Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Jos Volvosi ei ole erityisen tehokas, en itse ainakaan lähtisi tuosta 205 kovin runsaasti leventämään. Renkaista tulee vain kalliimpia ja ajotuntuma kärsii kun renkaista tulee uraherkemmät.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Nopealla Googlettamisella sain autosi tehoiksi 136 hv ja 320Nm. Itse en koe ainakaan pidon kannalta renkaiden leventämistä aiheelliseksi, mutta jos tahdot tosiaankin näyttävyyttä, niin kyllähän sitä rengasta leventämällä saa, varsinkin jos autoa on madallettu. 225 on jo varsin muhkean näköinen tuollaisessa autossa.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Hmm...ehkä pidän sitten mitat sitten samana ja nostan vannekoon tuohon 17 tuumaan. Kiitoksia paljon
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Näyttävyyttä saa myös venyttämällä kapeampia renkaita leveille vanteille (tietysti makuasioita ja kohtuus kaikessa). Leveämmät, kalliimmat, vanteethan tuossa hommassa tarvitsee, mutta renkaat voivat olla kapeammat ja halvemmat.

Esimerkkikuva: (225/40R18 vannekoolla 18x10)
79751336.jpg
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Pakko sen verran osallistua keskusteluun.

Meillä seisoo tällä hetkellä pihassa vuoden 2001 Peogeot 307, autolla on ajettu 115 tkm
ja siitä meni kytkin paskaksi. V.....sen määrä on tällä hetkellä suunnaton.

Todella mukavaa lähteä tekemään 800€ remonttia 5000€ autoon.

Lopultakin sain vietyä tämän korjaukseen. Korjaamolta eilen soitettiin, että nyt on kytkin korjattua ja akkukin vaihdettiin. Tiedoksenne, että toinen takajousi on poikki ja molemmat takaiskarit aivan kaput, remppa maksaa about 500€ :mad:

Elokuussa 2010 katsastushuollossa ja leimasta läpi heti, jonka jälkeen tällä on ajattu about 500km, ennen kuin tuo kytkin meni. Naapurin mukulat varmaan käynyt sahaamassa sen jousen poikki!

En kanssa tiedä pitäiskö itkea vai nauraa.
 
Vastaus: Autot

Opeli vähän päässy ruostumaan:

34gau6p.jpg

Vielä ois pohjassa kaks reikää, palkissa yks, takajousien yläpäät kummaltakin puolelta ja toisessa helmassa pikkunen reikä :rolleyes:

Pohjassa oli kolme isoa, palkeissa kaks, takajousien yläpäät karisivat kokonaan maahan, mutta palkki oli vielä kuin uusi. Jousilautaset tehtiin vanhan katalysaattorin päistä, joissa oli 3mm peltiä, eli varsin jämäkät tuli. Toisen puolen helman rakensin puoliksi uudestaan pienistä paloista, koska pelti alkoi loppumaan.

Mutta nyt on taas tieliikenteessä ilman katsastusmiehen nopinoita. Syksyllä jakopää ja alusta vaihtoon. Sitten jos vielä saisi ostettua halvat 14" huulivanteet saksanmaalta
 
Vastaus: Autot

Osaiskos joku neuvoa mikä Škodan ikkunassa mahtaa olla vialla.

Mukavuustoiminnolla tulee alas..sit ylöspäin menee vähän matkaa kunnes ikkuna luulee et on jotain välissä ja vetää ikkunan takas alas.

Sit "manuaali"asennolla saa ikkunan tulee tohon yhteen kohtaan kunnes stoppaa..sit taas vähän matkaa ja lopulta ylös. Sit ei toimi alaspäinkään mukavuusasento, mutta jos pitää ylhäällä hetken kytkintä ylöspäin, niin mukavuustoiminto toimii taas alaspäin.

En tiedä toimiiko tää linkki, mutta tässä videota: http://dl.dropbox.com/0/view/7i2nhv7wi2r8x0n/Movie huhtikuuta 09, 16 18 27.mov

Voisin melkein vannoa, että kaapelit oven sisällä ei ole ihan kohdillaan. Seatissa teki aivan samaa kunnes jäi ala-asentoon. Jos vielä toimii niin vie huoltoon - voi olla vielä korjattavissa. Ittelä meni ikkunannostomekaniikka vaihtoon.
 
Vastaus: Autot

Voisin melkein vannoa, että kaapelit oven sisällä ei ole ihan kohdillaan. Seatissa teki aivan samaa kunnes jäi ala-asentoon. Jos vielä toimii niin vie huoltoon - voi olla vielä korjattavissa. Ittelä meni ikkunannostomekaniikka vaihtoon.

Jännä ettei mitään vikakoodia tosta lykkää edes. Ja kyl sen ite sit auki otan jos otan. En oo ehtiny ees koittamaan silikonia. Monet sanoo et tiivisteet vaan niin likasia ettei jaksa nousta kunnolla ja et silikonia sinne tiivisteisiin ni auttais. Kiirettä pukkaa, mut sen testaan eka.
 
