Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Tiedätkö, mikä minusta on oikein mukavaa? Se, että pelaisit niitä pelejä ennen avautumista. Ei nimittäin Forzassakaan millään vauhdin tunteella juhlittu, ja nämä ovat aivan samalla viivalla tuon asian kanssa. Ja sitäpaitsi, tuo vaudin tunnun puutos on jo mennyt jo vähän yli, ei se maailma tuollaisessa 200km/h vauhdissa vilise pelkkänä viivana ohi ja silmät mustu vauhtinopeudesta, ihan oikeastikaan. Tuon suuremmista vauhdeista ei sitten olekaan kokemusta.

Heh en ole prolosta puhunutkaan. Ja kyllä forza kakkosessa ainakin jo ulkokuvakulmasta oli vauhdin tuntua aika reimasti. No youtubettakaa vaikka jos ette usko. Henk koht tämä ei ole tärkeä aspekti, mutta lisäähän se tavallaan immersiota.

Tiedä sitten mistä se johtuu, mutta GT menetti tuon "vauhdin hurman" kolmannessa osassa kun sitä ovaalia veti yli 400 lasissa eikä tuntunut missään. Muuten kyllä aikansa paras autopeli ei siitä epäilyjä.


GT3-4 aikoihin GT pelaajatkin valittivat kun ei vauhti tunnu

Muistan kyllä. Tosiaan vasta niillä aivan tykeimmillä vehkeillä ja ahtaimmilla radoilla alkoi hiki virrata. Perus kiesien ohi tuntui pääsevän vaikka rullatuolilla.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Onko tuolla loppujen lopuksi merkitystä? Oli se sitten peli, tai ratti, niin silti ne vievät Forzaa/Mikkirattia mennen tullen.

Ahaa nyt nyt aukesi ne siis vievät Forzaa ja mikkisoftan rattia ja kun tiedätään kuinka huippuhyvä ratti G25 on ei pelin tarvitse olla kovinkaan hyvä että voisi voittaa "susipaskan" mikkisoftan ratin ja hyvän ajopelin eli Forzan 2:sen ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Onko tuolla loppujen lopuksi merkitystä? Oli se sitten peli, tai ratti, niin silti ne vievät Forzaa/Mikkirattia mennen tullen.

Onhan sillä juurikin väliä niin helkkaristi. Onhan G25 ihan eri planeetalta kuin MS-ratti, mutta tämän läpi on nähtävä jotta pelin todelliset ansiot ajettavuuden osalta voidaan todeta.

Kyllä tuo MS:n rattipuoli vähän harmittaa, oli puhetta jo viime syksynä että MS avaisi päivityksen yhteydessä tuen muille rateille, mutta toistaiseksi ei mitään... :(
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Stagg9 sanoi:
Lopulta kun GT5 julkaistaan vie se forzaa myös näissä ominaisuuksissa helposti.
Lainaa minullekin sitä kristallipalloa mikä kertoo nuo asiat? :D No joo, kyl mä sen uskon, että GT 5 vie Forza 2:ta about joka osa-alueella, mutta toisaalta se on vähintä mitä se voi tehdä, koska tuleehan se kuitenkin n. 2 vuotta F2:n jälkeen.

GT5 julkaistaan joskus 2009 ja silloin on jo todennäköisesti Forza 3 ovella. Eli GT5 on sillon jo vanha juttu :D
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Itse kun sain Prolon kotio ja aloin pelaamaan sitä DFP + Racing Seat-setillä niin hetken pelattuani huomasin että kuinka kotona olen tämä pro-fysiikan kanssa. Onko se sitten hyvä vai huono asia? Itselleni se on hyvä asia kun fysiikka tuntui tähän mennessä parhaalta mitä GT-sarjassa on ollut ja pystyin siitä nauttimaan.

En ole Forza-sarjaa pelannut mutta Life for Speediä on tullut aikansa tahkottua. Silloin siinä oli mielestäni parhaimman tuntuinen fysiikka ja voisin sanoa että on edelleen.

Mielestäni fysiikkaa pystyy vasta kunnolla testaamaan kun on mahdollisimman lähellä todellisuutta ohjauslaitteiden myötä eli ratti ja polkimet, olkoon sitten se G25.

