Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Mirage

HideoMiyamoto

Well-Known Member
assassinscreedmiragetitle-1.jpg


Nimi: Assassins Creed Mirage
Kehittäjä: Ubisoft
Julkaisija: Ubisoft
Alustat: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, PC
Lajityyppi: Hiiviskely, toiminta, kiipeily
Julkaisu: 5.10.2023
Kotisivut: https://www.ubisoft.com/en-gb/game/assassins-creed/mirage
KonsoliFIN Pelisivu: https://www.konsolifin.net/peli/assassins-creed-mirage




A POWERFUL COMING-OF-AGE STORY​

Discover a narrative-driven action-adventure experience that follows the transformation of a defiant young man into a refined Master Assassin with a conflicted destiny. Meet an inspiring cast of characters who will shape Basim’s destiny and may be more than what they seem…


Tehdäänpäs nyt tällekkin oma ketju. Pitkään odotettu sarjan paluu juurilleen jossa salamurhaaminen ja hiiviskely on pääosissa. Ei ole valtavaa maailmaa missä on tuhottomasti itseään toistavaa tekemistä, vain sinä ja kohde. Mitäs muut on mieltä siitä että väliin tulee tällainen halvempi pienempi peli joka kunnioittaa sarjan juuria.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä ainakin tämä menee pelattavaksi-listalle, mahdollisesti jo heti julkkarissa tai hyvin pian sen jälkeen. Kuulun siihen joukkoon, jolle nää massiiviset modernit Assassin's Creedit ei oikein ole iskeneet, niin paluu juurille kiehtoo kovin.
 
Tilattu ennakkoon, mielenkiinnolla odotan. Julkaisu aikaistui viikolla, eli 5.10.2023 pääsee pelin kimppuun.

Mielenkiintoista kun etsin tietoa julkaisupäivästä niin original päivä oli 5.10 ja sitten monessa paikassa oli tuo 14 päivä. Hyvä kun korjasit eli peli tulee tosiaan 5.10.
 
Juuri aamulla ostin tämän storesta ennakkoon kun oli ok hintainenkin 49,95€. Välillä näytti todella paljon vanhoilta Assoilta. Kunhan ne seuraamistehtävät ei vain tulisi takaisin. :D
 
Tää vois olla ihan hyvä, Valhallan liian massiivinen maailma ja liian pitkä kampanja sai mut kyl vähä karsastamaan tätä sarjaa. Jos tää saa hyviä arvosanoja niin voispa jopa ostaakin, tämähän on ihan kohta täällä.
Niin hullua kuin se onkin, niin tässä pelissä odotan kovasti How Long to Beat -sivuston lukemia siitä kuinka pitkä peli on. Jos ollaan jossain 20-30 tunnin välissä, niin ostohousut on hankalampi pitää pois jalasta kuin että jos oltaisiin jossain +50 tunnissa.

Kompakti vanhan kansan Assassins Creed tänne kiitos.
 
Toivoisin
- 20-30h kestoa tarinalle,
- kunnon salamurhausominaisuuksia
- minkä levelisen perkeleen tahansa voi salamurhata jos vaan hiippailutaidot ja kärsivällisyys riittää
- monipuolisia piiloutumismahdollisuuksia pakenemiseen siten, että ei tartte juosta karkuun toiselle puolen mappia
 
Viimeksi muokattu:
Johan pelin kestosta saatiin viitteitä aikoja sitten.

“Given that we do a lot of playtesting internally at Ubisoft, it’s part of our process, we really want to get as close as possible to the players, so we’ll say that the latest playtimes we’ve received average at around 20-23 hours,” Salomon says. “That can go up to 25-30 hours for the completionists, and we’ll say that those who will be rushing the game will be around 20 hours.”


Pelissä ei myöskään ole hahmon leveliin perustuvaa kehitystä vaan aivan kuten vanhoissa peleissä. Kuvitelkaa mitä AC 1 oli ja saatte hyvin lähellä saman kokemuksen. Toivonmukaan vähemmän itseääntoistavana.
 
Mulla on assassins creedien kokoinen aukko sivistyksessä, mutta tämä saattaa aavistuksen verran jopa kiinnostaa jos arvostelut ovat kehuvia. Valhallaa kokeilin joskus parin tunnin ajan ja se oli kyllä uskomattoman aneemista jöötiä :D
 
Itseltä löytyy jo aika monta.

