Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Assetto Corsa

Tämä olisi nyt storessa alennuksessa 12,95€. Project CARS 2 ja GT sport löytyy jo, onko tässä jotain erityisen hienoa verrattuna niihin kahteen että kannattaisi poimia talteen? Ajovälineenä PS4Pro, LG uhd ja g29.

Ajofysiikat ja forcet yms ihan eri planeetalta. Muuten sitten "pelillisesti" vähän vähemmän tarjottavaa. Tuohon hintaan kyllä ehdottomasti ostamisen arvoinen, jos kerran rattikin löytyy.
 
Pcars 2:n ilmestyttyä jäi assetto vähemmälle. Ja olin ilmottautunut varikkosuoran pcars2 formula cuppiin.
Sit ajelin assettoo välillä ja saman tien meni kiinnostus pcarsiin ja peruin osallistumiseni cuppiin ajotuntuman ja fysiikoiden takia:)
 
Pari viikkoa sit hommasin pc:n ja ja tiistaina oculus riftit. On se vain hienoa ajaa assettoa vr laseilla,vaikkakin grafiikat on mitä on. Mut muut ominaisuudet voittaa huonommat graffat.:)
 
Kyllä kulkee traktori hyvin. Mites toimiiko ratamodit Oculus Riftin kanssa, pääseekö esim. ajamaan Alastaroa ja Ahvenistoa?
 
Kyllä kulkee traktori hyvin. Mites toimiiko ratamodit Oculus Riftin kanssa, pääseekö esim. ajamaan Alastaroa ja Ahvenistoa?
En oo ajanu ku virginiassa modiradalla ja toi oli joku mas du clos modirata. Ohjeah ajanu muitakin modiratoja oculuksilla. Luulis ett kaikki modiradat toimii laseilla.
 
Juu Oculus Rift -tuen kannalta ei ole mitään merkitystä olipa sitten modirata tai ei, kaikki toimii.
 
Tuli äsken ostettua storesta tuo Ultimate Edition 15€ hintaan.

Pikaisella kokeilulla ihan eri tason ajamista kun kaikissa muissa peleissä mitä oon koskaan ajanu.
 
Tuli äsken ostettua storesta tuo Ultimate Edition 15€ hintaan.

Pikaisella kokeilulla ihan eri tason ajamista kun kaikissa muissa peleissä mitä oon koskaan ajanu.

On vaa se huono puoli et ton jälkee ei maistu oikeen mikään muu ajopeli. esim gran turismo ei tunnu enää miltään vaikkakin pelin konsepti on hyvä. Ajettavuus valitettavasti jää valovuoden AC:lle.
 
On vaa se huono puoli et ton jälkee ei maistu oikeen mikään muu ajopeli. esim gran turismo ei tunnu enää miltään vaikkakin pelin konsepti on hyvä. Ajettavuus valitettavasti jää valovuoden AC:lle.
Juu GT se onkin loistava peli noin muuten mut ajomalli on vähän sekava varsinkin sieltä auton etupäästä.

Eikö ajomalli häviä tälle pelille melkein joka pelissä. Project CARS siinäkin on omat ongelmansa. Molemmat olen omistanut (sekä PCARS että PCARS2) mut siinäkin on hirveä merkitys sillä et mikä lämpötila renkaissa sattuu olemaan. Vähän turhanki iso merkitys.

Ei se nyt oikeasti mene niin että kylmillä renkailla käytännössä luistellaan ympäriinsä ja suoraan ei pysty ajamaan vaikka ajaisi vain 40 km/h.

DIRT Rally 2 on sit sitä varten jos haluu jotai muuta. Tällaista rata-ajo peliä ei oo ollu missä ajomalli olis näin loistava.
 
Nyt vähän pidempäään pelannu niin onhan tuo loistava.

Ekaa kertaa missään pelissä voi sen tehokkaan Ferrarin tai minkä tahansa superauton ajaa ihan pidon rajoille ja silti pitää hanskassa. :D
Sekin on ajopelissä hyvän pelin merkkki kun koko ajan on päässä se "vielä se yks kierros" - Ajatus eikä malta oikein lopettaa.

Ennen kaikkea tuo et jokanen auto tuntuu kiitos loistavan fysiikan oikeasti erilaiselta.

Sen verran päivällä tästä pelistä lukasin et tuo Competzione vai mikä olikaan jatko-osa niin se keskittyy noihin GT3 autoihin.

Sitä vaa ihmettelee miten tämmönen peli on menny melkein kokonaan ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Uuden karhea ratti hommattuna ja innoissani lähdin Assettoa ajamaan, mutta törmäsin yhteen ongelmaan.

