Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Batman: Arkham City [PS3/X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juzeboy93
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Ihan kivalta peliltä vaikuttaa. Tuli nyt tuo 1½h pelattua ja melkein mitää en saanut aikaseksi. Tutkittavaa on niin paljon ja opeteltavaa sitäkin enemmän. Peli ei kyllä liikaa neuvo aloittelijaa, jolta Arkham asylum on jäänyt välistä. Tämähän kävi ilmi jo Gamereactorin arvostelusta, ja mielestäni on mukavaa, kun on peli, joka ei pidä kädestä kiinni ja ohjasta kokoajan että paina sitä ja tuota, mene tuonne jne. Itseopiskelu on ajoittain kivaa ja ,jos onnistuu jossakin, on se mukavampaa, kun on itse sen oppinut.
Itse main objectia en kauheasti kerennyt tehdä ja ajattelin jättää sitä tuonnemmaksi pelaamalla ensin sivutehtäviä. Ollessani "lentokoulussa" jossain päin soi puhelin ja arvatkaapa oliko siinä sama soittoääni kuin minun omassakin luurissa? No minä revin äkkiä kuulokkeet päästä ja etsin puhelimeni samalla kun kiroan, että soittaisivatte edes pidempiä puheluita! Löysin puhelimeni ja katoin, että ei kukaan ole soittanut ---> pleikkarin ääreen ja kuulokkeet takaisin päähän. Sama soitto jatkuu ja ihmettelen, että mitä ***vettiä. No eikö sitten, siinä ruudun reunassa lue, että paikallista äänen lähde. Näköjään sokea kun olen, en vaivasta tekstiä huomannut. :D Ajoittain puheessa tulee kivoja kevennyksiä ja niille saa hyvähdellä.
"Vicky it's billionare, millionares are so last year." Jotenkin näin se meni. Ajatus tuli kuitenkin selväksi.

Aloitin pelin normal -vaikeustasolla ja tappelut ovat minulle aloittelijalle tarpeeksi vaikeita, suurin komboni on suunnilleen 11x. Siihen pitäsi varmaan lisätä 0 perään, jotta olisi oikealla asteikolla... Tappelut ovat meikäläisen osalta pelkkää nappien hakkaamista summamutikassa, kun ei skillit muuhun riitä. Pari kertaa tuli kuoltuakin jo. Mutta kyllä se siitä. :o

PS. Tykkäsin siitä Catwomanin ruoskasta enemmän kuin Batmanin viitan heilautuksesta. :rolleyes:

Heh, mulla kävi samalla tavalla kun tein sitä side missionia missä harjoitellaan lentämistä tjsp. Eli puhelin rupes pelissä soimaan ja soittoääni on sama. Siihen vielä päälle huomasin että oikea puhelin soi ihan oikeasti, hauska sattuma :D Main story on nyt jossain 9%:ssa mulla. Catwoman-jaksot sopii kyl kivasti noihin väleihin, hyvä että sai sisällytettyä sen storyyn. :o Robinilla pelailin vähän myös challengeja, vaikuttivat aika hankalilta.

...tappelut ovat minulle aloittelijalle tarpeeksi vaikeita, suurin komboni on suunnilleen 11x. Siihen pitäsi varmaan lisätä 0 perään, jotta olisi oikealla asteikolla... Tappelut ovat meikäläisen osalta pelkkää nappien hakkaamista summamutikassa, kun ei skillit muuhun riitä...

Jep. Netissä jotkut ihmettelee, mikä siinä Batman: Arkham Asylumin taistelemisessa on niin hienoa, mutta ihmekös tuo, kun taistelevat juuri noin... :D

Rocksteady ei turhaan ole alkanut tälläkään kertaa keksimään pyörää uudestaan. Tappavan rautainen resepti toimii edelleen. Muutama tunti takana ja tuntuu kuin olis hoitolaitok... siis kotiin tullut. Kaikki mikä oli hyvää ja toimivaa Arkham Asylumissa on jäänyt Cityyn. Lisäksi mukaan tullut huomattavia parannuksia ja päättömän kokoinen pelialue. Yleensä en tykkää nk. hiekkalaatikkopeleistä, mutta tällä kertaa se ei haittaa.

