Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autoilun ihanuutta ja omistamisen tuskaa

Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Hervanta Tampere ja Mansenautosta löytyi 275 Kumhon KU19 takarenkaat. Renkaat + asennus 350€. Ihan ok hinta mielestäni.

Etusivu

Ei ole pahan kuuloinen hinta tosiaan. Camskillin kautta 235/40/18 setti tais maksaa 490€ postikuluineen, mutta tuohon päälle tuli tietysti asennuskustannukset.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Saakeli vieköön, pitäisi ostaa fiat bravoon pakoputkisto kokonaisuudessaan, tulee muuten hiton kallis tikki. Ilmeisesti putkisto on kolmiosainen... Ei kenelläkään olisi tiedossa mistä saisi koko paskan hiukan halvemmalla? Voisi vaikka itse asennella paikalleen, säästäisi ainakin sen +50e.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Saakeli vieköön, pitäisi ostaa fiat bravoon pakoputkisto kokonaisuudessaan, tulee muuten hiton kallis tikki. Ilmeisesti putkisto on kolmiosainen... Ei kenelläkään olisi tiedossa mistä saisi koko paskan hiukan halvemmalla? Voisi vaikka itse asennella paikalleen, säästäisi ainakin sen +50e.

Tuolta olen autooni joskus muutamia osia hankkinut. En tiedä onko halpa, mutta esim. rellun takaluukun kaasujouset tuli tuolta tilattuna edullisimmaksi.
 
Vastaus: Bravon ihanuus ja omistamisen tuska

Jeps, kyllä se vain tuo pakoputken vaihtelu on varsin miellyttävää hommaa. Pultit on lämmön ja korroosion syömät joten ei niitä kokoja löydy. Pari piti hakata vasaralla ja taltalla että lähtivät liikkumaan, kaksi piti rälläköidä irti. :D Lisäksi sormesta irtosi (kuten kuuluu) palanen, joten pelihommatkaan ei taida sujua hetkeen. Olisihan tuo ihan tikattava vekki ollut, mutta eipä tuota asennusurakan aikana jouda muuta kuin hiukan laastaroimaan ja jatkamaan hommaa. Jälkeenpäin ei jaksa mennä lekurille. Noh, putki on kuitenkin vaihdettu, joskin käsijarrunvaijerit (raivostuttavasti kulkee edessä, eli putken pohjapuolen yli) tuotti päänvaivaa ja nuo putken kumikannakkeet on kyllä saatanasta. Kirosanoja, "lievää" väkivaltaa ja turhautumista. Onneksi sentään oli monttu käytössä, voin vain kuvitella miten olisin saanut itkeä ilman kunnollista hallia ja työkaluja. Vielä pitäisi jaksaa tutkiskella mistä hitosta tuo ottaa pientä isoilla kierroksilla resonanssia, kenties joku liitoskohta jäi löysäksi. Onneksi on iso homma enää.

Hinnaksi tälle ihanuudelle tuli se 264e ja vähän päälle. Luonnollisesti kummassakin putken osasessa oli mukana 25% alennus, joten valmistautukaa isompiin hintoihin. Epäilemättä menee heittämällä yli kolmen sadan euron suomalaisissa liikkeissä. Säästöä onneksi tuli kun itse asensi, mutta en kyllä tiedä onko sitten sen arvoista. :D Pää oli hajota.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Mitäs mieltä täällä ihmiset on, kun meillä on nyt Octavia dieseli automaatilla ja Cordoba dieseli manuaalilla. Nyt on alkanut mietityttämään.

Skoda on turhan iso työmatka-ajoon ja ehkä kuluttaa hieman liikaa (5,5-6l/100km). Toisaalta aina välillä on tarve kuskata 3 aikuista ja 2 lasta lastenistuimissaan, jolloin se käy pieneksi.

Seat taas on vaimon käytössä ja hän käy sillä 1-3 kertaa viikossa tekemässä 10-100km lenkin, joten se on ihan turhaan diesel ja toisaalta manuaali jota oma polvi ei oikein kestä kauheasti ajella..kulutus olisi sopiva 4l/100km kyllä. Tuli vain tuo vähän vahingossa ilmaiseksi meille,

Jotenkin turhauttaa kahta dieselveroa maksella ja siksi olenkin mietiskellyt, et olisikohan ideaa pistää Seat myyntiin tai paaliin ja vaihtaa Skoda kahteen autoon?

Työmatkalle pienempi ja vähemmän kuluttava (oltava automaatti), esim tälläinen (automaatti tuntuu rajaavan ihan pienimmät pois)
Citroen C4 HDi 110 Exclusive II Berline BMP (KAMPANJA) 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto

Vaimon käyttöön ja perheen viikonloppureissuille sitten hieman isompi, mutta bensa automaatti, esim tälläinen. Kulutus kuitenkin kohtuullinen. (reissut yleensä vaunulle noin 130km päähän)
Honda FR-V 1.8i Comfort A Tila-auto 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Seat myyntiin tai paaliin

Ei autoja saa paalata, edes Seatteja.

Tollanen Honda on toimiva vehje tarkoitukseensa, joskin tylsä. Tuon Citikan sijaan harkitsisin jotain muuta, mutta se perustuu täysin omiin ja tuttavien kokemuksiin merkistä.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Vein Volvon laakerin vaihtoon, sitä epäilin, menikin 2 laakeria vaihtoon ja oliko joku raidetanko, 700+ euroa tsitsing. Tarvii ruveta katteleen pari vuotta uudempaa kärryä.
 
