Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ARK: Survival Evolved [Game Preview]

Vastaus: ARK: Survival Evolved [Game Preview]

Hellou

Ollaa kaverin kans pelailtu ps official serverillä kahestaa ja nyt kohta kun virallinen peli julkaistaa ajateltiin lähtee täysin uudelle serverille ja aloittaa puhtaalta pöydältä, joten nyt jos löytyy kiinnostuneita (suomi)pelureita lähtee mukaa uudelle serverille vähän isommalla porukalla möyhentää ja rakentaa tribee nii nyt ois tilaisuus :)
 
Vastaus: ARK: Survival Evolved [Game Preview]

Suunnittelemme myös Arkkiin palaamista. Alustana Xbox One ja tarkoitus lykätä laihat ahterimme Primitive-puolelle. Kellään näistä kokemusta? Ei oikeen laazerit kiinnosta.
 
Vastaus: ARK: Survival Evolved [Game Preview]

Noni, nyt ajattelin tarttua tähän peliin ihan tosissani, onhan se kerta valmistunutkin vihdoin. Mutta nyt kaipailisi suomi-jengiä PS4:lle. Milläs servulla sakki nykyään painaa menemään? Ajattelin tehdä aivan uuden hahmon ja tavallaan aloittaa kokonaan alusta, joten olisi kiva saada peliseuraa ja kenties heimoonkin päästä. Pistäkää kutsua ja viestiä OldHorn666. Ja mikki löytyy, ikää myös.
 
Onko tosiaan niin, ettei kukaan tätä enää pelaa?

Itsehän löysin koko pelin vasta eilen ja on jäänyt aivan pimentoon.
Nyt olen kuitenkin aivan koukussa tähän.

Ekat tunnit otti päähän, kun ei tajunnut yhtään mitään mistään, mutta jälkeenpäin en haluaisikaan tähän tutoriaaleja tms. Oli ja on kiva olla ihan pihalla.

Kaverin kanssa aletaan tätä pelailemaan, nyt olen yksin vain vasta servulla rakennellut. Talo on jo puusta tehty kokonaan, kunnon varustekaapit jne on jo.

Se mitä en vielä ole ymmärtänyt on miten voin kokata oikeasti ruokaa. Osaan siis mennä jo siihen reseptin kirjoitus kohtaan, lisätä veden kattilaan, mutta siihen se jääkin.

Ja kiva oli huomata koko päivän pelaamisen jälkeen eilen et omaan sänkyyn voi spawnata..hieman ärsytti etten huomannut ennen.

Tiedän et peli menee myöhemmässä vaiheessa omaan makuun liian scifiksi, mutta tässä alussa tuo alkukantaisuus on todella mannaa.
 
Siinähän on se primitiivi-moodi erikseen, missä ei sit mee niin skifiksi. Ainakin boksilla ja peecellä. Pleikasta en oo varma.

Osa porukasta taisi kyllästyä jo silloin early accessin aikoihin. Itse haluaisin kyllä pelata, mutta ei aika oikeen meinaa riittää. Tulen kyllä jossain vaiheessa palaamaan ARKin pariin. Toimii yksinpelinäkin erinomaisesti.
 
Onko tosiaan niin, ettei kukaan tätä enää pelaa?

Itsehän löysin koko pelin vasta eilen ja on jäänyt aivan pimentoon.
Nyt olen kuitenkin aivan koukussa tähän.

Ekat tunnit otti päähän, kun ei tajunnut yhtään mitään mistään, mutta jälkeenpäin en haluaisikaan tähän tutoriaaleja tms. Oli ja on kiva olla ihan pihalla.

Kaverin kanssa aletaan tätä pelailemaan, nyt olen yksin vain vasta servulla rakennellut. Talo on jo puusta tehty kokonaan, kunnon varustekaapit jne on jo.

Se mitä en vielä ole ymmärtänyt on miten voin kokata oikeasti ruokaa. Osaan siis mennä jo siihen reseptin kirjoitus kohtaan, lisätä veden kattilaan, mutta siihen se jääkin.

Ja kiva oli huomata koko päivän pelaamisen jälkeen eilen et omaan sänkyyn voi spawnata..hieman ärsytti etten huomannut ennen.

