En luullutkaan että se meinaisi vain sitä mutta kun vastasit siihen vaalimainos-kohtaan, niin luulin että puhut siitä asiasta. Tiedän kyllä mitä adaptiivinen tarkoittaa vaikka "80-lukulaisen" auton itse omistankin.Ei adaptiivinen vakkari sitä tarkoita, että lukee välttämättä liikennemerkkejä. Toki joissain autoissa on sekin ominaisuus (kuten omassa Mustang Mach-E:ssä) mutta adaptiivinen vakkari perusmuodossaa pitää vain etäisyyden edeltävään autoon, jolloin ei tarvi itse olla säätämässä vakkaria joka välissä.
Eikö adaptiivinen vakkari tule juuri siihen ongelmaan että sitä jalkaa ei voi pitää samassa asennossa kun vauhti vaihtelee?En saa siitä kyllä miyään tyydytystä, että joudun pitämään jonkun 200km matkan mummolaan kokoajan jalkaa samassa asennossa pitääkseni nopeuden samana jos tuon saman homman voi hoitaa vakkarilla.

Itse asiassa yksi perusvakkarin ongelma on se että kukaan ei aja ikinä tasaista tahtia. Joutuu jatkuvasti ottamaan kaasun hallintaan.
No jaa, en itse koe kauhean hankalaksi tätä mutta ehkä tämä on taas sitä miten joku levyn vaihtaminen konsoliin on niin iso vaiva joillekin.Tuntuu, että manuaalivaihteet ja ilman vakkaria ajaminen ovat vain tahalleen oman elämän hankaloittamista. Eri asia olisi jos ajaisin jotain kilpa-autoa jne.
Ei varmaan kaikki luekaan enkä niin väittänyt tai uskokaan mutta aika älytön kokemus varmasti olisi jos noin kävisi. Jostain yleisönosastolta tuon luin enkä näe etteikö voisi olla tapahtunutkin.Edit. Eikä muuten ole oma auto lukenut vaalimainosten lukuja vaikka niitä tuossa työmatkallakin on tienposket täynnä jos minkä kokoista ja väristä.
Onhan ne joo mukavuuksia mutta en itse maksaisi omilla kilometreillä noista ekstraa. Enemmän ajavilla tietty ymmärrän. Puhelimesta en kyllä musiikkia jaksaisi vääntää autoon vaikka itsellä soittimessa onkin nykyaikaiset yhdistelmät. En minä mitään Spotifytakaan käytä.Näinhän se on. Nyt kun on tottunut adaptiiviseen vakkariin, peruutuskameraan, automaattivaihteistoon, ilmastointiin, navigaattoriin, puhelimen autokytkentään (soitot, vastaamiset, musiikki jne.) ja niin edelleen, niin hankala olisi näistä mukavuuksista enää käyttöautossa luopua. Monet näistä on niin selvästi autoilua helpottavia asioita, että tottakai ne haluaa autoonsa.
Eikö tuo ole muka kenenkään mielestä yhtään huolestuttavaa että porukka ei edes seuraa enää paljonko on nopeusrajoitus? Mitä seuraavaksi? Tuohan menee helposti siihen että vilkuillaa sitä luuria tai jotain jättiruutua kun ei enää tarvitse keskittyä oikein mihinkään itse.Muutenkin mukavampi ajella kun ei tartte nopeusmittaria katella.
Helpotukset ja semmoiset siis ihan jees mutta liikakin voi mielestäni olla liikaa. Joku huomio pitäisi kuitenkin kuskilla säilyä.