Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Snigge sanoi:
Jos kaikki on tehty jo, niin takaisin kohteen antajalle.
Eli kartassa näkyvä logo, jossa lukee Assasins Bureau tai jotain siihen suuntaan..
ei oo sellasta logoa kartassa.. se vaan näyttää edelleen niitä kolmea kaupunkia.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

deeku12 sanoi:
ei oo sellasta logoa kartassa.. se vaan näyttää edelleen niitä kolmea kaupunkia.

Menet vain johonkin niistä kaupungeista ja siellä on kartalle se assassin bureu merkki ja menet sinne ja niin edes päin.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Titanic sanoi:
Menet vain johonkin niistä kaupungeista ja siellä on kartalle se assassin bureu merkki ja menet sinne ja niin edes päin.
juu olen menny jokaisessa kaupungissa mut mitää ei tapadu se vaa juttelee sen äijänkaa mut sit en enää tiiä mitä pitäis tehä
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

deeku12 sanoi:
juu olen menny jokaisessa kaupungissa mut mitää ei tapadu se vaa juttelee sen äijänkaa mut sit en enää tiiä mitä pitäis tehä
Lähdet kiertämään kaupunkia niille alueille mistä ei näy mitään kartassa (joihinkin et vielä pääse) ja siellä vaan etit torneja eli view pointteja ja sieltä pystyt näkemään uusia tehtäviä
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Tuli peli kaverilta lainattua ja tähän asti ei ole vielä pugannut ainakaan omalla kohdalla kertaakaan. Mitä nyt pieniä graffa virheitä jossain ja tuota framedroppia mutta pitänyt pelistä tähän mennessä kohtuu paljon. Assassinaatioihin toivoisi kyllä myös reittejä "täydelliseen murhaan" eli siis kohteen assasinointi niin hyvin että kohde ei itsekkään tietäisi ketä hänet tappoi. Mutta kai tämä on lähempänä tuota tuon päivän realistisempaa metodia.

Eniten pelissä pistää silmään akrobatian toimivuus, altair nappaa pienistäkin kohdista kiinni mitä kaupungissa löytyy ja jokainen häntä korkeammalle nostava liike tuntuu loogiselta eikä hahmo ota koskaan ilmasta kiinni. Paljon löytyy myös yksityiskohtia ja kaupungit tuntuvat siltä miltä kuuluu. Tekoäly on kyllä aika tilanne kohtaista, välillä voi teurastaa porukkaa vartian nokan edessä mutta karatessa murhapaikalta ovat vartiat kohtuu älykkäitä. Yksitoikkoista ehkä mutta ainakin viellä todella viihdyttävää tutkia pelin laajaa mailmaa keräten noita lippuja ja murhaten noita Templareita.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Viper7 sanoi:
Tuli peli kaverilta lainattua ja tähän asti ei ole vielä pugannut ainakaan omalla kohdalla kertaakaan. Mitä nyt pieniä graffa virheitä jossain ja tuota framedroppia mutta pitänyt pelistä tähän mennessä kohtuu paljon. Assassinaatioihin toivoisi kyllä myös reittejä "täydelliseen murhaan" eli siis kohteen assasinointi niin hyvin että kohde ei itsekkään tietäisi ketä hänet tappoi. Mutta kai tämä on lähempänä tuota tuon päivän realistisempaa metodia.
Tuostahan on moni " valitellut ", mutta unohtavat tai eivät tiedä näistä hashaneista mitään, mutta lyhyesti sanottuna, tuohon aikaan tapahtuneet iskut olivat tarkoituksella julkisia iskuja jotka levittivät pelkoa jne..
Itse muistan vain yhden tehtävän jonka pystyi vetämään ns. hiljaisesti läpi.
Se on se laivakenttä, kun se hullu riehuu siellä kannella ammuskellen jousia ympäriinsä :cool:
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Snigge sanoi:
Tuostahan on moni " valitellut ", mutta unohtavat tai eivät tiedä näistä hashaneista mitään, mutta lyhyesti sanottuna, tuohon aikaan tapahtuneet iskut olivat tarkoituksella julkisia iskuja jotka levittivät pelkoa jne..
Itse muistan vain yhden tehtävän jonka pystyi vetämään ns. hiljaisesti läpi.
Se on se laivakenttä, kun se hullu riehuu siellä kannella ammuskellen jousia ympäriinsä :cool:

Tämän takia sanoinkin että pelin metodi on lähempänä tuon ajan realistisuutta. Mutta mielestäni tälläisen mahdollisuuden antaminen ei olisi peliä huonontanut vaikka se ei hashaneiden meininkiä vastaisi. Se kun vaan on monesti lisä kiksejä monelle antava juttu nähdä salamurhan onnistuvan tavalla jolla tekijästä ei ole mitään tietoa tai hyvin vähän.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

made44 sanoi:
Itse tapoin vain kaikki tutulla counter-iskulla, sen kummemmin karkuun juoksematta. Harvemmin tässä pelissä mitään muuta iskua tarvitsee käyttääkään....