Eli ratti on Logitech G29. Toimii muuten hyvin, mutta jarrua saa polkea kaikin voimin saadakseen 100% jarrutehon. Esim. Gran Turismossa riittää paljon vähempi. Assettoa ajaessa tuntuu että jarrupoljin antaa periksi hetkenä minä hyvänsä.

Muilla ollut samaa?
 
Uuden karhea ratti hommattuna ja innoissani lähdin Assettoa ajamaan, mutta törmäsin yhteen ongelmaan.

Eli ratti on Logitech G29. Toimii muuten hyvin, mutta jarrua saa polkea kaikin voimin saadakseen 100% jarrutehon. Esim. Gran Turismossa riittää paljon vähempi. Assettoa ajaessa tuntuu että jarrupoljin antaa periksi hetkenä minä hyvänsä.

Muilla ollut samaa?
Kai sä kalibroit sen polkimen, jos Logitechilla edes sitä tarvitsee tehdä. Thrustmasterin ratissa ainakin pitää jarrupoljin kalibroida painamalla se kerran kunnolla pohjaan asti. Muuten en osaa sanoa mistä kyse.

Assetto Corsa on sellainen peli, jos sitä auton valtavaa massaa ei ole nopea ja sujuva pysäyttää jarrulla. Varsinkin urheiluautoissa näin, GT-luokan ajoneuvoissa taas sitten paljon helpompaa.

Toisaalta taas jarrujen kanssa pitää olla hyvin tarkkana, jotta ei aiheuta flat spottia renkaseen. Joten liikaa ei kannata jarrupoljinta runnoa.
 
Kai sä kalibroit sen polkimen, jos Logitechilla edes sitä tarvitsee tehdä.
En ainakaan tiedä keinoa miten tuon kalibroisi.

G29 jarrupolkimessahan on sellainen kumitötsä joka tarkoituksella tekee liikeradan lopussa siitä jäykemmän, oikean polkimen tuntumaa simuloiden. Jännä vain kuinka se eroaa pelien välillä noin paljon. PS4:n Assetossa ei ole mitään asetuksia jarrupolkimen säädöille. Ainoastaan ratin forceja pystyy muuttamaan. PC:llä ilmeisesti olisi enemmän asetuksia.

Periaatteessahan tuo on siinä mielessä realistinen että oikeassakin kilpa-autossa jarrua saa painaa voimalla. Tuntuu vain että Assetto Corsaa pelatessa polkimet hajoaa tuosta voimasta jolla sitä saa runtata. GT Sport tosiaan paljon iisimpi.
 
En ainakaan tiedä keinoa miten tuon kalibroisi.

G29 jarrupolkimessahan on sellainen kumitötsä joka tarkoituksella tekee liikeradan lopussa siitä jäykemmän, oikean polkimen tuntumaa simuloiden. Jännä vain kuinka se eroaa pelien välillä noin paljon. PS4:n Assetossa ei ole mitään asetuksia jarrupolkimen säädöille. Ainoastaan ratin forceja pystyy muuttamaan. PC:llä ilmeisesti olisi enemmän asetuksia.

Periaatteessahan tuo on siinä mielessä realistinen että oikeassakin kilpa-autossa jarrua saa painaa voimalla. Tuntuu vain että Assetto Corsaa pelatessa polkimet hajoaa tuosta voimasta jolla sitä saa runtata. GT Sport tosiaan paljon iisimpi.

Itse en keksinyt aikanaan Assetossa muuta vaihtoehtoa kuin avata polkimet ja laittaa jousi sen kumitötsän tilalle.Pelissä ei tosiaan ole jarrupolkimen säädöille herkkyyssäätöä eikä 100% tehoa saa jarrusta muutoin käyttöön.

edit:Se kumitötsä on jousen sisällä,sitä voi myös kokeilla hieman lyhentää.Itse taisin lopulta päätyä siihen että nappasin kumin kokonaan pois ja laitoin jäykemmän jousen alkuperäisen tilalle.
 
Viimeksi muokattu:
Itse en keksinyt aikanaan Assetossa muuta vaihtoehtoa kuin avata polkimet ja laittaa jousi sen kumitötsän tilalle.Pelissä ei tosiaan ole jarrupolkimen säädöille herkkyyssäätöä eikä 100% tehoa saa jarrusta muutoin käyttöön.

edit:Se kumitötsä on jousen sisällä,sitä voi myös kokeilla hieman lyhentää.Itse taisin lopulta päätyä siihen että nappasin kumin kokonaan pois ja laitoin jäykemmän jousen alkuperäisen tilalle.
Jep taitaa tuo modaaminen olla ainoa vaihtoehto. Kokeilin myös Project Cars 2 ja siinäkin poljin toimii hyvin.

Ilmeisesti Assetto Corsa on G29:llä pelikelvoton ilman jarrupolkimen muokkaamista, ainakin konsoleilla.
 
Ylös Bottom