aseman outo ääni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maukka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Maukka

New Member
Thompsonin asemastani lähtee todella ärsyttävä sirinä. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten on onko tuo riittävä aihe palauttaa xbox?

Mulla on samsungin asema ja kyllä sekin pitää jos jonkinlaista nitinää ja pauketta ym. Itse asiassa mulla on nyt kolmas boxi menossa ja kaikissa on ollut toisistaan poikkeavat metelit, eli jos kone muuten toimii kunnolla ei liene syytä laittaa vaihtoon/huoltoon!

Kyllä, itsellänikin tuo Xbox välillä sirisee. Siis Thomsonin dvd-asema juuri. Harvinaisen ärsyttävä, mutta monesti se loppuu jossain välissä. Esim. Colin Mcrae 4:ssa se loppuu aina tasan kentän puolivälissä. Kummallista sinänsä, mutta ehkä siinä välissä levyltä lataaminen loppuu.

Kyllä kaikkien koneiden kaikki osat hiukan elämöivät. Omasta asemastanikin kyllä mörinää lähtee, mutta olen pitänyt sitä ihan normaalina.

Itselläni välillä boksini elämöi aika ikävästi...resonoi alustan kanssa jonka päällä on joten piti laittaa kirja sen alle hiljentääkseni sitä inhottavaa mekkalaa. Mutta onneksi tuota tapahtuu vain välillä.

Vastaus: aseman outo ääni

Minun Xboxini (Samsung-asemalla) alkaa tiettyjen DVD- ja CD-levyjen toiston aikana huutamaan armoa kuin elävältähaudattavaa. Kuulostaa kuin tuuletin huutaisi, voiko se olla se?!

Maukka sanoi:
Thompsonin asemastani lähtee todella ärsyttävä sirinä. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten on onko tuo riittävä aihe palauttaa xbox?

Minulla kyseistä sirinää tulee ainoastaan Ghost Recon: Island Thunderin yksinpeliä pelatessa, mutta eipä tuo nyt niin hirveästi ole häirinnyt.

Kerran alkoi aivan hirveä TIIIRRRRRRRRRRRRR (ei sirinää vaan sellasta outoa ääntä) kuulumaan kun Ninja Gaidenia pelasin. Pelästyin niin, että dvd heti vaan ulos ja kattomaan ettei jälkiä ollut tullut. Eihän niitä, ja pari kertaa kun vielä käynnisteli Xboxia, niin silti kyseinen ääni kuului. Pari kertaa löin boksia päälle, ja se ääni lakkasi hetkeksi, sitten taas jatkui. Seuraavana päivänä, kun peloissani käynnistin Xboxia, ääni olikin hävinnyt kokonaan. Tiedä mistä moinen kohtaus tullut.

Arcane sanoi:
Minulla kyseistä sirinää tulee ainoastaan Ghost Recon: Island Thunderin yksinpeliä pelatessa, mutta eipä tuo nyt niin hirveästi ole häirinnyt.

Kerran alkoi aivan hirveä TIIIRRRRRRRRRRRRR (ei sirinää vaan sellasta outoa ääntä) kuulumaan kun Ninja Gaidenia pelasin. Pelästyin niin, että dvd heti vaan ulos ja kattomaan ettei jälkiä ollut tullut. Eihän niitä, ja pari kertaa kun vielä käynnisteli Xboxia, niin silti kyseinen ääni kuului. Pari kertaa löin boksia päälle, ja se ääni lakkasi hetkeksi, sitten taas jatkui. Seuraavana päivänä, kun peloissani käynnistin Xboxia, ääni olikin hävinnyt kokonaan. Tiedä mistä moinen kohtaus tullut.

Noita "kohtauksia" tulee aina välillä, peli jumittuu ja kuuluu ääntä.
Oma boxi tokenee ku käynnistää uudelleen..
Erittäin ärsyttävää tommonen, pitänee viedä boxi huoltoo ja vaatia samalla uus boxi samsungi asemalla :D

Itselläni on ilmeisesti Philipsin asema, ja hurina on kyllä melkoinen. Aiempia kokemuksia on DC:stä, PSone:sta ja PS2:sta, ja kyllä tämä Xbox on näistä kaikkein äänekkäin. Vie voiton jopa vuoden takaisesta Mac G4:stä, joka on tunnetusti MELKOISEN äänekäs.

Mitenkähän huolto suhtautuu näihin hurinaongelmiin, ne kun ovat melkoisen subjektiivisesti havaittavissa....? Onko riittävä syy saada asemaa vaihdetuksi toiseen? Tai tuulettimet vaihtoon....?

Mulla on ihan niitä alkupään boxeja, ja siritys on kyllä melkoinen. XIII:tä pelatessa ääni on niin korkea että korviin sattuu!! Muutenkin tuon pelin kanssa on ongelmia, koska kone väittää välillä että levy on viallinen vaikka se uusi suoraan paketista.