Tiedän et peli menee myöhemmässä vaiheessa omaan makuun liian scifiksi, mutta tässä alussa tuo alkukantaisuus on todella mannaa.

Satoja tunteja tuli PC:llä pelattua early accesin aikaan. Rupesi vain nyppimään, kun peliä ei ikinä saatu kunnolla optimoitua, uusia dinoja yms. puskettiin koko ajan mutta itse pelattavuudelle ei tapahtunut mitään.

Aika nopeesti peli menee helpoksi, jos pelailee rauhassa kaverin kanssa. Nopeasti on kunnon välineet, giganotot tametettu jne. Tietty jos pelaa vakio asetuksilla, kertoimet on ykkösellä niin siinä saa hiukan aikaa kiveä ja puuta hakata ja tamettamisetkin voi kestää tunteja. Ja koko elämä menee siihen, että saat rakennettua metalli basen. Eli siis omaan mieleen vääränlaista haastetta, siksi suosittelen hiukan lisäämään esim. harvestin kerrointa.

Vastapainoksi muita vastaan PVP on vähän kaksi piippuinen juttu. Ne pärjää jotka pelaa 247 ja jos menet servulle jossa on jo täys tohina, niin o on todella vaikea päästä alkuun. Muilla on jo parhaat elukat ja varusteet ja itse juokset kalsareissa ja kuolet raptoreihin. Myös ongelmia on tullut servereiden kanssa, jos ei ole official servu niin yks kaks servu voikin olla resetoitu tai kadonnut kokonaan ja 300h pelaaminen on mennyt hukkaan.

Mutta kaiken kaikkiaan potenttiaalinen peli, mutta vähän jotain puuttuu. Kuitenkin paljon aikaa tähän sai tuhlattua, katsotaan jos joskus jaksaisi palata takaisin.

P.S jos ruokaa haluat, niin heität nuotioon puita ja pistät palamaan. Sen jälkeen raakaa lihaa sinne ja hetken päästä ne on kypsiä. Takas inventoryyn ja syöt ne.
 
Ehkä kaikki odottavat justiinsa julkistettua Switch-versiota? ;)
Sen vuoksi itse tästä innostuinkin ja ylipäätään kuulin pelistä. Luulin tätä yksinpeliksi ja kun kaveri kertoi et sillä on pleikalle ja oli tarjouksessa niin piti ostaa.
Voi olla et joutuu vielä ostaa Switchille erikseen.
 
Jaa ne on vaa tollasia. Luulin et saa jotain mikä pitää ruoan kauemmin pois ja säilyy paremmin.
Tee se savustuskaappi tms. Kannattaa alottaa peli Primitive Plussalla niin ei tuu skifejä ja saat paljon lisää craftattavaa

Menkää kamun kanssa viralliselle PvE servulle ni näätte vähä muutakin porukkaa

Ite palasin tän pariin hetkeks muutama kuukaus sitten kun xboxille tuli vuokrattavat servut, mut en sit saanu vanhaa tuttua serveriä toimimaan lainkaan mulla :(

Tästä on tullu PALJON vaikeempi ajan kuluessa.... nyt on ihan sikana kiukkusia dinoja joka puolella.... ja kun lähdin merelle, ni Alpha Mega Lahna hyppäs ja söi mun lautan kertapurasulla....


Sit jos Omppu näät dinon joka hohtaa oranssina, ÄLÄ mene silittämään sitä
Alphat tappaa talossa ja puutarhassa
 
Aloitin alusta ja valehtelematta 50 kertaa kuolin ennen kuin kamoineni pääsin sellaiseen paikkaan missä oli tilaa rakentaa. Kaikki helpot alueet oli rakennettu täyteen. Jouduin medium alueelle. Virallisella servulla olen.

Ihan pihalla edelleen olen, mutta on julmetun hyvä peli.
Löysin jonkun ihme kirjankin ja sain niitä skill pointseja tms 50kpl, helpotti kummasti.

Miten peli kuuluu lopettaa? Olen kaiken mukana olevan kaman siirtänyt laatikoihin talteen varmuuden vuoksi, ettei kukaan looti mua.

 
Aloitin alusta ja valehtelematta 50 kertaa kuolin ennen kuin kamoineni pääsin sellaiseen paikkaan missä oli tilaa rakentaa. Kaikki helpot alueet oli rakennettu täyteen. Jouduin medium alueelle. Virallisella servulla olen.

