Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Sanoinkin hinnaltaan. Olen itse maksanut vuosia sitten alle 200e G27:sta. Siihen rahaan kytkin, H-kaavio ja modauksella se käsijarru. Kyllä siinä rinnalla yli 300euroa t300RS:stä on aivan riistohintainen, varsinkin kun se vaatii minimissään Ferrarin F1 ratin kylkeen jolloin ollaan jo 450euron tuntumassa ja uupuu edelleen käsijarru, h-kaavio, että kytkin.

Ja vaihtoehdot on jatkaa PS3:lla ja pelailla sen pelejä tai vaihtaa rattia. Ei pelkkä pcarsin tulo vielä oikeuta tuollaisiin investointeihin mitenkään. Ehkä vuoden päästä tilanne voi olla toinen.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Tuolla tavalla olet kyllä oikeassa. Itse maksoin g25:stä 300,- ja reilun saman g27:sta, tosin en etsinyt halvinta vaihtoehtoa, vaan hain suoraan marketista. Nykyinen thrustmasterin pakettini maksoi yhteensä 629,-, joten tosiaankaan halpa ratkaisu tuo ei ole, mutta toki tulostakin tuli, kun ajat tippui sen sekunnin. Nälkään kyllä tottuu viikossa ja uusia vaatteita on pyykkinarut täynnä.

Ehdottomasti järkevin ratkaisu olisi toki tuo ps3 + pc ja vanha ratti, mutta monet toki haluavat uuden heti just nyt. Noille ei juuri vaihtoehtoja löydy.

Hieman pelottavalta silti näyttää tuo simujen tarjonta. Onko gt7 saanut edes huhuissa mitään julkaisuaikaa? Oletettavasti sitä ei liene realistista odottaa ensi vuonna? Pcars nyt on viihdyttänyt jo kolme vuotta alpha-/beta-tasoisena, joten varmaan sitä jaksaa pitkään vääntää ja uusi Forza tulee varmaan vuosipäivityksenä ensi vuonna, mutta muuten on kovin hiljaista. Arcadeajelut kun ei oikein kiinnosta. Paras vaihtoehto ajopelien ystäville lieneekin omata peli-pc kondomin rinnalla, jolloin valikoima ja sen laatu kasvaa runsaasti.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Eikös HT7 uumoiltu jopa ensivuoden loppupuolelle. Siihen viivästykset päälle, niin kesä 2016?

Pcars on ehkä jopa liian simu mun makuun (kattelen aina pelatessa töllöä jne, joten ei ajatus pysy kasassa liian simuisssa), mutta ostoon menee. F1 on tulossa, luulisin uuden WRC:nkin tulevan. Uusi Dirt on taas rallimeininkiä..eli kyllä niitä sieltä tippuneet.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Se on kyllä vielä mainittava, että rattivalmistajia on tällä hetkellä ihan liian vähän. Riittämätön kilpailu aiheuttaa juurikin tämän, että tarjolla vain yksi tai kaksi vaihtoehtoa, joista sitten otetaan riistohinta. Boxillakin on vain kaksi vaihtoehtoa, joista toista ei edes saa mistään ja jostain kumman syystä hinta on suht prikulleen sama.
G-sarjalaisethan tuli juuri siihen aikaan kun kilpailu oli kovimmillaan. Taisi vain olla liiankin kova, kun rattitehtailusta luopuivat.
Taas olisi kansalaisaloitteen paikka...
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Onko gt7 saanut edes huhuissa mitään julkaisuaikaa? Oletettavasti sitä ei liene realistista odottaa ensi vuonna?
Yamauchin mukaan GT7 tulee "2015 tai 2016".

Yamauchi went on to say that he and his staff at Polyphony Digital have a "clear vision" for Gran Turismo 7, which is "to do everything we couldn't do in GT6," he said. "We want to make it very Gran Turismo. By that I mean it's going to be a game that matches the very era that we live in, in 2015 or 2016."

Omat rahani laittaisin jälkimmäiselle vaihtoehdolle.

Lähde: Gamespot
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Pcars on ehkä jopa liian simu mun makuun (kattelen aina pelatessa töllöä jne, joten ei ajatus pysy kasassa liian simuisssa), mutta ostoon menee.

