Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Batman: Arkham City [PS3/X360]

Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Onko kukaan testannut Bättistä 3D:nä? Olenko ymmärtänyt oikein, että pelin mukana on kaksi erilaista 3D-versiota, AA:sta tuttu punaviherversio sekä ihan oikea suljinlasikolmedeekin? Pelivalikossa näin vain tuon anaglyph-version, mutta ilmeisesti 3D-töllön kanssa se toinen vaihtoehto ilmaantuu näkyviin?

Näin luin ainakin jostain jutusta, että pelistä löytyy juurikin nuo mainitsemasi kaksi erilaista 3D-versiota...
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Näin luin ainakin jostain jutusta, että pelistä löytyy juurikin nuo mainitsemasi kaksi erilaista 3D-versiota...

Tosiaan löytyy molemmat versiot tuottaa kolmiulotteista kuvaa. Juuri testasin noin tunnin verran aidolla 3D:llä pelailua. Positiivisena puolena syvyysefekti on erinomaisesti toteutettu. Ei hypi silmille (=ei rasita), mutta tuo kuitenkin mukavasti syvyyttä peliin ja kaupunkiin. Ongelmaksi nousee sen sijaan sama kuin visuaalisesti tummissa leffoissa: 3D tummentaa kuvaa entisestään, eikä kuvasta saa paikoin kunnolla selvää/yksityiskohdat häviävät.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

PS3-version KonsoliFIN arvostelu nyt luettavissa.

Myös XO-versiosta tulossa arvio ihan näillä näppäimillä, joten pysykää samalla lepakkokanavalla!
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Juuri testasin noin tunnin verran aidolla 3D:llä pelailua. Positiivisena puolena syvyysefekti on erinomaisesti toteutettu.

Testailin tuota sinipunalasi3D:tä X360-versiolla, menuissa ja gallerioissa ihan ok, mutta itse pelissä ei kyllä kauheasti innostanut käyttää. Eihän tuo sinällään mikään aito 3D edes olekaan.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Tosiaan löytyy molemmat versiot tuottaa kolmiulotteista kuvaa. Juuri testasin noin tunnin verran aidolla 3D:llä pelailua. Positiivisena puolena syvyysefekti on erinomaisesti toteutettu. Ei hypi silmille (=ei rasita), mutta tuo kuitenkin mukavasti syvyyttä peliin ja kaupunkiin. Ongelmaksi nousee sen sijaan sama kuin visuaalisesti tummissa leffoissa: 3D tummentaa kuvaa entisestään, eikä kuvasta saa paikoin kunnolla selvää/yksityiskohdat häviävät.

Kokeilitko säätää esimerkiksi tv:n taustavaloa voimakkaammalle? Itse käytin pääasiassa tuota muiden säätöjen kanssa pelatessani Black opsin zombie-moodia 3Deenä, jossa tuo mainitsemasi tummuus on monessa paikkaa se ongelma. Omasta mielestäni tosin se probleema on lasien aiheuttama "lisätummennus". Varsinkin tietysti sen takia, että pelejä tulisi efektin maksimoimiseksi pelata pimeässä. Tämän vuoksi siis kompensoin kokonaisuutta erityisesti sillä taustavalon voimakkuudella...
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Tarina läpi ekan kerran. Olipas melkoista vuoristorataa. Paljon ei hengähdystaukoja annettu pelin aikana, mutta olihan toi aivan päättömän hyvä peli. Niin teknisesti, kuin tarinan puolesta. Ja mikä parasta, niin Rocksteady on selkeästi kuunnellut pelaajia ja se mikä itseä eniten nyppi Arkham Asylumissa eli huonot tai keskinkertaiset välipomot ja loppupomo loistovat poissaolollaan.

Vaikea sanoa enempää nyt. Viisi peukkua viidestä täältä. Palataan asiallem kunhan saadaan noita sivutehtäviä kasaan enempi.