Ihan pihalla edelleen olen, mutta on julmetun hyvä peli.
Löysin jonkun ihme kirjankin ja sain niitä skill pointseja tms 50kpl, helpotti kummasti.

Miten peli kuuluu lopettaa? Olen kaiken mukana olevan kaman siirtänyt laatikoihin talteen varmuuden vuoksi, ettei kukaan looti mua.



Kun lopetat niin hahmo heittää x-asentoon maahan ja kun palaat peliin niin homma jatkuu siittä, ellei sua ole tapettu.

Nopeesti vain joku hökkeli kasaan ja sinne laatikoita mihin saat resot talteen. Jos quittaat oman hökkelisi sisällä niin en näe syytä heittää kamoja laatikkoon, yhtälailla ne sieltä saa pöllittyä, varsinkin kun bambumajan saa hajoitettua kunnon dinolla hetkessä. En enää muista millaiset asetukset offi servuilla on. Peli on niin paljon modattavissa ainakin PC:llä, että variaatioita on paljon enkä muista enää mikä on virallista ja mikä ei. Esim kun pelaaja quittaa, sen dinoja ei pysty tappamaan X aikaan, jos pelaaja ei palaa takaisin tuona aikana niin sitten ne "vapautuu".
 
Onhan tätä tullut pelattua varmaan rapeat 1000 tuntia reilun vuoden aikana PS4:lla. Heti alussa tuli kaverin kanssa puuhasteltua PVP:llä, mutta kahdestaan pelatessa alpha tribeille ei vaan mahtanut mitään ja pari kunnon raidia sai vaihtamaan maisemaa. Vaihdettiin sitten PVE Islandiin jossa pelattiin ensin varmaan 400 tuntia grindaten, kunnes vähitellen kyllästyttiin. Pidettiin muutama kuukausi taukoa ja aloitettiin kesällä uudestaan PVE Centerissä, missä tuhlaantuikin varmaan 500 tuntia, kun grindattiin kamaa ja kesytettiin/kasvatettiin kahdestaan kaikki mahdolliset elukat. Alettiin kuitenkin vähitellen kypsymään public-servun surkeaan fpsään ja jatkuviin suorituskykyongelmiin. Heti kun omat PS4-servut tuli saataville, niin vuokrattiin 10 slotin Ragnarok PVP -servu, missä tuli taas tuhlattua se +200 tuntia puuhasteluun, keskenään mähinöintiin ja kartan tutkimiseen. Oman servun jälkeen ei publalle ollut enää paluuta, kun oli tottunut moninkertaisesti sulavampaan pelikokemukseen. Nyt on taas peli tauolla, mutta tarkoitus olisi ostaa season pass heti, kun se irtoaa pleikalle alle 20 euron. Scorched Earth ja Aberration ovat vielä tutkimatta ja kolmas dlc-karttakin tekee tuloaan.

Oon oikeesti aika ylpeä tosta Centerin basesta, mikä tuon 500 tunnin aikana onnistuttiin vaurastumaan. Piti tehdä tuolloin ihan muistovideo kaikesta omaisuudesta, ennen kuin luovutettiin base uudelle omistajalle.



Nyt kun katsoo tuota videota jälkikäteen, niin on vaikea ymmärtää miten ollaan pystytty aktiivisesti pelaamaan noin lagisella servulla. Toi FPS ja nykiminen johtuu siis lähes pelkästään tuosta public-servusta, eikä omalla servulla nykiminen noussut suurillakaan eläin- ja rakennusmäärillä edes lähelle tuota tasoa. Alkoi loppuvaiheessa pelkkä Center-leirin ylläpito olemaan jo aikamoinen aikasyöppö. Pelkästään kaikkien noiden dinojen ruokkiminen vei yhdeltä ihmiseltä sen 30-60 minuuttia kerrallaan :D
 
Kun lopetat niin hahmo heittää x-asentoon maahan ja kun palaat peliin niin homma jatkuu siittä, ellei sua ole tapettu.

