applen koneille.

Virustorjuntaohjelmia on ollut mäkillä iät ja ajat. Itsellä on ollut norttonin antiviirus pyörimässä koneella niin kauan kun olen mäkkiä käyttänyt.
 
Vastaus: Applet ja Macit

Knight sanoi:

Sääli kun laittoivat Miniin noin onnettoman näytönohjaimen. Tosin eihän se pelikone ole ikinä ollut. Hyötykäytössä kone on varmasti parempi kuin koskaan :) Myös HTPC:nä luulisi olevan ihan pätevä laite, kiitos digiääniulostulon lisäyksen, Frontrown ja erittäin hiljaisen käyntiäänen. Tahtoo tuon kiinni videotykkiin. Tosin eipä minulla vielä tykkiäkäään ole... :p
 
Vastaus: Applet ja Macit

Nyt voisi MacMinissä olla vääntöä HD-matskun pyörittämiseen, joka on aika iso juttu HTPC-hommissa.

Hetki tuli jo mietittyä, mutta kolmas tietokone taloudessa olisi jo liikaa. :p
 
Vastaus: Applet ja Macit

Knight sanoi:
Mitä luulet, montako foorumilaista ei vielä tiedä sinulla olevan Apple-blogi?

Ai onko tullut mainostettua liikaa? :)

No en kuitenkaan usko, että kovinkaan moni siellä käy aktiivisesti lukemassa. Olisin tietysti voinut tänne foorumillekin kirjoittaa koko jutun, mutta onko siinä mitään järkeä? Mieluummin teen jutun sinne omalle sivulleni ja heitän vaan linkin tänne. Sit jokainen saa itse päättää lukeeko vai eikö. Vai onko parempi vaan luottaa, että uudetkin konsolifin-jäsenet selaa vanhoja threadeja ja löytää aiheeseen liittyvät blogit?

Ja aiheesta vielä: Noi mun vaihto-ongelmat kääntyivät lopuksi mun hyödyksi. Sain ilmaiseksi toisen Radio Remoten. Jee jee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Applet ja Macit

Eihän kovin monessa muussakaan organisaatiossa vasen käsi tiedä mitä oikea tekee. Pääasia on, touhu näyttää paperilla suurinpiirtein älykkäältä ja homma jotenkin hoituu, kokonaiskustannuksista ja asiakkaan saamasta mielikuvasta välittämättä.
 
Vastaus: Applet ja Macit

Uutta tietoa myös minulle.

Ettei vaan piile hiukkasen kateutta tuon kysymyksen takana.
 
Ylös Bottom