Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ärsyttävät asiat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sami Turunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko nyt jokin oikeasti muuttunut sillä itsellä esim. Brave kännykässä ja muut estäjät selaimessa pc:llä on estäneet mainokset jo vuosia. Instagramissa olen huomannut että siellä tulee niitä katkoja eri tavalla kun valitsi ei-personoidut (tms.) mainokset mutta niistä pääsee eroon kun ei selaa sitä "for you"-turhaketta, mitä en ikinä oikeastaan edes selaakaan.
Saako nuo mainokset estettyä TV:n sovelluksessa? Olisi aika tärkeää, että saisi.

Saako nuo mainokset estettyä TV:n sovelluksessa? Olisi aika tärkeää, että saisi.
Enpä usko kun niihin ei varmasti saa mitään selain, jonka kautta sitä Youtubea pyörittää. Siis itse en ikinä käytä kännykällä Youtuben sovellusta juuri siksi kun siellähän on mainoksia ihan hirveästi. Samat videot pyöriin Braven kautta mainoksitta ilman mitään lisäosia kun Bravessa on jotain mainoksenestoja oletuksena. Ja Brave on siis selain, minkä saa kai myös pc:llekin.

Toisaalta aika vähän television kautta olen nähnyt silti Youtubessa mainoksia kun lapset sitä joskus katsoo. Vai oliko se juuri niin että lapsille suunnatuissa niitä ei näytetä?

Täällä on ollut Youtube Premium tilauksessa jo pitkään. Ennemmin luovun suurimmasta osasta leffastreamauspalveluja kuin Youtube Premiumista, kun sitä tulee katsottua ajallisesti paljon enemmän. Kallishan se on, mutta kun sitä katsoo sen verran paljon, niin ei niitä mainoksia vaan jaksa.
Itse taas en koe YouTube Premiumia kalliina kun siihen sisältyy myös YouTube Music. Molemmat itsellä kuitenkin kovassa käytössä.

Juu ei se noin mikään kauhea hinta ole, mutta esim mulla on kännykässä ollut sama mp3 soittolista vähintään 10 vuotta ja tietokoneella mulla on myös soittolista jossa on sellaista "toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos" taustamusaa kun inhoan olla hiljaisuudessa.
Sitten vaikka kun ryypätessä haluaa kuunnella jotain menevämpää niin koneelta löytyy satoja albumeita sitä varten + omat vinyylit.
Joten mulla koko premiumin hinta olis pelkästään siitä mainosten poistosta.

No en ole ikinä mitään Youtube Musicia itse käyttänyt niin ei se kauheasti anna lisäarvoa. En edes ymmärrä miksi musiikkia kuuntelisi Youtubesta kun se on videopalvelu. Ilmeisesti se kuitenkin on myös musiikkipalvelu tai jotain. Joskus olen vahingossa painanut sinne Musicin puolelle mutta eihän siellä mitään taida edes voida tehdä ennen maksua niin en tiedä mikä se homman nimi tarkalleen on. Miten se eroaa siitä että laittaisi Youtuben puolelta musavideoita jonoon?

No en ole ikinä mitään Youtube Musicia itse käyttänyt niin ei se kauheasti anna lisäarvoa. En edes ymmärrä miksi musiikkia kuuntelisi Youtubesta kun se on videopalvelu. Ilmeisesti se kuitenkin on myös musiikkipalvelu tai jotain. Joskus olen vahingossa painanut sinne Musicin puolelle mutta eihän siellä mitään taida edes voida tehdä ennen maksua niin en tiedä mikä se homman nimi tarkalleen on. Miten se eroaa siitä että laittaisi Youtuben puolelta musavideoita jonoon?
YouTube Music on samanlainen suoratoistopalvelu musiikille kuin Spotify, Tidal jne. Itse lopetin aikoinaan Spotifyin käytön ja asensin luuriini YouTube Musicin. Sen kautta voi kuunnella musiikkia, podcasteja jne. Tai katsella niitä musavideoita. Ja YouTube Musicista saa artisti myös massia (mitättömiä pennosia, mutta silti enemmän kuin Spotifyissa) kun niiden musiikkia kuunnellaan. Toisin kuin jos kuuntelet/katselet YouTubesta jonkun randomin lataamaa videota.

Youtube mainokset on alkanut ärsyttämään koko ajan enemmän ja enemmän, juurikin pituuksien vuoksi. Vapaa-aikaa on nykyisin niin vähän että aikaa arvostaa melko paljon. Mitähän se tekisi päivätasolla jos miettii paljonko mainoksien kuunteluun/katseluun tuhlautuu aikaa. Kun mitään muita suoratoistopalveluita ei edes ole niin Premium houkuttelee enemmän ja enemmän, eikä ole hinnalla pilattu.

Youtube on musiikin kuunteluun hyvä, jos ei soi fyysiset levyt niin sitten youtube. Spotifya kokeilin joskun reilu 10 vuotta sitten mutta paskaksi todettu, esim hyviä peli musiikkeja tai ug painotteista musaa ei löytynyt järkevästi. Youtube on vertaansa vailla varsinkin kaikkien remixien ja pelimusiikkien osalta.

