Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Joo, se on aina yhtä fiksua vertailla GT5:sta ja FM4 demoa, joka ei vastaa varmaankaan lopullista laatua.

Mitä tuosta asiasta sen enempää huutelemaan. Nuo ajomalli asiat on ollut vuosikaudet vääntämisen aiheena ja ihan turhaan. Makuasioita täysin. Kummassakin ihan riittävän hyvä ja niiden realistisuudestakin saisit tapella maailman tappiin saakka. (Arvosteluissakin toiset väittävät Forzaa realistisemmaksi ja taas päinvastoin) Se on vähän kun vertailis Pessiä ja Fifaa tai vaikkapa EA:n ja 2K:n urheilupelejä yleensä. Tottakai nekin pelisarjat kehittyneet vuosien varrella eri tavoin, mutta aina löytyy faneja ns. kummallekkin puolelle.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Joo, se on aina yhtä fiksua vertailla GT5:sta ja FM4 demoa, joka ei vastaa varmaankaan lopullista laatua.
Mitä tuosta asiasta sen enempää huutelemaan. Nuo ajomalli asiat on ollut vuosikaudet vääntämisen aiheena ja ihan turhaan. Makuasioita täysin. Kummassakin ihan riittävän hyvä ja niiden realistisuudestakin saisit tapella maailman tappiin saakka.

Juu jos ei kuitenkaan aleta vääntämään tässä ketjussa Forzan ja GT:n välillä. :rolleyes:

Kumpikaan peli kun ei ole realisista nähnykään, jos verrataan PC:n simuihin. Mutta siitä huolimatta molemmat ovat ihan mahtavia autopelejä. Itsekin jaksan nykyään vääntää noita paljon mieluummin kun niitä über-super-realistic simulaatioita naama vakavana. :p
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Ainakin meikäläisen mielestä Forzassa on aina ollut semmonen hyvä perstuntuma verrattuna GT:een. GT:ssä autot alkaa vain täristä ja heilua kun ollaan pidon rajoilla, kun taas Forzassa auton liikehdinnät tuntuu aidommilta ja "eritellyimmiltä". Kokeilkaapa ajaa vaikkapa E30 M3:lla kovaa Forzassa, niin alustan liikehdintä tuntuu järkeenkäyvältä ja puhtaalta eikä pelkältä samalta puurolta niin kuin GT. Forzassa on siis vivahteita iRacingista.

Vaikka GT saattaa ollakin realistisempi, niin ajan mielummin peliä joka tuntuu hyvältä ja luontevalta, oli siinä avustettu ohjaus tai ei... Kun haluan pelata oikeaa simulaattoria, niin ajelen iRacingia, jota yksikään konsoliviritys ei tule pääsemään lähellekään.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Forzassa on siis vivahteita iRacingista.

Vaikka GT saattaa ollakin realistisempi, niin ajan mielummin peliä joka tuntuu hyvältä ja luontevalta, oli siinä avustettu ohjaus tai ei... Kun haluan pelata oikeaa simulaattoria, niin ajelen iRacingia, jota yksikään konsoliviritys ei tule pääsemään lähellekään.

No ihan noin pitkälle en menisi iRacing veteraanina vertaamaan, koska ajomalli on helppo,helppo,helppo, mutta yhdyn täysin sinuun(kommenttiisi) sillä Forzaa on KIVA AJAA. Se on kuin cruisailua kesäpäivänä, mutta oikeaksi sen mallinnusta ei kyllä voi väitää. Gt5 oli toisella tavalla "väärä". Kumpikin kyllä yrittää kovasti, mutta sitten loiventaa oikean auton ajamisen vaikeutta ja pienenpienten virheiden aiheuttamia supersuuria katastrofeja, joita juurikin iRacing&kumpp. tarjoaa.

Kertoo kuintenkin jotain siitä, että Forza ja Turn10 on tehnyt pelistään sellaisen, mikä GT5 olisi pitänyt olla. Tourismon pojilla on yli 15v kokemus sarjastaan ja silti tuntuu, että edistystä ei tapahdu. Turn10 yrittää aktiivisesti parantaa sarjaa pelaajan kannalta mukavampaa suuntaan, toisin kuin Poly, jonka selkeästi tärkein tavoite on saada pelaajat turhautumaan järjettömiin tavoitteisiin ja käyttikseen. Lisäksi suuria uudistuksia on huomattavasti vaikeampi saada tiheämpään julkaisuväliin, kuin vuosikausien venytyksiin.

