Vastaus: Assassin's Creed: Unity
Tuli tuossa viime sunnuntaina pelattua pääjuoni läpi. Pelailin toki siinä sivussa sivutehtäviäkin.
Pakko kyllä tunnustaa, että oli lievä pettymys koko pelikokemus minulle.
Pelihän on tosi nätti, ei siinä mitään. Hieno Pariisi yksityiskohtineen. Mutta itse pelaaminen.
Päätehtävät oli:
Tunkeudu tähän tilaan/rakennukseen. Etsi tämä ja salamurhaa. Ihan hyvä, mutta käytännössä: Hiippaile alueelle, köki jossain varjoissa. Odota, että vihu kääntää selkänsä (valmis rata), hiivi ja tuikkaa kuoliaaksi. Rinse and repeat. Jos menee puihin ja vihu huomaakin, on koko kylä jahtaamassa sinua. Ei siinä muuten mitään, mutta pelitavallani tuntui kaikki hieman tai enemmän kömpelöltä. Ja avoin taistelu on mitä on.
Savupommit ja beserkkinuolet, on tietenkin muitakin vaihtoehtoja, mutta jotenkin tuntui, että suunnittelupöydällä on menty näin: "Okei kaverit, peli pitää saada vuodessa ulos. Ehdotan, että pitäydytään muutoin olemassaolevaan, mutta tehdään Pariisista tosi kaunis ja helvetisti populaa kadulle, thats it."
Lontoo? ensi vuonna. Beserkkinuolet ja savupommit, näillä vissiin menen taas, vaihtoehdot on kuin Alepassa, eli ei niin runsaat.
Peli vastasi sinällään ennakko-odotuksiani, mutta enemmän se itselleni kertoo enemmänkin kyllästyneistä odotuksistani. En vissin odottanutkaan enempää, toivoin toki. Ja kun pelaajana en ole mikään keräilijä, kompletionisti, niin aika laiha jälkimaku jäi. Sitä saa mitä tilaa, kai.