Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Rahikainen

New Member
Sitä renkaiden ikivanhaa ulinaefektiä ei vaan saada yhtään muutettua.
Missä on kuminkäry? Renkaat huutaa, mutta ilma on kirkas.
Missä vaurionmallinnus?
Täähän on ihan riisutun PGR4:sen tuntuinen.

--------------------------------------------------------------

Jatkossa tässä ketjussa voi keskustella autopelien (näennäisestä) paremmuudesta alustasta riippumatta.

T: KonsoliFIN-ylläpito
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Ja mitä helvettiä, eikö tässä nyt sitten saadakkaan oikeasti pelata online pelejä??? Jotain pakotettuja kilpailuja random vastustajia vastaan?
:(

Juuri näin se menee. Randomilla joitain 3 kierroksen kisoja, jotka täyttä arcadea, jossa painellaan toisten päälle yhtenään. Monet pelit helvetin lagisia.
Shaissee...

Kyllä on ihanaa mennä taas Forzan puolelle säätämään camperia täysin customoituihin kisoihin.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Juuri näin se menee. Randomilla joitain 3 kierroksen kisoja, jotka täyttä arcadea, jossa painellaan toisten päälle yhtenään. Monet pelit helvetin lagisia.
Shaissee...

Kyllä on ihanaa mennä taas Forzan puolelle säätämään camperia täysin customoituihin kisoihin.


Siis onko Euro versio yhtä laginen kuin japaniversio? Japani ja Euroversiota pelanneet vastatkoon.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Juuri näin se menee. Randomilla joitain 3 kierroksen kisoja, jotka täyttä arcadea, jossa painellaan toisten päälle yhtenään. Monet pelit helvetin lagisia.
Shaissee...

Kyllä on ihanaa mennä taas Forzan puolelle säätämään camperia täysin customoituihin kisoihin.

Tiedä nyt sitten mistä puhut... ajotuntumahan tässä on ihan eri luokkaa (parempi) Forzaan verrattuna. Online-kisailjoiden tasosta taas en voi sanoa mitään, varmasti sitä huonoakin kisaseuraa löytyy. Ja jos nyt kunnolla haluaa säätämään päästä niin Forza ei ole se paikka sille :o
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kyllä jos joku sanoo että forza 2:ssa on parempi ajettavus kuin tässä niin huh...se forza vasta arcade shceissee imo on.Kyllä tää tuleva gt5 vaan on ilmeisesti taas konsolipuolen autopeli kunkku.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Mun mielestä se on jotenki älytöntä tulla vertailee tota forzaa prologuee..niis on ihan erilaiset lähtökohdat mun mielestä. GT:n lähtökohta on se että on pirun realistinen ajettavuus ja se riittää mulle nyt tässä demo vaiheessa. ylläri ettei siinä vielä ole yhtä hyvää nettipeliä tai autonkustomointi mahollisuuksia ku forzassa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Tiedä nyt sitten mistä puhut... ajotuntumahan tässä on ihan eri luokkaa (parempi) Forzaan verrattuna. Online-kisailjoiden tasosta taas en voi sanoa mitään, varmasti sitä huonoakin kisaseuraa löytyy. Ja jos nyt kunnolla haluaa säätämään päästä niin Forza ei ole se paikka sille :o


Et tiedä.
Forzassahan voi säätää liki kaikkea mitä oikeassakin autossa. Mitäs tässä voi?
Lisäksi se jos ei ole minkäänlaista vaurionmallinnusta, tekee pelistä arcade pelin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Mikähän ilo sillä auton säätämisellä on jos ajotuntuma on kuitenkin kuin leluautolla? Tai vauriomallinnuksella jos leluautosta sattuu kisan aikana tippumaan puskuri tai molemmat ei se juuri vaikuta auton käyttäytymiseen?
Kyllä Forzan takavetoisiakin leluautoja vietiin kahva edellä miten päin tahansa sen jälkeen kun GT5 Demoa oli tullut tahkottua ja sen takavetoisia yrittänyt kesyttää sladissa.
Molemmat pelit omistaneena Forzalla ei IMHO ole mitään mahkuja edes ajomallinnuksen puolella, lelu mikä lelu, vaikkakin hyvä sellainen tosin.
GT5P alkaakin sitten olla jo lähempänä oikeaa asiaa :D
 