3
Black Flag
Unity
Syndicate
Origins
Valhalla
Eli tää olis sitten 7.peli. Kyllä mä AC fanina tämänki ostan mutta saas nähdä tuleeko pettymys juuri johtuen tuosta kestosta. Täytyy pelata sen verran vähän että kestäis edes vuodenvaihteeseen. Se olis varmaan tyyliin 1-2 tarinatehtävää per viikko tahdilla :D
 
Miksiköhän minusta Mirage näyttää välityöltä? Normaalia halvempi lähtöhintakin voi olla viite jostain. Yleensä aina uusi Ass Creed on petrannut edellisestä osasta merkittävästi ainakin graafisen loistonsa osalta. Muistan kuinka tajunta räjähti vaikkapa Unityn traileria katsellessa. Nyt tämä uusin tulokas näyttää vähän paluulta alkuperäiseen muotoon. Mikä voi toki olla ihan hyväkin juttu holtittomasti paisuneen Valhallan jälkeen.
 
Miksiköhän minusta Mirage näyttää välityöltä? Normaalia halvempi lähtöhintakin voi olla viite jostain. Yleensä aina uusi Ass Creed on petrannut edellisestä osasta merkittävästi ainakin graafisen loistonsa osalta. Muistan kuinka tajunta räjähti vaikkapa Unityn traileria katsellessa. Nyt tämä uusin tulokas näyttää vähän paluulta alkuperäiseen muotoon. Mikä voi toki olla ihan hyväkin juttu holtittomasti paisuneen Valhallan jälkeen.
Tämänhän piti alunperin olla valhallan lisäri. Siitä tuo varmaan johtuu.
 
Ihan hyvän kuuloinen previkka IGN:ltä ja peli vaikuttaa juuri siltä kuin toivookin.


Kuka toivoo ja kuka ei. Itselleni ne ensimmäiset Assassins Creedit ovat jo niin kaluttuja pelejä, ja niiden ideat ovat nimenomaan itseään toistavia pelimekaniikaltaan, että en kyllä ymmärrä, miten niitä nyt sitten jotkut niin kovasti kaipaavat? Mutta onhan niitä makuja toki kovin erilaisia, ja hyvähän se niinkin on.

Toki asiassa painaa itselläni varmaankin sekin, että olen itse erityisesti roolipelien ja hahmojen kehittämisen, sekä avoimien maailmojen ystävä peleissä, ja vastaavasti kovin suuri hiippailupainotteisuus on peleissä minulle selkeä turnoffi. Pieninä annoksina menee, mutta jos koko pelin ideana on vain hiippailu ja salamurhailu, niin tuppaa väsy aika nopeasti tulemaan.

Tämä Mirage näyttää kovin paljon Assassins Creed ykkösen copy paste-veljeltä, eikä se ole nykyaikana mielestäni millään tavalla hyvä asia. Todella tylsältä näyttää ainakin niissä videoissa mitä olen pelistä nähnyt. Takuuvarmaa alelaarikamaa itselleni - jos sitäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Kuka toivoo ja kuka ei. Itselleni ne ensimmäiset Assassins Creedit ovat jo niin kaluttuja pelejä, ja niiden ideat ovat nimenomaan itseään toistavia pelimekaniikaltaan, että en kyllä ymmärrä, miten niitä nyt sitten jotkut niin kovasti kaipaavat? Mutta onhan niitä makuja toki kovin erilaisia, ja hyvähän se niinkin on.

Toki asiassa painaa itselläni varmaankin sekin, että olen itse erityisesti roolipelien ja hahmojen kehittämisen, sekä avoimien maailmojen ystävä peleissä, ja vastaavasti kovin suuri hiippailupainotteisuus on peleissä minulle selkeä turnoffi. Pieninä annoksina menee, mutta jos koko pelin ideana on vain hiippailu ja salamurhailu, niin tuppaa väsy aika nopeasti tulemaan.

Tämä Mirage näyttää kovin paljon Assassins Creed ykkösen copy paste-veljeltä, eikö se ole nykyaikana mielestäni millään tavalla hyvä asia. Todella tylsältä näyttää ainakin niissä videoissa mitä olen pelistä nähnyt. Takuuvarmaa alelaarikamaa itselleni - jos sitäkään.
Ja ubisoftin peli tuntien alelaari kutsuu hyvinkin pian julkaisusta.
 
Kuka toivoo ja kuka ei. Itselleni ne ensimmäiset Assassins Creedit ovat jo niin kaluttuja pelejä, ja niiden ideat ovat nimenomaan itseään toistavia pelimekaniikaltaan, että en kyllä ymmärrä, miten niitä nyt sitten jotkut niin kovasti kaipaavat? Mutta onhan niitä makuja toki kovin erilaisia, ja hyvähän se niinkin on.

