Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assetto Corsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juhana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Assetto Corsa

Mulla on 42 tuumainen näyttö ja ajan noin 2m päästä, FOV on 45. Kalkulaattorit suosittelis vielä pienempää, vissiin noin 35, mutta tuo 45 tuntuu paremmalta. FOV ei periaatteessa ole maku kysymys, jos pyrkii mahdollisimman realistiseen kokemukseen.

Jotkuthan ajelee simuja jollain 90 FOV:illa, mikä on kyllä hullua, koska se näyttää että auto kulkee koko ajan ihan älyttömästi. Arcade peleissä sillä ei ole niin väliä.

^ lisäksi pyritään myös siihen, että mutkat näyttää siltä kuin niiden kuuluukin. Liian iso fov suhteessa ruutuun niin vauhdintunnetta on kyllä vaikka muille jakaa, mutta rata näyttää kapealta ränniltä ja kaikki mutkat jotakuinkin samalta.

Mulla 55" vajaa 2m matkaa. Tänään ajoin Ferrari F138 monzassa. Fov 90° ja penkin säädin,ett ratin yläosa näkyi..oli vauhdin tunnetta.:D Sit 50° ja penkki ni ett ratin yläosa näkyi..nyt ehti huomaamaan jarrupaikatki ja mutkiinki ehti reagoimaan ja vauhdin tunnettakin oli. Täytyy kokeilla vielä pienetää fovia.

Pirun hyvä,ett täs voi jokaselle autolle erikseen laittaa mieleisen fovin.:)

Mäkin sitä nappia hetken katselin :D Tosiaan, korjataan vielä sen verran, että mahdollisimman realistinen tuntuma on se mitä etsin, liikaa tinkimättä vauhdintunteesta. Fovi on siinä 65 ja kuvakulman säädin niin, että ratista näkyy noin puolet. Tuntuu ainakin yhtäkkiä hyvältä ja pitänee kai vain totutella. Tuntuu vain siltä, ettei fovia raaski tiputtaa ainakaan kun ei assettossa vauhdin tunne muutenkaan ole hirmuinen.

Edit. Päädyin nyt kuitenkin siihen 60 fovin kanssa ja penkkiä sitten vähän lähemmäs, about se yläosa ratista näkyy.

Minä en saanut mitenkään miellyttämään joten pelaan sitten cockpitistä kuten Turismoa alusta pitäen.

Pitänee kaivaa jostain paljon fov on cockpit-kamerassa ja alkaa siitä säätää.

Täälä joku jo mainitsikin, että ilmeisesti kuvakulmaa pystyy säätämään parhaiten vain cockpit -kuvakulmasta ja sillä itsekkin olen nyt tottunut pelailemaan kun aiemmin pidin tästä gopro -kulmasta. Kikkailin aikani gt -lambon kanssa kuvakulmien kanssa ja tuohon yllä mainitsemaani päädyin. Penkkiä tosin säädin vielä niin, että ratista näkyy vähän yli puolet mutta tuo tuntuu hyvältä.

Suositeltavaa kai onkin, että valitsee vaikka sen auton millä eniten on ajellut, laittaa sen mieleisekseen fovin ja kuvakulmien osalta, kun tämä on kunnossa niin säätää vain saman asetuksen muihin autoihin.

Silloin kun laittaa realistisen Fov:in niin vauhdin tunne tuntuu aluksi todella vähäiseltä, varsinkin jos on ajanut suurella, tottumiskysymys.

Silloin kun laittaa realistisen Fov:in niin vauhdin tunne tuntuu aluksi todella vähäiseltä, varsinkin jos on ajanut suurella, tottumiskysymys.

Hmmm.. pitää kokeilla, mikä siis olis semmonen about realistinen tolle 50 tuumaa ja 2 metriä etäisyyttä, kokeilen googletella samalla mutta anyway?

Edit. Project Immersion -kalkulaattori heitti 27.5 mikä kuulostaa hyvin alhaiselta mutta pitänee kokeilla josko tottuisi. Entä onko väliä millä päävalikosta löytyvää fov -säätöä pitää?

Kokeilin tiputtaa fovin 48:siin aikaisemmasta 65:stä. Täälä mainittiinkin, että mutkat eivät näytä samalta putkelta ja eron kyllä huomasi tuossa vaikuttaa hyvältä kompromissilta vauhdin tunteen kanssa. Päävalikossa tosin on 60.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Hmmm.. pitää kokeilla, mikä siis olis semmonen about realistinen tolle 50 tuumaa ja 2 metriä etäisyyttä, kokeilen googletella samalla mutta anyway?

Edit. Project Immersion -kalkulaattori heitti 27.5 mikä kuulostaa hyvin alhaiselta mutta pitänee kokeilla josko tottuisi. Entä onko väliä millä päävalikosta löytyvää fov -säätöä pitää?

Kokeilin tiputtaa fovin 48:siin aikaisemmasta 65:stä. Täälä mainittiinkin, että mutkat eivät näytä samalta putkelta ja eron kyllä huomasi tuossa vaikuttaa hyvältä kompromissilta vauhdin tunteen kanssa. Päävalikossa tosin on 60.

