Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepean
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autot

Itelläni on juuri hommattu manne volvo 760 GLE 2,9l V6 vm 1989 :D Kaikilla mahdollisilla herkuilla tietty mitä tuohon aikaa oli paitsi luistonesto ja airbagit :P
 
Vastaus: Autot

Itelläni on juuri hommattu manne volvo 760 GLE 2,9l V6 vm 1989 :D Kaikilla mahdollisilla herkuilla tietty mitä tuohon aikaa oli paitsi luistonesto ja airbagit :P

Hehe, kaverilta löytyy jenkeistä tuotu 740:nen, kaikki löytyy ilmastointia myöten ja jos tilttaa niin kattoluukkukin varalla. Jenkiksi siinä on kyllä kummallinen vaihteisto, ihan outo vaihdekaavio ja ylimääräinen poljinkin siinä vasemmalla...:D Tietysti mailimittari kuuluu varustukseen mutta kone on "vain" 2,3:nen.
 
Vastaus: Autot

Hehe, kaverilta löytyy jenkeistä tuotu 740:nen, kaikki löytyy ilmastointia myöten ja jos tilttaa niin kattoluukkukin varalla. Jenkiksi siinä on kyllä kummallinen vaihteisto, ihan outo vaihdekaavio ja ylimääräinen poljinkin siinä vasemmalla...:D Tietysti mailimittari kuuluu varustukseen mutta kone on "vain" 2,3:nen.

Onkohan se turbolla varustettu :P onkos se ylimääräinen poljin seisontajarru ?

e: taisin tajuta "jenkiksi outo" manuaali :D
 
Vastaus: Autot

Onkohan se turbolla varustettu :P onkos se ylimääräinen poljin seisontajarru ?

e: taisin tajuta "jenkiksi outo" manuaali :D

Oikein meni.:p Ei oo turboo, iteltä kyllä löytyy, se kun on diesel:D ...ja jalalla käytettäviä "kässäreitä" olen nähnyt vain maastureissa...
 
Vastaus: Autot

Autoni on BMW 323 iA Coupé e36 1996
Aikaisempi auto jäi viime kesänä myrsykyssä puun alle (325 e36 1993 Coupé).
Sitä edellenin varastettiin taas puolivuotta aikaisemmin Audi Coupé 2.3E 1990.
Nyt koputtelen puuta.. :)
 
Vastaus: Autot

...ja jalalla käytettäviä "kässäreitä" olen nähnyt vain maastureissa...
Itse olen nähny 90-luvun alun Mersussa (en muista mallia tarkalleen, joku diplomaattiversio Saksan tuontina) ja sit isälläni oli aikoinaan 70-luvulta Chevrolet Chevelle Malibu jossa myös oli ton mallinen kässäri.Jenkkiläisissä, varsinki vanhoissa, nuita löytyy melko yleisesti.
 
Vastaus: Autot

Jenkkiläisissä, varsinki vanhoissa, nuita löytyy melko yleisesti.

Juu, kun ei ne jaksa niitä käsin käyttää...:D Muistinpa tässä juuri että taisipa jossain aiemmassa autossanikin sellainen olla, siis jossain henkilöautossa, Isuzu kun oli sattumoisin maasturi. Ja Santa Fe kans...
 
Vastaus: Autot

Itse olen nähny 90-luvun alun Mersussa (en muista mallia tarkalleen, joku diplomaattiversio Saksan tuontina) ja sit isälläni oli aikoinaan 70-luvulta Chevrolet Chevelle Malibu jossa myös oli ton mallinen kässäri.Jenkkiläisissä, varsinki vanhoissa, nuita löytyy melko yleisesti.

Mersu taitaa noita harrastaa yhä. Samoin jalkakässäri tullut tavattua myös IS250 Lexuksesta, jossa oli kyllä vähän outo ilmestys, vaikka jenkkimarkkinat auton suurin myyntialue onkin. Itse en kyllä oikein syty idealle, kyllä takavedonkin kanssa aina välillä voi käppäriä talvella tarvita ;) Uudet sähköiset systeemit on kyllä vielä pahempia tuon suhteen :D
 
Vastaus: Autot

-80 luvun lopulla 'mun' taksimesestä löyty jalkakässäri.:D Loistavaa aikaa,tangenttikisailujen kanssa.Ajelin pari kuukautta sitten muutaman tunnin OPC Corsalla,siinä pikkusporttia kaipaavalle tiukka peli.Kukaan motareilla ymmärtäny mihin pikkuauto pystyy,ja vaan parani kun meni pikkuteille.Uudet pikkuturbot(1,6l) vääntää kyllä rajusti,pikkuauto saa kyytiä jos siltä tuntuu.
Aika monta 'pikkuu',menköö.
 
