Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Batman: Arkham Asylum [X360 Ennakkofiilistelyt]

Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

"Peli on hyllyillä" -tietojen levittely on jo melkosen turhaa, koska noin 23-24h päästä se on -virallisesti- julkaistu..

Ittellä GS:stä hommattu, mut huomen pitäs hakee. Pikku ongelma ohjurin kanssa, joten taidan oottaa uutta.

Toivottavasti on ainakin 8h pitkä mediumilla-vaikealla. Ei mitään nössöilyä.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Minusta keskustelufoorumin idea on juuri jakaa tietoa. Osalle saatavuustiedot ovat hyvinkin tärkeitä, varsinkin jos kauppakeskukset sattuvat olemaan kaukana. Mutta nämä voi tosiaan tehdä sille tarkoitetussa topicissa, kuten Paavi ilmeisesti viestillään tarkoitti.

Ja mikäli Foemanilla on jotain nokan koputtamista allekirjoittaneelle, voidaan asia käydä ihan YV -viestein läpi.

Ja takaisin aiheeseen. Olen itse lukenut melko vähän pelistä, ja vaikka olen demoa kokeillut, huomasin vasta Gamespotin arvostelusta että pelissä saa lisää liikkeitä kokemuspisteiden myötä. Mahtava homma. Mahdollistaa juuri sopivan oppimiskäyrän, mutta kuitenkin laajat repertuaarit pelin loppupuolella. Minä kun en ole koskaan pitänyt peleistä, joissa on hirveästi opeteltavaa pelin alussa.

Gamespotin arviossa kävi myös ilmi että pelaajalla saattaa jäädä detective mode päälle hyvinkin pitkiksi ajanjaksoiksi, sen ollessa niin hyödyllinen tila. Kunhan peliä pääsen itse kunnolla pelaamaan palaan asiaan vielä tarkemmin, mutta vaikuttaa siltä että detective modea on vähän liian kannattavaa pitää päällä.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Gamespotin arviossa kävi myös ilmi että pelaajalla saattaa jäädä detective mode päälle hyvinkin pitkiksi ajanjaksoiksi, sen ollessa niin hyödyllinen tila. Kunhan peliä pääsen itse kunnolla pelaamaan palaan asiaan vielä tarkemmin, mutta vaikuttaa siltä että detective modea on vähän liian kannattavaa pitää päällä.

Noin minulle kävi demossa. Jokaisella läpipeluukerralla. En edes tajunnut sitä että detective mode oli päällä koko aika. :D
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Siis kaverihan sanoi, että ei pääse Gargoilin päältä pois käyttämällä B näppäintä, eli ainoastaan liitäminen onnistuu. Eikä myöskään onnistu tekemään inverted takedownia, Olen melko varma, että nämä toiminnot ovat alusta asti käytössä (voi korjata jos olen väärässä). Mikä järki siinä olisi, että et pysty pudottautumaan gargoilin päältä? Kuullostaa bugilta.

Inverted Takedown pitää ostaa kokemuspisteillä. Alussa ihmeteltiin kaverin kanssa, miten gargoylen päältä ei päässyt demon tapaan tippumaan, mutta myöhemmin - ja inverted takedownin hommaamisen jälkeen ainakin - se onnistui. Esimerkiksi siinä alun sähkötuolihuoneessa ei päässyt alas kuin Glide Kickillä. Käytössä normaali vaikeustaso ja PS3-myyntiversio.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Tämähän on parempi kuin odotin! Mahtava tunnelma, hyvä ohjattavuus ja mainio grafiikka! Batmanin taisteluliikkeiden ja aseiden päivittäminen on hauskaa ja pelistä löytyy paljon kaikkea lisäkivaa itse pelaamisen ohella, kuten potilasäänitteet, hahmojen biografiat ja figuurit. Kunpa malttaisin nukkuakin:D!
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Inverted Takedown pitää ostaa kokemuspisteillä. Alussa ihmeteltiin kaverin kanssa, miten gargoylen päältä ei päässyt demon tapaan tippumaan, mutta myöhemmin - ja inverted takedownin hommaamisen jälkeen ainakin - se onnistui. Esimerkiksi siinä alun sähkötuolihuoneessa ei päässyt alas kuin Glide Kickillä. Käytössä normaali vaikeustaso ja PS3-myyntiversio.
Pääsee siinä myös näpäyttämällä A:ta (eli eikös se ole X PS3:lla). Silloin Batman vaan hyppää kevyesti alas sieltä patsaan päältä. Sitten voi vaikka hiippailla sen Zsaszin taakse ja tehdä Silent Takedownin.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Kohtapuolin itse noutamaan tämä Gamestopista ja sitten alkaakin Arkhamin salaisuuksien etsiminen ja pahisten hampaiden kurkkuun lyöminen. Taitaapi mennä päivä aika leppoisasti :D
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Pääsee siinä myös näpäyttämällä A:ta (eli eikös se ole X PS3:lla). Silloin Batman vaan hyppää kevyesti alas sieltä patsaan päältä. Sitten voi vaikka hiippailla sen Zsaszin taakse ja tehdä Silent Takedownin.