Sain sulle iracing laskurilla 35.23-->http://www.edracing.com/edr/FOV.php

Ja pcars laskurilla 31-->http://carsfov.moritzlawitschka.de/

Itelle sain 45.75 ja 42 eli aika lähellä oikeaa eilisessä testissä,jossa oli 50. Mittasin etäisyyden silmien väliin joka on 160cm..arvioni oli 200cm.:)

Nnnnnice kiitoksia, tässä sopivasti aamukaffia niin voisi samalla kokeilla :cool: Jonkinasteinen autisti olen mitä realismiin ja avustuksiin peleissä tulee, kesti kauan laittaa syöttöavut tekoälyn kanssa päälle änäriä ja pessiä pelatessa ja nyt vasta olen ajellut luistoneston kanssa :D

Heh tuntui liikaa, että olisi ollut suurennuslasi etulasina kun 35 kokeilin ja vauhdin tunne oli liian alhainen. Uuden kompromissin löysin kuitenkin :p Kannatti tuonkin kans vain ruveta kikkailemaan.

Nnnnnice kiitoksia, tässä sopivasti aamukaffia niin voisi samalla kokeilla :cool: Jonkinasteinen autisti olen mitä realismiin ja avustuksiin peleissä tulee, kesti kauan laittaa syöttöavut tekoälyn kanssa päälle änäriä ja pessiä pelatessa ja nyt vasta olen ajellut luistoneston kanssa :D

Heh tuntui liikaa, että olisi ollut suurennuslasi etulasina kun 35 kokeilin ja vauhdin tunne oli liian alhainen. Uuden kompromissin löysin kuitenkin :p Kannatti tuonkin kans vain ruveta kikkailemaan.

Kannataa mitata etäisyys,arvioimalla voi tulla suuria heittoja..mun tapauksessa 40cm. Taidan pitää ton 50,ku se tuntui eilen ainaski hyvältä vauhdin tunteen osalta. Ehkä siirrän penkkiä n15cm lähemmäs,sillon ois "oikea" fov.

Iracing laskuri sivullahan on laskuri myös etäisyydelle mikä pitäs olla tietyllä fovilla,jos ei fovia halua muuttaa.

Mikä sulla siis oli monitorin koko mitä käytät? Sain ylemmällä laskurilla mitä laitoit 36.5 mikä tuntui liian alhaiselta myös, mittanauhalla sain mitat kohdilleen ja tuli se 35cm:n arviointivirhe mullekkin. Laitoin kuitenkin 44 ja se nyt alustavasti tuntuu myös hyvältä.

Pitää kokeilla tosiaan tuota etäisyyslaskuriakin.

Nojoo etäisyyslaskin käski mua 30cm lähemmäksi (1,3m) tvtä mikä nyt vielä tuntuu hyvältä, lähemmäs tvtä ei kyllä viitsi mennä, liekö sekin vanhasta tottumuksesta mutta onneksi ollaan päästy putkitelkkareista eroon :D

Mikä sulla siis oli monitorin koko mitä käytät? Sain ylemmällä laskurilla mitä laitoit 36.5 mikä tuntui liian alhaiselta myös, mittanauhalla sain mitat kohdilleen ja tuli se 35cm:n arviointivirhe mullekkin. Laitoin kuitenkin 44 ja se nyt alustavasti tuntuu myös hyvältä.

Pitää kokeilla tosiaan tuota etäisyyslaskuriakin.

50" jos siis tarkotit sitä millä sulle laskin,mut meidän laskemat erot johtuu varmaan,kuin tarkasti muutettu tuumat/mm/cm.:)

Onko mitään sivustoa josta löytäsi suomalaista privete lobbyjä tähän peliin. Täällä konsoli fin omassa peliseurassa ei ole näköjään kovin porukka innostunut siihen

Onko mitään sivustoa josta löytäsi suomalaista privete lobbyjä tähän peliin. Täällä komsolin omassa peliseurassa ei ole näköjään kovin porukka innostunut siihen

Täälä muistaakseni muutama sivu sitten puhuttiin, että olis avoin privalobby konsolilaisille vai puhuitko juurikin siitä? Pitää itsekkin kaivaa esiin kun alkaa olla peli hallussa ja fovit kunnossa :p

Niinkuin Hiphei sanoi ja Varikkosuoran PS4-yhteisöäkin kannattaa pitää silmällä ja jopa liittyä porukkaan mukaan! Tervetuloa kaikki fair play -henkiset kuljettajat!

Löytyiskö innostusta ajaa rentohenkinen Ferrari 458 GT2 minisarja.

Olen alustavasti ajatellut kolmea osakilpailua Spa, Monza, Imola, missä jokaisessa 2 lähtöä, toinen lähtö käännetyssä järjestyksessä.
Kerran viikossa ois osakilpailu, päivästä ei vielä tietoa, sen vois vaikka äänestää. Noin 10 kuskia pitäis vähintää saada, että ois järkeä.

Ylös Bottom