Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Vastaus: GT5 Prologue

Laitetaan nyt joitain tärkeimpiä, joiden pitäisi jo löytyä sitten vuoden päästä, ja jotka jo löytyy siitä pelistä, mitä ei saa enää mainita, ettei GT fanit hermostu:


-täydet moottorin virityssarjat (auton voi virittää moneen eri luokkaan)
-säädettävyys (maavarat, pyöränkulmat, jousituksen säädöt, tasauspyörästöt, siipien kulmat)
-testiradat

-telemetriat
-vaurionmallinnus (ajat seinään tai toisen perään-->kisa ohi)

Onlinessa:
-kunnon lobbyt
-täysin customoitavissa olevat kierrosmäärät, lähtöruudukot, autoluokat.

-online kauppapaikka
-autojen huutokauppa

Tuossa oli vain muutamia mainitakseni.
Jos edes puolet tulee löytymään GT5:stä niin harkitsen ostoa.
Tummensin ne jotka luulisi tulevan ja jätin näkyviin myös niitä mitä itse haluaisin.

Sen verran nyt tässä kuitenkin kysyn Rahikainen, että oletko pelannut GT-sarjaa? Autojen säätöjä todellakin on, paitsi näissä maksullisissa pelidemoissa. Ei ollut GT4 Prologuessakaan mahdollisuutta säätää autoa. Tätä kannattaa edelleen tässä vaiheessa, melkein vuosi ennen julkaisua, pitää demona. Ominaisuudet on todella karsittuja, koska tällä halutaan vain antaa maistiaiset GT-faneille ja esitellä grafiikkaa + ajomallia. Ja grafiikka sekä ajomallihan ovat jo nyt uskomattoman hyvällä mallilla. Autojen säädöt, tarkat onlineominaisuudet sun muut tulevat sitten myöhemmin. Prolot ovat periaatteessa vasta "Arcade"-tila koko versioista, eli autoja ei voi säätää, ei voi ostaa osia, eikä käydä testiradalla.

EDIT:
Mainitsemasi asiast on muistaakseni löytynyt jo gran turismo 2:sesta lähtien. Eli ole huoletta nuo kyllä löytyy plus miljoona muuta säätö mahdollisuutta. Vauoriosta on huhua uskoo ken tahtoo ja moninpeli tulee varmasti olemaan paremmin totetutettu kuin tässä prologuessa.
Näinpä... Tämän takia ihmettelenkin että onko Rahikainen pelannut Gran Turismoja ikinä. Puheita lyttäykselle löytyy paljon, vaikkei tunnu edes tietävän mistä Gran Turismojen koko versioissa on kysymys.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Jep tosiaan ihmetyttää, että onko Rahikainen pelannut GT-sarjaa ollenkaan. Nuo viritys jne. jutut mitä mainitsi niin kaikki olleet aina mukana(oliko jo GT1?). Siinä olen samaa mieltä, että olisi todella hyvä lisäys, että autojen ulkopintaa voisi kustomoida(eli maalaukset jne.) aivan oman tahdon mukaan.

Eli GT5 menee näillä näkymin kyllä Rahikaisen ostolaariin, koska puolet on noista ollut jo GT2:sta lähtien mitä luettelit.

Itse en osaa enempää vertailla, kun ainoastaan Forza1:stä pelannut ja sitäkin vain kaverilla.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Siinä olen samaa mieltä, että olisi todella hyvä lisäys, että autojen ulkopintaa voisi kustomoida(eli maalaukset jne.) aivan oman tahdon mukaan.

Itse taas en halua tätä... Ratakorit saisi tulla taas mukaan, mutta custom-maalaukset ei sovi imo GT:n ultrarealistiseen ulkoasuun. Kaiken pitää tuntua luxukselta ja täydelliseltä.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Online-puolesta sen verran, että jos joku ei vielä tiedä, Prologueen on tulossa voice chat ja privalobbyt päivityksenä, eli ei todellakaan tarvi niitä odotella GT5:een asti. Muutenkin Proloa tullaan päivittämään varmaan aika runsaasti..
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

No kyllä eka Forza napautti aika pahastikin jo liiankin massiiviseksi ja laahustavaksi käynyttä GT-sarjaa. Vapaa customointi meni heittämällä GT4:sen ohi ja tekoälyvastuksia vastaan jaksoi jopa ajaakin toisin kuin umpitylsässä GT4:sen uramoodissa. GT on aina minulle edustanut äärimmäisen kaunista ja sulavaa pelikokemusta, ei niinkään realistista ajosimulaattoria kuten sitä mainostetaan. Viidenteen osaan sentään mallinnettiin kitkakin niin nyt pääsee millä autolla tahansa sladittelemaan ilman tunnin säätöjä...