Seuraavasta kommentista varmaankin saa kuulla, mutta vaikka peli olisi simulaatio niin ei se sitä ole ainakaan niin kauan aikaa kun padilla pelataan.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Kovin on surullista, että kun peli nyt vihdoin on ulkona, niin foorumin aktiivisin ketju on tämä väittelyketju eikä se jossa puhutaan itse pelistä.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Kovin on surullista, että kun peli nyt vihdoin on ulkona, niin foorumin aktiivisin ketju on tämä väittelyketju eikä se jossa puhutaan itse pelistä.
Ja sielläkin väittelevät ihmiset, jotka eivät välttämättä ole edes pelanneet kumpaakin peliä. ;)

Mietin tässä jo, että laitetaanko ketju lukkoon vaikka viikoksi ja palataan sitten asiaan. Ehkä siinä ajassa GT5P:hen on ehditty tutustua tarkemmin ja toisaalta osa on saattanut päästä pelaamaan Forza 2:ta.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Kovin on surullista, että kun peli nyt vihdoin on ulkona, niin foorumin aktiivisin ketju on tämä väittelyketju eikä se jossa puhutaan itse pelistä.

Täytyyhän nyt xbox-fanien päästä pidentämään virtuaalipippeliään pilkkaamalla tätä demoversiota:p

Yhdyn Pasi-85:n kommenttiin: "toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä". Jonkin verran olen käynyt lukemassa autopelifanaatikkojen mielipiteitä ja tämä kommentti on sielläkin aikalailla yleinen. ja ne kaverit ovat sentään jauhaneet kumpaakin peliä helvetisti, eivätkä vain inise kehuskellakseen omalla pelillään ja ykköskonsolillaan.

Tuttu on myös tuo Zoukan "400-lasissa ja ei tunnu missään". Mutta puhuitkin nimenomaan test coursesta. Kyllä tuo vauhti aika rankalta tuntuu tiukemmilla radoilla. Keskiluokan autot ovat tosiaan aika tussun tuntuisia. En tosin tiedä, että olenko muka tulossa vanhaksi, vai miksi minusta GT:HDssa vauhdin tuntu oli jo mainio..

Mutta nauretteva koko tämä ketju tosiaan on, kuten Baron jo sanoi: "eipäs,juupas, eiku..kylläpäs, et oo pelannu, oonpas, no et varmaan...jne"
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Täytyyhän nyt xbox-fanien päästä pidentämään virtuaalipippeliään pilkkaamalla tätä demoversiota:p
Ja sitten toinen puoli vastaa provosoimalla... Eli jospa jätetään tällaiset piikittelyt nyt IHAN KOKONAAN pois ja pysytään asialinjalla.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Täytyyhän nyt xbox-fanien päästä pidentämään virtuaalipippeliään pilkkaamalla tätä demoversiota:p

No mulle on just se ja sama vaikka GT olisikin XO:lla, mutta itse pidän Forzaa vaan paljon asiallisempana lähestulkoon kaiken suhteen. Grafiikka GT:ssä on kyllä karvan verran parempaa.
Ja PADILLA pelattaessa Forza tuntuu mukavemmalta. Saattanee tietty sekin johtua siitä koska PS3 tämän hetkinen ohjain on surkea!
Eihän nämä pelit siitä muutu vaikka niitä kuinka vertailisi ja niistä väittelisi.
Hyvä että on valinnan mahdollisuus!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Täytyyhän nyt xbox-fanien päästä pidentämään virtuaalipippeliään pilkkaamalla tätä demoversiota:p

Yhdyn Pasi-85:n kommenttiin: "toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä". Jonkin verran olen käynyt lukemassa autopelifanaatikkojen mielipiteitä ja tämä kommentti on sielläkin aikalailla yleinen. ja ne kaverit ovat sentään jauhaneet kumpaakin peliä helvetisti, eivätkä vain inise kehuskellakseen omalla pelillään ja ykköskonsolillaan.

