Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

http://www.gametrailers.com/player/19699.html
Tuossa videossa on siis gt-verrokkina ilmainen concept, ei prologue joka on vielä viilatumpi.
Minulle ainakin oli Forza 2:en graffat silloin pettymys, kun peli ilmestyi. Forza 2 ei minusta edes kilpaile graffoilla, avut on siinä pelissä muualla. Se ei ilmestyessään ollut edes XO:n hienoimman näköinen autopeli.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Tuli tuossa pari tuntia hinkattua tätä ja totesin että onpa helppo peli ajaa.
Kaikki avut poissa , prof taso jne...auto menee liki kuin kiskoilla. Ei onnistu Forzassa.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Tuli tuossa pari tuntia hinkattua tätä ja totesin että onpa helppo peli ajaa.
Kaikki avut poissa , prof taso jne...auto menee liki kuin kiskoilla. Ei onnistu Forzassa.

joo onhan se sillä 100 heppasella suzukilla... ajappa vaikka jollai ferrarilla samoilla asetuksilla..
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Vauriomallinnuksista kitisevistä autonvalmistajista tuli mieleen BMW.
Forza 2:eenhan kaikki Bemarit on lisensoitu BMW Motorsportin kautta, sillä siviilimallien ruttaantumista katsotaan siellä todella karsaasti. NFS-sarja on ilmeisesti niin arcadea ja vauriomallinnuskin sen tasoista, ettei niin väliä.
GT3:ssa ei saanut Bemariin vaihdettua edes vanteita. GT4:ssä se jo onnistui.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Tuli tuossa pari tuntia hinkattua tätä ja totesin että onpa helppo peli ajaa.
Kaikki avut poissa , prof taso jne...auto menee liki kuin kiskoilla. Ei onnistu Forzassa.

Niin eli ajoit integralla ABS ja luistonesto päällä. Muuten tämä vertailu ei ole mahdollinen.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Tuli tuossa pari tuntia hinkattua tätä ja totesin että onpa helppo peli ajaa.
Kaikki avut poissa , prof taso jne...auto menee liki kuin kiskoilla. Ei onnistu Forzassa.

Forzassahan se vasta onnistuukin ja vielä padilla. Jos oikea kilpa-ajo olisi yhtä helppoa kuin Forzassa kaikki voisivat olla räikkösiä ja kovalaisia. Pistä rahikainen asetukset kuntoon ja fysiikkamalli realistisimmalle sekä pelaa ratilla, mitä forzassa ei voi tehdä (niitä paskoja xboxin ratteja ei voi verrata G25seen), niin jo alkaa vaikeutumaan ajaminen. Kokeile kytkimellä ja omilla vaihteilla miten Corvette pysyy lapasessa, kyllä ne nromiautot on helppo ajaa. Forzassa tosin tuota corvetteakin pystyi viemään padilla miten tahtoi.

Niin ja tiedoksi Rahikaiselle, Forzaa hakkasin melkein sen läpi ennen kuin tuli selkeesti parempi autopeli:D
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Forzassahan se vasta onnistuukin ja vielä padilla. Jos oikea kilpa-ajo olisi yhtä helppoa kuin Forzassa kaikki voisivat olla räikkösiä ja kovalaisia. Pistä rahikainen asetukset kuntoon ja fysiikkamalli realistisimmalle sekä pelaa ratilla, mitä forzassa ei voi tehdä (niitä paskoja xboxin ratteja ei voi verrata G25seen), niin jo alkaa vaikeutumaan ajaminen. Kokeile kytkimellä ja omilla vaihteilla miten Corvette pysyy lapasessa, kyllä ne nromiautot on helppo ajaa. Forzassa tosin tuota corvetteakin pystyi viemään padilla miten tahtoi.

Niin ja tiedoksi Rahikaiselle, Forzaa hakkasin melkein sen läpi ennen kuin tuli selkeesti parempi autopeli:D

Lueppa retku tarkemmin viestini. Samoin Pibe!
Avut pois, professional, sutimisenestot nolla, jne jne...!
Peliä voi, ja pitää verrata myös sillä ohjaimella pelattavaksi mikä tulee konsolin mukana!
Ei ole mitään järkeä ostaa 39e peli ja siihen 300e ratti!
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Lueppa retku tarkemmin viestini. Samoin Pibe!
Avut pois, professional, sutimisetestot nolla, jne jne...!
Ratilla vedetään, mutta peliä voi, ja pitää verrata myös sillä ohjaimella pelattavaksi mikä tulee konsolin mukana!
Ei ole mitään järkeä ostaa 39e peli ja siihen 300e ratti!
Luin kyllä ja sanon edelleen että väittämäsi on mahdoton paitsi jos pelasit ajoavut päällä. Olet nääs aika yksin noiden puheiden kanssa ajomallin helppoudesta.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Lueppa retku tarkemmin viestini. Samoin Pibe!
Avut pois, professional, sutimisenestot nolla, jne jne...!
Peliä voi, ja pitää verrata myös sillä ohjaimella pelattavaksi mikä tulee konsolin mukana!
Ei ole mitään järkeä ostaa 39e peli ja siihen 300e ratti!