Ei autoja saa paalata, edes Seatteja.

Tollanen Honda on toimiva vehje tarkoitukseensa, joskin tylsä. Tuon Citikan sijaan harkitsisin jotain muuta, mutta se perustuu täysin omiin ja tuttavien kokemuksiin merkistä.

Lähtökohtaisesti en haluais mitään ranskalaisia, mut diesel automaatti on todella paha yhdistelmä löytää oikein mitään.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tuon Citikan sijaan harkitsisin jotain muuta, mutta se perustuu täysin omiin ja tuttavien kokemuksiin merkistä.

Mitä, sitikkahan (ja osittain Peugeot) on ainut hyvä asia mitä Ranskasta on ikinä tullut :D

Mulla on vieläkin ikävä mun -93 Citroen BX:ää. Onneksi välillä tulee ajettua vanhempien automaatti C5:llä, joka hieman lieventää ikävää. Aivan mahtava auto ajella.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Aivan mahtava auto ajella.

Aikanaan kun taksia ajelin niin audin ja mersun jälkeen oli aina nautinto kun C5:n rattiin pääsi hyppäämään, aivan upea auto ajaa. Sekin isäntä kuitenkin vaihtoi takaisin mersuun kun oli pelkkiä ongelmia. Itse koitan ainakin niitä juuri välttää.

Seat ollut perheessä ensin vanhemmillani ja nyt meillä yhteensä 200tkm verran ja kohta 9 vuotta, eikä kertaakaan pienintäkään vikaa joka ajoon vaikuttaisi. Autoliikkeet tarjonneet siitä tosin vaihdossa vain 150euroa, joten sama se ois paaliinkin pistää vaikka viimekuussa just katsastettu onkin.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Audi A4 2.0TDI Lemans mallin ostin ja eiköhän siitäkin mennyt laakeri, mulla joku kirous niihin, huolto 16. päivä, tarvii yrittää joku pikahuolto hommata kun autoa tarvii joka päivä, onneksi on takuu.
 
Vastaus: Bravon ihanuus ja omistamisen tuska

Hinnaksi tälle ihanuudelle tuli se 264e ja vähän päälle. Luonnollisesti kummassakin putken osasessa oli mukana 25% alennus, joten valmistautukaa isompiin hintoihin. Epäilemättä menee heittämällä yli kolmen sadan euron suomalaisissa liikkeissä. Säästöä onneksi tuli kun itse asensi, mutta en kyllä tiedä onko sitten sen arvoista. :D Pää oli hajota.

Halvalla pääsit ostapa mersu, auton arvo n.4000€ pakoputkiston uusinta alkuperäisosilla itse tehtynä n.8000€. Kyllä pistää mietityttää mitä tolle ruostekasalle tekis.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Olisko kellään hajua miksi kutsutaan ovilistoja englanninkielellä? Olen googlella yrittänyt kaikkia itselle päähän tulevia vaihtoehtoja, mutta ei vaan tärppää :(
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Olisko kellään hajua miksi kutsutaan ovilistoja englanninkielellä? Olen googlella yrittänyt kaikkia itselle päähän tulevia vaihtoehtoja, mutta ei vaan tärppää :(

"Door sills" kannattaa ainakin kokeilla.

Jos kylkeen listaa etsit niin "car moldings" tuottanee tuloksia.
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Laitetaas välillä taas autoilun ihanuuden puolta, kun eilen sai vihdoin pyöritellä kesäpyörät alle. Ehkä se muuttuu omistamisen tuskaksi, jos takatalvi vielä yllättää.
"Jatkeen" mallimerkintäkin on vaihtunut viimekeväisestä, vaikka kori on pysynyt samana. Vähentyneiden kilometrien vuoksi 320d sai väistyä "ekologisen" 330i:n tieltä.

Näytä liitetiedosto 10924
 
Vastaus: Autoilun ihanuus ja omistamisen tuska

Tulisi nyt ensin edes ajelukelit... Kylmällä kelillä ei löydy pitoja, joten ei tuonne vielä uskalla lähteä suhailemaan.
 
Vastaus: Autot

Itteltä löytyy mk4 gti golfi vm99 ja täytyy kyllä sanoa että ensimmäinen loistava auto jonka olen omistanut.
 
Vastaus: Autot

No enemmittä puheitta, autosta mitattiin takapyöriltä seuraavat lukemat: 373hp ja 480Nm.

Ford lupaa moottorilta mitattuna 412hp ja 530Nm ja tässä tapauksessa "pessimistisesti ajateltuna" jos oletetaan tehohäviöiden oleva vain noin 13%:n luokkaa, niin nuo takapyörän lukemat vastaavat moottorilta noin 430hp ja 550Nm arvoja. Jos taas ajatellaan optimistisesti ja arvioidaan tehohäviöt olevan "normaalin" 15%:n luokkaa, niin silloin lukemat vastaisivat 440hp ja 565Nm arvoja moottorilta. itse

Jenkeillä on kyllä eri dynot käytössä kuin täällä suomessa :) Kattelin Caliber SRT-4 pyörätehoja täällä ja jenkkien mittaamina...eroa kuin yöllä ja päivällä. Parin sadan kieppeillä täällä ja jopa 270hp jenkki dynossa... moottoritehot kuitenkin n. 280 suomen dynon mukaan (290hp paperilla)
Sama oli omassa T-birdissä.. olikohan 220 renkaille ja 300 koneelta. Hassua kun luulis että rengastehoissa ei olisi tulkinnan varaa :)
 
Ylös Bottom