Epäilen suuresti, että kokoversioonkaan tulisi yhtä kattavaa modaus-systeemiä kuin Forzaan. Ei vain ole koskaan ollut GT-sarjan juttu. Toki jos se peliin laitetaan niin eipä ole Forzalla enää mitään mahkuja.... sen verran enemmän GT:issä panostetaan audiovisuaaliseen puoleen ja sisällön määrään.

Tosin se renkaiden vikinä alkaa jo vituttamaan... (löytyykö se siis prologistakin?)
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Zoukka sanoi:
Vapaa customointi meni heittämällä GT4:sen ohi

Zoukka sanoi:
Epäilen suuresti, että kokoversioonkaan tulisi yhtä kattavaa modaus-systeemiä kuin Forzaan. Ei vain ole koskaan ollut GT-sarjan juttu.

Siis meinaatko nyt pelkästään ulkonäköä vai viritystä?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Et tiedä.
Forzassahan voi säätää liki kaikkea mitä oikeassakin autossa. Mitäs tässä voi?
Lisäksi se jos ei ole minkäänlaista vaurionmallinnusta, tekee pelistä arcade pelin.

En tiedä?

Vaikuttaisi enemmän siltä että itse et tiedä. Jo GT1:ssä vuonna 1998 oli melkoisesti säädettävää auton kanssa, myös nämä kuuluisat Camper-kulmasi. GT5P:n pointti taas ei olekaan säätää, vaan ajaa katuautoilla sellaisina kuin ne ovat. Vaurionmallinnuksen puute taas ei ole ennenkään vaikuttanut siihen, miltä autot tuntuvat ajaessa. Ajosimulaattori on mielestäni ennemmin se, joka mallintaa ajamisen, ei törmäykset, paremmin. Ja sivuhuomautuksena voin sanoa ettei se Forza 2:n vaurionmallinnuskaan mikään kukkanen ole.

Onkohan Rahikainen ikinä edes kokeillut ajopeliä, joka on tähdätty pelkästään simulaatiotarkoitukseen (Nyt en puhu F tai GT)? Sellaista peliä jota ei ole kenties yhtä hauska jauhaa kuin esim. Forzaa boxilla? Säätölistauksesi (maavarat, pyöränkulmat, jousituksen säädöt, tasauspyörästöt, siipien kulmat) ovat olleet mukana GT-sarjassa jo pitkän aikaa.

Etten nyt kuulostaisi täysin Sony-fanboylta, voin sanoa että pidän myös Forza-sarjasta. Se on huomattavasti uskottavampi ja ennen kaikkea toimivampi ajopeli kuin useimmat muut konsolipuolella.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

En minä ainakaan ole pettynyt, paitsi ratojen ja efektien puutteen takia. Ajettavuus on edelleen kunnossa kuten aiemmissakin, grafiikka näyttää nätiltä vaikka joissain kentissä vähän heikompaa linjaa seurataan. En silti lähtisi vertaamaan vielä tätä mihinkään kokonaisiin autopeleihin, vaikka tietysti onhan se hyvä jos prologue versio on jo verrattavissa kilpaileviin tekeleisiin.

Silti ne mitä jäin kaipaamaan:
- Efektejä
missä sade?, tomu kyllä pöllyää mutta mitään jälkiä ei jää.
- vähän toimivampi nettipeli
vaikutti aika lagiselta mitä eilen kokeilin, homma toimii ei siinä mitään mutta jos verrataan motorstormin sulavaan nettimenoon jossa kilpailevat autot ovat aina näkyvillä, not so good.