Vastaus: Autot

Jännä ettei mitään vikakoodia tosta lykkää edes. Ja kyl sen ite sit auki otan jos otan. En oo ehtiny ees koittamaan silikonia. Monet sanoo et tiivisteet vaan niin likasia ettei jaksa nousta kunnolla ja et silikonia sinne tiivisteisiin ni auttais. Kiirettä pukkaa, mut sen testaan eka.

Joo näin luulin kanssa eka, että tiivisteet vaan kanittaa ja laitoin silikoonia väliin - ei auttanu. Semmosta vinkunaa piti kun ikkunan nosti. Taisi toimia noin vuoden ennen kuin meni lopullisesti rikki.
Kannattaa kyllä ovi aukasta ja kattoa niitä kaapeleita.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Voi prkle...

Edellinen käynti härö korjattu(tulpat,putsarit ja tankin huuhtelu,nyt pelkkää 98 tankkiin.)

Nyt aloi taas oireeleen,alle 2000rpm ei ole mitään tehoa,ei meinaa jaksaa lähteä liikkeelle.
Korjaamo kutsuu taas. :mad:

Toinen ongelma,no tää on kyllä kuskin oma vika. :D
Tulipas hoppu saada kesätassut alle kuun alussa, tietenkään ei löytynyt kesäkumeja varastosta ja kaverilta löytyi sopivalla jaolla olevat 17" vanteet + 205/40 17 kumit,joissa pintaa kivasti jälellä.

Nyt kaikki saa arvata mitä tapahtuu kun tollainen rengas/vanne setti täräytetään vm 92 Escornaatin alle,missä on vakio alusta.. ;)

Sehän ottaa takaa kiini ja kunnolla töysyssä! Takakaari murtui osumasta(edellinen omistaja oli paikkaillu pakkelilla)

Jipii! Notta näin tällä kertaa.

Taitaa kohta Fjord hävitä tonne kymijokeen.:D


P.S Ainakin mulle on taivaspaikka varattu. ;)
 
Vastaus: Autot

Tänään on pakko olla onnellinen. Suomi voitti Ruotsin hienolla pelillä ja kultaa tuli kotiin. Niin hyvä fiilis! Lisäksi itsellä on kädessä dynokäppyrät perjantailta, jonka lukemiin olen enemmän kuin tyytyväinen. Etenkin näissä sääolosuhteissa, missä mittaukset tehtiin (38C).



No enemmittä puheitta, autosta mitattiin takapyöriltä seuraavat lukemat: 373hp ja 480Nm.

Ford lupaa moottorilta mitattuna 412hp ja 530Nm ja tässä tapauksessa "pessimistisesti ajateltuna" jos oletetaan tehohäviöiden oleva vain noin 13%:n luokkaa, niin nuo takapyörän lukemat vastaavat moottorilta noin 430hp ja 550Nm arvoja. Jos taas ajatellaan optimistisesti ja arvioidaan tehohäviöt olevan "normaalin" 15%:n luokkaa, niin silloin lukemat vastaisivat 440hp ja 565Nm arvoja moottorilta. Joka tapauksessa autossa on aika reilusti enemmän, mitä tehdas lupaa, mikä on tietenkin hyvä asia. Oli miten oli, ainoa mikä oikeastaan merkitsee niin on takapyöriltä tiehen välittyvä voima ja vääntö, joten kannattaa katsoa vain noita renkailta mitattuja lukuja.

Tässä vielä käppyrä kuvana:


Ja video itse vedosta:
2011 Mustang GT Dyno 13.5.2011 373RWHP & 354RWTQ

Ja en, en ole itse ratissa ja kyllä, olen tyytyväinen :)
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mulla Volkswagen Polo -04 ja kävin tekemässä 80t huollon--makso 400€ ja nyt tarttis vaihtaa jarrulevyt+palat taakse ja eteen n. 400€ ja sit huollossa löyty et alatukivarsien puslat tarttis vaihtaa. Prkl kyl on nättiä ku on auto!!
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Lopultakin sain vietyä tämän korjaukseen. Korjaamolta eilen soitettiin, että nyt on kytkin korjattua ja akkukin vaihdettiin. Tiedoksenne, että toinen takajousi on poikki ja molemmat takaiskarit aivan kaput, remppa maksaa about 500€ :mad:

Elokuussa 2010 katsastushuollossa ja leimasta läpi heti, jonka jälkeen tällä on ajattu about 500km, ennen kuin tuo kytkin meni. Naapurin mukulat varmaan käynyt sahaamassa sen jousen poikki!

En kanssa tiedä pitäiskö itkea vai nauraa.

Tämä uskomaton tuuri jatkuu, nyt viikonloppuna pakoputki paskaksi. Taka ja keski putken liitos, molemmat joutuu uusimaan. :mad: Ei 100km päästy ehjänä.