Itse hoitelin noita loppupään vastustajia aika pitkälti sillä 'assasinate' toiminnolla. Äijä vaan sillä 'grabilla' maihin ja puukolla kaulaan. Toimii hyvin myös isommille joukoille, harvemmin ne muut ehtivät siinä välissä lyödä. Sama myös siinä ihan vihoviimeisessä taistelussa. Jos grabi ei onnistu ensimmäisellä tai toisella yrityksellä, niin sitten kolmannella.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

salvo sanoi:
Itse hoitelin noita loppupään vastustajia aika pitkälti sillä 'assasinate' toiminnolla. Äijä vaan sillä 'grabilla' maihin ja puukolla kaulaan. Toimii hyvin myös isommille joukoille, harvemmin ne muut ehtivät siinä välissä lyödä. Sama myös siinä ihan vihoviimeisessä taistelussa. Jos grabi ei onnistu ensimmäisellä tai toisella yrityksellä, niin sitten kolmannella.
En tiennytkään että kun grabilla heittää maahan niin pystyy sillä piilo terällä tappaa. Itsellä peli on menty läpi ja juoni oli yllättävän hyvä vaikka aluksi ällöti toi geenimuisto juttu. Loppu oli aika jännä, jatko-osa on varmaankin tekeillä.
Itse vain huidon sillä pikku miekalla ja tein countereita enkä odotellu guardissa että pääsen tekemään counteria. Tein countereita mutta vasta kun huomasin että vihu yrittää iskeä ja ai että kun niistä tuli tyylikkäitä tappoja kun se Altair veti väistön ja iski mahasta läpi ja sen jälkeinen armottoman raskas lyönti toiseen vihuun. 20 vihua tullu hoidettua helposti ilman mitään nössö taktiikoita. Seuraavaksi pitää varmaan mennä peli läpi ilman karttaa tai mitään niitä HUD juttuja ihan vaan haasteen vuoksi. Ainut paha oli se viimeinen vihu jos jäi paikalleen siihen alkuun eikä juossu vähän matkan päähän.
Se yksi siellä hirto jutussa meny täydeksi fiaskosi jossa kävi sitten niin että lahtasin n.15 heppua alle 3 min. ja loput pakeni ennen kuin sain varsinaisen kohteen murhattua.
Heitto veitset on käteviä bonus tehtävissä.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Tämä peli on ehkä tyhmin peli, mitä olen koskaan pelannut. Siis oikeasti kuka idiootti suunnitteli pelin tehtävät? Miksi helvetissä joka ikinen kerta tiedon haku tapahtuu samalla tavalla? Miksi oikeastaan kaikki pelissä tapahtuu samalla tavalla alusta loppuun? Jotenkin tuntuu uskomattomalta, itse en kehtaisi julkaista tällaista peliä. Tuntuu ihan sille, että ala-asteelainen olisi suunnitellut varsinaisen pelin ja kaikki ammattilaiset olivat vain koodaamassa.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Cyrus1 sanoi:
Tämä peli on ehkä tyhmin peli, mitä olen koskaan pelannut. Siis oikeasti kuka idiootti suunnitteli pelin tehtävät? Miksi helvetissä joka ikinen kerta tiedon haku tapahtuu samalla tavalla? Miksi oikeastaan kaikki pelissä tapahtuu samalla tavalla alusta loppuun? Jotenkin tuntuu uskomattomalta, itse en kehtaisi julkaista tällaista peliä. Tuntuu ihan sille, että ala-asteelainen olisi suunnitellut varsinaisen pelin ja kaikki ammattilaiset olivat vain koodaamassa.
Itseään toistavuus on uusi musta.