Vauriomallinnus on minulle se ja sama, mutten todellakaan halua että
-vaurionmallinnus (ajat seinään tai toisen perään-->kisa ohi)
Tuo kun on ideana ehkä realistisempaa mutta pelillisesti aivan hanurista. Miellyttävä ajokokemus voittoon ja yhteen pikkuvirheeseen loppuvat kisat unholaan.
Nettipelissä olen ehdottomasti enemmän penaltyn puolella kuin keskeyttämisien.

Rata systeemille plussaa, sillä ajan mielelläni samaa rataa jos siitä saa kolme eri versiota :cool: tietysti tähän kun saataisiin vielä se 20 rataa koko versioon ja jokaisesta 2-3 versiota sekä tietty käänteisenä niin johan alkaa lyyti kirjoittamaan
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Siis meinaatko nyt pelkästään ulkonäköä vai viritystä?

Ulkonäköä enemmänkin, tosin ei GT:ssä ihan yhtä tarkkaan voi koneen sisältäkään kaikkea säätää. Itse säätäminen myös oli vähän kankeaa ja muistaakseni vielä nelosessa se piti hoitaa ennen kisaa, eikä sille ollut omaa osiota autotallissa. Voin toki muistaa väärin.

Eri setuppeja olisi myös kiva tallenella.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ulkonäköä enemmänkin, tosin ei GT:ssä ihan yhtä tarkkaan voi koneen sisältäkään kaikkea säätää. Itse säätäminen myös oli vähän kankeaa ja muistaakseni vielä nelosessa se piti hoitaa ennen kisaa, eikä sille ollut omaa osiota autotallissa. Voin toki muistaa väärin.

Eri setuppeja olisi myös kiva tallenella.

Mistä setupeista puhut?Itse tallentelin autoille eri asetuksia jo GT1:ssä(ainakin muistaakseni, mutta siitä onkin jo aikaa)
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kyllä jos joku sanoo että forza 2:ssa on parempi ajettavus kuin tässä niin huh...se forza vasta arcade shceissee imo on.Kyllä tää tuleva gt5 vaan on ilmeisesti taas konsolipuolen autopeli kunkku.

Kyllähän me siitä lähetään, että Forza sen kruunun on kyllä ottanut ja lähtenyt kyllä kauaksi karkuun. Oli kyllä niin karmea kokemus pelata tätä GT:tä nyt kun on Forzaa2 tullut pelattua.
GT: ainut parempi osapuoli on sen grafiikka. Nopeus ei tunnu vaikka on päälle 300 lasissa ja auto liikkuu kuin jäisilllä kiskoilla. Ja tuosta Arcadesta kommentista naama venyy tähän muotoon: :eek:
Kyllä GT on huomattavasti arcademaisempi kuin Forza. Olen tosiaankin entinen GT:n nimeen vannova, mutta joskus väärässä oleminen vaan pitää myöntää. Kyllähän PGR on se arcademaisin.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Tämä on kyllä hauska ja tuha keskustelu:
PSN: "GT on kuningas.."
Gamertag: "Forza on kaasutelut aikoja sitten karkuun..."

"juupas,eipäs,kylläpäs,mitä sä selität,demohan se,eipäs ole,kyllpäs on,ootas vaan kun tulee F3, mutta GT5 tuleekin vuoden päästä, mut se onkin 2 vuotta F2:ta uudempi"

Puhu siinä sitten fiksusti...

Se vähä, mitä olen Forzaa ja GT:a pelannut, niin ei niistä kummastakaan ole miksikään simulaattoriksi. Molemmat ovat viihdyttäviä ja kepittävät Need for Speedit milloin tahansa. Loppu on silkkaa kosmetiikkaa ja makuasiaa.

P.s. itse viihdyn luontevammin GT:n parissa... Tottumuksesta.

edit:
Oli kyllä niin karmea kokemus pelata tätä GT:tä nyt kun on Forzaa2 tullut pelattua...
Hauskaa, että GT5P on julkaistu eilen ja pystyit jo noin syvääluotavan tuomion sille antaa... Kerrotko mielelläsi lisää kokemuksistasi GT4:ssa kaikki ajoavut päällä, vai voisitko oikeasti kokeilla GT5P:a ilman apuja ja sitten tulla pätemään tänne.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Mistä setupeista puhut?Itse tallentelin autoille eri asetuksia jo GT1:ssä(ainakin muistaakseni, mutta siitä onkin jo aikaa)