1500 euroo mennyt parissa viikossa korjauksiin
 
Vastaus: Autot

Hyundai i30 wagon 1.6 ! (leasing auto) Se on meirän perheen auto, ja farkku tietysti.. tehtaalla tulossa ja nyt tällä hetkellä tänään haettu saman lainen mutta pienemmällä teholal, pari viikkoa niin taas eri mutta samanlainen pienimmällä moottorilla.. Sillä niin kauan, että Tehtaala valmistunut meidän auto tulee tienpäälle!
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tulipahan tuossa jussina taas + 1000 km auton mittariin. Juhannus ruuhkassa mennessä ja tullessa välillä Pirkkala-Kajaani. Sanokaapas foorumiveljet, että mikä siinä on kun edellä ajaa auto 90 km/h satasen aluella. Ohituskaistan alkaessa tätä tyyppi nostaa nopeuden sinne 110km/h ohistuskaistan ajaksi, kun kaista loppuu niin taas palataan nopeuteen 90km/h

Mikä ihme siinä on ? ja muutenkin jengillä täysin kaistapäisiä ohituksia.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tuota olen kironnut kanssa aina, mutta syy siihen lienee siinä et vastaantuleva ei tule viereistä kaistaa vastaan.

Eli tien leveys hämää ja antaa luottamusta ajaa kovempaa. Luulen et tälläset kuskit kuvittelevat ajavansa satasta eivätkä katso mittariaan. Ohituskaistan alussa huomaavat kuitenkin et hups, ajankin 90:iä ja vauhti kasvaa. Kaistan loputtua taas alkaa pelottaa alitajunnassa ja vauhti hiipuu.



Toinen syy voi olla, että "perässä roikkuvat" ohittajat pelottaa ja varovat niitä ja vilkuilevat peiliin ja vauhti hiipuu..ohituskaistan alkaessa voi rentoutua kun ne pääsee ohi, eikä tarvi miettiä et joudunko ite hidastaa et toinen ehtii ohi ennen vastaantulijaa.

Veikkaisin et ongelmaa ei olisi jos olisi keskikaide tai oja välissä.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Toinen syy voi olla, että "perässä roikkuvat" ohittajat pelottaa ja varovat niitä ja vilkuilevat peiliin ja vauhti hiipuu..ohituskaistan alkaessa voi rentoutua kun ne pääsee ohi, eikä tarvi miettiä et joudunko ite hidastaa et toinen ehtii ohi ennen vastaantulijaa.

Siis nyt oli vähän ristiriitaista, vaikkakin ihan mielenkiintoisia pointteja. Miten sen ohitettavan mielestä voi "pelottaa" takana ajava, jos nostetaan nopeutta tarkoituksella ~20-30km/h ohituskaistan alkaessa?

Onhan noita räikeitä esimerkkejä, ja sitten vähän lievempiäkin, jotka tukee sun ideologiaa. Suomalaiset tuntien nämä eniten vauhtia kiihdyttävät ohituskaistan tullen ovat aika selviä tapauksia. Muakin vituttaisi, jos omistaisin 50k maksavan Volvottimen ja joku geeliletti (minä) uhkaa ampua ohi vuoden -93 Toyotan rämällään. Välillä tuntuu, että tehdään oikein kiusaa liikenteessä.

Kerrankin yksi ihana rekkakuski nuljutteli satasen alueella yhden "mummokuskin" peesissä kahdeksaakymppiä, ja ylämäen alla alkavassa ohituskaistassa vaihtoi kaistaa ja tukki koko ohituskaistan ajaksi tien - EIKÄ EDES MENNYT OHI LUONNOLLISESTI. Hienoa toimintaa, ja osoitus suomalaisuudesta. Tuolloin oli helvetin pimeä, ja ajokeli suht huonoa, niin ei ihan tullut mieleen mitkään "Mika Häkkiset".
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

"pelottaa" kato siks ku nykysin ihmiset ohittaa ihan miten sattuu. Eli edelläajava saattaa joutua jarruttamaan jotta toinen ehtii ohi. Ainakin esim äitini on sellainen, joka stressaa takana tulevia jopa niin paljon, että välillä pysähtyy pysäkille, jotta muut pääsee ohi ja hän itse pelkää niitä ohittajia.

Ja kun takaraivosta tulee, että ohituskaistan alkaessa voit ajaa "miten vaan" ja muut voi huoletta ohittaa siltin. ---> eli pelko lähtee ja vaistomaisesti vauhti kasvaa.

Tuskin ne ees tajuaa et ne ohittajat joutuu enemmän tekee töitä ohittaakseen.



Vanha ykköstie oli kyllä järkyttävä. Sellanen liikennemäärä ettei ohi päässy muualla kuin ohituskaistoilla ja kaikki edelläajavat kiihdytti ku ohituskaista alkoi.



Mutta vähintään yhtäpaljon ärsyttää ne jotka ohittaa siten, et ehtivät itse juuri ja juuri ohi..vaikka varmasti peilistä näkee et toinen tulee perässä ohi.
 
Ylös Bottom