Pelimekaniikkahan on täyttä rautaa, tehtävät vain ovat mitä on, tai oikeastaan itse assasinaatiothan ovat melko loistavia, ja näissä on vaihteluakin, oikeastaan jokainen on melko omalaatuinen. Se on vain siinä että se tiedonhakuu on joillekkin osoittautunut tympeäksi hommaksi. Itseäni ei haittaa ollenkaan, koska joka reissulla tuli kuitenkin uutta infoa kohteesta, ja ne hommat mitä sen eteen pitää tehdä, on niin pikaisia ja kivuttomia hommia, että melkein turha edes valittaa tuollaisesta.
Oikeastaan ainoa mikä itseäni häiritsee, on replay-value, joka on kutakuinkin nolla. Nyt nappasin pelin hyllystä, ja netissä olevan kartan ohjaamana vetelen Templareita turpiin :P
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Snigge sanoi:
Itseään toistavuus on uusi musta.

Pelimekaniikkahan on täyttä rautaa, tehtävät vain ovat mitä on, tai oikeastaan itse assasinaatiothan ovat melko loistavia, ja näissä on vaihteluakin, oikeastaan jokainen on melko omalaatuinen. Se on vain siinä että se tiedonhakuu on joillekkin osoittautunut tympeäksi hommaksi. Itseäni ei haittaa ollenkaan, koska joka reissulla tuli kuitenkin uutta infoa kohteesta, ja ne hommat mitä sen eteen pitää tehdä, on niin pikaisia ja kivuttomia hommia, että melkein turha edes valittaa tuollaisesta.
Oikeastaan ainoa mikä itseäni häiritsee, on replay-value, joka on kutakuinkin nolla. Nyt nappasin pelin hyllystä, ja netissä olevan kartan ohjaamana vetelen Templareita turpiin :P

Pitkälti samoilla linjoilla, läpipeluun jälkeen ei jää oikein mitään käteen, muuta kuin keräileminen. Kuitenkin kokonaisuutena itselle yksi viimevuoden huippupeleistä.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Snigge sanoi:
Itseäni ei haittaa ollenkaan, koska joka reissulla tuli kuitenkin uutta infoa kohteesta, ja ne hommat mitä sen eteen pitää tehdä, on niin pikaisia ja kivuttomia hommia, että melkein turha edes valittaa tuollaisesta.

Ei se ole turhaa valittaa, koska nuo tiedon haut olisivat voineet tuoda pelille vähän sisältöäkin. Nyt ne olivat suorastaan nolostuttavan heikosti toteutettuja ja vielä joka kerta aivan samalla tavalla. Oikeasti kuvittelin ekan murhan jälkeen, että joo nämä nyt oli tällaset pikkuhauskat ekan murhan mukana tulevat pikkutehtävät ja tästä eteenpäin tulee oikeasti jotain mielenkiintoista. Kolmannen murhan jälkeen ei enää tiennyt itkeäkö vaiko nauraa.

Kuten ei tiennyt itkeäkö vaiko nauraa sille samalle identtiselle huoneelle jokaisessa kaupungissa, josta tehtävät haettiin. Kuten kävi myös sille samalle kameran pyöritykselle ja harmaudelle ja samalle musiikille joka kerta tornin vallattuaan. Kuten myös sille aivan liian yksinkertaiselle taistelulle ja niille samoille huuteluille joka kaupungissa.


Kaikki pelin mekaniikat, tehtävät, äänet ja näkymät toistuvat liian usein ja ovat liian pitkälle pelkistettyjä. Yksikään pelimekaniikan alue ei sisällä minkäänlaista syvyyttä ja suurin osa on, kuten jo sanoin, suorastaan ala-asteelaisen suunnitteleman tuntuista. Jopa hyppiminen ja juokseminenkin muuttuu tylsäksi sen yksinkertaisuuden vuoksi, vaikka se aluksi todella hienoa olikin. Torneja olisi voinut vähentää HUOMATTAVASTI, tehdä jokaisesta tornista todella uniikin ja lisätä torneihin todella paljon haastetta sekä jokaisen tornin valloittamisesta joku oma palkintonsa eikä tehdä niistä vain "kiipeä suoraan ylös, palkinnoksi sama kuvakulman pyöritys ja musiikki, toista tuhat kertaa" systeemiä. Näin jokaisen yksittäisen tornin valtaaminen olisi tuntunut hienolta saavutukselta ja niitä olisi oikein halunnut hakea ja kiivetä ja jälleen peli olisi saanut lisää oikeasti loistavaa sisältöä eikä sitä paskaa mitä se nyt on.

Ainoat osa-alueet, joilla peli oikeasti onnistuu on grafiikat ja musiikki (jota sitäkin on liian vähän).

Kakkoseen kun ne kehittäisi pelin, niin siitä voisi oikeasti tulla yksi parhaita pelejä tässä sukupolvessa, koska tässä on loistava pohja. Kaikki on vaan niin ylisimppeliä ettei tästä oikein voi nauttia.