Vaikeustasoa olisi kiva saada aikalailla lisää, sillä demon kaikki kisat meni ekalla läpi hardilla ilman apuja. Tekoäly jarruttelee typerästi paikoissa, joissa voi vetää lapa tiskissä, joten mitään vastusta siitä ei ole. Toki autovalinnalla voi vaikuttaa.
Joka tapauksessa LE meni ostoon ja ja mukavan 3kk/9€ tarjouksen avulla pääsee moninpeliinkin heti mukaan. Löytyykö tuota "Season Passia" muuten jo jostain, vaiko vasta julkkarina? Joka tapauksessa ostan kaikki lisärit, niin tuo sopii hyvin ja nuo jenkkimuskelit on PAKKO saada. KAIKKI!
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

No ihan noin pitkälle en menisi iRacing veteraanina vertaamaan, koska ajomalli on helppo,helppo,helppo, mutta yhdyn täysin sinuun(kommenttiisi) sillä Forzaa on KIVA AJAA. Se on kuin cruisailua kesäpäivänä, mutta oikeaksi sen mallinnusta ei kyllä voi väitää. Gt5 oli toisella tavalla "väärä". Kumpikin kyllä yrittää kovasti, mutta sitten loiventaa oikean auton ajamisen vaikeutta ja pienenpienten virheiden aiheuttamia supersuuria katastrofeja, joita juurikin iRacing&kumpp. tarjoaa.

Kertoo kuintenkin jotain siitä, että Forza ja Turn10 on tehnyt pelistään sellaisen, mikä GT5 olisi pitänyt olla. Tourismon pojilla on yli 15v kokemus sarjastaan ja silti tuntuu, että edistystä ei tapahdu. Turn10 yrittää aktiivisesti parantaa sarjaa pelaajan kannalta mukavampaa suuntaan, toisin kuin Poly, jonka selkeästi tärkein tavoite on saada pelaajat turhautumaan järjettömiin tavoitteisiin ja käyttikseen. Lisäksi suuria uudistuksia on huomattavasti vaikeampi saada tiheämpään julkaisuväliin, kuin vuosikausien venytyksiin.

Vaikeustasoa olisi kiva saada aikalailla lisää, sillä demon kaikki kisat meni ekalla läpi hardilla ilman apuja. Tekoäly jarruttelee typerästi paikoissa, joissa voi vetää lapa tiskissä, joten mitään vastusta siitä ei ole. Toki autovalinnalla voi vaikuttaa.
Joka tapauksessa LE meni ostoon ja ja mukavan 3kk/9€ tarjouksen avulla pääsee moninpeliinkin heti mukaan. Löytyykö tuota "Season Passia" muuten jo jostain, vaiko vasta julkkarina? Joka tapauksessa ostan kaikki lisärit, niin tuo sopii hyvin ja nuo jenkkimuskelit on PAKKO saada. KAIKKI!

Joo tuo meikäläisen vertaus saattoi olla vähän harhaanjohtava. Ajan toki itsekin iRacingia ajoittain. Tarkoitin sitä, että Forzassa pystyy auton liikehdinnät (esim. miten löysempi-alustainen auto "pomppii" ja liikehtii yleensäkin mutkissa, bodyroll etenkin) erottamaan jotenkin paremmin kuin GT:ssä, jossa ne on pelkkää hervotonta tärinää eikä eroteltua. Mielestäni on parempi pitää oikeat simut ja ajopelit kokonaan omina juttuinaan. Tämän vuoksi tykkään pelata enemmän Forzaa kuin GT:tä, koska se ei yritä olla enempää kuin se on, vaan tarjoaa hyvät grafiikat ja erityisesti HUIPPULUOKAN ÄÄNIMAAILMAN. GT yrittää ehkä vähän liikaa olla simu, vaikka jää kauaksi siitä ja sen vuoksi PD on unohtanut äänet yms oleellista.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Todellakin nuo äänet saa 7.1 järjestelmällä munuaiset rytkymään. Perversseintä lienee kuitenkin se, että tykkään oikeasti noista musiikeista. Tulee etäisesti kuuslankun sid-musat mieleen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Perjantaina peli menee naftaliiniin,kun Forza 4 kolahtaa postiluukusta.

Kumpaakaan ei voi tietysti pelata, koska se rikkoo suuren autotaiston periaatteita. Valitse toinen - ja mielellään kritisoi sitten toista.