Nopeesti vain joku hökkeli kasaan ja sinne laatikoita mihin saat resot talteen. Jos quittaat oman hökkelisi sisällä niin en näe syytä heittää kamoja laatikkoon, yhtälailla ne sieltä saa pöllittyä, varsinkin kun bambumajan saa hajoitettua kunnon dinolla hetkessä. En enää muista millaiset asetukset offi servuilla on. Peli on niin paljon modattavissa ainakin PC:llä, että variaatioita on paljon enkä muista enää mikä on virallista ja mikä ei. Esim kun pelaaja quittaa, sen dinoja ei pysty tappamaan X aikaan, jos pelaaja ei palaa takaisin tuona aikana niin sitten ne "vapautuu".
Nii juu aivan. Ei noille muillekaan offlinessa oleville pysty mitään tekemään (siis edes taloille) ja siinä näkyy se aika. Ilmeisesti jos ei servulla tosiaan käy niin sit pääsee hajottamaan/loottimaan.

Edit:

Mites noi lisurit, uudet kartat ja uusia dinoja niihin. Mut tuoko ne normi peliin mitään lisää, mitkä vain saa season passin omaava siellä auki?
 
Viimeksi muokattu:
Mites noi lisurit, uudet kartat ja uusia dinoja niihin. Mut tuoko ne normi peliin mitään lisää, mitkä vain saa season passin omaava siellä auki?

No periaatteessa se tuo peliin ainoastaan noi uudet kartat, eli pääsyn niihin elukoihin siellä kartoissa. Eli siis noiden obeliskien (isot loistavat pömpelit) kautta voi tuoda kamaa muilta servuilta sinne servulle ja lisärin omistajat siirtävät tavaraa lisärimapeista tavallisiin. Esimerkiksi tossa mun videossa meillä oli hirveä määrä Scorched Earth -kartan elukoita (jotka nykyään löytyvät toki myös ilmaisesta Ragnarok-mapista), jotka saatiin puhtaasti ostamalla muilta pelaajilta. Meillä ei siis ole SE-lisäriä ollenkaan, mutta kaikki noista mapeista siirretyt elukat ja esineet on kaikkien vapaasti käytettävissä. Ostettiin tai vaihdettiin muihin elukoihin täysikasvuisia SE-dinoja sekä niiden munia, joista kasvatettiin sitten itse omat elukat. Aktiivinen ARK-servu on yksi pirun iso kauppapaikka ja aina joku käy kauppaa jollain. Esim. Wyvernejä sai ostettua itselleen keskimäärin 8-14 000 ingotilla, kun ei niitä päästy itse tuolloin Scorchediin kasvattamaan.

EDIT: Tästä syystä lisäreitä ei kannata siis ostaa, ellei ole halua päästä tutkimaan uusia mappeja. Jos lisäristä löytyy joku must get -dino, joka on pakko saada, niin ei muuta kun chatboxiin huutelemaan. Publicilta löytyy aina kauppamiehiä, kunhan hinta on kohdallaan. Ilmaisissa (Island, Center, Ragnarok) mapeissa riittää peruspelurille kyllä tutkittavaa sadoiksi tunneiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on talo, ja kaikennäköisiä sulatusuuneja, jääkaappeja jne. sisällä

Mutta mitä tässä kannattaa Level upilla alussa parannella ja mitä ei?

Nyt myös on parin päivän aikana ympärille tullu yks kaks aivan julmetusti taloja, joten materiaalit loppuu, eikä oikein uskaltais kauemmaksi mennä.

Ansasta tulee lihaa loputtomiin, mutta kun pelistä poistui, on seuraavana päivänä jo kaikki pilaantunutta, eikä niitä pikkudinoja isompia uskalla edes tappaa, jotta pääsisi taas alkuun.
Jotenkin tuntuu, että aina lähdetään alusta kun peliin liittyy.

Toisaalta nyt on tilanne myös se, että kaikki auki saatavat taidot vaatisi ihan ihmeellisiä materiaaleja, enkä löydä edes rautaa mistään. Koko aikana kivestä saanut kaks rautapalaa.
Mut sit kaikki muut jo vaatii ihan ihme asioita, joita saattaa löytää kerran 10 tunnissa.