No jos tuollainen mahdollisuus on vanhemmissa GT:issä ollut niin eipä voi muuta sanoa kuin, että evotuksen multihuipennus.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

No jos tuollainen mahdollisuus on vanhemmissa GT:issä ollut niin eipä voi muuta sanoa kuin, että evotuksen multihuipennus.
Kyllä tuollainen on ollut, eikä kukaan ikinä muista sitäkään, että jo GT2:ssa oli aikoinaan vauriomallinnus. Ei se tosin päällepäin näkynyt, mutta vaikutti ajo-ominaisuuksiin.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ulkonäköä enemmänkin, tosin ei GT:ssä ihan yhtä tarkkaan voi koneen sisältäkään kaikkea säätää. Itse säätäminen myös oli vähän kankeaa ja muistaakseni vielä nelosessa se piti hoitaa ennen kisaa, eikä sille ollut omaa osiota autotallissa. Voin toki muistaa väärin.

Prologuessa säätöjä voi tehdä ajon aikana, kunhan sen ominaisuuden on saanut ensin pelissä käyttöönsä. Logitechin uusi tätä varten julkaistu GT-ratti tukee tuota suoraan, eli siinä on namiska(t) joista säätöjä tehdään ajon aikana. Auton säädöt tuleva muutenkin mukaan vasta kun on suorittanut (muistaakseni) kaikki A, B ja C kisat läpi. Näitä lueskelin eilen manuaalista, itse en ole pelissä vielä sinne asti ehtinyt.

Melko huvittavaa on lukea muutamien nimimerkkien syväluotaavia analyysejä pelistä, joka ilmestyi eilen, ja jota suurin osa kitisijöistä ei ole edes ehtinyt pelaamaan, jos koskaan aikookaan pelata.

Jos joku kuuluu arcadeen, niin autojen pimppaus maalauksilla ja cooleilla tarroilla yms. pelleily. Pidetään ne Juiced yms. sarjojen oikeutena, kiitos vain.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ei pärjää Prolo Forza 2:lle muussa kuin grafiikassa. Se joka muuta väittää on väärässä. Prolo on yksinkertaisesti liian demomainen ja sisällötön että sitä jaksaisi kauaa pelata. Ajotuntumasta voisi sanoa että toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. Nämä jotka väittää Forza 2:ta leluautoilla ajamiseksi on joko vitun pihalla, tai trolleja jotka eivät ole peliä nähneet muualla kuin Anttilan hyllyllä. Hienona yksityiskohtana, kaikki Forzan dissaajat tuntuvat omistavan PSN-tunnuksen.
 
Vastaus: GT5 Prologue

GT: ainut parempi osapuoli on sen grafiikka. Nopeus ei tunnu vaikka on päälle 300 lasissa ja auto liikkuu kuin jäisilllä kiskoilla.

Ja kokosh, siinä menikin pohja koko tekstiltä ja mielipiteeltä.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ei pärjää Prolo Forza 2:lle muussa kuin grafiikassa. Se joka muuta väittää on väärässä. Prolo on yksinkertaisesti liian demomainen ja sisällötön että sitä jaksaisi kauaa pelata. Ajotuntumasta voisi sanoa että toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä. Nämä jotka väittää Forza 2:ta leluautoilla ajamiseksi on joko vitun pihalla, tai trolleja jotka eivät ole peliä nähneet muualla kuin Anttilan hyllyllä. Hienona yksityiskohtana, kaikki Forzan dissaajat tuntuvat omistavan PSN-tunnuksen.

Ja? Kaikki GT:n mollaajat tuntuvat omistavat Gamertagin.
Tästä: "Ei pärjää Prolo Forza 2:lle muussa kuin grafiikassa. Se joka muuta väittää on väärässä."
voisin kommentoida sen verran, että aika radikaalisti sanottu. Tähän mennessä muut keskustelijat on sentään puhuneet omasta mielipiteestään, mutta esittää faktana tällaista skeidaa... Minun mielestä GT: Prologue jo itsessään, saati GT5, piäksää Forzan melkein jokaisella ajettavuuden osa-alueella.
 
Ylös Bottom