No, en ole itse kokenut, että se miten auton käynnistää tai miten autoon mennään sisään tekee siitä kodinkoneen. Kun auto on käynnistetty, niin hyvin samalla tavalla sitä ajetaan kuin vähän vanhempaakin autoa.
No ei se siitä mitään muuta tee mutta se fiilis muuttuu. Samoin kuin jos pelaisin ohjaimella vs. kosketusnäytöllä. Ei vain toimi. Haluan myös itse vaihtaa vaihteita enkä ikinä haluaisi automaattia. Pitää olla fyysinen palaute yms. Autolla ajo, jos joku, mielestäni vaatii sen.
Huvittavaa miten pelaajat haluaa yhä parempaa vastetta ajopeleihin mutta sitten oikeissa autoissa nämä taas vähenee jatkuvasti.
Tämän paremmin en osaa asiaa sanoa. Enkä ole tuota avaimettomuutta vastaan täysin, sillä se on ihan kätevä juttu. Se ei vain ole asia, jota itse kaipaisin tai haluaisin. Kätevä kyllä, muttei minulle.
Totta, mutta juuri niin että molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. En lähde tilastoja kaivamaan, mutta uskallan väittää että vähän vanhempia autoja on helpompi varastaa kuin uusia.
Mutta on ne ajonestot varmasti jo 2000-luvulta lähtien sellaisia että saa olla taitava tyyppi että varastaa auton. En jaksa uskoa että ero näihin uudempiin on sellainen että varkauksien vuoksi kannattaa näitä vertailla. Voin toki olla väärässäkin mutta lähinnä pointti oli, että langattomissa on yksi uusi keino murtautua autoon kuin mitä virtalukkojen kanssa, joita on kehitetty vuosikymmenten ajan. Softassa taas voi olla haavoittuvuuksia, joita ei ehditä ajoissa korjaamaan.
Mistä päästäisiin myös siihen, miten autojen softiin ja siihen, ettei pahimmillaan voi ajaa jos on joku update jonossa. Ihan hirveää sontaa kun miettii että pitäisi kaupassa käydä mutta on update tulossa.

Tuonkin voisi tehdä järkevästi mutta ainakin netissä on paljon juttuja, miten jää ajot kesken tällaisten softahommien takia.
Itselle on myös tärkeää että saisi edes perusjutut itse huollettua ja sehän ei onnistu mitä enemmän tarvitsee softahommia tehdä.
No siis avaimeton kulku ja käynnistys ovat ainakin omalla kohdalla tuntuneet nimenomaan tosi hyviltä uudistuksilta. Nämähän ovat lähes kaikissa vähänkin uudemmissa autoissa nykyään, joten ehkä jossain vaiheessa kun autoa joudut päivittämään, niin tällaiset ominaisuudet tulevat kuin vahingossa mukana. Tai no, voit tietysti tarkoituksella pysytellä vanhemmissa autoissa. Hyviä ne on nekin.
Samoin lapsen, koiran ynnä muiden kantamusten kanssa handsfree takaluukku on ihan kätevä.
Automaattinen takaluukku on kieltämättä hyvä tietyissä tilanteissa mutta ymmärtääkseni on olemassa myös sellaisia, mitkä aukeaa itsestään mekaanisesti. Ei siihen siis tarvitsisi välttämättä olla mitään nykytekniikkaa ja automatiikkaa kun paineilmalla yms. saa samat asiat toteutettua.
PS. Miksi kannata koiraa ja lasta muiden kanssa yhtä aikaa? Eikö jonkin voi hetkeksi laittaa maahan?

Me haetaan viikon ostokset aina kerralla ja ostoskärryn vie auton viereen, niin siitä vain lastailee kyytiin. Kaksi lasta on myös, joiden kanssa pärjätty hyvin ilmankin automaattisia luukkuja. Sanon siis vain että on vähän sellaista turhaa luksusta kun samat asia voi hoitaa ilmankin eikä pitäisi yleensä olla yhtään sen vaikeampaa.