Eli..
-mitä on järkevä alun jälkeen tehdä?
-Saako tuota ruokapolitiikkaa järkevämmäksi?
-Mitä ominaisuutta hahmossa kehitän?
-Teenkö talosta vahvemman, vai alanko suojaamaan ulkopuolelta?
-Entä kun naapurit on niin lähellä, ettei voi laskentaa. Ylöspäin vain?

Olisin ihan pulassa eilen ja tänään ollut, ellei naapuri olisi rautahaarniskassaan tullut tappamaan taloa tuhoavaa dinoa ja sen jälkeen heitteli vielä eläinten nahkaa, puita jne vaikka kuinka. Tosi avualias jenkkinaapuri ollut.
 
-mitä on järkevä alun jälkeen tehdä?

En oo ikinä tota Primitive Plussaa pelannu, joten toivottavasti nää mun ohjeet pätee myös siinä:

Aloita nyt vaikka siitä, että kesytät itsellesi Parasaurin. Opettele ensin feedistä Mortar & Pestle sekä Narcotic. Tämän jälkeen kerää narcomarjoja puskista ja tee niistä sekä spoiled meatista mortarissa narcoticia. Kyseessä on siis nukutusaine, jota käytetään eläinten nukutukseen ja unilla pitämiseen. Narcotic ei vanhene, joten sitä on helppo kerätä varastoon.

Kun sulla on narcoticcia, niin opettele tranq arrowit ja craftaat nuolista ja narcoticista nukutusnuolia. Tämän jälkeen etsit itsellesi Parasaurin, jonka haluat pyydystää. Ark wikista näet Parasaurin kesytystiedot (ja tuhat muuta hyödyllistä asiaa). Näitä ei siis tule osata ulkoa:

PjCyO1H.png


Dinojen levelit vaikuttavat eläimen statseihin, eli on viisainta pyrkiä aina parhaaseen leveliin. Myös syötetyn ruoan määrä vaikuttaa kesytetyn eläimen statseihin. Älyttömiin suorituksiin kannata ryhtyä ja joidenkin eläinten kesytys on pahimmillaan useiden tuntien prosessi.
Sulle sopii alottelijana hyvin pienikin eläin, eli etsit vaikka jonkin Parasaurin, joka on lähellä leveliä 30. Siitä on hyvä aloittaa.

Ylläolevasta taulukosta näet Parasaurin tiedot. 30 levelinen Parasaur vaatii tainnuttamiseen 42 nuijan lyöntiä, 17 ritsan ammusta, 5 nukutusnuolta jousella, 3 crossbowilla jne. Paras tähän on käyttää noita tranq arroweita, eli selviät muutamalla nuolella. Ammut 5 osumaa ja eläin nukahtaa. Headshot on useilla elukoilla multiplier, joten eka nuoli kannattaa tähdätä päähän. Loput nuolet onkin hankalampi saada kohteeseen, koska eläin pinkaisee joko karkuun tai hyökkää. Parasaur on pelkuri, joten se juoksee karkuun.

Kun eläin nukahtaa, joten on aika kesytykselle. Kun laitat eläimelle ruokaa inventoryyn niin se ei saa missään vaiheessa loppua tai kesytysmittarin prosessi laskee nolliin. Pidä huolta, että eläimen inventoryssa on kokoajan ruokaa ensimmäisestä ruoka-annoksesta loppuun asti. Mittari käynnistyy vasta, kun laitat ensimmäisen ruoan inventoryyn.

On aika katsoa jälleen taulukkoa: Nukutusaineen vaikutus ei kestä loputtomasti, joten eläimelle tarvitsee nukutuksen aikana forcefeedata nukutusaineitta. Taulukosta näet seuraavan: 30 levelinen Parasaur kesyyntyy 94:llä millä tahansa marjalla (paitsi narco- ja stimberry, jotka eivät ole ruoksi kelpaavia), tai vaihtoehtoisesti 63:lla marjalla, mikäli ne ovat mejoberryja. Kasvikset ovat Parasaurin suurinta herkkua, mutta niitä sinulla ei ole, joten se ei ole tässä vaiheessa oleellista. 94 marjalla parasaurille tarvitsee forcefeedata prosessin aikana 17 narcomarjaa tai 4 narcoticcia, jottei nukutuksen vaikutus hupene. Koko kesytys kestää siis reilut 18 minuuttia alusta loppuun. Pidä huolta, että koko tämän ajan parasaurilla on ruokaa inventoryssa ja forcefeedaa tarpeen mukaan narcomarjoja tai narcoticcia. Huomioi, että normaalia ruokaa ei saa forcefeedata, vaan elukan tulee antaa syödä omaan tahtiin. Ainoastaan nukutusainetta saa forcefeedata (R2 ps4lla).

