Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bad Company 2:n verkko-ongelmaketju [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inlaini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

inlaini

New Member
Tuota... Mikähän mahtaa olla kun peli nakkaa minut pihalle aina parin minuutin jälkeen? Telewellin modeemi käytössä, ja BF1942 ketjusta katsoin neuvot ja ohjeet modeemin asetuksille ja kaikki on oikein. Demo pelitti kuin unelma, mutta tämä vaa nakkelee pihalle.

Jonku näköinen ratkaisu ois hieno juttu.

Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuota... Mikähän mahtaa olla kun peli nakkaa minut pihalle aina parin minuutin jälkeen? Telewellin modeemi käytössä, ja BF1942 ketjusta katsoin neuvot ja ohjeet modeemin asetuksille ja kaikki on oikein. Demo pelitti kuin unelma, mutta tämä vaa nakkelee pihalle.

Jonku näköinen ratkaisu ois hieno juttu.

mielestäni pelin mukana tuli ohjeet miten homman saa pelittämään. siinä oli porttinumeroita myöten kaikki?

Onkohan asetuksissa vikaa kun moninpelissä pysyin langoilla max 5 minuuttia ennen kuin "connection to server was lost".

Yhteytenä NATattu ADSL ja UPnP päällä. Muuten yhteys ei tosiaankaan pätki...

Oli pakko alkaa pelaamaan yksinpeliä (ei paha) kun ei tuolla verkossakaan pysynyt edes kokonaista erää... :mad:

Onkohan asetuksissa vikaa kun moninpelissä pysyin langoilla max 5 minuuttia ennen kuin "connection to server was lost".

Oli pakko alkaa pelaamaan yksinpeliä (ei paha) kun ei tuolla verkossakaan pysynyt edes kokonaista erää... :mad:

UPnP harvoin toimii pleikkarin kanssa ilman ongelmia, varsinkin EA:n tuotoksilla tuntuu olevan ongelmia usein. Itse pistäisin pleikkarin ip:n DMZ- alueelle, jolloin pleikkarin osalta ohitetaan kaikki NAT- ja palomuurisäännöt, jolloin pleikkari on ns. suoraan netissä kiinni. Jos taas DMZ- asetusta ei ole reitittimessäsi valittavissa, kannattanee katsoa nämä portit auki:

PS3 Users: Use these ports or DMZ your system to allow these services.
TCP Ports: 80, 13020, 18280, 18285
UDP Ports: 53, 3074, 11000-11030, 18285

Ootko ennen pelannut EA:n nettipelejä tai erityisesti Battlefieldejä? Toimivatko beta ja demo? Tarkoittaako "NATattu" openia vai muuta?

Battlefieldit ovat konsoleilla olleet tunnettuja varsin nirsosta toimivuudestaan modeemien systeemien läpi. 1943:n foorumilla neuvovat pleikkaripuolta näin:

PS3 Users:
If you still can't connect on Xbox 360 or PS3 and are behind a Network Router/Gateway you should forward the ports listed below. If you don't know how to do this grab your nerdiest friend to help or go to your Router/Gateway manufacturers support site.

PS3 Users: Use these ports or DMZ your system to allow these services.

Incoming:
10000/UDP

Outgoing:
80/TCP
13020/UDP
18231/UDP
18236/UDP&TCP

Tuossa puhutaan noiden porttien avaamisen tepsivän lähinnä peleihin joinimiseen, mutta uskoisin niiden parantavan yhteyttä muutoinkin sinne EA:n servereiden suuntaan.

EDIT. Kenzy, eiks noi oo boksille avattavat portit?

EDIT. Kenzy, eiks noi oo boksille avattavat portit?

Pitäisi toimia kyllä pleikkarillakin. Itse käytän DMZ:aa, ainoa ns. "oikea" vaihtoehto pleikkarilla nettipelaamisen kanssa, ei ole ongelmia ollut.