GT5 Prologue vs. muut autopelit

Mikähän ilo sillä auton säätämisellä on jos ajotuntuma on kuitenkin kuin leluautolla? Tai vauriomallinnuksella jos leluautosta sattuu kisan aikana tippumaan puskuri tai molemmat ei se juuri vaikuta auton käyttäytymiseen?
Kyllä Forzan takavetoisiakin leluautoja vietiin kahva edellä miten päin tahansa sen jälkeen kun GT5 Demoa oli tullut tahkottua ja sen takavetoisia yrittänyt kesyttää sladissa.
Molemmat pelit omistaneena Forzalla ei IMHO ole mitään mahkuja edes ajomallinnuksen puolella, lelu mikä lelu, vaikkakin hyvä sellainen tosin.
GT5P alkaakin sitten olla jo lähempänä oikeaa asiaa :D

Kaikesta tästä vuodatuksesta huomaan ettet todella ole pelannut Forzaa lainkaan.
No, ottaahan se koville, kun kaikki ei pidäkään tästä, ns. "real driving simulatorista"...
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kaikesta tästä vuodatuksesta huomaan ettet todella ole pelannut Forzaa lainkaan.
No, ottaahan se koville, kun kaikki ei pidäkään tästä, ns. "real driving simulatorista"...


No joo ei se forzakaan ny niin realistinen ole, mutta joo antaa olla. Ja muutenkin vertailut "demo" vs kokopeli on pikkusen luokatonta. Itte pitäny GT sarjasta aina enemmän kuin Forzasta jota siis olen pelannut 1osasta lähtien. Myöskin hyvä ratti tekee paljon lisää autopeliin tälläistä ei XO:lle löydy itteltä löytyy toi mikkisoftan oma rimpula, mutta eipä sitä voi edes vertaa GT25 rattiin. GT löytyy se paljon puhuttu jokin mitä ei taas Forzassa ole(mielipide) jotenkin se itte ajaminen GT:ssä on vaan niin paljon mukavempaa. No toinen tykkää tyttärestä ja toinen äitistä jne...
 
Vastaus: GT5 Prologue

GT5P vs. Forza 2/PGR4 -keskustelut voitaneen lopettaa tässä ketjussa. Danske banke schön.

Update! Paitsi että nämä siirrettiin omaa ketjuunsa. Please disregard the previous message. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Mikähän ilo sillä auton säätämisellä on jos ajotuntuma on kuitenkin kuin leluautolla? Tai vauriomallinnuksella jos leluautosta sattuu kisan aikana tippumaan puskuri tai molemmat ei se juuri vaikuta auton käyttäytymiseen?
Kyllä Forzan takavetoisiakin leluautoja vietiin kahva edellä miten päin tahansa sen jälkeen kun GT5 Demoa oli tullut tahkottua ja sen takavetoisia yrittänyt kesyttää sladissa.
Molemmat pelit omistaneena Forzalla ei IMHO ole mitään mahkuja edes ajomallinnuksen puolella, lelu mikä lelu, vaikkakin hyvä sellainen tosin.
GT5P alkaakin sitten olla jo lähempänä oikeaa asiaa :D

Tulipa eilen vietettyä koko ilta GT5Prologuen parissa ja en voi kun olla täysin eri mieltä ajon fysiikkamallinnuksen suhteen: F2 jostain syystä tekee asian aidommin. En jäänyt yksin tämän mielipiteen kanssa. Itse asiassa päinvastaisiin mielipiteisiin voi törmätä vain täällä :). Jostain syystä.
GT-sarjassa on sitäpaitsi menossa jo viides osa ja pelin tulisi olla helkkarin paljon pidemmällä kuin Forza, eikö? Nyt on kuitenkin niin että GT5 tulee vasta vuoden päästä ja siitä ei mene kauaa kun F3 on valmis. Tekisin sen vertailun näiden kahden version välillä, koska F2 tuli 2 vuotta ennen GT5:ttä.