Joo se toimii. Kokeilin eilen.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Vähän alkaa pelottamaan tuo pelin pituus kun melkoisella innolla puskenut tuota läpi :D

Eilen illalla/yöllä oli kyllä fiilis ihan katossa kun turkusessa pauhasi suunnaton ukkosmyrsky joka vain lisäsi fiilistä pelin tahkoamiseen. Rockstedy on kyllä kääntänyt Bättiksen todella upeasti videopeliin. Oikeastaan kaikki toiminnot mitä olen elokuvista oppinut on toteutettavissa tässä pelissä. Siisteintä on vain pudottaa bättis niin korkealta maahan kuin vain mahdollista, alastulo-animaatio on mitä mahtavin. Tätä siisteyttä kun käyttää vihollisten keskelle pudottutumiseen ja kuule konnan huutavan; "It`s the Batman!" ennen läskin tummumista <- on se hyperventilaation arvoinen tunne.

Animatiosta puheen ollen, olen 100% varma että pelin rahoitus on yksissään mennyt Bättiksen viitan kehittämiseen; mitään noin siistiä ei löydy mistään!
Se miten se liikkuu tuulessa, repeytyy ja lepää nöyryytettyjen konnien päällä... Ah, mistä tuollaisia CGI viittoja saa tilattua itselleen? Amazonista noita ei ainakaan löydy...

Pelin pomo-matsit, etenkin ne kaksi ensimmäistä ovat myös todella käheitä! Etenkin pelin mindfuck-osiot(tiedätte kun näette) ovat ehdottomasti pelin hyytävimpiä kohtauksia. Myös ihan yleisesti "pomot" ovat olleet mitä mainioimpia, on hyvä muistaa että monet Batmanin vihulaisista ovat vain perus sekopäitä joten eivät ne kaipaisikaan tuhatta nyrkkiä ennen kaatumista <- mikä onkin varsin pätevä ratkaisu loistaville mittelöille; kaikkea ei aina voiteta voimalla.

Siistiä, siistiä, siistiä! <- Siinä tämä peli kiteytettynä. Rocksteady on samalla tehnyt pelillään meikäläisestä Batman-fanin ja se on aina paras saavutus mitä peleillä voi saada.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Saako tuossa sitten käyttää varusteita esim. räjähdysgeeliä lähes koska vaan vai onko joku ennalta määrätty symboli seinässä mihin sitä voi laittaa?

En millään malttaisi enää odottaa, eivätkä peliä jo pelanneiden hehkutus auta asiaa yhtään. Parin tunnin päästä lähden itekin peliä hakemaan ja meinaan kituutella perjantaille ennen kuin aloitan :).
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Saako tuossa sitten käyttää varusteita esim. räjähdysgeeliä lähes koska vaan vai onko joku ennalta määrätty symboli seinässä mihin sitä voi laittaa?

En millään malttaisi enää odottaa, eivätkä peliä jo pelanneiden hehkutus auta asiaa yhtään. Parin tunnin päästä lähden itekin peliä hakemaan ja meinaan kituutella perjantaille ennen kuin aloitan :).

Pystyy laittamaan ihan minne vain, mutta tietenkään kaikki seinät eivät hajoa.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Saako tuossa sitten käyttää varusteita esim. räjähdysgeeliä lähes koska vaan vai onko joku ennalta määrätty symboli seinässä mihin sitä voi laittaa?
Missä vaan, koska vaan. Kaikilla gadgeteillä kun on vaikutus myös vihulaisiin.
Päivityksillä tiettyjä gadgetteja saa vielä tehostettua mikä taas mahdollistaa melkoisesti konnien koukutus keinoja.