Mulla ainakin kaksi konsolia omistavat tutut pelaavat molempia. GT5 on pidemmän luokan projekti, kun Forza enemmän rennompaa ajamista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

GT5 tuntui jotenkin köyhältä vrt. Forza 3. Tietty voisi nyt kokeilla Turismoa kun se megapäivityskin on tullut.
 
Kyllä Spec 2.0 paransi ajotuntumaa huomattavasti, mutta suora tuki G2x-rateille tässä taisi enemmän auttaa.
Edelleen on todella aktiivista porukkaa mukana menossa ja toivon mukaan on vielä vuoden päästä.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kyllä Spec 2.0 paransi ajotuntumaa huomattavasti, mutta suora tuki G2x-rateille tässä taisi enemmän auttaa.

Kannattaa lukea ainakin tämä "arvostelu" 2.0:n jälkeen:
GT5 2.0: Why You Need To Go Back • Page 1 • Eurogamer.net

"If you're looking for a diversity of driving experiences, then Gran Turismo's always been the best - and now it's that little bit better too."

Edelleen on todella aktiivista porukkaa mukana menossa ja toivon mukaan on vielä vuoden päästä.

Jos katsoo myyntilistoja, niin siellä se GT5 roikkuu kuukaudesta toiseen. Moni on alusta lähtien sanonut, että GT5:sta pelataan kauan ja hartaasti. Se ei ole sarja joka saa uuden osan joka toinen vuosi. Kaverikin jatkaa sitä aina tasaisesti, välillä muita pelejä pelaten ja muita autopelejä makustellen. Sitten taas palataan GT5:een.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Jos katsoo myyntilistoja, niin siellä se GT5 roikkuu kuukaudesta toiseen. Moni on alusta lähtien sanonut, että GT5:sta pelataan kauan ja hartaasti. Se ei ole sarja joka saa uuden osan joka toinen vuosi. Kaverikin jatkaa sitä aina tasaisesti, välillä muita pelejä pelaten ja muita autopelejä makustellen. Sitten taas palataan GT5:een.

Itellä ainakin on harvassa ne PS3 pelit jota jaksaisi pelata monta kertaa läpi:(. Nyt kun GT5 on yhtä trophya ja niitä A-specin 24h ajoja vaille pelattu läpi meinasin tehdä uuden käyttäjän ja aloittaa alusta uudestaan:D. Ja tällä tarkoitan juuri yksinpeliä uudestaan, nettipelejä kyllä jaksaa aloittaa alusta. PS2 kakkosella oli paljon pelejä mitä tuli pelattua uudestaan ja uudestaan läpi esim: NFS Undergroundit. Ekan taisin pelata 4 ja toisen 6 kertaa läpi:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eli jos ootte ostanu 60-70e:n pelin, niin tässä neuvo, jos ette halua peliä pelata....

So typical....
VÄÄRIN, vaan noin voit välttää nyky peliyhtiöiden yltiömaisen rahan ahneuden koska niiden mentaliteetti on nykyään RAHA, eli ei riitä että ostat kalliin pelin, vaan kuluttaja houkutellaan ostamaan lisärahalla jtn. pikku-jutskia vaikka on maksanut jo pelistä suolaisen hinnan.

Nykyään raha on ainut asia joka meinaa kun pelejä tehdään. Voisin siis pitkän linjan kulkeneena sanoa että pelin julkaisijoilla saattoi jopa olla jokin muukin intressi, kuten PS1:n aikaan Gran Turismo 1, tai Hammondin PC:lle tekemä Grand Prix 1. Toki töitään hekin tekivät silloin ja pitäisi palkkaakin saada jos mahdollista, mutta en usko sielunikaan silmissä että he tekivät ko. pelejä jonkun mega-ison julkaisijan puuskuttaessä selkään että tee se jo valmiiksi että tulee hilloo.

'90 luvulla PC pelitkin toimivat jo julkaisussa, toisin kuin nykyään. BF4 on mitä karmein esimerkki nykymaailman menosta, paskaa paketissa eli julkaistaan myyntiin alpha-versio > rahaa äkkiä julkaisijoille = osakkeen omistajille.