EDIT: ei GT5P huono ole, se ei vain pääse hype tasolle ja häviää tuolle paremmalleen. Graafinen ulkoasu on toisinaan suorastaan loistelias, pisteet tästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Juuri näin se menee. Randomilla joitain 3 kierroksen kisoja, jotka täyttä arcadea, jossa painellaan toisten päälle yhtenään. Monet pelit helvetin lagisia.
Shaissee...

Kyllä on ihanaa mennä taas Forzan puolelle säätämään camperia täysin customoituihin kisoihin.

Ja nyt tosiaan vertaat demoa ja kokopeliä. Olisihan se aika noloa jos demo pesisi suoraan valmiin pelin :rolleyes:

Villinä veikkauksena heitän että kun GT5 tulee ulos niin siinä saa säätää myös camperia ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Jos joku valaisisi mitä ominaisuuksia siihen koko versioon sitten tulee lisää vrt tähän demoon?
Ja en siis tarkoita autoja ja ratoja vaan ominaisuuksia.

Laitetaan nyt joitain tärkeimpiä, joiden pitäisi jo löytyä sitten vuoden päästä, ja jotka jo löytyy siitä pelistä, mitä ei saa enää mainita, ettei GT fanit hermostu:

-täysin customoidut autot (maalaus, tarrat, kuvat, korisarjat jne)
-täydet moottorin virityssarjat (auton voi virittää moneen eri luokkaan)
-säädettävyys (maavarat, pyöränkulmat, jousituksen säädöt, tasauspyörästöt, siipien kulmat)
-testiradat
-telemetriat
-vaurionmallinnus (ajat seinään tai toisen perään-->kisa ohi)

Onlinessa:
-kunnon lobbyt
-täysin customoitavissa olevat kierrosmäärät, lähtöruudukot, autoluokat.
-online turnaukset
-joukkuekisat
-online kauppapaikka
-autojen huutokauppa

Tuossa oli vain muutamia mainitakseni.
Jos edes puolet tulee löytymään GT5:stä niin harkitsen ostoa.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

no joo, kyllä täytyy sanoo et gt5p pieksää forzan melkee joka osa-alueella... ja forzan muoviautot ei oikeen iske... forzassa voit myös vedätellä sladissa ilman mitään skilliä, mikä gt5p:ssä vaatii jo oikeesti auton hallintaa.. noh ehkä forza 7 sit antas jotai vastusta gt5:lle
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

no joo, kyllä täytyy sanoo et gt5p pieksää forzan melkee joka osa-alueella... ja forzan muoviautot ei oikeen iske... forzassa voit myös vedätellä sladissa ilman mitään skilliä, mikä gt5p:ssä vaatii jo oikeesti auton hallintaa.. noh ehkä forza 7 sit antas jotai vastusta gt5:lle
Kuinkas paljon sitä Forzaa on tullut pelattuakaan? Tähän keskusteluun pitäisi saada mielipiteitä sellaisilta, ketkä ovat molempia pelejä pelanneet ratilla paljon. Random-pleikkateinien / xbottien kommentit ei ole lainkaan kiinnostavia tässä yhteydessä vaan oikeat vertailut molempia pelejä objektiivisesti paljon tarkastelleilta.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Laitetaan nyt joitain tärkeimpiä, joiden pitäisi jo löytyä sitten vuoden päästä, ja jotka jo löytyy siitä pelistä, mitä ei saa enää mainita, ettei GT fanit hermostu:

-täydet moottorin virityssarjat (auton voi virittää moneen eri luokkaan)
-säädettävyys (maavarat, pyöränkulmat, jousituksen säädöt, tasauspyörästöt, siipien kulmat)
-testiradat
-telemetriat



Tuossa oli vain muutamia mainitakseni.
Jos edes puolet tulee löytymään GT5:stä niin harkitsen ostoa.

Mainitsemasi asiast on muistaakseni löytynyt jo gran turismo 2:sesta lähtien. Eli ole huoletta nuo kyllä löytyy plus miljoona muuta säätö mahdollisuutta. Vauoriosta on huhua uskoo ken tahtoo ja moninpeli tulee varmasti olemaan paremmin totetutettu kuin tässä prologuessa.
 
Ylös Bottom