Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assassin's Creed Shadows

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä nyt Level 22 ja tunteja menny 23. Jossain vaiheessa tehtävissä iskee level etenemisen esteeksi ja katsoin youtubesta miten leveliä sais nostettua parhaiten. Nyt olen hoidellut pois lähemmäs kymmenkunta linnaa, niistä saa 3000 exp että level nousee noiden avulla ihan kivasti.

Vaikka pelaisi päätarinaa vain alun, karttaa avaamalla ja linnoja sekä leirejä ryöstelemällä voi nostaa levelin niin, että se mahdollistaa tehtävien suorittamisen kaikilla alueilla. Tuolla tavalla tulee tosin toistoa jonkin verran, kun sitten alkaa päätarinaa kahlaamaan läpi.

Jep pakko vielä kerran tuulettaa tätä peliä.
Heti kun pääsin kunnolla jyvälle, enkä hätäillyt vaan paikka kerrallaan tutkin ja tein juttuja niin rupesihan se taso nousemaan. Pelasin 11+h siihen että yasuke tuli aktiiviseksi ja nyt en ole yhtään tehtävää sen jälkeen tehnyt. Vaan tuosta pelattu nyt yhteensä 16h40min ja vain tutkittu avattu synchro paikkoja tehty pikku juttuja ja saavutettu taso 16 mulla on tehtäviä missä vaadittu taso 10 yms vaan en välitä. Teen kaikkea mahdollista ja tutkin vain. Olisi pitänyt heti sisäistää se kun aiemmin oli odyssey pelattuna läpi, että tätä pelataan täsmälleen samalla tavalla. Että ei yritetä runnoa juonta läpi. Nimittäin heti kun sisäisiin tämän ja lopetin tehtävien teon kokonaan siis aivan kokonaan niin peli muuttui 7/10 heti sinne aivan ysin tuntumaan. Nyt haluan että peli kestää mahdollisimman pitkään enkä todellakaan aio tehdä tehtäviä ennenkuin olen tehnyt kaiken muun siinä sivussa näissä alun ensimmäisessä kahdessa isossa alueessa. Se ensimmäinen 6h30min kiroilu ,ihmettely vitutus yms on muuttunut ihan täysin. Nyt en muuta halua tehdäkään kun tutkia , tehtävät kyllä odottaa minua. Tämä on aivan mahtava kokemus siinä missä origins,odyssey ja Valhalla on. Nämä pelit on juuri sellaisia että kannattaa vaan mennä ja kokea antaa tehtävien olla rauhassa ja tutkia ja tehdä pikkuasiota ympäri karttaa. Niin tästä pelistä tulee oikeasti seikkailu minkä ei edes halua päättyvän.
Jaaha, enpä olekaan ikinä tullut ajatelleeksi että siksi varmaan en itse koe mitään ongelmia vastaavissa peleissä koska itse nuohoan aina kaiken sivutouhun ensin pois alta ennen päähommien jatkamista. Samaan aikaan pelaajat valittaa että "pakko grindata" ja itse vain mietin että ei ole itse tarvinnut, sen kun pelannut tehtäviä ja hoitanut linnoituksia pois alta. Siis tosiaan yleensä näissä peleissä, tätä Shadowsia en ole pelannut.

Ei tämä toisaalta pitäisi mikään iso hoksaus edes itselleni olla. Pelasin varmaan 15-20 tuntia sivuhommia Kingdom Comessa ennen kuin jatkoin päätehtäviä sen tutoriaalin jälkeen. Tai siis tarkemmin ottaen ne päätehtävät oli vielä sitä tutoriaalia koska vasta niistä sai hevosen ja ohjeistettiin mm. taistelutreeneihin. :D

Siis aivan järjettömän koukuttavaa on tutkia ja tehdä pikku asioita pitkin poikin japania. Ja vuodenajat aivan uskomattoman kaunista katseltavaa tämä peli. Huvittaa kun nyt +6h tehnyt ihan muuta kun tehtäviä.
Ja todella hienoa on myös muokata omat varusteensa haluamallaan tavalla.

On muuten kysymyskin. Onko tässä pelissä ollenkaan niin sanottua blacksmithiä? että saisi aina suosikki varusteensa pidettyä samalla tasolla kun hahmo on?.

Siis aivan järjettömän koukuttavaa on tutkia ja tehdä pikku asioita pitkin poikin japania. Ja vuodenajat aivan uskomattoman kaunista katseltavaa tämä peli. Huvittaa kun nyt +6h tehnyt ihan muuta kun tehtäviä.
Ja todella hienoa on myös muokata omat varusteensa haluamallaan tavalla.