Säätövaraa on reilusti, joten liian hankalaa tuosta ei tule ja uramoodiin on panostettu, joten pc-simujen tapaista tyhjää ajamista ei ole luvassa. Parempaa siis kuin GT- ja Forza-sarjoissa, mikä nyt ei toki ole kummainen saavutus. Ei nyt mitään juonellista urankuljetusta, mutta kattava ja realistisen kaltainen, joten siinä ei hypitä eri autoluokkien välillä, vaan erikoistutaan tietyille linjoille(koppi-, open wheel, jne).
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Säätövaraa on reilusti, joten liian hankalaa tuosta ei tule ja uramoodiin on panostettu, joten pc-simujen tapaista tyhjää ajamista ei ole luvassa. Parempaa siis kuin GT- ja Forza-sarjoissa, mikä nyt ei toki ole kummainen saavutus. Ei nyt mitään juonellista urankuljetusta, mutta kattava ja realistisen kaltainen, joten siinä ei hypitä eri autoluokkien välillä, vaan erikoistutaan tietyille linjoille(koppi-, open wheel, jne).

Ai. No perhana. Juuri juonellinen on se mitä vihaan. Parasta antia minulle on monen mielestä autopelienirvikuvan Milestonen tuotokset. Nimittäin wrc ja motogp, jossa ura aloitetaan pikkuluokasta ja yritetään kiivetä isoimpaan luokkaan. Muutoin 110% realistinen kisakalenteri vain ja sitä puurretaan eteenpäin.

Se on hyvä jos säätövaraa löytyy. Toivottavasti löytyy siten, ettei tunnu avustetulta ajo, sillä silloin avut lähtee pois. Eikä siinä, esim RBR on aivan helmi peli ja tykkään pelata sitä. Mutta niin aniharvoin on tilanne, että voin uppoutua peliin niin syvälle, että suto pysyisi ojien välissä. Silloin kun voi uppoutua se kyllä pysyy. Eli simuista pidän paljonkin, mutta normi tilanteessa täytyisi voida nauttia. Eli kuulostaa pcars hyvältä.

Onko tuosta pelistä jotain videota jo tästä uran ideasta tms?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Onko tuosta pelistä jotain videota jo tästä uran ideasta tms?
Tuossa PC-version katsauksessa vähän mainitaan urasta, mutta samat asiat toki voi lukea Project Carsin lehdistötiedotteesta.

[video=youtube;8sWyYOXYWX0]https://www.youtube.com/watch?v=8sWyYOXYWX0[/video]

Tässä toisessa videossa näkee vähän kattavammin urasta:

[video=youtube_share;PfFtx5wnmbo]http://youtu.be/PfFtx5wnmbo?t=5m38s[/video]
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Sen verran on itsekin tullut tuota Project CARSia seurattua tämän vuoden aikana, että tekijät ovat tuosta urasta puhuneet siihen malliin, että siinä saa itse ensinnäkin valita sen, mihin autoluokkaan lähtee ajamaan. On nämä perus BMW vs. MB vs. Audi-luokat, DTM, superautot, konseptit yms. Kausien jälkeen saa puheiden mukaan vapaasti vaihtaa luokkaa, jos haluaa. Voi siis halutessaan ajaa uran vain tietyissä luokissa, eikä ole esim. GRIDin tms. tapaan pakko ajaa kaikentyylisillä autoilla. Samaten puheiden mukaan kaikkien autojen pitäisi olla vapaasti valittavissa ja ajettavissa heti alkuun, eli ei pitäisi olla tarvetta ajella niillä Focus RS-kieseillä, jotta pääsee M3:n tai R8:n puikkoihin, vaan voi suoraan ottaa sen oman suosikin.

Tuo on ainakin itselle sellainen juttu, jonka takia mitä suuremmalla todennäköisyydellä tulen keväällä Witcher 3:n ohella paneutumaan Project CARSiin. Vapaus valita on aina parempi juttu, kuin pakottaa hankkimaan tietty määrä rahaa/leveleitä/kokemusta, jotta saa ajaa tiettyä autoa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Project Cars ei ole vielä täällä, mutta tässä vaiheessa Driveclub nappaa upeimman näköisen autopelin tittelin aivan kevyesti. Alla video eilisiltaisesta ajelustani jollain sateisella Japanin radalla ilman HUDia.

