Vastaus: Assetto Corsa
Julkaisupäivänä menin leikkaukseen, joten olin testaillut vain pädillä, enkä tykännyt yhtään.
Kaikki sanoi, että odota kun pääset ratilla koittaa.
No tänään se päivä tuli. Saan nyt istua 30min kerrallaan ja tietty könysin kuppipenkkiini istumaan ja Assetto Corsa tulille.
Jäi hyvin ristiriitaiset fiilikset edelleen.
Ajoin ensin jollain Ferrarilla, oliko se nyt joku 458 tms. Ei tuntunut kivalta. Tai no siis oli se ajomalli hyvä en sitä kiistä. Ei se silti niin valovuosia edellä ole esim Pcarsia, että tämän muut puutteet ois anteeksi annettavia.
Sit koitin samalla (Mugellon) radalla vielä BMW M3:sta ja se oli jo paljon kivempi ajettava.
Ongelma on vain se, että ratin tuntuma on kuin autoa ajaisi, se ei ole paikallaan pysyvässä ajopenkissä kovin hyvä, koska todella monet efektit on pakko feikata rattiin, jotta tulee tunne, että olisi autossa. Näitä saa esim Pcarsissa säädettyä. Forcet itsessään tässä on hyvät ja luonnolliset, jouduin tosin tiputtamaan ffb:n 40%, jotta sai rattia edes käännettyä.
Isoi ongelma on kuitenkin se, että ei ole minkäännäköistä vauhdintuntua. 250 tuntuu samalta kuin 70:iä. Sit kun nuo siviilautot ei pysähdy mutkiin mitenkään, niin tuntuu kuin köröttelisi kokoajan ja seisoisi turhaan jarrulla. Koitin molempia ohjaamonäkymiä.
Vielä kun tiedän miten huono tämä on ajamisen ympärillä pelinä, niin ei mulla kyllä tullut yhtään fiilistä, että tämä joku uusi kuningas peli olisi. Varmasti tulee pelattua, oli se etenkin bemarilla ihan kivaa.
Mut mut, kyllä dirt rally, Pcars ja F1 2016 on nii paljon viihdyttävämpää pelinä, että ne pysyy kyllä edellä.
Tähän Pcarsin AI ja niiden säädöt, pcarsin ura jne. Sit alkais maistumaan....ehkä...siviiliautoilla köröttely on aina ollut mun makuun typerää jo GT sarjassa. Rata-autot on rata-autoja kuitenkin fiiliksen, kilpailutunteen ja kaiken muunkin osalta. Assetto Corsa on vähän ratapäiväsimulaattori.