Pari selkeää pelillistä parannusta pisti heti silmään; taistelusysteemin yksinkertaisuus on saanut lisää syvyyttä uudistetulla counter- ja critical hit-systeemillä. Alkuun mietin miksi tulee koko ajan turpiin, mutta sitten hoksasin että counter-namiskaa pitää painaa useampaan otteeseen, jos on tulossa useampi kaveri kimppuun. Mutta minulle selkeästi parempi uudistus on toi vähemmän "hyvä" Detective Mode ja sen automaattinen päältä poismeno tietyissä tilanteissa. Arkham Asylumissa Detective Mode oli jossain määrin Easy Mode. Nyt vihut ei näy niin kauas ja muutenkin sen kantamaa ja tehoa on vähän heikennetty. Vaikea selittää mitä meinaan, mutta on se parempi. Tai sitten vaan kuvittelen.

Mutta toimii, alkuun oli käynnistysvaikeuksia ohjaimen ja tuolin välissä, mutta alkukankeuden mentyä ohi pääsi juonesta kiinni. Toisaalta varsinaista juonta pelannut aika vähän eteenpäin. Sivutehtävien hankaaminen kaupungilla vie enemmän aikaa. Pikaraportti täältä tähän. Myöhemmin lisää.

PS. Collector's Editionin Batman-patsas on muuten upia. ;P

Tässä tuli Catwoman latauskoodin mukana myös Robin latauskoodi. Onko tuo Robin siis jo nyt ladattavissa vai ilmestyykö tuo joskus myöhemmin?

Tässä tuli Catwoman latauskoodin mukana myös Robin latauskoodi. Onko tuo Robin siis jo nyt ladattavissa vai ilmestyykö tuo joskus myöhemmin?
Joo jos sait Robin latauskoodin, niin voit syöttää sen Storeen/Xbox Liveen ja pääset tykittämään vihuja Boy Wonderilla. Meille muille se tulee myyntiin marraskuussa.

Nämä Riddlerin puzzlet ovat kyllä hauskoja, muutamassa sai ihan oikeasti miettiä että mitä se sillä oikein hakee :D

Noniin. Eli eilen julkkarina pelasin about tunnin. Ekat mietteet tässä:

Mitään ei ekalla kerralla voi saada aikaseks kun pelissä on niin paljon kaikkee!!!
Peli tuntui aivan erilaiselta kuin Arkham Asylum.
Peli pyörii (siis ainakin PS3:lla) todella hyvin. Mitään bugeja/glitchejä ainakaan vielä kohdannut. Eikä myöskään tuo ''frames per second'' tipahtele vaan liike on sulavaa.
Pelimaailma on paljon, paljon, PALJON isompi mitä osasin odottaa.
Ainiin! Ja luojan kiitos tuo ''detective mode'' on nyt paljon heikompi. AA:ssa tuli noin 75% ajasta vietettyä sinisessä hehkussa, nyt on sekin aika ohi :)

Mitään ei ekalla kerralla voi saada aikaseks kun pelissä on niin paljon kaikkee!!!
Peli pyörii (siis ainakin PS3:lla) todella hyvin. Mitään bugeja/glitchejä ainakaan vielä kohdannut. Eikä myöskään tuo ''frames per second'' tipahtele vaan liike on sulavaa.
Pelimaailma on paljon, paljon, PALJON isompi mitä osasin odottaa.