Toki asiassa painaa itselläni varmaankin sekin, että olen itse erityisesti roolipelien ja hahmojen kehittämisen, sekä avoimien maailmojen ystävä peleissä, ja vastaavasti kovin suuri hiippailupainotteisuus on peleissä minulle selkeä turnoffi. Pieninä annoksina menee, mutta jos koko pelin ideana on vain hiippailu ja salamurhailu, niin tuppaa väsy aika nopeasti tulemaan.

Tämä Mirage näyttää kovin paljon Assassins Creed ykkösen copy paste-veljeltä, eikö se ole nykyaikana mielestäni millään tavalla hyvä asia. Todella tylsältä näyttää ainakin niissä videoissa mitä olen pelistä nähnyt. Takuuvarmaa alelaarikamaa itselleni - jos sitäkään.

En mä ainakaan varsinaisesti pelimekaniikkojen puolesta suppeampaa peliä kaipaa, mutta nämä valtavat nyky ACt eivät vain ole sitä minkä takia olen perinteisesti pelisarjasta niin paljon pitänyt. Black Flag on viimeisin minkä olen pelannut läpi asti ja jokaiselle osalle olen ennen pitkää mahdollisuuden antanut. Pienempi maailma ja focus enemmän hiippailuun ja salamurhaamiseen.

Jos arvostelut eivät pahasti lyttää niin kyllä tämä jossain vaiheessa kokeluun lähtee. Hieman skeptinen olen tosin, varsinkin jos on ajatuksena ollut alunperin Valhallan dlc.
 
Tämä tulee kyllä itse jossain vaiheessa hankittua, koskapa kaikki sarjan aikaisemmat osat on läpipelattu ja ei viitsi enää hypätä tuon sarjan kyydistä pois.
 
En mä ainakaan varsinaisesti pelimekaniikkojen puolesta suppeampaa peliä kaipaa, mutta nämä valtavat nyky ACt eivät vain ole sitä minkä takia olen perinteisesti pelisarjasta niin paljon pitänyt. Black Flag on viimeisin minkä olen pelannut läpi asti ja jokaiselle osalle olen ennen pitkää mahdollisuuden antanut. Pienempi maailma ja focus enemmän hiippailuun ja salamurhaamiseen.

Jos arvostelut eivät pahasti lyttää niin kyllä tämä jossain vaiheessa kokeluun lähtee. Hieman skeptinen olen tosin, varsinkin jos on ajatuksena ollut alunperin Valhallan dlc.
Jep just näin, arvostelut tulee itsekin katottua ennen ostopäätöstä. Mulle kävis jopa ihan sellainen AC-peli joka ois tehty Hitmanien tyyliin, ei olis edes mitään avointa maailmaa, vaan monipuolisia tasoja, joissa se salamurhaus tehtäis mitä luovimmilla tavoilla. Ei tarvittais mitään post-level salamurha-arvosteluja, vaan sulla on sun kohde, juoni kulkee eteenpäin, ja tapa nirhata kohde olis vapaa kentän tuomien keinojen puitteissa. Vois toimia yllättävän hyvin, Hitmanit olleet ainaki ihan timantteja pelejä.
 
Jep just näin, arvostelut tulee itsekin katottua ennen ostopäätöstä. Mulle kävis jopa ihan sellainen AC-peli joka ois tehty Hitmanien tyyliin, ei olis edes mitään avointa maailmaa, vaan monipuolisia tasoja, joissa se salamurhaus tehtäis mitä luovimmilla tavoilla. Ei tarvittais mitään post-level salamurha-arvosteluja, vaan sulla on sun kohde, juoni kulkee eteenpäin, ja tapa nirhata kohde olis vapaa kentän tuomien keinojen puitteissa. Vois toimia yllättävän hyvin, Hitmanit olleet ainaki ihan timantteja pelejä.
Hitmanit ovat kieltämättä hiippailupelien ehdotonta aatelia. Niitä jopa minä - hiippailupelien antifanina - osaan arvostaa. Se johtuu ensisijaisesti siitä, että niissä maailmat ovat varsin avoimia ja monipuolisia ja sitten tuo salamurhaaminen tapahtuu todella monipuolisilla ja mielikuvituksellisilla tavoilla. AC-peleissä ei hiippailussa ja salamurhaamisessa ole lähellekään vastaavaa monipuolisuutta, enkä millään usko Miragessakaan niin olevan. Toki AC-pelisarjan mukana olen itsekin alusta alkaen pysynyt, joten eiköhän tämäkin tule jossain vaiheessa sentään alesta hankittua. Toivon kuitenkin, että paluu RPG-painotteiseen pelaamiseen tapahtuu pelisarjassa taas tulevaisuudessa - ainakin jossakin vaiheessa.
 
Ylös Bottom