Kun taming-mittari kasvaa loppuun, eläin herää ja on sinun. Opettele skillpointeilla satula ja pue se elukalle. Parasaur helpottaa elämääsi paljon. Se ei ole taistelija mutta voi tankata hitteja puolestasi, juoksee kovaa, pystyy kantamaan reilusti tavaraa puolestasi ja kerää kohtalaisen nopeasti marjoja.

PS. Rakenna myös wooden raft, eli lautta. Lautan craftaamisesta saa helkutisti xptä ja sen päälle voit rakentaa samalla tavoin kuin maahan. Lautalla on hyvä scoutata kaukaisempia alueita turvallisesti, kunhan pysyt lähellä rantaa. Syvissä vesissä väijyy Leedsichthys, joka vihaa lauttoja ja tuhoaa sen parilla iskulla.

-Saako tuota ruokapolitiikkaa järkevämmäksi?

Opettele preserving bin sekä sparkpowder. Bini käyttää polttoaineena sparkpowderia, joten heitä sitä nippu binin sisään. Kun laite on käynnissä, niin se päältä nousee höyryä. Sitten vain lihat binin sisään. Kaikki ruoka säilyy binissä 10x määrän normaaliin verraten. Myös kesyte 100 sparkin nippu riittää polttoaineeksi 50 tunnin ajaksi (irl, ei pelin sisäistä aikaa).

Tässä on hyvä tietää, että liha säilyy myös kesytettyjen elukoiden inventoryssa moninkertaisesti omaasi verraten. Laita siis tarvittaessa ruokatarvikkeet kesytetylle dinolle varastoon, mikäli binejä ei ole lähettyvillä.

-Mitä ominaisuutta hahmossa kehitän?

Riippuu pelityylistä, mutta itse nostan aina vaan weightia, staminaa, melee damagea ja helaa. Staminaa et enää myöhemmin edes tarvitse, joten weight, hela ja melee damage ovat tärkeimmät. Erityismaininnan näistä saa weight, koska muuten hahmosi ei jaksa kantaa raaka-aineita ja elämäsi vaikeutuu todenteolla.

-Teenkö talosta vahvemman, vai alanko suojaamaan ulkopuolelta?

Vahvista seiniä. Pelaat PVE:llä, joten yksi kiviseinä on easy ja medium -alueilla riittävä lähes kaikkea uhkaa vastaan. Pelissä on vain 3-5 maaeläintä, jotka pystyvät vahingoittamaan kiviseinää. Metallirakenteita voi vahingoittaa ainoastaan titanosaur ja pomovastukset, joten se on PVE:llä käytännössä läpäisemätön. Voit toki myöhemmin tehdä piikkejä tai portteja eläimiesi turvaksi, jos et jaksa rakentaa niille omaa taloa.

-Entä kun naapurit on niin lähellä, ettei voi laskentaa. Ylöspäin vain?

Tämä on yksi Arkin huonoista puolista ja todella yleistä abusea pvellä. Ylöspäin on käytännössä ainoa mahdollisuutesi rakentaa, jos kotisi ympäristö on vuorattu kanssapelureiden rakennelmilla. Monet saattavat pystyttää talosi ympärille pilareita tai foundationeita ihan vaan kiusallaan, koska voivat tällöin estää basesi laajentamisen. Jos asuintila käy ahtaaksi, niin kannattaa yksinkertaisesti harkita muuttoa rauhallisempaan paikkaan. Monta turf waria olen Arkissa käynyt ja niissä kaikki pelurit on yleensä häviäjiä. On hyvä tietää, että optionssista aukeava "report-ikkuna" on hyödytön, joten valituksien kirjoitukseen ei kannata aikaa tuhlata. Monta kertaa abusesta olen minäkin raportoinut, mutta adminit eivät yksinkertaisesti tee asialle mitään, ellei joku satu koodaamaan. Harvemmin ojentavat edes koodareita.
 