Ja olo oli jotenkin semmosen surumielisen huvittunut, kun lopputekstien aikana Batman saa Jokerilta ääniviestin, jossa Jokeri laulaa Plattersien klassikkoa Only You. Ja muutenkin tossa kuoli aika hiton monta pahista tai muuta tyyppiä. Onkohan seuraavaa Bättistä sitten ollenkaan tulossa? Toisaalta, onhan noita silti jäljellä, mutta silti Jokerin oletettava kohtalo jättää aika paljon kyseenalaiseksi...
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Vähäsen olen noita riddler trophyjä sun muita keräillyt per ilta, nyt ollaan jossain 54%:ssa :)

Minulla on kuitenkin peliapukysymys, ja ilmeisesti monialustapeleillä ei ole omaa peliapufoorumia? Alla kysymys:

Stoori on jo läpi mutta minulla on yksi sivutehtävä joka on yhä tilassa "not started". Ilmeisesti kyse on ns. "identity theft" sivutehtävästä. Kartassa on merkki josta se pitäisi ilmeisesti lähteä liikkeelle, menen sinne, näen ruumiin, mutta miten minun pitäisi itse tehtävä saada liikkeelle? Mitään ei triggeröidy eikä etsivämoodi honaa mitään.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Minulla on kuitenkin peliapukysymys, ja ilmeisesti monialustapeleillä ei ole omaa peliapufoorumia? Alla kysymys:

Vastausta sivutehtävä ongelmaan, ei nyt välttämättä spoilerin arvoinen, mutta menköön.
Pelkkä etsivämoodin aktivointi ei riitä. Etsivänäön aikana aktviointinappia (pleikkarilla X) täytyy pitää ruumiin kohdalla muutama sekunti pohjassa, että battiksen laitteet skannaavat sen. Lisäksi ruumiin vieressä taisi olla veriläiskä, jolle piti tehdä samat temput ennen kuin jatkoa seuraa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Miten blade counter toimii? Pitääkö puukoniskujen välissä päästää jostain napista irti ja painaa toista?
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Miten blade counter toimii? Pitääkö puukoniskujen välissä päästää jostain napista irti ja painaa toista?
Ei, counter-nappia pitää näpäyttää oikea-aikaisesti ennen kuin veitsi osuu. Kolmatta huitaisua väistäessä kun jättää napin pohjaan, niin se counter toimii. Tosin ne ninja-pimut huitoo neljä kertaa.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Eilen tuli vedettyä tämä läpi ekan kerran ja olihan mahtavuutta. Tänään sitten haasteiden ja arvuuttajan juttujen kimppuun. Onko muilla muuten käynyt sillain, että loppuvideossa ei ollut ääniä? Eli siinä kohtaa kun,
Batman kantaa Jokerin poliiseille
katosi äänet, mutta lopputeksteissä ne taas toimi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Onko muilla muuten käynyt sillain, että loppuvideossa ei ollut ääniä?

Täällä teki saman tempun pikaisen loppuvideon pausettamisen seurauksena. No, eipä siinä auttanut kuin vääntää viimeinen kohtaus uusiksi, että pääsi nauttimaan viimeisistä minuuteista niin kuin oli tarkoitettu.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Karmea määrä noita Riddler haasteita. Tällä hetkellä 272 kerättynä ja vielä on paljon jäljellä. Mutta Platina otetaan vaikka väkisin :D
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Mites muut boxilla pelaajat; oletteko asentaneet peliä kovalevylle? Itse asensin mutta eipä suostu käynnistymään, musta ruutu tulee vaan ja konsoli jäätyy ihan täysin. Muutaman kerran jälkeen poistin sitten sen asennuksen ja peli käynnistyy moitteettomasti. Ainakin pikaisen googlauksen perusteella en ole ainoa, joka kärsii tästä...
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Mites muut boxilla pelaajat; oletteko asentaneet peliä kovalevylle? Itse asensin mutta eipä suostu käynnistymään, musta ruutu tulee vaan ja konsoli jäätyy ihan täysin. Muutaman kerran jälkeen poistin sitten sen asennuksen ja peli käynnistyy moitteettomasti. Ainakin pikaisen googlauksen perusteella en ole ainoa, joka kärsii tästä...