Tuttu on myös tuo Zoukan "400-lasissa ja ei tunnu missään". Mutta puhuitkin nimenomaan test coursesta. Kyllä tuo vauhti aika rankalta tuntuu tiukemmilla radoilla. Keskiluokan autot ovat tosiaan aika tussun tuntuisia. En tosin tiedä, että olenko muka tulossa vanhaksi, vai miksi minusta GT:HDssa vauhdin tuntu oli jo mainio..

Mutta nauretteva koko tämä ketju tosiaan on, kuten Baron jo sanoi: "eipäs,juupas, eiku..kylläpäs, et oo pelannu, oonpas, no et varmaan...jne"
heh.. lukasin tämän threadin kokonaisuudessaan läpi ja huvittavaa tekstiä on kyllä ollut... karpaasin kommenteihin yhdyn täysin.. täälä on täysi sota käynnissä ja kaikki tietää kaikesta kaiken vaikka prolo julkaistiin ööö..eilen... vaikea uskoa että kaikki ovat peliä edes testanneet..varsinkaan nää pelkät gamertagit.. turhaa touhua minusta.. lukkoon viikoksi vaan! tai no onko väliä.. pitäähän sitä johonkin päästä avautuun :D
EDIT: Mihin Lezlien viesti katosi?
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

No mulle on just se ja sama vaikka GT olisikin XO:lla, mutta itse pidän Forzaa vaan paljon asiallisempana lähestulkoon kaiken suhteen. Grafiikka GT:ssä on kyllä karvan verran parempaa.
Ja PADILLA pelattaessa Forza tuntuu mukavemmalta. Saattanee tietty sekin johtua siitä koska PS3 tämän hetkinen ohjain on surkea!
Eihän nämä pelit siitä muutu vaikka niitä kuinka vertailisi ja niistä väittelisi.
Hyvä että on valinnan mahdollisuus!

Ei hyvää päivää... Oletko pelannut Proloa? Grafiikka karvan verran parempaa LOL, voitko enää xbotimpi olla?

Turhaan ihmiset kommentoi pelanneensa HD:ta, joka on täysin eri peli. Ja mitä säätöihin tulee, Prolossa on vaikka mitä säätöjä.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Seuraavasta xbotittelusta tai PS-fanipojittelusta saa viikon ilmaisen loman banaanisaarille.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ja PADILLA pelattaessa Forza tuntuu mukavemmalta.
Kannattaa kuitenkin edelleen muistaa, että GT5P on Gran Turismo 5:n maksullinen demo tai esikatselmus, ihan kuinka vain sen haluaa ymmärtää.
Siinä vaiheessa huolestuisin jos "demo", karsituin ominaisuuksin veisi esimerkiksi Forzaa mennen tullen.

Ja GT-sarjan pelit eivät ole ikinä, ei missään olosuhteissa tarkoitettu pelattavaksi padilla,
ei minkäänlaisella, tosin eipä Forzastakaan ilman pyörää voi täysin nauttia.
Se on totta, että forzassa pääsee säätämään autoa paremmin kuin GT5P:ssa, mutta eiköhän GT5 korjaa tämänkin erheen.

PGR-sarjaa olen jäävi kommentoimaan, kun en ole tuoreinta painosta kokenut.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Priceless topic!
Joo lähtis jatkaan pelaamista. Ootte kyllä hyvät riidat taas saaneet aikaiseksi, en tajua mikä idea? Eihän täällä kukaan tappele siitäkään, että onko sega rally parempi kuin colin dirt? Kyllä tosi autopelifriikki hankki sitä paitsi molemmat == kaikki vähänkään paremmat autopelit. Edit: yllä oleva ei siis tarkoita colinia ja sega rallya, vaan näitä kahta isoa autopeliä.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ei hyvää päivää... Oletko pelannut Proloa? Grafiikka karvan verran parempaa LOL, voitko enää xbotimpi olla?

Ei tarvitse edes olla mikään xbotti että näkee graafisen eron olevan pelitilanteessa kuitenkin yllättävänkin pieni, vaikka ilman muuta GT5P on selkeästi edellä:
http://gameplanets.blogspot.com/2007/10/gt5-vs-forza-2-graphics-comparison.html

Replay-tilanteessa GT on sen sijaan aivan eri planeetalta, Forza 2:ssa replayt ovat ulkoasun suurin heikkous. Niitä ei ole toteutettu kunnolla.