Noilla mikro-maksuilla kun julkaisija saa pelistänsä 60-70e sijaan sellaiset 80-120e keskimäärin, ~100e tässä parin vuoden varrella kun porukka ostaa vain silloin tällöin parin euron lisä-juttuja.

niin tässä neuvo, jos ette halua peliä pelata....
Perusteleppa lauseesi? Kuka lopettaisi juuri julkaistun pelin pelaamista vaikka 'tilillä' olisi loputon määrä krediittejä? Pelit on pelaamista varten, sä taidat pelata että pääset brassailemaan että mullapa on tilillä sen ja sen verran virtuaali hilloa?

Itsellä ei ole peliä vielä, enkä ole GT5:stä pelannut liki vuoteen. Sitten ostan GT6:n jos tulee toi kunnollinen GPS-rata juttu siihen. GT5:n Course-Maker sylettää vieläkin siihen malliin ettei pahemmasta kusetuksesta ole väliä, kovat oli Kazulla puheet ennen sen julkaisua että voit tehdä omia ratoja ja jakaa ne...

Paskaa säkissä, pari outlookkia joihin pystyy säätämään mutkat... Paskaa sanon minä. Joten ostan GT6:n pelkästään silloin, jos tulee kunnon omien ratojen tekeminen. Enkä tyydy pelkästään 4 tai 6 jo valmiiksi tehtyyn taustamaisemaan omilla mutkilla/suorilla.

GT6 saa rahani kun voin muokata tausta/sivu maastoakin enemmän kuin 4:stä vaihtoehdosta; vähintään 20 'maastokuviota' + omalla GPS:llä tehty rata, korkeuseroineen; sitten ostan GT6:n.

Voi tosin TAAS olla ylihypetetty ominaisuus, varmaankin tulee kevyt karvalakki versio tuostakin ajatellusta mahdollisuudesta tähän versioon, pitäähän sitä jotain jättää tuleevaakin rahastusta varten, osakkeen omistajille porkkanaa.

Joten. PS4:n GT7:n asti tässä varmaan pitää odotella oikeata rata-editoria, koska pitäähän GT7:n saada taas joku uusi mullistava uutuus. S'on mor'on Kazu, see you in GT7 (2015-2018) mikromaksuineen, sori, sittenhän ne on jo mega-maksuja nimeltään, maksa 10e ja saat rata-editorin... jne...

Seuraava ostokseni:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yXn3vfznKsU#t=100
Itseltä löytyy jo työpöydältä 5760x1080 resoluutio, on hiukka eri näkymät kuin jollain karvalakki Full HD:llä!

Äänetkin on GT6:ssa, no, normaalit KONSOLI äänet.. eli ihan suolesta!
http://www.youtube.com/watch?v=NwhUgKgVGgQ

Tosiasia että konsoleiden GT6/Forzat on ar-ca-de-a, sallikaa meidän simuttelijoiden edes nauraa, oikeasti. :D Ei ***tu kukaan simuja ajava edes koskekkaan konsoleihin, konsoli=lapsille/vähä-älyisille tehtyjä juttuja... Siis oikeasti, simulaattoreita muka...heh-hehhehhhhh...

Simujen Simu: GPL (1998). Juu, on paska kuvanlaatu (ja vain 360p tarkkuus eli äänikin on todella kaukana pelin todellisistä äänistä) tässä videossa mutta se kun ei ole pelin syy. Mitä simuun vaaditaan? Ne ovat; ilmiömäinen ajofysiikka, ja äänet... Jotka ovat aivan toista GPL:ssä kuin vuoden 2013 Gran Turismo 6:ssa... Toi peli jo 15v. ikäinen ja edelleen maailman huipulla mitä kisa-simuiluun tulee:
[video=youtube;7bBVkKePTRI]http://www.youtube.com/watch?v=7bBVkKePTRI[/video]

Toi on ainakin allekirjoittaneen mielestä jo kilvan ajoa kun ollaan netissä porukalla pelaamassa eli MP:ssä eli kuvittele että edessäsi on 5 kilpailijaa, ja takanasikin on vähintään yhtä monta kilpailijaa jotka yrität pitää vauhdillasi takanasi edelleen, eli AJAT KILPAA, yrität olla muita nopeampi! Gran Turismot ei tuota tunnetta tarjoa, IKINÄ, noin autenttista tunnetta. sry nyt vaan mutta Turismot ovat vaan...arcade fiilistelyjä jonain 10, tai 60 minuutin sessioineen...

Konsolit on konsoleita, PC:t on Simulaattoreita varten. Näin on ollut ja tulee jatkossakin olemaan.piste.