IMO
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Cyrus1 sanoi:
Kakkoseen kun ne kehittäisi pelin, niin siitä voisi oikeasti tulla yksi parhaita pelejä tässä sukupolvessa, koska tässä on loistava pohja. Kaikki on vaan niin ylisimppeliä ettei tästä oikein voi nauttia.
Niin, mutta jos tuosta mennään eteenpäin, niin jenkit eivät suostu peliä ostamaan, joka on isohko ongelma..
Jos joku peli on liian yksinkertainen tai helppo, se on jenkkien syy. Fakta homma.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Snigge sanoi:
Niin, mutta jos tuosta mennään eteenpäin, niin jenkit eivät suostu peliä ostamaan, joka on isohko ongelma..
Jos joku peli on liian yksinkertainen tai helppo, se on jenkkien syy. Fakta homma.
Ai että jenkkejä arvostetaan ympäri maailmaa :D
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

En nyt aivan yksinkertaiseksi menisi väittelemään, tuo kiipeily on loistavasti toteutettu. Se vain että siitä puuttuu se epäonnistumisen mahdollisuus, harvemmin kun jonnekkin kapuaa kohtaa kuolema ellei sattumalta hyppää seinästä pois. Pelimekaniikka on kunnossa ja kontrollit ovat mainiot mutta mitä pelistä todellakin pistää harmittamaan:

Kiipeily osuuksien "vaarattomuus" ja ehkä liiallinenkin helppous, tätä voitaisiin parantaa vaikka Grip mittareilla ja huterammilla kohdilla joista ei kannata ottaa kiinni, pakottaen pelaajaa vähän katsomaan mistä ottaa kiinni. Myös voima mittarilla voisi olla tilaa tuossa sillä ei Altairkaan jaksa katoille kiipeillä kokopäivää.

Nopeus rajoitusten naurettavuus, ok hevosella täysillä ratsastaminen on ehkä hieman epäilyttävää mutta pelaajan pakottaminen kävelemiseen on vain hermojen testausta.

Vartijoiden tekoäly, on kohtuu sokea sillä vartijat voi kaataa toisen vartian nokan edessä jonka jälkeen tekeytyä munkiksi jolloin vartija jotenkin unohtaa nähneensä kaverin surman ja ei edes epäile Altairia vaikka he olisivat kaksistaan murhapaikalla.

Monipuolisuus, tehtävien tekemisessä on selvästi jouduttu karsimaan ja näitä resursseja käytetty pelin muiden alueiden viimeistelyyn ja tekemiseen. Itseääntoistavuus iskee ennemmin tai myöhemmin.

Bugisuus ja toimivuus, myönnettäköön vaikka peli ei ole itsellä kamalasti sekoillut niin muilla on ja paljon. Youtubessa kohtalaisen monta videota joka näyttää pelin pugeja ja peli kärsii frame dropista lähes koko ajan.


Näistä kohtuu suurista vioista huolimatta olen pitänyt pelistä sillä se on jotain uutta ja sisältää laajan pelimailman. Lineaarisuutta ei ole kuin ehkä juonen kannalta (pelissä ei tietääkseni voi tehdä, valintoja tai epäonnistua kuolematta jne) Tehtävää riittää enemmän kuin moni jaksaa tehdä. Yksinpelikampanja on kohtuu pitkä ja siinä on ainakin kuulemani mukaan jopa keskitasoa parempi juoni? Grafiikka on välillä jopa hätkähdyttävää ja keskiaikainen visuaalisuus toimii omaan makuuni todella hyvin. Myös se että Assassin meininki on iskenyt kohtuu kovaa meikäläiseen siitä lähtien kun oblivionin dark brotherhoodin läpäisin.

Jos kakkos osaan saadaan korjattua yllä olevia erheitä kovalla kädellä niin se on varma lisäys pelihyllyyn.
 
Vastaus: Assassins Creed [PS3]

Viper, kuvailit juuri juoksemisen/hyppimisen vaativat parannukset ja sen miksi tämäkin pelin paras pelillinen osa-alue alkaa tuntumaan turhalta parin tunnin pelaamisen jälkeen ja miksi se ON yksinkertaista. Esim. tuollaisilla muutoksilla tämäkin osa-alue olisi huomattavasti syvempi, huomattavasti merkityksellisempi, huomattavasti hauskempi ja viihdyttävämpi. Jokainen pelin osa-alue kaipaisi tuollaisia muutoksia, edes JOTAIN joka syventäisi toimintoja ja tehtäviä.
 
Ylös Bottom