Tätä vaan on pakko kompata. Peli toimii kuin junan vessa ja ihan suht' hyvällä frame ratella. Kun tuo The FinGuy sanoi, että eo voi saada mitään aikaiseksi, kun on niin paljon kaikkea. Siinä olet ihan oikeassa ja koske edes ensimmäistä kertaa, vaan huomaan kokoajan tekeväni kaikkea epäolennaista.

Ja Execta, kyllä se mun taistelu on jo hieman parantunut... Sain jopa 15x combon! xDDDD

PS. Kuinka paljon niitä Riddler trophyja oikeen on? Tuntuu, että niitä on jokapaikassa...

Läpi meni noin 8-9 tunnissa. 20% taisin side missioneita tehdä eli paljolta jäin paitsi. Kuitenkin pääjuoni oli hemmetin hyvä niin kuin koko pelikin.

Läpi meni noin 8-9 tunnissa.
Mitä ihmettä? Ite en ole vetänyt juonta vielä läpi, vaikka oon pelannut 12h, ja vetänyt pari sivutehtävää, mutta varmaan se johtuu siitä että olen tehnyt kaikkea epäolennaista ja keräillyt Arvuutajan trophyja.

Aika nopeasti oot joo pelannut läpi. Tosin ei mullakaan hirveästi ole kaiketi jäljellä. Prosentteja +70, en oo varma nyt et paljonko ja
oon nyt siinä kohdassa kun Hugo Strange antaa tappokäskyn tv-ruudussa ja pitää myllyttää isoa kyttäjoukkoa
. Side missioneita en ole kanssa tehnyt niin hirveästi, ehkä olis pitänyt yrittää edetä nautiskellen ja vetää nekin rauhassa, mutta ei ole malttanut. :p

Juoni on ollut ihan hyvä (alku oli muuten loistava, tykkäsin tosi paljon siitä miten aloitettiin Bruce Waynena), tosin "boss fighteihin" yms. olisin kaivannut ehkä vähän jotain uutta, aika samankaltaista kuin AA:ssa, ja Titanium-monstereita yms. olis voinut vähentää. Robinin juonessa mukanaololle peukkua, luulin että on vaan challengeissa mukana.

Läpi meni noin 8-9 tunnissa. 20% taisin side missioneita tehdä eli paljolta jäin paitsi. Kuitenkin pääjuoni oli hemmetin hyvä niin kuin koko pelikin.

Kyllä minkä tahansa pelin pelaa läpi 8-9h kun laittaa silmät kiinni ja juoksee tehtävästä toiseen, jonka jälkee poistaa pelin mahdollisimman nopeesti ulos pelikonsolista.

Pääjuonen lyhyys oli pieni pettymys, mutta muuten tuo on ihan hemmetin kova paketti. Tuo paranneltu freeflow combat-systeemi vaikkapa jotain haastetta pelatessa on aivan sairaan siistiä menoa, jos sen hallitsee suht hyvin. Pystyy lisänä lyömään vaikka sen "maamiinan" keskelle lattiaa kombossa ja räjäyttää äijät mihin sattuu eikä kombo katkea mihinkään. Tai jäädyttää äijä liikumattomaksi. :D

Myös riddlerin haastehuoneet on tosi hieno lisä siihen trophyjen keräilyyn ja arvoitusten ratkaisuun ja yli 400 arvoituksen ratkaisussa kestää kyllä hyvä tovi. Lisäksi ne trophyjen keräilyt on paljon siistemmin ja kekseliäämmin toteutettu kuin Asylumissa. Joutuu hyödyntämään useita gadgetteja, liitelyä ynnä muuta että ne saa ratkaistua. Loistavaa settiä. Myös sivutehtävät ovat ollet tosi laadukkaasti toteutettuja.

Sain tuossa muuten vedettyä sen Perfect Freeflow 2.0 achievementin, joka vaatii kaikkien 12 Batmanin combat-liikkeen käyttöä yhdessä rikkomattomassa combossa. Samalla tuli joku 96. sija sen mapin leaderboardissa jossa sen tein. Pitää vissiin yrittää uhmata kärkeä, koska en edes tuolla yrittämällä tavoitellut korkeaa pistemäärää, pelkästään tuota achia.