[video=youtube;7bbQzxWMYg4]https://www.youtube.com/watch?v=7bbQzxWMYg4[/video]

Ja toistan samaa mitä moni muukin on sanonut; Driveclubin kivinen alkutaival kannattaa unohtaa. Päivitys päivitykseltä peli on muuttunut koko ajan paremmaksi, ja lisää hyvää on edelleen luvassa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Komppaan ylempää. Varsinkin tuo Nippon-DLC herkisti geisha-pinkillään. :p
En muuten yhtään ihmettelisi vaikka sylkisivät simulaatiomoodin ulos kilpailun kovetessa tuossa lopputalvella.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Project Cars ei ole vielä täällä, mutta tässä vaiheessa Driveclub nappaa upeimman näköisen autopelin tittelin aivan kevyesti. Alla video eilisiltaisesta ajelustani jollain sateisella Japanin radalla ilman HUDia.

Ja toistan samaa mitä moni muukin on sanonut; Driveclubin kivinen alkutaival kannattaa unohtaa. Päivitys päivitykseltä peli on muuttunut koko ajan paremmaksi, ja lisää hyvää on edelleen luvassa.

Komeaa on, mutta jotenkin sieluton peli. Älytön tekoäly riittää pilaamaan koko pelin.
Lisäksi tämä kusetus ilmaisesta pelistä PS4 julkaisussa...ei voi muuta kuin nauraa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Komeaa on, mutta jotenkin sieluton peli. Älytön tekoäly riittää pilaamaan koko pelin.
Lisäksi tämä kusetus ilmaisesta pelistä PS4 julkaisussa...ei voi muuta kuin nauraa.

Kivempaa pelattavaa yksinpeli puolella kuin mikään muu autopeli tällä hetkellä. Muuta puutetta ei ole oikein kuin että priva online pitäs saada ennenkuin kaikkoaa kaverit tästä.
Tekoäly oli liian ihmismäinen alussa ja ruttua tuli mutta siistimmin AI ajaa nykyisin.. online puoli on aika tönimistä mutta se taas ei ole pelin vika. Onneksi tuli tuo moninpeli aikaajo moodi niin voi ajaa kolhimatta muiden aikoja vastaan :)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Project Cars ei ole vielä täällä, mutta tässä vaiheessa Driveclub nappaa upeimman näköisen autopelin tittelin aivan kevyesti. Alla video eilisiltaisesta ajelustani jollain sateisella Japanin radalla ilman HUDia.
Ja toistan samaa mitä moni muukin on sanonut; Driveclubin kivinen alkutaival kannattaa unohtaa. Päivitys päivitykseltä peli on muuttunut koko ajan paremmaksi, ja lisää hyvää on edelleen luvassa.


Peli on hauska arcade jonka pilaa online yhteisö ajotyylillään monin peli on ihan älytöntä tönimistä ja törmäilyä.. yrität ajaa itse hyvin ja pääset viimein ohi toisesta pelaajasta niin eikö ensi mutkassa tulla jarruttamatta takakonttiin ja tästä syystä ajat pihalle. tai parhaassa tapauksessa kun olet ohittamassa toista niin jo ohitus tilanteessa toinekuski työntää sut hiekalle ja arcade tyyliin nopeus tippuu melkein nollaan tai huonoimassa tapauksessa heitetään volttia, toinen ei saa asiasta minkäänlaista sakkoa.

toinen mikä ärsyttää on sadekelillä pyyhkijät.. pyyhkijöiden nopeutta ei oo mitenkään mahdollista säätää joka tarkottaa sitä että ne pyyhkii tihkukelillä niin hitaasti että ei meinaa ulos nähdä. ja välillä sateen loppuessa jättää tuulilasin täyteen pisaroita josta päästään toiseen outouteen. eli vesipisarat käyttäytyy tuulilasilla todella oudosti kun ajetaan esim 200km/h niin pisarat hyvä kun liikkuvat ilman vastuksesta.. nääkun saataisiin korjattua niin olit oikein mukava ajopeli.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