Mutta ollaan aika kaukana siitä mistä aloitin, eli oikeasti toimivien asioiden muuttamisesta älyvapaiksi ja jopa vaarallisiksi versioiksi. Nämä sinun mainitsemasi asiat eivät olleet alunperin kritisoimieni joukossa enkä ole kaikkea kehitystä vastaan.
Jopa joskus kritisoimani vakkari on nykyään kiva käyttää kun se on järkevästi ratissa (ja fyysisinä nappeina) eikä tikussa, kuten aiemmassa autossani. Tässäkin nähdään että kun sen tekee hyvin, niin vastaanotto on ihan eri. Se että perustoimintoja piilotetaan valikoiden taakse, on kaikkea muuta kuin kehitystä. Uudet jutut taas voi olla tosi käteviä mutta niiden tieltä ei saisi poistaa tai vaikeuttaa perusasioita.
Tässä uudessa Civicissa on vielä se paskuus että ilmastointi ja muut on näytön kautta. Siis napit on fyysisiä mutta jos näyttö ei toimi, niin et tiedä mikä asetus on päällä ja mikä ei. Ja näytöt voi hajota. Minulla oli hetken se pois käytöstä kun asentelin perussoitinta originaalin tilalle, joten tajusin miten rampa auton järjestelmä on jos yksi näyttö hajoaa. Aiemmassa autossa oli fyysisissä näppäimissä merkit että mikä voimakkuus tai asetus oli käytössä, joten se oli paljon varmempi systeemi. Juuri sellaista itse kaipaisin autoihin enkä "hienoja" näyttöjä yms. joiden hajottua et enää tiedä mitä asetuksia on päällä.
Samoin on diginopeusnäyttö ja muistaakseni myös kierroslukumittari. Ihan varmasti perinteiset mittarit toimii pidempään kuin nuo. Tosin eipä näillä varmaan ole taas mitään merkitystä ihmisille, jotka ajaa 0-10 vuotta vanhoilla autoilla. Tosin huvittavaahan on se, ettei tällaiset asiat ole kyllä ikinä olleet rikki aiemmissa autoissani. Noissa Civiceissä osassa oli myynti-ilmoituksissa, ettei keskinäyttö toimi. En ostanut vaikka näytön vaihto ei itselle iso homma olisikaan ollut.
Tää nyt taas tätä että kaikki uusi on 'näkemättä paskaa' mentaliteeetti. Jos jotkut kriittiset kirjoittelijat olisi vaikka kuukauden jonkun fiksun sähkövispilän kanssa niin loppuis toi häröilykin täällä foorumeilla. "minulla on aina ollut näin, ja näin se pitää olla tulevaisuudessakin". Jeez . kehityksen jarru
Tämähän sopii itseesikin kun et tainnut sitä keskustelun aloittamaa videota katsoa vaan piti vain keksiä hassu olkiukko, jossa kirjoittaja onkin nyt kaikkea kehitystä vastaan.
Outo oletus myös ettei olisi kokemusta sähköautoista tai näyttöpirsseistä. Samoin se, että minun pitäisi ihan fyysisestä lämiä kosketusnäyttöä että voisin sanoa onko se parempi kuin fyysiset napit? LOL. Onneksi on sen verran kätevä ihminen että pystyy asioita arvioimaan ilmankin että pitää vääntäytyä fyysisesti johonkin vehkeeseen.
Jos voittaisin esim. Teslan jostain niin myisin sen pois ensi tilassa. Ei vain ole mitään järkeä siinä UI:ssa ja käyttölogiikassa mikä siinä autossa on. Autovalmistajatkin on tätä mieltä ja siirtymässä takaisin fyysisiin ohjaimiin. Mutta sinä tiedät paremmin ja minä rakastuisin näihin jos vain pääsisin kokeilemaan.