Vastaus: Assassin's Creed: Syndicate
Vähän salaa tullut seurattua tätä peliä heti julkaisusta lähtien, mutta ostamista olen pantannut aina viime perjantaihin asti.
Tietyllä tapaa pidän AC - sarjasta vaikka kyseessä ei mielestäni kuitenkaan ole mikään aivan mahtava!!! pelisarja (vaikkakin lähes kaikkia osia tullut pelattua) ja siksi ei ollut tarvetta Syndicatea hetki julkkarissa ostaa, koska oli paljon parempiakin (ja harvemmin julkaistuja) pelejä sillä hetkellä pelattavana. Tiesin kuitenkin, että tulen tämän pelin säästämään siihen hetkeen kun ei ole mitään muuta peliä pelattavana. Perjantaina tuo hetki koitti ja ostin pelin PC:lle 19,90e hintaan.
Muutaman illan jälkeen voin sen sanoa, mitä arvosteluissakin on lukenut, että tämä on se peli mikä Unityn olisi pitänyt olla. Kokonaisuus on paljon hiotumpi, bugeja ja muita ongelmia ei juuri ole näkynyt. Täysin vapaa bugeista ei AC edelleenkään ole, mutta suunta on oikea eikä pelaaminen ole kärsinyt missään vaiheessa bugeista ja muista NPC glitcheistä joita Unityssä pääsi jatkuvasti käymään. Peli näyttää myös komealle ja toimii tietokoneella moitteita. Jotkut tietenkin purnaa siitä kun esim. GTX 970 pitää Grafiikat olla "vain" High - asetuksilla, että saadaan pidettyä freimit 60fps:n tuntumassa ruuhkaisimmissakin tilanteissa, mutta mielestäni tuo on ihan ok eikä optimoinnissa olen minulla mitään valitettavaa. Ilmeisesti peli pyörii myös PS4:lla ja xboxilla Unityä paremmin vaikkakin ei täysin sulavana aina pysy.
Pelinä Syndicate on perus AC:ta, mutta kuitenkin jotenkin parempaa ja sulavampaa. Toistaiseksi ei ole tarvinnut menettää hermoja siihen kun hahmo rupeaa hyppimään pitkin seiniä vaikka tarkoitus oli vain ylittää yksi laatikko. Eli free runia on parannettu ja selkeytetty, toimintoja laitettu nappien taakse rippuen haluaako ylös vai alas. Mukavana lisänä tulee tämä Batmannistakin tuttu vaijeri jonka voi ampua ranteesta katon reunalle ja näin kadota paikalta silmänräpäyksessä. Vaijerilla onnistuu myös katolta toiselle meneminen jouhevasti. Hyvä pelillinen parannus on myös se, että jos joku vartija yllättää sinut hiippailemasta kielletyllä alueella ja lähtee perääsi niin silloin ei koko alueelle mene hälytys vaan lähimmät vartijat lähtee perääsi, joten tilanne on vielä pelastettavissa lähitaistelulla. Enää ei pelissä tule "olen epäonnistunut salamurhaajana" - fiilistä jos täydellinen hiippailu ei aivan onnistu vaan joudut välillä myllyttämään vartijoiden kanssa vähän vähemmän "salaisesti", koska tilanne on kuitenkin korjattavissa nopealla miekkakädellä. Tuo tekee salamurhaanaja olosta rahtusen uskottavampaa kun pelissä ei tule tilanteita vastaan missä juokset kaikkia alueella olevia vartijoita piiloon ja hetken päästä kaikki vartijat unohtaa, että mitä vähän aikaa sitten tapahtui ja voit taas jatkaa hiippailua.
Tehtävät ovat olleet hyviä ja sopivan vaihtelevia vaikkakin sivutehtävät ovat kaikki samaa kaavaa. Nyt jos on alesta mahdollisuus peli ostaa niin kyllä tätä voi suositella ellei Ubin kaava iske jo niin kovaa kasvoille ettei asian kanssa voi elää, koska mitään suurta yllätystähän ei voi peliin tulla joka julkaistaan kerran vuoteen. Unityn muistot kyllä karisee Syndicaten kanssa pois.