On muuten kysymyskin. Onko tässä pelissä ollenkaan niin sanottua blacksmithiä? että saisi aina suosikki varusteensa pidettyä samalla tasolla kun hahmo on?.

Yksi ensimmäisistä tehtävistä mitä olen itse tehnyt oli rakentaa blacksmithille paja omaan kylään. Siellä saa upgradettua kamaa. Way of the blacksmith.

Yksi ensimmäisistä tehtävistä mitä olen itse tehnyt oli rakentaa blacksmithille paja omaan kylään. Siellä saa upgradettua kamaa. Way of the blacksmith.
Hmmm. Missä vaiheessa teit sen?. Nyt en kyllä itse muista että olisin vielä rakentanut. Mulla on noin 5 rakennusta vasta tehtynä. Tätä olen miettinyt vaikka kuinka kauan kun aina tahtoo olla 2-3 tasoa alempana varusteet omasta levelistä. Tää asia pitää kyllä tutkia , ja jos olen sen rakentanut en kyllä muista tosiaankaan.

Joo, ja mihin liittyy yksi aivan älytön QOL-parannustoive. Varusteiden tasot täytyy käydä aina siellä hideoutissa nostamassa, kun hahmo levelöityy ylöspäin. Tää täytyy pystyä jatkossa tekemään suoraan varusteruudussa.

Jollen ole missannut jotain.

Hmmm. Missä vaiheessa teit sen?. Nyt en kyllä itse muista että olisin vielä rakentanut. Mulla on noin 5 rakennusta vasta tehtynä. Tätä olen miettinyt vaikka kuinka kauan kun aina tahtoo olla 2-3 tasoa alempana varusteet omasta levelistä. Tää asia pitää kyllä tutkia , ja jos olen sen rakentanut en kyllä muista tosiaankaan.

Sain sen heti kun se oma kylä avautui. Eli heti kun pääs open worldiin samoilee kunnolla.

Sain sen heti kun se oma kylä avautui. Eli heti kun pääs open worldiin samoilee kunnolla.
Jeps, tämä. Ja sinne hökkeliin pitää mennä iha oikein sisälle juttelee sen sepän kanssa, voi olla ettet siksi ole löytänyt. Itsellä oli nimittäin ihan sama tilanne tossa jokin aika sitten, en tajunnut että pitää mennä sinne sisälle.

Vaikka piti säästää myöhemmäksi tämä niin enhän minä malttanut. Heikko kun olen mieleltäni.
Mutta onhan tämä kyllä parasta ACta sitten Odysseyn - omaan makuun siis. En ole vielä oikein muuta nipotettavaa löytänyt kun välillä vähän löperöt kontrollit että ukko ei oikein menemään/kiipeämään justiinsa mihin haluaisi varsinkin jos tulee paniikkilähtö isommasta tappelusta mutta tätä nyt oli jo aiemmissakin ja en oikein tiedä kuinka tuota ikinä voisi täydelliseksi tehdäkään. Niin ja jos menee ihan reissumiehenään ja kulkee omia polkujaan niin kasvillisuus ja pensaikot on välillä niin tiheää ettei eteensä näe! :D En tiedä onko tuo kritiikkiä hyvään vai huonoon suuntaan ;)

Juonta on kerrankin sen verran että sekin kiinnostaa pelkän pelaamisen ilon lisäksi :)
Animus jätetty taustalle mikä on plussaa myös.
Alkaa ensimmäinen alue koluttu läpi eilisen aikana, yhtään viewpointtia tai kysymysmerkkiä jäljellä ja taso oliko nyt 14.

En allekirjoita haahuilua kun ottaa tuon guided explorationin päälle, L2 näyttää riittävän hyvin mihin suuntaan on hyvä samoilla etsiessään jotain tiettyä.

Niin ja jos menee ihan reissumiehenään ja kulkee omia polkujaan niin kasvillisuus ja pensaikot on välillä niin tiheää ettei eteensä näe! :D

Tää on itse asiassa outo (ärsyttävä) juttu kans, tuon ylempänä mainitsemani varusteiden päivityslogiikan lisäksi. Vaikea uskoa ettei tuohon olisi jotain kamerakulma-ratkaisua. Nuo vuorisemmat alueet ovat kuitenkin aika tiheää metsikköä.

Ja hevosella matkustamiseen vois olla joku "autopilotti", noi välimatkat ovat välillä aika pitkiä jollei fast travel -pistettä vielä ole. Se juonikohtauksissa tuleva Follow-nappi onkin hyvä - sama konille.