Harkitsen vakavasti äänieristyksen lisäämistä koneen sisälle...

Minun boxissa ei ole juuri ääntä nimeksikään, asema on Philips ja versio on kait 1.1 (vihreä).

Sarine sanoi:
Minun boxissa ei ole juuri ääntä nimeksikään, asema on Philips ja versio on kait 1.1 (vihreä).

Sama juttu. Minullakaan toi boxi ei pidä juurikaan ääntä, asema on Philips ja kone on vihreä LE (Versiosta en tiedä).

Arcane sanoi:
Joka kerta kun pelaan Ninja Gaidenia kuuluu välillä jotain outoa,ei kovin voimakasta, ruksutus ääntä asemasta. En siihen sen pahemmin huomiota ole kiinnittänyt kun se tulee aina ja siksi luulin sen olevan ihan normaalia. Nyt piti tuota levyäkin vilkaista ja naarmuja löytyy vähän. Luulen että ne on juuri tuon oudon äänen seurauksena tulleet, koska aina olen levyä huolellisesti käsitellyt. Onkohan toi joku Ninja Gaidenin ominaisuus, vai onkohan tuossa Philipsin asemassa mahdollisesti jotain vikaa? Muissa peleissä en ole mitään vastaavaa huomannut.

Josp sanoi:
Joka kerta kun pelaan Ninja Gaidenia kuuluu välillä jotain outoa,ei kovin voimakasta, ruksutus ääntä asemasta. En siihen sen pahemmin huomiota ole kiinnittänyt kun se tulee aina ja siksi luulin sen olevan ihan normaalia. Nyt piti tuota levyäkin vilkaista ja naarmuja löytyy vähän. Luulen että ne on juuri tuon oudon äänen seurauksena tulleet, koska aina olen levyä huolellisesti käsitellyt. Onkohan toi joku Ninja Gaidenin ominaisuus, vai onkohan tuossa Philipsin asemassa mahdollisesti jotain vikaa? Muissa peleissä en ole mitään vastaavaa huomannut.

en ihan helpolla kyllä usko, että se asema on ne naarmut tehnyt! kyllä ne on tod näk. tullut levyä käsitellessä.

FinSX sanoi:
en ihan helpolla kyllä usko, että se asema on ne naarmut tehnyt! kyllä ne on tod näk. tullut levyä käsitellessä.
Kyllä luultavasti olisin huomannut jos olisin levyä käsitellessä tehnyt jotain mistä olisi naarmuja aiheutunut. Aina yritän varovasti käsitellä levyjä, ettei naarmuja tulisi. Kokeilin äsken taas Ninja Gaidenia hetken pelata ja tällä kertaa sitä ääntä ei enää kuulunut. No joo, ehkä ne naarmut on voineet tulla levyä käsitellessä, vaikka joskus kun väsyneenä on levyn ottanut asemasta pois ja yrittänyt puoliunessa tunkea sitä koteloon. En minäkään usko että asema ne olisi tehnyt, kun muihin peleihin ei ainakaan ole tullut mitään.

Josp sanoi:
Kyllä luultavasti olisin huomannut jos olisin levyä käsitellessä tehnyt jotain mistä olisi naarmuja aiheutunut. Aina yritän varovasti käsitellä levyjä, ettei naarmuja tulisi. Kokeilin äsken taas Ninja Gaidenia hetken pelata ja tällä kertaa sitä ääntä ei enää kuulunut. No joo, ehkä ne naarmut on voineet tulla levyä käsitellessä, vaikka joskus kun väsyneenä on levyn ottanut asemasta pois ja yrittänyt puoliunessa tunkea sitä koteloon. En minäkään usko että asema ne olisi tehnyt, kun muihin peleihin ei ainakaan ole tullut mitään.

se asema ei ole voinut niitä tehdä, ellet ole tunkenut sinne jotain ylimääräistä mikä ottaisi kiinni levyyn. niitä naarmuja tulee yllättävän helposti. luultavasti niille on sunkin tapauksessa jokin luonnollinen selitys, esim. sun mutsis tai joku muu perheenjäsen on lähminyt sitä levyä ilman parempaa tietoa miten sitä kuuluisi käsitellä.

Ei ole mun boxi pitänyt mitään ihmeellisempää ääntä, se on varmaankin versio 1.4 ja Samsung asema. Sen sijaan entinen Thomsonin asemalla ollut oli aika surkea tekele, onneksi sain takuuseen tuon uuden.

sori että nostan ylös näin vanhan aiheen, mutta vasta ostama xbox toimii hyvin, paitsi dvd asema pitää isompaa nytkyttävää ääntä ku vanha pc. onko tarpeeks hyvä syy viedä huoltoon/vaihtoon?

Ylös Bottom