Offtopic:
Tämäkin jo vaatii muutakin kuin tatin heiluttelua:
[video=youtube;hMqJ_fpPNIs]http://www.youtube.com/watch?v=hMqJ_fpPNIs[/video]

Ok, nyt olen hiljaa ja poistun taka-vasemmalle...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 6

Lähtökohtaisesti jo forza ja GT6 ei edes yritä olla samassa kipossa jonkun GPL:n tai RBR:n kanssa.
Toisekseen, GPL esim keskittyy yhteen asiaan, ei 1200 auton mallintamiseen. Kyllä siinä joutuisi tovin tekemään töitä, että saat ulos 1200 täysin yksilöllistä autoa yksilöllisillä äänillä. Ja pystyykö kasuaali pelaaja pelaamaan GPL:ää todella nauttien pädillä? Aivan. Kumpi tuo enemmän rahaa? Täyssimu, vai GT:n tyyppinen pelisarja? Aivan. Ei ole järkeä lähteä tänäpäivänä kauheasti tekemään puhdasta simua, ku on niin pienet markkinat kuitenkin.

Ja Arcadea? Juu ei. Puolisimu on se jota tuo edustaa, ei HC simu, mutta NFS sarjastakin suhteellisen kaukana. Ihmeellinen on/off jaottelu sulla.

Toisekseen, vai ettei konsoleilla ole simuja? RBR on käsittääkseni edelleen paras rallipeli ja simulaattorimaisin, mitä markkinoilla on? Löytyi ilmestyessään PS2:lle ja boxillekin. Lähes mahdoton pelata pädillä. Eipä vaan mennyt kaupaksi niin paljon, että jatkoa olisi tullut. Missäs on GPL:n jatko-osat, miksi et näytä 2013 vuoden versiota kun käyvät kerran niin hyvin kaupaksi? Aivan, markkinat on niin pienet, että siellä on harvat pelit jotka voi pärjätä, konsoleilla ei senkään vertaa jos alle prosentilla on ratti.

Itse pidän esim RBR:stä, GPL:ää tuli PC aikoina aikanaan sen 10-15v sitten pelattua paljonkin. Ei vaan enää riitä mielenkiinto tuollaiseen kesittymisen tasoon mitä vaaditaan. GT6:ssa, F1:ssä, WRC:ssä voin vain nauttia ja antaa mennä, vaikka ratilla pelaankin.

GT6:n on moninpaikoin todella epäonnistunut peli..siis umpisurkea, mutta nimenomaan ajomalli siinä on todella loistava, vaikka ei täyssimu olekkaan. Äänet siinä nyt on aina ollut mitä on, ja tuskin tulee edes GT52 osassakaan olemaan kunnosa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

GT6:n on moninpaikoin todella epäonnistunut peli..siis umpisurkea, mutta nimenomaan ajomalli siinä on todella loistava, vaikka ei täyssimu olekkaan. Äänet siinä nyt on aina ollut mitä on, ja tuskin tulee edes GT52 osassakaan olemaan kunnosa.

Ajomalli hyvä???? Ei ole minua vakuuttanut edillisessä vs. Forzat...ja vastahan tuota gt6:sta oli joku arvostelu että miten kummallinen tuo ajomalli on...ilman ajoapujakaan ei saanut jotain 600hp mussea (paikaltaan?) Pyörähtämään kaasulla ja muita ihme outouksia..
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Ei itsellä ainakaan takavedolla muuta teekkään kuin lähde perä alta. Toki puskee naurettavan paljon jne, mutta juuri mainitsemaani rentoon pelaamiseen loistava.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

VÄÄRIN, vaan noin voit välttää nyky peliyhtiöiden yltiömaisen rahan ahneuden koska niiden mentaliteetti on nykyään RAHA, eli ei riitä että ostat kalliin pelin, vaan kuluttaja houkutellaan ostamaan lisärahalla jtn. pikku-jutskia vaikka on maksanut jo pelistä suolaisen hinnan.

Nykyään raha on ainut asia joka meinaa kun pelejä tehdään. Voisin siis pitkän linjan kulkeneena sanoa että pelin julkaisijoilla saattoi jopa olla jokin muukin intressi, kuten PS1:n aikaan Gran Turismo 1, tai Hammondin PC:lle tekemä Grand Prix 1. Toki töitään hekin tekivät silloin ja pitäisi palkkaakin saada jos mahdollista, mutta en usko sielunikaan silmissä että he tekivät ko. pelejä jonkun mega-ison julkaisijan puuskuttaessä selkään että tee se jo valmiiksi että tulee hilloo.

