Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Auto vaihtoon

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FrankNyberg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

FrankNyberg

New Member
Asiatonta keskustelua...
Puma on lähdössä vaihtoon. Ajattelin tilalle uutta Poloa. Ideoita/ehdotuksia? Hintaluokka n. 120tmk varusteineen, sillä en halua mitään karvalakkimallia.
 
Volvo-kokemus

Kaverini myi viime talvena oman Volvonsa, joka oli jo aika huonossa kunnossa. Pohja oli jo koko lailla puhki ruostunut ja oli aikamoinen pommi. Fiksuna miehenä kaverini oli paikkaillut pohjaa työntämällä sanomalehteä auton maton alle. Pakkasilmalla sanomalehdet kai jäykistyivät sen verran, että sisäpuolelta ei huomannut mitään vikaa ja lattiakin tuntui tukevalta. Maaliskuussa kun säät vähän lämpenivät se tyyppi joka oli ostanut auton kaveriltani soitti ihmeissään takaisin: "Mikä hitto tätä autoa vaivaa!?! Tänään lähdin aamulla töihin niin auton alla oli hirveä kasa hesareita!" Hitto että oli vaikea pidellä pokkaa...

Niin että kato mitä ostat Frank! Aattelitko muuten ihan tuliterää vai vähän käytettyä Poloa?
 
Hehee, mepäs päästään Polosta eroon tämän vuoden lopussa. On jo aikakin, sillä nyt taitaa olla viimeisen kerran hajoamssa...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Hehee, mepäs päästään Polosta eroon tämän vuoden lopussa. On jo aikakin, sillä nyt taitaa olla viimeisen kerran hajoamssa...
Kas näin - kysyntä ja tarjonta kohtaavat KonsoliFINissä :D
 
No vähän jos tarkennat tarvetta niin varmaan jeesataan. 3. 4 vai 5 ovea? Sedan, hatchback, coupe, farmari, pickup, tila-auto vai mikä? Tehokas vai tehoton? Onko kulutuksella väliä? Pitääkö olla ilmastoinnit etc.

Jos tosta Pumasta voi jotain päätellä, niin kolme ovea ja näpsäkkä ulkonäkö riittää. Tosin kokoluokkaa voisi kasvattaa yhdellä. Ilmastointi pitää nykyään olla uudessa autossa. VW on ylihinnoiteltu vs. varustelu & suorituskyky.

1.6 Ford Focus S ei varmaan olisi hassumpi valinta, ilmastointi vakiona.

Kania ennen ehdotan myös HONDA Civic 1.6i LS 3ov.

Ainoa alle 10 s. alittaja 0-100 tossa luokassa on RENAULT Clio Dynamique 1.6 3ov.

Tulevana perheenisänä teet kuitenkin järkiratkaisun etkä anna suorituskyvyn huijata itseäsi: SEAT Inca Van E 1.9 SDI kaksipaikkaiseksi pakettiautoksi rekisteröitynä. Dieselvero alle 100e, ei syö mitään ja lapset kulkee turvaistuimissa takana pehmustepenkillä. Plus mahtuu vaikka kahdet rattaat!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jore
No vähän jos tarkennat tarvetta niin varmaan jeesataan. 3. 4 vai 5 ovea? Sedan, hatchback, coupe, farmari, pickup, tila-auto vai mikä? Tehokas vai tehoton? Onko kulutuksella väliä? Pitääkö olla ilmastoinnit etc.

Jos tosta Pumasta voi jotain päätellä, niin kolme ovea ja näpsäkkä ulkonäkö riittää. Tosin kokoluokkaa voisi kasvattaa yhdellä. Ilmastointi pitää nykyään olla uudessa autossa. VW on ylihinnoiteltu vs. varustelu & suorituskyky.

1.6 Ford Focus S ei varmaan olisi hassumpi valinta, ilmastointi vakiona.

Kania ennen ehdotan myös HONDA Civic 1.6i LS 3ov.

Ainoa alle 10 s. alittaja 0-100 tossa luokassa on RENAULT Clio Dynamique 1.6 3ov.

Tulevana perheenisänä teet kuitenkin järkiratkaisun etkä anna suorituskyvyn huijata itseäsi: SEAT Inca Van E 1.9 SDI kaksipaikkaiseksi pakettiautoksi rekisteröitynä. Dieselvero alle 100e, ei syö mitään ja lapset kulkee turvaistuimissa takana pehmustepenkillä. Plus mahtuu vaikka kahdet rattaat!