Nuo mainokset tehny tosiaan tehtävänsä ärsyttävyydessä ja nyt kun kehutte youtube premiumia ja musicia noin niin otan kyllä tilauksen ensimmäistä kertaa koskaan käyttöön. Näkyy olevan 0€ eka kuukausi. Pääsee eroon mainoksista ja testaamaan musiikki puolta.

Tulee paljon katsottua youtubessa videoita, tälläkin hetkellä 84 kanavaa tilauksessa. Paljon teillä on tilauksia youtubessa?

Spotify tarjosi 2kk hintaan 6,50€ niin otin sen tässä jokin aika sitten käyttöön kokeeksi, ensimmäistä kertaa koskaan tilasin Spotifyn.

Tulee paljon katsottua youtubessa videoita, tälläkin hetkellä 84 kanavaa tilauksessa. Paljon teillä on tilauksia youtubessa?
Vähän yli 170.

Eikö kukaan käytä mainos blokkereita selaimessaan, kun tuntuu olevan monella mainokset ongelmana. Itselläni ei ole mainokset hyppineet silmille Youtubessa.
Käytän YouTubea ennen kaikkea suoraan telkkarista sekä puhelimesta, joten maksullinen YouTube Premium on paljon vaivattomampi tapa päästä mainoksista eroon. Suosittelen kaikille.

Vähän yli 170.

Käytän YouTubea ennen kaikkea suoraan telkkarista sekä puhelimesta, joten maksullinen YouTube Premium on paljon vaivattomampi tapa päästä mainoksista eroon. Suosittelen kaikille.

Ok, itse en nettiä selaile kuin PC:llä ja sillä ei mainokset ole ongelma juurikin noiden blokkereiden ansioista. Telkkuun en ole itse liittänyt kertaakaan nettiä.

YouTube Music on samanlainen suoratoistopalvelu musiikille kuin Spotify, Tidal jne. Itse lopetin aikoinaan Spotifyin käytön ja asensin luuriini YouTube Musicin. Sen kautta voi kuunnella musiikkia, podcasteja jne. Tai katsella niitä musavideoita. Ja YouTube Musicista saa artisti myös massia (mitättömiä pennosia, mutta silti enemmän kuin Spotifyissa) kun niiden musiikkia kuunnellaan. Toisin kuin jos kuuntelet/katselet YouTubesta jonkun randomin lataamaa videota.
Oukei, kiitos selvennyksestä. Itsehän en ole musiikkia aktiivisesti (soittolistoja tai kappaleita valikoiden) kuunnellut vuosiin, joten en sitä kuuntele Youtubesta tai muualtakaan. Ainoa paikka missä musiikkia yhä kuuntelee on auto ja sielläkin on usb-tikun kautta tai radiosta. Spotify oli joskus testissa ja niin vähän käytin ettei mitään järkeä maksaa siitä tai vastaavista.

Nykyään niin vähän aikaa ettei musiikin kuunteluun sitä riitä. Musiikkia kun en halua pelkäksi taustamusaksi muuhun hommaan, joten sille pitäisi ns. pyhittää omaa aikaansa. Festareilla ja keikoillakaan ole jaksanut käydä vuosiin.

No ei se puhelimella ainakaan Brave-selaimen kautta käyttäen ole sen vaivalloisempaa kuin televisionkaan kautta.

Bravessa on muuten yksi toinenkin loistava ominaisuus, joka naurettavasti puuttuu Youtuben omasta sovelluksesta: videon toisto jatkuu vaikka kännykkä olisi lukittu. Huomasin tämän kun soittelin Youtubesta lapselle unilaulua ja painoin lukituksen kiinni. Ja joo, tuo ominaisuus on ilmeisesti sitten käytössä kun maksaa Youtubesta mutta Brave tarjoaa senkin ilmaiseksi.

Ihan naurettavaa että tuollainen perustason juttu edes on yleensä estetty/rajoitettu puhelimissa kun tietokoneilla tuo on ollut arkipäivää suunnilleen niin kauan kuin niillä on voinut videota ja musiikkia toistaa.

Meitsi käyttää vaan Tidalia. Mistään Premiumeista ala maksamaan, ku käytän YouTubea ehkä kerran viikossa. Tossa on kunnon äänenlaatu ja saa bänditkin jotain (TIDAL).

Ihan naurettavaa että tuollainen perustason juttu edes on yleensä estetty/rajoitettu puhelimissa kun tietokoneilla tuo on ollut arkipäivää suunnilleen niin kauan kuin niillä on voinut videota ja musiikkia toistaa.
Jossain vaiheessa taustatoisto tosiaan muuttui vain Premiium-jäsenien iloksi. Onhan se vähän erikoinen ratkaisu, mutta ei itseäni haittaa, koska maksan joka tapauksessa.

Ylös Bottom