Ei kyllä kannata jättää pelin pelaamista pääjuonen jälkeen, muuten jää paljosta hauskasta pelattavasta paitsi. Itselle tämä on selvä vuoden peli, ellei Skyrim vedä jotain aivan järjetöntä paukkua hihastaan.

E: Jos joku haluaa taistella minua vastaan Xbox-versiossa combat challengien leaderboard pisteissä, heitä kaverikutsua.

Toistaiseksi peli on ollut täyttä rautaa, vaikka minulla ei olekaan tällä kerralla aikaa pelata koko peliä läpi yhdessä viikonlopussa. Sivutehtäviä ja kerättävää tavaraa on ihan simona, eikä niitä ole pakko tehdä, joten jutut läpipelaamiseen kuluvasta ajasta kannattaa ottaa ripauksella suolaa. Vimpaimia, trikkejä sun muuta on selvästi enemmän kuin asylumissa, vaikka pohjalla myös ihan yhtä selvästi on kaikki se perusta, mikä toimi hyvin asylumissa.

Ajattelin että human revolution on vuoden peli omalla kohdallani, mutta kyllä arkham city on jo nyt noussut vähintään rinnalle. Tulen viettämään monta pimeää syksyn iltaa nuohoten arkham cityn loukkoja.. Tästä tulikin hyvä pelivuosi. :cool:

En ole toistaiseksi keksinyt mitään valittamisen aihetta. Ehkä erittäin valoisat sisäkentät on vähän siinä ja siinä. Ymmärtäähän sen pelaamisen kannalta että näkee mitä tekee, mutta pikkaisen liian valoisaa batman-peliksi. Lisäksi pahikset eivät sitten muka erota battista sinkoilemassa paikasta toiseen vaikka on valoisaa kuin päivällä.

Oon nyt alkanut pelata sivutehtäviä ja keräämään Arvuuttajan pokaaleita. Jotkut sivutehtävät ovat ärsyttäviä, kun niissä ei anneta mitään apua vaan pitää ite löytää ne ihan sekalaisista paikoista esim. indentity theft. Vai onko siinä jotain jota en ole huomannut?

Tuollainen easter eggi tuli löydettyä:
8933239.jpg

Huh huh! Tiesin, että tämä tulee olemaan mahtava mutta tämähän parempi kuin mahtava!

Akham asylymin kolme kertaa vetäneenä, perus-kontrollit löytyivät selkärangasta mutta hämmentävää on se, että mekaniikat ovat samalla täysin samat kuin ykkösessä mutta silti niin erillaiset. Arkham cityssä taistelut tuntuvat jotenkin fyysisimmiltä ja jopa AA-konkari huomasi olevansa nopeasti pulassa jos keskittyminen ei ole täydellinen.

Juoni nappasi heti mukaansa ja Bäty-fanina olen älyttömän innoissani monista kuuluisista kuin myös vähemmän kuuluisista bäty-pahiksista. Riddlerin pystejä on tullut muutamia kerättyä ja niiden metsästäminen ja varsinkin niiden ratkaiseminen on ihan älyttömän mahtavaa.

Catwoman-DLC ei toiminut ensimmäisellä kokeilukerralla joten päätin jättää sen sivuun ja latailla sen vasta myöhemmin toista pelikertaa varten. Täten toisella pelikerralla on jotain uutta.

Harmillisen lyhyt oli. Odotin jotenkin pidempää peliä, kun olin ymmärtänyt että on selvästi pidempi mitä Arkham Asylum. Loistopeli joka tapauksessa.

Saas nähdä tuleeko jatko-osaa ja jos tulee, niin millainen, kun Jokerikin oletettavasti kuoli. Pari pahista jäi myös turhan pieneen rooliin.

Ylös Bottom