Lähes kaikissa Gadgeteissä on myös "toiminta kamera" mikä on helppo missata. Aktivoimalla tämän; siirtyy näkymä esim. gadgetin first person viewiin.
Useimmiten kamera aktivoidaan joko RT tai RB-namiskalla, gadgetistä riippuen. Toiminta kameran saa myös Glide Kickiin, sitä kannattaa ehdottomasti testata. Toimii myös demossa.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

odottavan aika on pitkä..... Batman odottaa autossa, että ukko pääsis pois duunista :)

ps. eipä tullu ennakkotilaajan etuja gamestopista
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

odottavan aika on pitkä..... Batman odottaa autossa, että ukko pääsis pois duunista :)

ps. eipä tullu ennakkotilaajan etuja gamestopista

Ite kävin noutamassa Gamestopista ja kyllä mä ainakin sain ennakkotilaajan koodin. Nyt tullut noin tunti pelattua ja on kyllä mahtava peli.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

On kyllä upealla tunnelmalla toteutettu peli!
Grafiikat aivan mahtavat ja pelattavuus nautinnollista.

Yllätyin kyl positiivisesti batsin laadusta. Nyt mennään mediumilla ja jahka läpi niin hardina sitten>
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ite kävin noutamassa Gamestopista ja kyllä mä ainakin sain ennakkotilaajan koodin. Nyt tullut noin tunti pelattua ja on kyllä mahtava peli.

Mikä koodi, häh, 360 versiolleko ??????

Niin, tuli ostettua ihan sen takia kun demo oli ihan ok ja gamestopista halvalla sai... ihmetyttää vielä tuo ennakko/arvosteluhype, "vuoden peli", "tämän vuoden bioshock"... jotenkin tuntuu että saako tämmöisestä aiheeta niin hyvää peliä vaikka kuin voissa paistas? hmm.. toivotaan että yllättää minutkin positiivisesti :)
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Mikä koodi, häh, 360 versiolleko ??????

Ennakko tilaajalle tuli sellanen koodi mikä oikeuttaa lataamaan yhden uuden Challenge-kartan. Niitä koodeja on rajoitetusti ja riitti vain ensimmäisille pelin noutajille ilmeisesti. Taisi myyjä sanoa että jotain 20 koodia per myymälä tai vastaavaa tulisi vaan jakoon. Ja ihan PS3 kuin Xbox 360 versiolle tämä koodi oli saatavissa.
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ennakko tilaajalle tuli sellanen koodi mikä oikeuttaa lataamaan yhden uuden Challenge-kartan. Niitä koodeja on rajoitetusti ja riitti vain ensimmäisille pelin noutajille ilmeisesti. Taisi myyjä sanoa että jotain 20 koodia per myymälä tai vastaavaa tulisi vaan jakoon. Ja ihan PS3 kuin Xbox 360 versiolle tämä koodi oli saatavissa.

Itse olin ensimmäisten joukossa n. 10:20 hakemassa peliä ja koodia ei tullu (isossa omenassa)
 
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [X360 Hype]

Ennakko tilaajalle tuli sellanen koodi mikä oikeuttaa lataamaan yhden uuden Challenge-kartan. Niitä koodeja on rajoitetusti ja riitti vain ensimmäisille pelin noutajille ilmeisesti. Taisi myyjä sanoa että jotain 20 koodia per myymälä tai vastaavaa tulisi vaan jakoon. Ja ihan PS3 kuin Xbox 360 versiolle tämä koodi oli saatavissa.

No voi hemmetti, minun pelin hakija hakee pelin vasta 16:45, näköjään en taida saada koodia.
Siinä oli yksi syy miksi ennakkotilasin GameStopista ja nyt vasta saan tietää tuosta, kyllä todella huonosti tiedottavat asioista (tiedotteiden jakamista opiskelen juuri koulussa ja GameStopilla se ei ole kunnossa).

Ettei ihan offiksi mene:

Mitä piditte kolmannesta Scarecrow skenaariosta? Mielestäni yksi pelin parhaimmista hetkistä. Kuva sekoaa jossa luulee että boxi hajoaisi, press J (press Joker, kuten Press B olisi Press Batman), middlestick ja mitähän muuta siinä nyt oli.
 
Ylös Bottom