'90 luvulla PC pelitkin toimivat jo julkaisussa, toisin kuin nykyään. BF4 on mitä karmein esimerkki nykymaailman menosta, paskaa paketissa eli julkaistaan myyntiin alpha-versio > rahaa äkkiä julkaisijoille = osakkeen omistajille.

Noilla mikro-maksuilla kun julkaisija saa pelistänsä 60-70e sijaan sellaiset 80-120e keskimäärin, ~100e tässä parin vuoden varrella kun porukka ostaa vain silloin tällöin parin euron lisä-juttuja.


Perusteleppa lauseesi? Kuka lopettaisi juuri julkaistun pelin pelaamista vaikka 'tilillä' olisi loputon määrä krediittejä? Pelit on pelaamista varten, sä taidat pelata että pääset brassailemaan että mullapa on tilillä sen ja sen verran virtuaali hilloa?

Itsellä ei ole peliä vielä, enkä ole GT5:stä pelannut liki vuoteen. Sitten ostan GT6:n jos tulee toi kunnollinen GPS-rata juttu siihen. GT5:n Course-Maker sylettää vieläkin siihen malliin ettei pahemmasta kusetuksesta ole väliä, kovat oli Kazulla puheet ennen sen julkaisua että voit tehdä omia ratoja ja jakaa ne...
Aikamoiset johtopäätökset!

Mutta siis sun mielestä on ookoo käyttää pelissä klitsiä, jotta saadaan peliin älyttömästi rahaa? Eikös se vie vähän pohjan siltä ajamiselta, kun kisoissa ei tarvitse enää niin kovasti pärjätä, jotta peli etenisi ja saisi rahaa esim. auton virittelyyn? Tietenkin, jos on pelannut aina kaikki cheatit päällä, niin normaaliahan se on, ettei vaikeusastetta ole. Eli niitä mikromaksujahan pelissä ei ole pakko käyttää, vaikkei klitsiin sortuisikaan. Muutenkaan en älyä sun viittauksia 90-luvun peleihin, miten ne liittyvät tähän klitsiin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Aikamoiset johtopäätökset!

Mutta siis sun mielestä on ookoo käyttää pelissä klitsiä, jotta saadaan peliin älyttömästi rahaa? Eikös se vie vähän pohjan siltä ajamiselta, kun kisoissa ei tarvitse enää niin kovasti pärjätä, jotta peli etenisi ja saisi rahaa esim. auton virittelyyn? Tietenkin, jos on pelannut aina kaikki cheatit päällä, niin normaaliahan se on, ettei vaikeusastetta ole.

Harva kai GT-sarjan pelejä ostaa päästäkseen grindaamaan yksinpeliä eteenpäin umpisurkeaa tekoälyä vastaan kilpaillen. Vaikeusasteen kanssahan asialla ei ole mitään tekemistä, koska rahaa pystyy kyllä tienaamaan vaikka kuinka kädetön kuski. Glitchiä käyttämällä ei menetä pelikokemuksesta yhtään mitään oleellista, välttyy vaan siltä ikävältä tahkoamiselta.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Glitchiä käyttämällä ei menetä pelikokemuksesta yhtään mitään oleellista, välttyy vaan siltä ikävältä tahkoamiselta.
Uusia kisoja ei saa auki edes oikealla rahalla, vaan tähtiä on ansaittava ihan ajamalla. Toki siinä vaiheessa, kun kaikki kisat on jo avattu, peli saattaa muuttua pelkäksi krediittien grindaukseksi uusien autojen toivossa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Ajomalli hyvä???? Ei ole minua vakuuttanut edillisessä vs. Forzat...ja vastahan tuota gt6:sta oli joku arvostelu että miten kummallinen tuo ajomalli on...ilman ajoapujakaan ei saanut jotain 600hp mussea (paikaltaan?) Pyörähtämään kaasulla ja muita ihme outouksia..

Se koko arvostelu oli läppä, täynnä asiavirheitä käsittääkseni. Gran Turismon ongelma on se, että siitä saa kyllä täysarcadenkin, jos ei osaa vaihtaa oikeita renkaita alle ja heittää kaikkia apuja pois, jotka ovat defaultina päällä.

Ja ei GT:n ajomallia voi vakavissaan kritisoida Forzaa vastaan. Tosin ei Forzankaan nykyisin GT:tä vastaan. Molemmissa erittäin hyvä ajomalli.
 
Ylös Bottom