Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Osaiskos joku neuvoa mikä Škodan ikkunassa mahtaa olla vialla.

Mukavuustoiminnolla tulee alas..sit ylöspäin menee vähän matkaa kunnes ikkuna luulee et on jotain välissä ja vetää ikkunan takas alas.

Sit "manuaali"asennolla saa ikkunan tulee tohon yhteen kohtaan kunnes stoppaa..sit taas vähän matkaa ja lopulta ylös. Sit ei toimi alaspäinkään mukavuusasento, mutta jos pitää ylhäällä hetken kytkintä ylöspäin, niin mukavuustoiminto toimii taas alaspäin.

En tiedä toimiiko tää linkki, mutta tässä videota: http://dl.dropbox.com/0/view/7i2nhv7wi2r8x0n/Movie huhtikuuta 09, 16 18 27.mov
 
Vastaus: Autot

Opeli vähän päässy ruostumaan:

34gau6p.jpg

Vielä ois pohjassa kaks reikää, palkissa yks, takajousien yläpäät kummaltakin puolelta ja toisessa helmassa pikkunen reikä :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autot

Opeli vähän päässy ruostumaan

Ingman saa maidon maistumaan ja Opel muovinkin ruostumaan :D
Jos se yhtään lohduttaa niin seuraavana vuonna pääset puolta vähemmällä työllä jos teet paikkaukset nyt hyvin.

Osaiskos joku neuvoa mikä Škodan ikkunassa mahtaa olla vialla.

Noissa saattaa riittää jo se, että on jotain skeidaan välissä ja ikkuna ei liiku niin sujuvasti kuin kuuluisi -> luulee että esim käsi on välissä ja stoppaa lasin. Voi myös olla katkaisijassa/ohjaimessa vikaa.
 
Vastaus: Autot

Noissa saattaa riittää jo se, että on jotain skeidaan välissä ja ikkuna ei liiku niin sujuvasti kuin kuuluisi -> luulee että esim käsi on välissä ja stoppaa lasin. Voi myös olla katkaisijassa/ohjaimessa vikaa.

sitä ne muuallakin kaik sano, mutta en jaksa tohon skeidaan edes "skeidassa(=skodassa) uskoa, kun tiivisteiden välissä ei näy pienintäkään likamurusta silmällä katsoessa. Ja kuten videossakin näkyy niin ikkuna itsessään menee todella sulavasti, mutta tasan tietyssä kohdassa (kahdessa eri kohdassa) pysähtyy ja manuaaliasennolla niistä nousee ilman hidastumisia taas ylös.

Onko noi tunnistimet suoraan tos kytkimessä? Oven sisällä? Vai jossain tietokoneessa?
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Eilen tuli vaihdettua kesäkumit alle. Samalla huomasin, et molemmat etuiskarit vuotaa. Muutama soitto pajoille. 600 - 700€ uudet iskarit töineen. Ensi viikolla muutenkin jo menossa jakohihnan vaihtoon. Eikä noi kesäkumitkaan enää mitkään uudet ollut, et nekin pitäisi vielä uudet ostaa.

Käyrä alkaa taas nousemaan :(
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Käyrä alkaa taas nousemaan :(

Onneksi olkoon vaan, taitaa pari tonnia mennä tuohon lystiin...

Pitäis itsekin uudet kesänakit hommata ja on kyllä aika kallista lystiä sekin. Mitään halpisrenkaita ei oikein viittis ostaa ja kokoon 205/60 R16 ei tahdo merkkirenkaita alle viiteensataan lähteä. 205/55 R16 renkaat olis halvemmat, mutta rekisteriotteessa ei moisesta koosta ole mainintaa. Mitenhän on, hyväksyyköhän katsastusmies/poliisi jos ostan kuitenkin matalampiprofiiliset renkaat?
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mututuntuma on, että saa olla matalampi profiililtaan, kunhan maavara ei tipu alle sallitun ja renkaat täyttävät painoluokkien yms osalta auton asettamat vaatimukset.
Renkaita ei paljon kotoisesta Suomesta kannata ostaa. Suuntaa katseesi esim brittein saarille tai Saksaan.

Itse tilasin Camskillistä viime viikonloppuna kesäautoon 205/40/17 Nankangit ~200€/srj.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Onneksi olkoon vaan, taitaa pari tonnia mennä tuohon lystiin...

Pitäis itsekin uudet kesänakit hommata ja on kyllä aika kallista lystiä sekin. Mitään halpisrenkaita ei oikein viittis ostaa ja kokoon 205/60 R16 ei tahdo merkkirenkaita alle viiteensataan lähteä. 205/55 R16 renkaat olis halvemmat, mutta rekisteriotteessa ei moisesta koosta ole mainintaa. Mitenhän on, hyväksyyköhän katsastusmies/poliisi jos ostan kuitenkin matalampiprofiiliset renkaat?

215/55-16 satsilla tulisi pienempi ero renkaan kehään, 225/55-16 lähes olematon.
Vaikka ei tuolla 205/55-16 ero ole kuin karvan yli 3% prosenttia, mutta ero se on sekin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Renkaita ei paljon kotoisesta Suomesta kannata ostaa. Suuntaa katseesi esim brittein saarille tai Saksaan.