Nyt on talo, ja kaikennäköisiä sulatusuuneja, jääkaappeja jne. sisällä

Mutta mitä tässä kannattaa Level upilla alussa parannella ja mitä ei?

Nyt myös on parin päivän aikana ympärille tullu yks kaks aivan julmetusti taloja, joten materiaalit loppuu, eikä oikein uskaltais kauemmaksi mennä.

Ansasta tulee lihaa loputtomiin, mutta kun pelistä poistui, on seuraavana päivänä jo kaikki pilaantunutta, eikä niitä pikkudinoja isompia uskalla edes tappaa, jotta pääsisi taas alkuun.
Jotenkin tuntuu, että aina lähdetään alusta kun peliin liittyy.

Toisaalta nyt on tilanne myös se, että kaikki auki saatavat taidot vaatisi ihan ihmeellisiä materiaaleja, enkä löydä edes rautaa mistään. Koko aikana kivestä saanut kaks rautapalaa.
Mut sit kaikki muut jo vaatii ihan ihme asioita, joita saattaa löytää kerran 10 tunnissa.

Eli..
-mitä on järkevä alun jälkeen tehdä?
-Saako tuota ruokapolitiikkaa järkevämmäksi?
-Mitä ominaisuutta hahmossa kehitän?
-Teenkö talosta vahvemman, vai alanko suojaamaan ulkopuolelta?
-Entä kun naapurit on niin lähellä, ettei voi laskentaa. Ylöspäin vain?

Olisin ihan pulassa eilen ja tänään ollut, ellei naapuri olisi rautahaarniskassaan tullut tappamaan taloa tuhoavaa dinoa ja sen jälkeen heitteli vielä eläinten nahkaa, puita jne vaikka kuinka. Tosi avualias jenkkinaapuri ollut.

Alku on juuri tuollaista, melkeimpä jopa sitä parasta aikaa! Hetken päästä naurat kun puraset yhdellä kertaa raptorilta niskat poikki jollakin dinolla ja ennen juoksit niitä karkuun.

- Älkä pelkaa kuolemista. Lähde pelkissä kalsareissa juoksemaan pitkin mappia jos pelottaa. Kuoleminen ei tällöin haittaa, et menetä mitään. Kunhan on sänky johon spawnata.
- Ruokaa saat vaikka tappamalla dodoja. Ja marjoja syömällä pääsee pitkälle, juokset vain ja painat kerää näppäintä (en tiedä konsolilla)
- Koita tamettaa dinoja itsellesi. Pääset sitten juonen päästä kiinni. Raptori on alkuvaiheessa hyvä, suht nopea ja sillä saa jo tapettua hiukan elukoita. Kuitenkin lentävä elukka kannattaa tamettaa heti kuin mahdollista. Sen jälkeen pääset pikällekkin todella nopeasti ja näin resojen hankinta helpottuu. Ptera on helpoin valinta aluksi. Kantokykyä ei ole paljoa, mutta mukavan nopea.
- Kun olet tamennut dinon, heitä sen inventoryyn ruokaa. Ne säilyy siellä pidempään. Toki jos sulla on jääkaappi, niin siellä myös.
- Talon vahvistus riippuu miten korkea uhka on? Itse tekisin ennemmin muurin ympärille.
- Itse käytin suurimman osan hahmonkehittämispisteistä fortitudeen, melee damageen, staminaan ja weightiin. Varsinkin joissain mapeissa fortitudeen saattoi tulla hakattua ensimmäiset 20 pistettä. :D Islandissa se ei niin kriittinen välttämättä ole, mutta eipähän tarvi koko ajan hytistä tai paahtua. Ja esim. craftingiin en ikinä laittanut pisteitä. Tosin sekin muuttu jossain patchissa, ennen se vaikutti vain nopeuteen ja nyt myös jotenkin qualityyn.

Eli: tutki rohkeasti mappia, vaikka ilman itemeitä. Harjoittele dinojen tameemista, ja koita saada lentolisko sekä esim. raptori. Sen jälkeen rupeaa mappi laajenemaan, kun ei tarvi juosta enää kusi sukassa. :D

Yllä myös hyvä postaus hieman laajemmin käsiteltynä.
 
Ylös Bottom