Ei helvetti kun repesin tuossa Seatissa :D

Mutta asiaan, Focus voisi olla hyvä, mutta entä uusi Fiesta?
Saisi varmaan aika hyvän varustelun ja varmasti kulkee 1.6 koneellla paremmin kuin painavampi Focus?

Toki täysin uuden ei-japanilaisen auton ostossa on aina pieni riski, mutta enpä oikein usko että noissa hurjasti vikoja on. Ainakin tässä talossa on aina ollut euroopassa tehty auto, eikä vikoja ole ollut paljoa, joissain ei ollenkaan.
 
Osta Renault clio v6 24v siinä on tehoa . Sporttiversiossa n.300hp
Normaaliversiossa n.150 - 160hv . Ja menee niin perkeleesti kun auto ei paina paljon mitään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peikko
Osta Renault clio v6 24v siinä on tehoa . Sporttiversiossa n.300hp
Normaaliversiossa n.150 - 160hv . Ja menee niin perkeleesti kun auto ei paina paljon mitään.

Nyt on sinulla mennyt asiat hieman sekaisin.

Clio Sport V6:ssa on paljon tehoa ja kone on takapenkin paikalla. Se tehottomampi on Clio Sport, jossa on 2.0 nelikko ihan normaalissa paikassa, tehoa taisi olla 170 hv.
Tuo Clio Sport V6 maksaa sitten yli 50 000e, eli menee hieman Frankin rajan yli, samoin taitaa mennä Clio Sport 2.0.
 
itselläni oli Rellu (ei mallilla väliä) ja pitää sanoo että todella hyvä oli, ei ruostetta ja kone oli erittäin pirteä vaikka matkamittari lähenteli 200. Nyt mulla on Nissan ja vaihtaisin millonvaan sen siihen relluun... harmi ku menin parkkeeraamaan sen volvoa päin 50km/h =)
 
Joo meillä on toi 2002 vuosimallin Polo ja hyvin on toiminu ainakin nää 3kk mitä se meillä on ollu. Edellinen auto meillä oli Golf Variant joka oli koko ajan aivan paskana ja muutenkin aika mopo 1.4 koneella 75hv ja farmari malli :) . Nyt on Polossa sama 1.4.

Meijän kaikki auot on ollut VW konsernin autoja joten muista en tiiä sitten yhtään mitään (mutsi on VW:llä töissä).

Ja ajotuntumasta en sitten osaa sanoa mitään kun satun olemaan vasta 15v. mut statsit voin heittää kaikista Audeista&Volkswageneista.

Voithan Frank ostaa VW Phaetonin, vaivaiset 200.000e tai Audi RS6 samat 200.000e :D
 
Niin siis tota 2002 Poloa olen tsiikaillut. Ja siinä hintaluokassa olevia ehdotuksia etsin. Eli varustettu ilmastoinnilla, n. 120tmk. 3-5 ovea. Pumasta sais vaihdossa 82tmk, mikä on mun mielestä aika hyvin. Ja Polo sai aika hyvät pisteet törmäystesteissä, mikä vaikuttaa kanssa. Puma on hyvä auto, jos sulla on vaan yksi kaveri, eikä tarvi kuljettaa mitään kamaa. Etkä käytä autoa talvisin.
Shaban, mikä Polo teillä on? Mitä onkelmia on ollut?

Edit: mulla on ollu fiesta -97, fiesta sport, ja nyt Puma, ei enää Ford.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg

Shaban, mikä Polo teillä on? Mitä onkelmia on ollut?

Polo Classic, oikohan vuodelta 96-97. Itse kun en ole tuota autoa ajanut niin en noista ongelmista osaa oikein sanoa. Sen vain tiedän, että usein on ollut korjaamolla ;)

Nyt taitaa olla jotain vikaa kytkimen kanssa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


Nyt on sinulla mennyt asiat hieman sekaisin.

Clio Sport V6:ssa on paljon tehoa ja kone on takapenkin paikalla. Se tehottomampi on Clio Sport, jossa on 2.0 nelikko ihan normaalissa paikassa, tehoa taisi olla 170 hv.
Tuo Clio Sport V6 maksaa sitten yli 50 000e, eli menee hieman Frankin rajan yli, samoin taitaa mennä Clio Sport 2.0.


Tiesin kyllä nuo mutta kirjoitin epäselvästi. Mutta ainakin Renault magasinen mukaan tosta Renault Clio v6 24v on kaksi eri versiota eli toi Sport 300hp ja sit se lussumpi n.170hp MUTTA SIIS EN OLE 100% VARMA. Eli voin olla väärässäkin.
 