UPnP harvoin toimii pleikkarin kanssa ilman ongelmia, varsinkin EA:n tuotoksilla tuntuu olevan ongelmia usein. Itse pistäisin pleikkarin ip:n DMZ- alueelle, jolloin pleikkarin osalta ohitetaan kaikki NAT- ja palomuurisäännöt, jolloin pleikkari on ns. suoraan netissä kiinni. Jos taas DMZ- asetusta ei ole reitittimessäsi valittavissa, kannattanee katsoa nämä portit auki:
DMZ ei ole käytössä koska NATissa olevaan NASiin jossa on UPnP levypalvelu pitäisi päästä käsiksi (MP3:t & videot). Ellen väärin muista DMZ osoitteisiin pääseminen "hankaloituu" sisäverkosta? ;)

Täytyy noita portteja forwardoida (enemmän) - tosin jos osuu samaan Xboxin kanssa niin tulee ongelmia. :rolleyes:

Muutenhan tuolla TeleHellin modeemilla saisi kyllä vaikka koko konsolin ulos omalle IP:lleen...

Sorry oon tosi amatööri näitten tietokone ja modeemi juttujen kanssa, mutta mulla on kanssa tän yhteyden kanssa ongelmia.
Mistä mä pääsen muokkaamaan noita portteja? MW2 toimi ongelmitta, mutta demo ja tää ostettu BC2 ei toimi netissä.
Yhteytenä on langaton ja modeemi on TW-EA510. Yritin jo mennä modeemin sisälle elisan ohjeiden mukaan, mutta en löytänyt sieltä mistään mitään NAT asetuksia. Jos joku osaa auttaa niin paljon kiitoksia.

DMZ ei ole käytössä koska NATissa olevaan NASiin jossa on UPnP levypalvelu pitäisi päästä käsiksi

Ei DMZ käyttö mitenkään estä NAS:iin pääsyä, kunhan ne ovat samassa aliverkossa. DMZ-alueella oleva PS3 käyttää samaa IP-osoiteavaruutta kuin muutkin, joten eroa ei ole. NAT:n takana DMZ-alueella oleva PS3 on edelleen, mutta ainoastaan palomuuri ohitetaan sisääntulevan liikenteen osalta.

NAT tarkoittaa sisäverkon IP-osoitteiden (10.x.x.x.x, 192.168.x.x jne.) kääntämistä julkisen verkon osoitteiksi ja toisinpäin. DMZ ei vaikuta tuohon mitenkään.

Perusohje siis kaikille ongelmista kärsiville:
- määritelkää PS3:lle kiinteä IP-osoite reitittimellänne (assign static IP-address/reserve IP-address tms.)
- määritelkää tuo IP-osoite DMZ-osoitteeksi reitittimellä

Sorry oon tosi amatööri näitten tietokone ja modeemi juttujen kanssa, mutta mulla on kanssa tän yhteyden kanssa ongelmia.
Mistä mä pääsen muokkaamaan noita portteja? MW2 toimi ongelmitta, mutta demo ja tää ostettu BC2 ei toimi netissä.
Yhteytenä on langaton ja modeemi on TW-EA510. Yritin jo mennä modeemin sisälle elisan ohjeiden mukaan, mutta en löytänyt sieltä mistään mitään NAT asetuksia. Jos joku osaa auttaa niin paljon kiitoksia.

Täältä saattaa löytyä apua PortForward.com - Port Forwarding Guides Listed by Manufacturer and Model

Tuossa BC ykköseen ohjeet, pistät vain täällä ilmoitetut portit jos eriävät tuolla ohjeissa. Port Forwarding PS3 Battlefield Bad Company on the Telewell TW-EA510v3

Mutta suosittelen sitä DMZ:taa. Kuten hartzu sanookin:
Perusohje siis kaikille ongelmista kärsiville:
- määritelkää PS3:lle kiinteä IP-osoite reitittimellänne (assign static IP-address/reserve IP-address tms.)
- määritelkää tuo IP-osoite DMZ-osoitteeksi reitittimellä

Tuo kiinteä IP-osoite pleikkarille kannattaa joka tapauksessa asettaa, oli sitten portteja ite avaamassa tai laittamassa DMZ:aa.