Vastaus: Autot

Mersu taitaa noita harrastaa yhä. Samoin jalkakässäri tullut tavattua myös IS250 Lexuksesta, jossa oli kyllä vähän outo ilmestys, vaikka jenkkimarkkinat auton suurin myyntialue onkin. Itse en kyllä oikein syty idealle, kyllä takavedonkin kanssa aina välillä voi käppäriä talvella tarvita ;) Uudet sähköiset systeemit on kyllä vielä pahempia tuon suhteen :D

Ainakin vielä näissä 2000-luvun alkupuolen Vito:ssa on ollut niitä. Uudemmista malleista en tiedä.

Joo, autoilu kesää tässä jo itsekin odottelen. Kesäkoslana vuosimallia '66 Ford Mustang. Bensa-toiletti vaan on ollut marraskuusta asti "maalattavana", mutta kaikkien epäonnisten sattumien yms. takia poni ei ole vielä kotiintalliin eksynyt. Mutta toivottavasti tulee tässä parin viikon sisällä, että ei kaikki kesälomarahat mene kaljoihin :D
 
Vastaus: Autot

Ajelin pari kuukautta sitten muutaman tunnin OPC Corsalla,siinä pikkusporttia kaipaavalle tiukka peli.Kukaan motareilla ymmärtäny mihin pikkuauto pystyy,ja vaan parani kun meni pikkuteille.Uudet pikkuturbot(1,6l) vääntää kyllä rajusti,pikkuauto saa kyytiä jos siltä tuntuu.

Onpa tullut itsekin kokeiltua kaverin sorsalla. Noissa pienissä koneissa on se huono puoli että vääntö tulee vasta jossain viidessä tonnissa, mutta tämähän liikahti jo alta kolmen tuhannen:D No mutta motarilla tuleekin käytettyä jo muutenkin korkeampia kierroksia ettei sen niin väliä, kyllä sitä ohi päästiin saman tallin Corvettestakin. Opel on aliarvostettu merkki, mutta meikäläisen onni, on nimittäin käytettynä hyvä hinta/laatusuhde kun uudempaan haluaa vaihtaa.;)
 
Vastaus: Autot

Opel on aliarvostettu merkki, mutta meikäläisen onni, on nimittäin käytettynä hyvä hinta/laatusuhde kun uudempaan haluaa vaihtaa.;)
Samaa mieltä. Itselläni on kokemusta neljästä mallista (Corsa, Kadett, Astra ja Vectra) eikä mulla ole ollut mitään ongelmia niiden kanssa.

Tällä hetkellä ajelen -04 Vectra 2.2 GTS:llä.
 
Vastaus: Autot

Kesät tietenkin mennään wanhalla jenkillä ja talvet aina jollakin muutaman satasen riisikipolla.
Onneks nyt on kesä, on tuo talvi autoilu tuskaa kun ei pääse ajamaan oikealla AUTOlla :cool:
 
Vastaus: Autot

Taisin ostaa Celica 2.0 GT:n. Ilmastoitu ja nahat+sähkövermeet. Ihan kivasti liikahti koeajolla.
 
Vastaus: Autot

kunhan on pihassa niin VAADIN kuvia, tästähän on ollut puhetta.. :p

Niin on ollut :p

Heti kun saan pankin kanssa sumplittua raha-asiat niin pitää hakea oma pois. Laitanpa sitten kuviakin johonkin, siinä tosin on pakoputki vaihtokunnossa: joku laittoi ihan järkyttävän kokoisen röörin siihen. Pakko vaihtaa se pienempään ja tyylikkäämpään&hiljaisempaan. Tykkäsin kyllä ajaa autolla ihan mielettömästi, heti sopi omaan käteen. Tyttöystäväkin saa rauhan vouhottamiselta.... :D

(Ihan vinkkinä Vinnie, Celican koeajo saattaa käydä kalliiksi :o )
 
Vastaus: Autot

Minkäs verrran tommosessa on potkua?

Kun muistaakseni viimekesänä tollasta vastaan vähän kisaa otettiin mottoritielle kiihdytellessä :D

175 konia. Siis suorituskyvyltään sporttinen (omamassa 1210kg), muttei oikeasti suorituskykyinen. Milläs ajelit kisaa?

GT4 on se tehoversio, mutta ei sellaista ole järkeä käyttöautoksi hommata. Mieluummin harrasteautoksi sellainen, kesällä hyvällä ilmalla ajella. :)

Edittiä: Aaa, AMG mersu alla
 
Ylös Bottom