Täytyy sanoa, että kummallista kitinää. Ensinnäkin: Forza on paljon helpompi ajaa pädillä. Ja auto jolla ajoit taisi ollakin joku 100 heppainen reki, koska siitä et ole mitään maininnut.

Ja vielä: miksi ei olisi järkeä ostaa 39 peliä ja siihen 220 (HUOM! Ei 300:n) rattia? Sinusta noin voi ollakin, mutta mitä siitä alat meille kitisemään!? Lyhyesti: pelkkää roskaa tuokin viesti.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Ratilla on melko herkkää touhua Lingenfelterillä...

Jep, itsekin tuli huomattua että Forza muuttui arcadesta simuksi kun ajoi ratilla. Ohjaimella voi sladitella tuosta vaan eikä auto pyörähdä millään, mutta ratilla on 100x siistimpää ajaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Kyllä muuttuu entistä enemmän arcadeksi, kun kaiteista saa parilla radalla sellaisen lisävauhdin että huhhuh. Rangaistuslipuista ei tietoakaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Antakaa nyt tälle Rahikaiselle jääähyä tai jotain, one-lineria one-linerin perään ja yrittää trollata(ja onnistuukin siinä). Minä ainakin nostan kyllä Rahikaiselle hattua jos tosiaan pystyt pitämään Corvetten vaikka High Speed Ringillä avut nollilla ja proffessional tasolla lapasessa, oli sitten padi tai ratti. Itsekkin ihmettelin alussa, että on yllättävän helppo, vaikka oli kaikki avut poissa(siis ne avut mitä saa alussa, lopussahan vasta avautuu quicktunet jne.). Noh tuo harha "kiskoilla" ajamisesta muuttui aika totaalisesti, kun ostin Corvetten :D

E: niin ja siis sun pitää kans ajaa sillä corvettella, eikä liukua 50km/h ja "hahaa pysyypäs tää radalla" :D
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Jep, itsekin tuli huomattua että Forza muuttui arcadesta simuksi kun ajoi ratilla. Ohjaimella voi sladitella tuosta vaan eikä auto pyörähdä millään, mutta ratilla on 100x siistimpää ajaa.

Tässäpä syy miksen osta Prologuee ta ees GT5; kun ei ole rattia. Toinen syy on vikamallinnuksen puuttuminen, vai onko se tulossa päivityksen myötä??

Yhessä vanhassa GT:ssä se yks kisa oli jotain 50 kierrosta tjtn, mulla hirvee tykki auto. Olin sairaan väsyny, joten nukuin välillä, sillä kun pystyi ajeleen kaiteita pitkin..:D
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Muutenkin jos haluaa mahollisimman realistista kokemusta Turismosta, ni kannattaa kattoo sieltä ohjeista ne rengassuositukset. Suurimmassa osassa autoja realistisimmat renkaat on siellä S1 paikkeilla.
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Otsikko on kyllä sopivan kuvaava... Tulevaisuudessa se nyt varmaan menee juuri noin "GT5 Prologue vs muut autopelit", eli muita ajopelejä tullaan vertaamaan Gran Turismo 5:een. Paitsi, että on ylivoimainen grafiikassaan, niin myös ehdottomasti tämän hetken suosituimpia ajopelejä ainakin sen perusteella, mitä foorumeilta olen keskusteluja lukenut. Itellä, kun puhutaan uuden sukupolven ajopeleista vertailukohdat ovat mukavasti seuraavat: Gran Turismo HD vs Gran Turismo 5 Prologue vs Gran Turismo 5. Hyvin GT painotteisella linjalla siis mennään... Forza pelisarja on nyt ainoa, joka pystyy Gran Turismolle vähän vastaan laittamaan, mutta kuten yksi kaveri sanoi (omistaa Xbox 360:n ja PS3:n) "tää on mainiota korviketta Gran Turismo 5:ttä odotellessa". ;)
 
Vastaus: GT5 Prologue vs. muut autopelit

Muutenkin jos haluaa mahollisimman realistista kokemusta Turismosta, ni kannattaa kattoo sieltä ohjeista ne rengassuositukset. Suurimmassa osassa autoja realistisimmat renkaat on siellä S1 paikkeilla.

Juuri näin.

Ja toisin kuin GT4:ssä, pehmeämmät seokset (R) eivät nekään ole maagisia temppuja joilla tehdään 1500kg laivasta karting-auto. S2, joilla ajetaan time trialit, on useimmilla autoilla melko lähellä oikeaa tasoa.
 
Ylös Bottom