Vastaus: Assetto Corsa
Tulihan se omakin sieltä tänään. Hyvä, että ehdon jo haukkumaan pelikaupan sekä postin.
Illalla koitan päästä testaamaan.
E. No en päässytkään vielä ajamaan..
Vähän ihmettelen tätä kovaa kritiikkiä täällä. Jonkin verran olen katsellut striimejä ja ihan kelvolliselta tuo sisältö näyttää kaikin puolin. Toki säätäminen on vähän rajallisempaa ja muutenkin hieman riisuttu, mutta itse en ainakaan ole mikään autonsäätäjäguru, joten ei niin haittaa. Eikä nuo grafiikat nyt mitenkään hirveät ole. Eivät toki Driveclub/Pcars tasoa, mutta ei pistä sitä vertaa silmään, että tulisi kiinnitettyä huomiota.
Autolistakin näyttää varsin hyvältä, ehkä Pcarsia parempi. Radoista ehkä vain puolet on omaan makuun kivoja, mikä kyllä vähän harmittaa, mutta eiköhän noitakin jaksa hieroa ja se Red Bull Ring pitää ehdottomasti hankkia.
Kun nyt pääsisi itsekin jo ajamaan..
Okei, H-kaavio ei toimi rattiin kytkettynä, pitää ilmeisesti vaihtaa usb-liitäntään. Näppäinasetuksia ei pysty muokkaamaan, HUD on aika minimaalimen eikä ole muokattavuutta, äänet pieni pettymys, autoista on aika vähän infoa. Noin yleisesti ajopelejä ajatellen olisi aika kiva info autoista, onko niissä manuaali, sekventiaali vai läpyskät. Tuntuu, että missään autopelissä ei tuota ikinä kerrota, pitäisi aina tietää itse kunkin auton speksit.
On tämä raakile, sen myönnän. Ajaminen tuntuu kuitenkin hyvältä, enemmän simumainen kuin Pcars. Jarruttaminen ja mutkiin sisään kääntäminen on vaikeampaa, factory asetuksella ainakin GT3 sen sijaam on ulostuloissa anteeksiantavampi. Aika kiskoilla ne kyllä oikeastikin menee. Vanha E30 sen sijaan paiskoi minua pitkin poikin eli erot autojen välillä ovat selviä.
Tuo on hyvä, että noita ajoapuja ym. saa säätää juuri ennen session aloittamista. Ei tarvitse päävalikosta säätää, kuten Pcarsissa. On nimittäin aika auto kohtainen juttu itselle, haluanko esim. TC off vai factory.
Ristiriitaiset fiilikset ensipuraisun jälkeen. Nyt kauppaan hakemaan toinenkin usb-jatkojohto ja takas baanalle.