Edit: tehkää niitä vertailuja sellaisille osa-alueille, joille se on oikeasti mahdollista. Sisältöä ei voida esimerkiksi vertailla koska toinen on demo ja toinen kokonainen peli. Käytännössä vertailtavissa olevia asioita ei taida olla kuin ulkoasu, ajofysiikan toteutus, sekä pelattavuus ja siihen kuuluvat perustoiminnot.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ei tarvitse edes olla mikään xbotti että näkee graafisen eron olevan pelitilanteessa kuitenkin yllättävänkin pieni, vaikka ilman muuta GT5P on selkeästi edellä:
http://gameplanets.blogspot.com/2007/10/gt5-vs-forza-2-graphics-comparison.html
Mitä? Siis GT5P ja Forza on täysin eri näköisiä ja toinen niistä on valovuosia edellä ulkoasussa. Tämä on sentään asia mistä ei oikeasti tarvitse "tapella", vaan asia oikeasti on niin ja kaikkihan tietää kumpi se hienompi on. Voisin mäkin nääs ottaa mun hauiksesta kuvan pimeässä huoneessa, verrata sitä raaka-arskan vastaavaan ja väittää että mulla on isompi haba. Ei silti kukaan muu varmaankan olisi sitä mieltä. Tätä mieltä minä olen noista kameralla kuvatuista kuvista. Siis oikeasti, kuka ottaa kameralla kuvia ja vertailee näin grafiikoita...?
EDIT: Vähänkö tekken on ruma http://pibe.1g.fi/kuvat/K%E4mpp%E4+009.jpg/full
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ei hyvää päivää... Oletko pelannut Proloa? Grafiikka karvan verran parempaa LOL, voitko enää xbotimpi olla?

Turhaan ihmiset kommentoi pelanneensa HD:ta, joka on täysin eri peli. Ja mitä säätöihin tulee, Prolossa on vaikka mitä säätöjä.

Kyllä olen. Se on minun työtäni. Tähän nyt ei vedetä mitään replaytä vaan ihan pelattavaa grafiikkaa.
Jos nyt oikeasti puhutaan suurista grafiikka eroista niin silloin on vastaikkain esim doom-gears of war. Mutta ei tämä peligrafiikka ole mitenkään mullistavan parempaa. Kaunista se on, enkä ole sitä kertaakaan kieltänytkään. Ja edelleen, pelikoneen merkillä ei minulle ole mitään väliä. Pelaan pelejä riippumatta alustasta. Tuntuu että porukka miettii tässä nyt ihan liikaa pelikoneita kuin itse vertailun kohteita. Ja kuten sanoin, en pelaa kumpaakaan peliä ratilla vaan padilla ja oman näkökulman ilmaisin padipelaajan silmistä.
p.s mulla on tällä hetkellä GT5 prologue t-paita päällä :D
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Mitä? Siis GT5P ja Forza on täysin eri näköisiä ja toinen niistä on valovuosia edellä ulkoasussa.

Kyllä. Replay-moodissa GT5P onkin valovuosia edellä mutta itse pelitilanteessa ero ei näyttäisi olevan niin järkyttävän suuri. Saa etsiä parempia pelitilannekuvia. Sisäkuvakulmaahan Forzassa ei ole joten sen osalta ei voida vertailua tehdä.

Esimerkki:
http://www.xboxfront.de/daten/screenshots/bilder_32130.jpg


http://ps3.ign.com/dor/objects/9497...rologue-20080229024822785.html?page=mediaFull
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Kyllä. Replay-moodissa GT5P onkin valovuosia edellä mutta itse pelitilanteessa ero ei näyttäisi olevan niin järkyttävän suuri. Saa etsiä parempia pelitilannekuvia. Sisäkuvakulmaahan Forzassa ei ole joten sen osalta ei voida vertailua tehdä.

Esimerkki:
http://www.xboxfront.de/daten/screenshots/bilder_32130.jpg


http://ps3.ign.com/dor/objects/9497...rologue-20080229024822785.html?page=mediaFull

No et nyt sitte yhtään huononpaa kuvaa GT:stä löytänyt?
 
Ylös Bottom