Vastaus: Bad Company 2:n verkko-ongelmaketju [PS3]

Modeemi on TW-EA510. En ymmärrä miten tän sais toimimaa kunnolla. 10min antaa pelata ja sitten lähättää ulos. En tajua pahemmin noista dmz asetuksista jne. Osaisko joku vääntää rautalangasta miten tän sais toimimaan moitteettomasti :confused:

AI jumalauta kiitoksia tuosta linkistä, jopa minä sain tämän pelin nyt toimimaan :):). Mitäpä pleikkarin pelaamisesta tulisikaan ilman konsofiniä :)

Mikäs on kun ei suostu Multiplayeriin menemään :confused: lykkää vaan että ei voi yhistää EA Onlineen. Olen yrittänyt tutkia BC2 twitteriä ja sitä blogia, mutta en löytänyt sieltä mitään tai sitten en vaan ymmärtänyt kaikkea mitä sielä sanottiin.

Minulla aiheutuu, myös tuon Bad Company 2:n kanssa ongelmia. Itsellä reitittimenä toimii D-Link DI-524. Olen säätänyt itselle reititimestä plegen DMZ:ksi vai miten sanotaankaan. Eli portit pitäs kaikki olla ja näin ilmeisesti ei pitäs ongelmia ilmestyä. Mitäs tapahtuukaan kun saavun illalla plegelle. "Failed to connect to ea online" en tiedä mistä sitten johtuu, mutta komiasti PSN kaverit pelailee ja peli toimii.

Samalla huomasin eilen ongelman eli pystyin kavereiden partyihin ja peleihin joinimaan, mutta en itse pystynyt etsimään peliä.

Mistä apua? :(

Tulikohan servereihin katkos? Pelasin joku pari tuntia putkeen ja nyt ei päästä enää mihinkään serveriin. Onko muilla sama ongelma?

Onko muilla sama ongelma?
Tosta kun nopeesti vilasee pari viestiä ylemmäksi, niin vaikuttaa yleisemmältä EA Onlinen ongelmalta.

PS. Siirsin viestinne tänne BC2-verkko-ongelmien ketjuun.

Tulikohan servereihin katkos? Pelasin joku pari tuntia putkeen ja nyt ei päästä enää mihinkään serveriin. Onko muilla sama ongelma?

Samaa ongelmaa juu. Taitaa EA:n palvelimet olla pois päältä tai jotain. Aika perusmeininkiähän tää on, parempi vaa tottuu tämmöseen ku niitä kuitenki sattuu tod.näköisesti tulemaan silloin tällöin.

Mulla kans joskus katkee yhteys ja käskee tsekata verkkoasetukset vaik pitäis olla kaikkien ihan ok. Yleensä pystyn aika montaki peliä pelaa putkeen ja sit joskus tekee sillee. Ei nyt kauheesti haittaa mut ikäväähän se on kesken pelin lähteä...

Tosta kun nopeesti vilasee pari viestiä ylemmäksi, niin vaikuttaa yleisemmältä EA Onlinen ongelmalta.

PS. Siirsin viestinne tänne BC2-verkko-ongelmien ketjuun.

Jep huomasin ton siirron ja kiitos siitä, sain hyvät ohjeet ja päässy kunnolla räiskii.
On kyl mahtava peli harmi vaan kun ei pääse proneen. On liian "helppo" maali, kun kyykyssä tähtäilee.

Mikäs on kun ei suostu Multiplayeriin menemään :confused: lykkää vaan että ei voi yhistää EA Onlineen. Olen yrittänyt tutkia BC2 twitteriä ja sitä blogia, mutta en löytänyt sieltä mitään tai sitten en vaan ymmärtänyt kaikkea mitä sielä sanottiin.

sama homma kuin jontsalla. Eilen kyllä omasta mielestä connectas kun yritin ladata sieltä in-game-storesta, mutta ealla oli jotain ongelmaa siin viel eilen. Demo toimis viel loistavasti.

Ylös Bottom