Renault Clio 1.6 16v Dynamiquesta samaa mieltä. Meillä on se 1.4, joka riittää oikein hyvin, mutta jos on tuo ekstra-massi, niin voi sitten hankkia 1.6:n, joka on kyllä varmasti hyvä peli. Itse en hankkinut, koska oli juuri kipukynnyksen ylittävän hintainen, varsinkin, kun vakuutus yms ovat myös kalliimpia..

Ko autosta sanottu mm seuraavaa:

Clio 1.6 16V, MOOTTORI 8-9/2001

"Tämä pikkuluokan ajopeli on sporttisin Dynamique-varustein valmis jättämään varjoon jopa luokkaa isompia automalleja. Erinomaiset ajo-ominaisuudet, supertarkka ohjaus, herkästi vastaava moottori ja sujuva vaihteisto luovat edellytykset pidemmällekin taipaleelle."

Jälleenmyynti-arvoltaan erittäin hyvä , 2002 tutkimuksen mukaan
80.25% vuoden 1999 listahinnasta.

Turvallisuuden osalta EuroNCAP (European New Car Assessment Programme) -törmäystesti antoi Cliolle neljä turvallisuustähteä, mikä silloin oli korkein arvosana. Merkittäväksi Clion pisteet tekee myös se, että se sai testiraportissa erityismaininnan lasten turvaistuimistaan, jotka todettiin parhaiksi koskaan EuroNCAP:ssa testatuista.

Kestävyydestä löytyy muun muassa Tuulilasin kestotesti joka suorastaan ylistää Clioa (tosin testattiin 30k ajoa 1.4 RN Cliolla vuodelta -01). Mutta sen jälkeen kaikki testit ovat vain kehuneet Clion parantuneen..

Toivottavasti löydät hyvän pirssin..
 
Volvo S40 2.0, pitäs saada tohon hintaan, tosin vähänkäytettynä.
Turvallinen ja varmasti parempi mitä Polo. Näppärä ja hyvä ajaa.

Onko muuten tietoa paljon Mazdan 323 1.8 GTi 16v:ssä on heppoja, 150hp?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Volvo S40 2.0, pitäs saada tohon hintaan, tosin vähänkäytettynä.
Turvallinen ja varmasti parempi mitä Polo. Näppärä ja hyvä ajaa.

Onko muuten tietoa paljon Mazdan 323 1.8 GTi 16v:ssä on heppoja, 150hp?

En olisi niinkään varma Volvon ostamisen järkevyydestä. Tuo S/V40 on aika onneton esitys. Ei lähelläkään 60, 70 ja 80 sarjan autoja (jotka sentään ovat Volvoja).

Luulisin Polon päihittävän tuon Volvon ainakin kaupunkiajossa, onhan se pienempi, mutta myös muuten. Tietysti 2.0T koneella tuo kulkee jo ihan hyvin, T4:stä puhumattakaan.

Mielummin silti ostasin uuden Polon tai Fiestan (Frank kylläkin halusi jo vaihtaa merkkiä, joten tuossa ei sitten lue Fiestaa ;)) kun käytetyn Volvon. Saa aina valita mieleisensä varusteet ja värit.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul


En olisi niinkään varma Volvon ostamisen järkevyydestä. Tuo S/V40 on aika onneton esitys. Ei lähelläkään 60, 70 ja 80 sarjan autoja (jotka sentään ovat Volvoja).

Luulisin Polon päihittävän tuon Volvon ainakin kaupunkiajossa, onhan se pienempi, mutta myös muuten. Tietysti 2.0T koneella tuo kulkee jo ihan hyvin, T4:stä puhumattakaan.

Mielummin silti ostasin uuden Polon tai Fiestan (Frank kylläkin halusi jo vaihtaa merkkiä, joten tuossa ei sitten lue Fiestaa ;)) kun käytetyn Volvon. Saa aina valita mieleisensä varusteet ja värit.

Jep ei ole 60, 70 ja 80 tasoa, mutta ei myös hinnaltaankaan.
Mutta eihän sitä tässä nyt verrata muihin Volvoihin vaan Poloon, minun mielestä se on parempi mitä Polo. Kaupunki ajossa ainoa missä polo sen päihittäisi olisi sen lyhyt peräisyys, mutta se tekee autosta ruman ja luulis että mies jolla on ollut jo kolme autoa, osaa peruutta autolla.
Se on totta että jos ihka uuden auton saa samaan hintaan kun vähän käytetyn niin se pistää miettimään. Volvon kannalla olen, isänikin on niin opettanut :)
 
Ylös Bottom