Tänä aamuna teki tuon yhden kerran, bootti auttoi. Sitä ennen toiminut ihan normaalisti. Tuohan on kanssa näitä uudempia pelejä (Dark Soulsin ohella), jossa on vissiin uusi levyformaatti joka pyörittää levyä jonkin aikaa vaikka olisi installoitunakin.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Tuohan on kanssa näitä uudempia pelejä (Dark Soulsin ohella), jossa on vissiin uusi levyformaatti joka pyörittää levyä jonkin aikaa vaikka olisi installoitunakin.

Ahaa.... Asensin nimittäin pelin kovolle ja ihmettelin kuinka dvd alkaa silti pyörimään käynnistettäessä. Mutta se pyöriminen loppuu aikanaan kunhan alkaa pelata.

Mitä tulee tekniikkaan, niin tämä on ainakin mulle silmään pistänyt ensimmäinen sellainen peli, missä Xbox360:n ikä näkyy - peliresoluutio ei taida olla hääppöinen...ja lisäksi se sulava framerate näyttävässä kaupungissa saavutetaan aika suttuisilla/palikoituvilla textuureilla aika lyhyidenkin etäisyyksien päässä :(
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Mites muut boxilla pelaajat; oletteko asentaneet peliä kovalevylle? Itse asensin mutta eipä suostu käynnistymään, musta ruutu tulee vaan ja konsoli jäätyy ihan täysin. Muutaman kerran jälkeen poistin sitten sen asennuksen ja peli käynnistyy moitteettomasti. Ainakin pikaisen googlauksen perusteella en ole ainoa, joka kärsii tästä...

Mulla tekee tota aina välillä jos olen kirjautunut liveen ennen pelin käynnistystä.

Nyt olen tehnyt niin, että käynnistän pelin ja sitten vasta kirjaudun omalla accountilla sisään, niin toimii aina laakista.
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Onkohan seuraavaa Bättistä sitten ollenkaan tulossa? Toisaalta, onhan noita silti jäljellä, mutta silti Jokerin oletettava kohtalo jättää aika paljon kyseenalaiseksi...
Aivan varmasti on tulossa. Rocksteadylla on jo läjä domaineja varattuna mm. Gotham's Ashes ja Azraelin sivutehtävä viittaa todella vahvasti jatko-osaan. Oikeastaan varmasti kuolleita on vain pari ja muiden Lazaruslaisten ruumiit katosivat (todella yllättäen :rolleyes:)

Pidin myös erittäin paljon siitä tosiasiasta, että Batman hävisi tuhansien kuoltua Jokerin myrkytykseen ja useiden kuoltua.

Onkos kukaan muuten jo löytänyt tätä?
Jatko-osalta toivoisin No Man's Land tyyppistä Gothamia ilman Jokeria, olisi nimittäin todella paska veto tuoda hänet takaisin kuolleista
 
Vastaus: Batman: Arkham City [PS3/X360]

Äskeiseen spekulaatioon seuraavasta pelistä:

Samoin Hush on hyvin todennäköinen pahis seuraavaan peliin. Jokeri on nyt nähty jo kahdessa pelissä ja tarvetta kolmososassa olemiseen ei tosiaan välttämättä ole, ainakaan pääpahiksen roolissa. Itse tosin en usko että Jokeri kuoli, vaan se oli tosiaan Clayface. Pelin virallisten kotisivujen keskustelussa on hyvin keskustelua ja argumentteja, jotka tukevat Clayface-teoriaa.

Joku No Man's Land -tyyppinen on tosiaan aika todennäköinen skenaario, koska siviilien toteuttaminen kaupunkiympäristössä olisi melko haastavaa, vaikka pelin tapahtumat todnäk sijoittuvatkin yöhön. En ole lukenut tuota No Man's Landia, mutta itse en kyllä kaipaa Lex Luthoria, Supermania ja kumppaneita minkäänlaiseen rooliin. Johtuu tosin siitä että itse en hirveästi pidä liian "laajasta" DC-universumista jossa kaikki hahmot ovat läsnä, eikä esim. Justice League sytytä yhtään.
 
Ylös Bottom