pyyhkijöiden nopeutta ei oo mitenkään mahdollista säätää joka tarkottaa sitä että ne pyyhkii tihkukelillä niin hitaasti että ei meinaa ulos nähdä. ja välillä sateen loppuessa jättää tuulilasin täyteen pisaroita josta päästään toiseen outouteen. eli vesipisarat käyttäytyy tuulilasilla todella oudosti kun ajetaan esim 200km/h niin pisarat hyvä kun liikkuvat ilman vastuksesta.. nääkun saataisiin korjattua niin olit oikein mukava ajopeli.
Pyyhkijöiden nopeutta ei voi säätää, mutta niihin tuli jokin muutos tässä uusimmassa päivityksessä. Samoin pisarat nyt kuivuvat sateen loputtua tai jopa pitkässä tunnelissa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Minua huvittaa tämä 'arcade' leiman laitto,.. DC on ihan simu kuten mikä muukin nykyinen ns. rata ajo/autopeli. Se simuloi hienosti ja riittävän tarkasti auton ajamista, alustan ja renkaiden käytöstä eripintaisilla päällysteillä jne. Hienosäädöt vaihtelee pelistä toiseen mutta kuka sanoo missä vaiheessa peli muuttuu yhdenäkin simuksi? Minusta Dc, forzat, gran turismot voi huoletta niputtaa samaan kasaan...
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Minua huvittaa tämä 'arcade' leiman laitto,.. DC on ihan simu kuten mikä muukin nykyinen ns. rata ajo/autopeli. Se simuloi hienosti ja riittävän tarkasti auton ajamista, alustan ja renkaiden käytöstä eripintaisilla päällysteillä jne. Hienosäädöt vaihtelee pelistä toiseen mutta kuka sanoo missä vaiheessa peli muuttuu yhdenäkin simuksi? Minusta Dc, forzat, gran turismot voi huoletta niputtaa samaan kasaan...

Toki kaikki "konsolisimut" ovat kevyempiä kuin PC:n hardcore-viritelmät, mutta en kyllä laskisi DC:tä edes konsolimittapuulla simuksi. Forzissa ja Gran Turismoissa nimenomaan jarrupolkimen oikeaoppinen ja aktiivinen käyttö on kuitenkin aina edellytys nopeille kierrosajoille. Driveclubissa mutkiin voi päästellä luonnottoman kovalla vauhdilla, ja tarpeen tullen tilannetta vielä voi paikata vaikka kesken kurvia fysiikanlakeja rikkomalla. Tässä mielestäni se oleellisin ero.

Toisin sanoen peli asettuu selkeästi arcade-kategoriaan (IMO), mutta ei siinä ole mitään pahaa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Minua huvittaa tämä 'arcade' leiman laitto,.. DC on ihan simu kuten mikä muukin nykyinen ns. rata ajo/autopeli. Se simuloi hienosti ja riittävän tarkasti auton ajamista, alustan ja renkaiden käytöstä eripintaisilla päällysteillä jne. Hienosäädöt vaihtelee pelistä toiseen mutta kuka sanoo missä vaiheessa peli muuttuu yhdenäkin simuksi? Minusta Dc, forzat, gran turismot voi huoletta niputtaa samaan kasaan...

Oikeassa elämässä jota Driveclub "simuloi" urheiluautot ei hyydy jos ajaa 2 rengasta hiekalla, 1000heppanen Venom jaksaa sutia kolmosvaihteella, leveillä semislickseillä lätäköistä ajaessa lähtee vesiliirtoon, täysjarrutuksessa auto ei käänny kovin hyvin jne... Driveclubi on kaukana simusta ja kaikki paukut on laitettu grafiikoihin kun laskentatehoa vaativat simu-fysiikat ja ruudunpäivitys heitettiin romukoppaan, arcadepeliksi kyllä ihan mukiinmenevä ajelu.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Oikeassa elämässä jota Driveclub "simuloi" urheiluautot ei hyydy jos ajaa 2 rengasta hiekalla, 1000heppanen Venom jaksaa sutia kolmosvaihteella, leveillä semislickseillä lätäköistä ajaessa lähtee vesiliirtoon, täysjarrutuksessa auto ei käänny kovin hyvin jne... Driveclubi on kaukana simusta ja kaikki paukut on laitettu grafiikoihin kun laskentatehoa vaativat simu-fysiikat ja ruudunpäivitys heitettiin romukoppaan, arcadepeliksi kyllä ihan mukiinmenevä ajelu.

Toisaalta, voitanee puhua, ettei simulaatio -sanalla tarkoiteta mitään ehdotonta määritelmää. Itse näkisin että Driveclub on vain kevyempi autosimulaatio.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Pöh, simulaattori on autopeli, jossa täytyy välillä käyttää jarruakin.
 
Ylös Bottom