Camskillia voin minäkin suositella lämpimästi. Jo muutaman kerran tuolta tilanneena ei ole pahaa sanaa sanottavana firman toiminnasta. Renkaat tuodaan kotiovelle noin reilussa viikossa. Eipä ole sen monimutkaisempaa kuin vaikkapa pelien tilaaminen Playsta.
Etenkin suuremmissa kokoluokissa puhutaan jo huomattavasta säästöstä suomalaiseen hintatasoon verrattuna. Täksi kevääksi tilasin Kumhon KU39:t (235/40/R18) alle, ja säästöä halvimpaankin "suomalaiseen" verrattuna (rengas-online) tuli noin 200€. Falkenin & Nankangin kumeissa on perinteisesti vielä paremmat alennukset, mutta olivat loppu tilaushetkellä. Eivät Kumhotkaan huonoiksi ole toistaiseksi osoittautuneet.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Itse ostin omaan pirssiini nakit Haaparandasta KM-Däckilta, eikä kyse ollut mistään halppismerkistä vaan Bridgestonesta. Kokonaista 230€ muistaakseni tuli koko talvisarja maksamaan asennuksineen, joten halpaahan se oli kuin karkki.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Itse tilasin Camskillistä viime viikonloppuna kesäautoon 205/40/17 Nankangit ~200€/srj.

Paljonko tulee rahtia ??.

Suomessa Sava Inteza 225/45/17 oli 550 € alla nyt, tuolla näytti olevan 290 €

Itse oon muutaman rengassarjan ostanut Mansen autosta. Hyvää ja halpaa
Hinnat sisältää tasapainotuksen ja rengastyöt

Renkaat
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Paljonko tulee rahtia ??.

~£25 on rahdin osuus joka sisältyy siis tuohon omien renkaiden kokonaissummaan ~200€. Kurssit yms voivat toki vähän heilautella hintaa suuntaan tai toiseen.

Vanteelle laitto ja tasapainotus taitaa olla monissa paikoissa 40-60€. Itse saan onneksi teetettyä rengastyöt kaverin kautta "kaljarahoilla".
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Vanteelle laitto ja tasapainotus taitaa olla monissa paikoissa 40-60€. Itse saan onneksi teetettyä rengastyöt kaverin kautta "kaljarahoilla".

Thanks, Syksyllä kun selvittelin talvikumeja Volvoon ni törmäsin kanssa Tampereen seudulla tuohon 40-60 euron lisähintaan laitto ja tasapainotus. Liikkeiden välillä on kyllä suuria eroja. Näiden kanssa saa kyllä olla tarkkana. Ettei tuu kassalla yllätyksiä
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Liikkeiden välillä on kyllä suuria eroja. Näiden kanssa saa kyllä olla tarkkana. Ettei tuu kassalla yllätyksiä

Totta, jotkut liikkeet suhtautuvat muualta ostettujen kumien & vanteiden roudaamiseen huomattavasti nihkeämmin kuin toiset (mieluummin myisivät luonnollisesti omia tuotteitaan). Toisilta saa taas hyvinkin asiallista palvelua ja voivat esim. laittaa vanteet samaan hintaan vielä auton alle, jos on muutenkin ajankohtaista. Pieni kysely- ja soittelukierros kannattaa.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Totta, jotkut liikkeet suhtautuvat muualta ostettujen kumien & vanteiden roudaamiseen huomattavasti nihkeämmin kuin toiset (mieluummin myisivät luonnollisesti omia tuotteitaan). Toisilta saa taas hyvinkin asiallista palvelua ja voivat esim. laittaa vanteet samaan hintaan vielä auton alle, jos on muutenkin ajankohtaista. Pieni kysely- ja soittelukierros kannattaa.

http://www.rengaskauppa.net/tiedostot/asennushinnasto.jpg

Tässä hyvä esimerkki hinnoista.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Minkälaista satsia suosittelette V50 Volvoon? Nyt näyttää olevan 205/55/R16
Vähän näyttävämpää rengasta itse kaipaisin, onko 225 jo liikaa? Tuuman saisi vannekokoakin lisää laittaa mutta ei mitään bling bling kärryä ole aikomus tehdä, tuo brittien saitti näytti huomattavasti halvemmalta kyllä kun nämä suomen hinnat, tuohon tulee varmaan rahdit ja tulli vielä päälle? Oma tietoisuus on autoista melko heikolla tasolla joten suosituksia otetaan vastaan. Vanteet varmaan suomen kamaralta ostan, mustat olisi tarkoituksena.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Minkälaista satsia suosittelette V50 Volvoon? Nyt näyttää olevan 205/55/R16
Vähän näyttävämpää rengasta itse kaipaisin, onko 225 jo liikaa? Tuuman saisi vannekokoakin lisää laittaa mutta ei mitään bling bling kärryä ole aikomus tehdä, tuo brittien saitti näytti huomattavasti halvemmalta kyllä kun nämä suomen hinnat, tuohon tulee varmaan rahdit ja tulli vielä päälle? Oma tietoisuus on autoista melko heikolla tasolla joten suosituksia otetaan vastaan. Vanteet varmaan suomen kamaralta ostan, mustat olisi tarkoituksena.

Briteistä ei tule tulli maksuja. Esim. tuolta saa halvalla nakkei Cheap Tyres Discount Tyres Buy Tyres Online & Japanese Import Car Parts Spares Tuning Performance Servicing Accessories ::
 
Ylös Bottom