Tuo automaatti ratsastus on mielestäni ollut kaikissa aiemmissa NS open world AC peleissä.
Onhan tämä aivan mahtava tapa kuluttaa aikaa.
Nyt jo odotan lisäosia vaikka tämäkin todella pahasti kesken. Vieläkin huvittaa itseä kun alku oli tosi vaikea päästä sisään ja ymmärtää mitään tästä pelistä ja olin valmis täysin tuomitsemaan oman kokemuksen ja koko pelin. Mutta sitten kun tämän ymmärsi ja sisäisti kunnolla sen että tää tosiaan on open world ja vie aikaa. Niin homma alkoi sujua. Ja vaikka tästä paljon alkuun puhuttiin että ei olisi niin suuri paketti niin kyllä tämä minusta tuntuu huomattavasti suuremmalta kuin vaikka origins oli.
Ja kyllä tässä pelissä riittää tutkittavaa. Linnat on hieno juttu ja niissä mukava vierailla PAITSI siinä vaiheessa kun vastaan kävelee +20 tasoa vahvempaa väkeä. Se muistuttaa että tule tänne myöhemmin. Laaki ja vainaa on paras opetus siitä

Kattelin tubesta full gameplay videosta että missä kohtaa menen tarinaa niin olen tehny nyt 3/4 ja level 26. Pelin kello näyttää että tunteja olis menny 26 eli karkeesti tunti per level. Bugejakin on tullu tässä vaiheessa esiin PS5. Ukita Naoie päätehtävässä peli kaatui jopa neljä kertaa ihan minä hetkenä hyvänsä ja joutui taisteluja tekemään uudelleen. Tämän jälkeen seuraavassa tehtävässä heinäkasassa kun oli piilossa ja vihollinen aivan vieressä että olis pystynyt tekemään R1 salamurhan mutta napista ei tapahdu yhtään mitään. Toivottavasti näitä kaatumisia ei enää tule.

Kysymys, muutaman salamurhakohteen tapon jälkeen pelihahmo on itsekseen voivotellut ja pahoitellut kun piti tappaa, niin onko näihin joku vaihtoehtoinen ratkaisu? Yhdessä tehtävässä säästin kohteen, muttta siinä tuli selkeä valinta. Ja toisessa tehtävässä kohteen objektiiveissa luki jotain isästä, että se olisikin se oikea syypää.

Näin 20h jälkeen peli pikkuhiljaa on auennut paremmin. Edelleen tulee niitä hetkiä missä hahmo poikkoilee aivan vääriin paikkoihin. Yksi tämmönen tilanne oli missä tarkoitus oli vihollinen salamurhata niskaan hyppäämällä, mutta jalat tarttuikin matkalla viljakoriin, vihollinen hoksasi ja hälytti kaverit paikalle. Mutta muuten tuo linnoissa sneaikkailu on ollut todella mukavaa.

Kysymys, muutaman salamurhakohteen tapon jälkeen pelihahmo on itsekseen voivotellut ja pahoitellut kun piti tappaa, niin onko näihin joku vaihtoehtoinen ratkaisu? Yhdessä tehtävässä säästin kohteen, muttta siinä tuli selkeä valinta. Ja toisessa tehtävässä kohteen objektiiveissa luki jotain isästä, että se olisikin se oikea syypää.

Näin 20h jälkeen peli pikkuhiljaa on auennut paremmin. Edelleen tulee niitä hetkiä missä hahmo poikkoilee aivan vääriin paikkoihin. Yksi tämmönen tilanne oli missä tarkoitus oli vihollinen salamurhata niskaan hyppäämällä, mutta jalat tarttuikin matkalla viljakoriin, vihollinen hoksasi ja hälytti kaverit paikalle. Mutta muuten tuo linnoissa sneaikkailu on ollut todella mukavaa.
Joo jos tulee mahdollisuus että voi katsoa kohdetta, siin lukee joku "Look" yms niin sitten saa valita säästääkö hengen vai ei. Jotkut noista on semmosia että esim joku toinen kohde vaikka kiristää tätä yhtä tai muuta vastaavaa ja jos se toinen kuolee niin toinen vapautuu kiristyksestä.

Joo jos tulee mahdollisuus että voi katsoa kohdetta, siin lukee joku "Look" yms niin sitten saa valita säästääkö hengen vai ei. Jotkut noista on semmosia että esim joku toinen kohde vaikka kiristää tätä yhtä tai muuta vastaavaa ja jos se toinen kuolee niin toinen vapautuu kiristyksestä.
Hyvä tietää, Kiitos. Tätä ennen kun Kingdom Come Deliverance 2 tuli pelattua läpi, missä monista asioista selviää puhumalla, niin sitten tässä tullut vaan julmasti tapettua kaikki, niin vähän jopa paha mieli tullut. :D

Ylös Bottom