Creepyshow
New Member
Vastaus: Batman: Arkham Asylum [Xbox 360]
Peli on tosiaan omiaan Hard-vaikeustasolla. Luonne pelissä muuttuu melkoisesti kun valikosta valitsee sen vaikeimman. Taisteluita on jotenkin helpompi seurata kun Spidey Sense ei välky ruudulla jatkuvasti, Normalilla roistojen nallittaminen oli useasti vain reaktio testiä; sinisten salamien bongaamista mustasta massasta - tämä ongelma on Hardilla hävinnyt. Viholliset tosiaan kestävät osumaa ihan mukavasti, eivätkä ne pysy muutamasta iskusta maassa paria sekunttia kauempaa. Alun taistelut eivät tuota edes Hardilla ongelmia mikä on vain hyvä tyylikkään taistelun takia. Loppupään taisteluita odotan vain hieman kauhistuneena...
Konnat ovat myös tarkkaavaisempia pelin Stealth-osioissa. Jantterit esim. zuumailevat Gargoyleihin.Uskoisin Hardilla saatavan juuri sen oikean Batman-kokemuksen koska täälläkin aikaisemmin mainittu asia todellakin pitää paikkansa; Hard-vaikeustaso pistää ajattelemaan kuin Batman!
Pako vielä loppuun mainita muutama kohokohta pelistä. Spoilereita en suosittele avattavaksi ellei peliä ole läpäisty:
Mindfuckeista se pahin; Kolmas ja viimeinen kohtaaminen Variksenpelättimen kanssa which also was pure awesomness. Olinko ainoa jonka sydän kolahti kurkkuun kun pelin kuva ns. jäätyi paikalleen? Luulin oikeasti että nyt boksi vetäsi itselleen RROD:it! Mieleen tuli myös MGS:n klassinen kohtaaminen Psycho Mantiksen kanssa. Tämä taistelu/harha AA:ssa oli kyllä pelin mieleenpainuvin hetki.
---
Ehdottomasti pelin hauskin ja samalla Batmanin hahmolle niin tyypillinen ele oli tuo vastaanotto Jokerin bileisiin. Huvittavaa oli se miten yksi konnista alkaa luettelemaan vieraslistaa; "Mitä se oikein ajattelee, minä olen BATMAN!" ajattelin kirjaimellisesti ja tirvasin kaveria kuonoon. En ollenkaan tiedä mitä konnan dialogi olisi sisältänyt tästä eteenpäin mutta kaveria kuonoon vetäminen kesken listauksen sai olon tuntemaan oikeasti Lepakkomieheksi. Pisteenä i:n päälle oli vielä Old Boy-tyylinen pieksentä pitkässä käytävässä 15 kaveria vastaan! Kuka oikeasti säästi nämä epelit turpakäräjiltä?
Hienoja kohtauksia kaikki nämä! Muttta näitähän on peli pullollaan
Minä säästin! Se luetteli sitä vieraslistaa ja lopulta löytikin batmanin ... Kaikki alkoi kumartamaan ja kertoi miten batman on kunniavieras ja tilanteesta selvisi ilman turpakäräjiä .. Ajattelin pelata kuten jokeri halusi, heh heh
Niin ja tuo variksenpelättimen kanssa kohtaus oli kyllä huippua... Kerkisin jo manata, että konsoli leikkasi kiinni ja peli boottasi alusta.. Sitten luulin modeleiden vaihtuneen jokerin ja batmanin kanssa... Sen jälkeen tuli jotain "to dodge bulled pull MIDDLE stick".. Olin ihan wtf... No selvishän tuokin homma lopulta.
Niin ja tuo variksenpelättimen kanssa kohtaus oli kyllä huippua... Kerkisin jo manata, että konsoli leikkasi kiinni ja peli boottasi alusta.. Sitten luulin modeleiden vaihtuneen jokerin ja batmanin kanssa... Sen jälkeen tuli jotain "to dodge bulled pull MIDDLE stick".. Olin ihan wtf... No selvishän tuokin homma lopulta.